Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Karol Klekot w Lipiec 31, 2020, 14:36:08

Tytuł: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
Wiadomość wysłana przez: Karol Klekot w Lipiec 31, 2020, 14:36:08
Cześć, mam problem z klimatyzacją która nie chłodzi. Czynnik nabity dwa dni temu, układ szczelny. Aktualnie na dworze temperatura 25-30°C a z nawiewów leci ciepłe powietrze.
Po podpięciu Diagboxa nie pokazuje żadnego błędu klimy.
Co powinienem sprawdzić w pierwszej kolejności?
Tytuł: Odp: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
Wiadomość wysłana przez: gienas w Lipiec 31, 2020, 16:09:01
Wrócić z reklamacją tam gdzie "nabijałeś" klimatyzację...
 Prawdziwy serwis klimatyzacji nie wypuściłby auta bez testu ( wydruk ) i bez przynajmniej trzymiesięcznej lub półrocznej gwarancji.
Tytuł: Odp: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
Wiadomość wysłana przez: Karol Klekot w Lipiec 31, 2020, 18:56:23
Dzięki, nie takiej odpowiedzi się spodziewałem. Czyli nie mogę nic zrobić "na podwórku" żeby sprawdzić dlaczego nie daje zimnego powietrza? W takim razie muszę jutro podjechać na serwis.
Tytuł: Odp: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
Wiadomość wysłana przez: Adam Mazur w Sierpień 01, 2020, 13:20:48
Sprawdź jakie DB pokazuje ciśnienie (gdy jest wyłączona i wszystko zimne oraz gdy już ją załączysz a silnik się nagrzeje)
Tytuł: Odp: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
Wiadomość wysłana przez: Maciej Dudziak w Sierpień 01, 2020, 14:26:33
A tak z ciekawości to jakie wartości i w jakich temperaturach zewnętrznych są prawidłowe? U mnie podczas jazdy, nawiew na 3/4,  temperatura na minimum i ma między 7 a 10bar. Ale jak już stanę na dłużej w korku to potrafi ponad 20bar mieć.
Tytuł: Odp: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
Wiadomość wysłana przez: Adam Mazur w Sierpień 01, 2020, 17:41:17
nie chce mi się pisać, masz tu filmik i wszystko będzie jasne  :)
https://www.youtube.com/watch?v=p0kr3YaJubI
Tytuł: Odp: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
Wiadomość wysłana przez: Maciej Dudziak w Sierpień 01, 2020, 18:10:31
U mnie wentylator startuje od razu, nie wiem co to ma do rzeczy jeśli chodzi moje pytanie. A było bardzo proste, jakie twoim zdaniem jest prawidłowe ciśnienie klimatyzacji i w jakich warunkach? Bo samo ciśnienie strony HP to trochę za mało bo tak jak u mnie zmienia się ono dosyć znacznie w trakcie pracy. Więc kiedy zwrócić uwagę na ciśnienie? Zaraz po starcie, po minucie? I w jakich widełkach ma się mieścić?
Tytuł: Odp: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Sierpień 01, 2020, 19:21:21
HP jest ważne choć wtórne, podstawą jest LP, które ma mieć ok 2,1Bara. Ciśnienie mierzy się jak układ się ustabilizuje czyli na ciepłym silniku po 5 minutach pracy A/C
Tytuł: Odp: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
Wiadomość wysłana przez: Adam Mazur w Sierpień 01, 2020, 22:49:05
U mnie wentylator startuje od razu, nie wiem co to ma do rzeczy jeśli chodzi moje pytanie. A było bardzo proste, jakie twoim zdaniem jest prawidłowe ciśnienie klimatyzacji i w jakich warunkach? Bo samo ciśnienie strony HP to trochę za mało bo tak jak u mnie zmienia się ono dosyć znacznie w trakcie pracy. Więc kiedy zwrócić uwagę na ciśnienie? Zaraz po starcie, po minucie? I w jakich widełkach ma się mieścić?
Film idealnie odpowiada na Twoje pytanie tylko wymaga minimum wiedzy aby zrozumieć odpowiedź.

Podstawowa kwestia to ustawienie w DB czy wentyl ma pracować cały czas. W tym przypadku już masz dwa rozgraniczenia jak będzie się zachowywać ciśnienie i w jakich warunkach (a nie napisałeś jak masz ustawione u siebie).
Samo ciśnienie HP to 90% informacji jakie potrzebujemy. Jeśli chcesz zgłebić wiedzę polecam forum klimatyzacja.pl i poczytaj co to przegrzanie czynnika bo naprawdę można by tu elaboraty robić o rzeczach oczywistych i opisywanych na necie miliony razy.Generalnie jeśli mamy do dyspozycji tylko HP to na ciśnienie trzeba patrzeć cały czas od momentu "zimnego silnika" gdy wszelkie rurki, chłodnice i sprężarka są zimne po warunki ekstremalne czyli upał i stanie w korku ponad 10 minut (na nagrzanym asfalcie).Już sama nawet niewiele zabrudzona chłodnica i temp zewnętrza wyższa o 5 stopni może zmienić temperaturę pracy (Ciśnienie układu). Nawet wilgotność ma tu duży wpływ.

Żeby się nie rozpisywać, skoro u Ciebie wentyle chodzą cały czas to nawet w cieple dni ciśnienie w korku nie powinno przekraczać 15bar (takie mam doświadczenia w przypadku silników hdi citroena i peugeota).
Francuzy układ chodzenia mają wykonany bardzo dobrze i nie ma z tym problemów nawet w bardzo gorących klimatach.

HP jest ważne choć wtórne, podstawą jest LP, które ma mieć ok 2,1Bara. Ciśnienie mierzy się jak układ się ustabilizuje czyli na ciepłym silniku po 5 minutach pracy A/C
Z LP w domowych warunkach nic nie zobaczymy, manometr albo przynajmniej zmierzyć temp rurki. Presostat od LP to warunek do startu klimy i tak dla ciekawości nawet jak jest 100g (a nie wymagane w okolicach 500/600 dla rożnych cytryn) to startuje.
Tytuł: Odp: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
Wiadomość wysłana przez: Maciej Dudziak w Sierpień 02, 2020, 14:24:13
Dzięki za odpowiedź, teraz już trochę jaśniej to wygląda.
Tytuł: Odp: C5 X7 2013r problem z klimatyzacją
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Sierpień 02, 2020, 17:24:03
Z LP w domowych warunkach nic nie zobaczymy, manometr albo przynajmniej zmierzyć temp rurki.
W domowych warunkach to nawet z odczytu temperatury, przeciętny użytkownik nic nie zdiagnozuje. Pisałem o LP jako o odczycie z manometrów, bo to jest jedyna wiarygodna metoda. HP jest wtórne i przeciętnemu użytkownikowi nic nie powie jeśli mieści się w zakresie 9-15Barów. A LP na odczycie z presostatu (jeśli jest dostępne) jeśli podaje 2 Bary to może to być zarówno 2,0 jak i 2,9 Bara więc nie jest do końca precyzyjne w diagnozie.