Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Piotr Siekiera w Czerwiec 21, 2020, 07:03:33
-
Witam proszę o pomoc.
Jestem posiadaczem c5 z 2009r 2.0 HDi 140km. Kombi x7
Zerwał mi się pasek alternatora. Po wymianie paska auto nie chce odpalić. Mam nowy akumulator kręci dobrze ale niema reakcji.
C5 jest w trybie econmy mode nie działają szyby i wyświetlacz. Czy jest to jakiś bezpiecznik przekaźnik który się spalił przez problem z paskiem. Czy istnieje możliwość, że kawałek urwanego paska klinowego dostał się do rozrządu. Proszę o pomoc.
-
Tak istnieje możliwość że kawałek paska dostał się w rozrząd.
-
Prawdopodobnie zerwany pasek urwał ci przewód od czujnika położenia wału. Sprawdź wiązkę i sam czujnik położenia wału.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Niestety kawałek paska klinowego dostał się do rozrządu. Czy jeżeli rozrząd przeskoczył opłaca się go naprawiać?
-
To masz pecha , ale naprawić trzeba. Jak pasek przeskoczył, to na 99 % pękły dźwigienki zaworowe na wałku wydechowym. Musisz kupić 8 dźwigienek i je wymienić. Nic więcej się nie stało. Te silniki mają właśnie takie „zabezpieczenie” w przypadku pęknięcia paska. Robiłem już trzy takie silniki po zerwanym pasku.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Tak, ja też to miałem. Wystarczyło wymienić dźwigienki...
-
Mam wlasnie to samo zerwalem wczoraj pasek wymienilem czujnik i te sensor na ringu i dalej nie odpala.