Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Joanna Luty w Czerwiec 25, 2020, 11:04:42
-
Czy ktoś z Was ma wiedzę, gdzie znajduje się pamięć przejechanych kilometrów? Generalnie chodzi o to, czy po zmianie zegarów, wyświetli się przebieg dotychczasowy auta, przebieg z dawcy zegarów czy np zsumuje oba przebiegi jak np w niektórych autach ( np stare Espace).
Pytanie drugie: jeśli wyświetli się przebieg dawcy, który jest sporo większy niż w "biorcy" to czy też trzeba to zgłaszać i gdzie, w U. Komunikacji czy na diagnostyce?
-
Przebieg zapisywany jest w BSI i zegarach.
--Jeśli wsadzisz zegary z mniejszym przebiegiem - wskoczy Twój.
--Jeśli wsadzisz zegary z większym - ten większy zapisze się w BSI.
Jeśli wskoczy większy przebieg trzeba na 100% to zgłosić... tylko średnio wiem jak, więc wolę się nie wypowiadać.
Z czystej ciekawości po co chcesz wymieniać zegary? Opadła wskazówka? Naprawa jest dość łatwa.
-
Jeśli wskoczy większy przebieg trzeba na 100% to zgłosić...
Mniejszy trzeba zgłaszać, a nie większy. W SKP się zgłasza i ma się na to 14 dni więc te wszystkie rewelacje publikowane w mediach przez milicję, że zatrzymali auto co miało przebieg mniejszy o X tys. km. to tylko propaganda.
-
Jeśli wskoczy większy przebieg trzeba na 100% to zgłosić...
Mniejszy trzeba zgłaszać, a nie większy. W SKP się zgłasza i ma się na to 14 dni więc te wszystkie rewelacje publikowane w mediach przez milicję, że zatrzymali auto co miało przebieg mniejszy o X tys. km. to tylko propaganda.
Mniejszy głównie. :P ale w tym przypadku to nie grozi. Większy też lepiej zgłosić.
-
Temat ni dotyczy mojego auta a z tego co wiem zegary zostały uszkodzone mechanicznie jakimś żelastwem , które nie chciało się zmieścić do kombi. Dziękuję za informację.
A jeszcze mnie zaciekawiło bo z lektory forum wiem, że kilka osób zmieniało to całe bsi i ciekawe, który przebieg wskoczy w takim wypadku.
-
Najlepiej z nowym licznikiem udać się na korektę do kumatego elektronika. Dla fachowca to chwila roboty. Oczywiście wszystko robimy przed montażem licznika, żeby BSI nie przepisało wyższego przebiegu.
-
Wątpię by ktoś odważył się dziś manipulować przy przebiegu, chyba,że za "gangsterską" kwotę.
-
Jeśli skala uszkodzeń oryginalnego licznika na to pozwala, zawsze można poskładać z 2 jeden... gdyby udało się zachować elektronikę z oryginalnego kwestia przebiegu dawcy nie ma znaczenia. Korekta licznika do stanu faktycznego nie jest obciążona żadnym ryzykiem prawnym, więc cena nie powinna być wyższa niż "dawniej" (a teoretycznie mogła by być niższa, bo ingerujesz tylko w jeden element, a nie w dwa).
-
Wątpię by ktoś odważył się dziś manipulować przy przebiegu, chyba,że za "gangsterską" kwotę.
Etam. Paragrafy swoje, a życie swoje. Zawsze można rzec, że licznik padł i 2 dni temu go wymieniłem. Nie przejmujcie się tą mediową propagandą!
-
Wątpię by ktoś odważył się dziś manipulować przy przebiegu, chyba,że za "gangsterską" kwotę.
A to niby czemu? Licznik w C5 jest prosty "do korekty" więc i cena nie powinna być wysoka.
Poza tym, zmiana przebiegu nie jest karalna, tylko "nie poinformowanie" ;-)
-
Wątpię by ktoś odważył się dziś manipulować przy przebiegu, chyba,że za "gangsterską" kwotę.
Etam. Paragrafy swoje, a życie swoje. Zawsze można rzec, że licznik padł i 2 dni temu go wymieniłem. Nie przejmujcie się tą mediową propagandą!
I właśnie fakt zmiany musisz załatwić u diagnosty na SKP w ciągu tygodnia albo dwóch.
-
Wątpię by ktoś odważył się dziś manipulować przy przebiegu, chyba,że za "gangsterską" kwotę.
Etam. Paragrafy swoje, a życie swoje. Zawsze można rzec, że licznik padł i 2 dni temu go wymieniłem. Nie przejmujcie się tą mediową propagandą!
I właśnie fakt zmiany musisz załatwić u diagnosty na SKP w ciągu tygodnia albo dwóch.
Ciekawe jak sprawdzą kiedy zmieniłem licznik (poza coroczną wizytą w SKP)? Musiałbym trafić na 2 kontrole w ciągu tych kilku dni.
-
Ciekawe jak sprawdzą kiedy zmieniłem licznik (poza coroczną wizytą w SKP)? Musiałbym trafić na 2 kontrole w ciągu tych kilku dni.
Ale to nie jest niemożliwe