Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Janusz KLANN w Sierpień 02, 2020, 16:23:58
-
No i narobiłem bigosu przy naprawie zawieszenia przedniego. Ustawiłem na podnośniku , u kolegi mechanika , auto do wymiany łączników i sworzni zawieszenia z przodu. Trzeba było auto przesunąć z 10 cm, a że już rozpiąłem akumulator, to z lenistwa zwolniłem "ręczny" ciągnąc za linkę awaryjnego zwalniania hamulca. Po robocie odpalam auto i krótki wizg i sygnał awarii elektrycznego hamulca. Kolega wymontował mechanizm. Szybka doszliśmy do sedna. Przemielona jedna z zębatek. Temat do ogarnięcia. W zeszłym roku wymieniałem już zerwaną linkę . Tyle że będzie drogo bo trudno to kupić. Moje pytanie czy po wymianie zespołu napędzającego ten mechanizm muszę robić jakąś kalibrację ?
Mam diagboxa ale nie wiem co i gdzie ustawiać ( np. siłę naciągu linek itp ). Mam iść ścieżką:
- test poszczególnych kalkulatorów
- test urządzeń wykonawczych
- silnik elektryczny dla hamulca postojowego sterowanego elektrycznie
bo dalej jest tylko luzowanie hamulca ( cholera mogłem to zrobić przed rozpoczęciem naprawy zawieszenia )
Szukać w innych kalkulatorach?
Na razie śmigam bez ręcznego ale denerwuje mnie migająca awarii hamulca >:(
Coś koledzy podpowiedzą :(
[size=78%] [/size]
-
No i narobiłem bigosu przy naprawie zawieszenia przedniego. Ustawiłem na podnośniku , u kolegi mechanika , auto do wymiany łączników i sworzni zawieszenia z przodu. Trzeba było auto przesunąć z 10 cm, a że już rozpiąłem akumulator, to z lenistwa zwolniłem "ręczny" ciągnąc za linkę awaryjnego zwalniania hamulca. Po robocie odpalam auto i krótki wizg i sygnał awarii elektrycznego hamulca. Kolega wymontował mechanizm. Szybka doszliśmy do sedna. Przemielona jedna z zębatek. Temat do ogarnięcia. W zeszłym roku wymieniałem już zerwaną linkę . Tyle że będzie drogo bo trudno to kupić. Moje pytanie czy po wymianie zespołu napędzającego ten mechanizm muszę robić jakąś kalibrację ?
Mam diagboxa ale nie wiem co i gdzie ustawiać ( np. siłę naciągu linek itp ). Mam iść ścieżką:
- test poszczególnych kalkulatorów
- test urządzeń wykonawczych
- silnik elektryczny dla hamulca postojowego sterowanego elektrycznie
bo dalej jest tylko luzowanie hamulca ( cholera mogłem to zrobić przed rozpoczęciem naprawy zawieszenia )
Szukać w innych kalkulatorach?
Na razie śmigam bez ręcznego ale denerwuje mnie migająca awarii hamulca >:(
Coś koledzy podpowiedzą :(
[size=78%] [/size]
Musi być tez kalibracja po wymianie
linek.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Ktoś robił kalibrację :( Mam diagboxa ale w który kalkulatorze to szukać?
-
Koledzy poprzednie pytanie nieaktualne ;) Doczytałem w temacie i wiem, że albo w częściach zamiennych szukać demontażu hamulca pomocniczego a potem kalibracji albo w kalkulatorze samego hamulca pomocniczego :-X Ale najpierw wymienię z tyłu tarcze ( słabe :( ) i klocki a potem zamontuje zregenerowany hamulec ( wytarte zębatki mechanizmu ) i na koniec zrobię kalibrację >:( A tak w ogóle , to wyłączę go z automatycznego zaciskania po wyłączeniu silnika >:( Będzie spokój, tym bardziej, że idzie zima :( Jednego teraz nie żałuję :D kupiłem dwa lata temu interfejs ( diagbox ) z laptopem. Dałem 750 zł i powoli mi się zwraca ta inwestycja ;D Napiszę po wszystkim jak poszło ;D
Oby nie było znowu jakiś niespodzianek >:( Siema
-
A nie lepiej dać całość do regeneracji? Chyba z 1000PLN to kosztuje... Sam ostatnio rozpoznawałem...
-
No właśnie wczoraj wysłałem do regeneracji moduł z silniczkiem elektrycznym i przekładniami zębatymi ( do Częstochowy ). Przemieliło kilka kół zębatych i bez regeneracji ani rusz >:( Koszt 400 zł :( Można też kupić kompletny, używany ( 1000 zł ).
Jak wróci, to po montażu podobno trzeba przeprowadzić kalibrację ???
Wymienię przy okazji tarcze hamulcowe z tyłu wraz z klockami, sprawdzę stan zacisków hamulcowych.
I wyłączę , diagboxem automatyczne uruchamianie hamulca po zgaszeniu silnika. Może bedę miał trochę spokoju, bo przecież w zeszłym roku też miałem z nim problemy ( urwała się linka ).
-
No i udało się naprawić :) Wysłałem do Częstochowy, do regeneracji , sam silniczek z przekładniami zębatkowymi ( we wtorek a w czwartek już miałem z powrotem na miejscu :) :) ) W sobotę kolega, mechanik samochodowy, założył nowe tarcze i klocki hamulcowe, przy okazji wymienił łączniki drążka stabilizatora z tyłu. Zrobiłem diagboxem kalibrację hamulca elektrycznego i chodzi jak marzenie ;D
Firma z Częstochowy ostrzegła mnie tylko, że każde awaryjne odblokowanie hamulca ( żółtą taśmą ) skończy się przemieleniem zębatek mechanizmu :( A taka zabawa to cztery stówy za regenerację + koszty przesyłki ( 40 dychy ) no i mechanik ( dobrze , że kolego, ale coś trzeba na tacę rzucić ;) ) Kalibracja własna ( dobrze , że mam diagboxa ).
Zastanawiałem się nad wyłączeniem hamulca z automatycznego wyłączania, ale nie mogę tego znaleźć w kalkulatorach i czy w ogóle jest sens :-[ :-[
-
Automatyczny ręczny wyłączasz w aucie, bodaj lewą rolkę wciskasz i tam odptaszkowujesz automatyczne zaciąganie - wtedy nad licznikiem świeci jedna kontrolka więcej.edit: tu wiecej http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=90475.25
-
Nie u mnie >:(
-
No bo te menu trzeba sobie aktywować DBoxem... tylko jak pewnie czytałeś na forum, nie zawsze się tą opcję da znaleźć.
-
Witam kolegów :) W piątek sprawdzę ścieżkę dostępu:
BSI / NAPRAWA / TELEKODOWANIE / TELEKODOWANIE RĘCZNE / KONIFUGURACJA SAMOCHODU/ INFORMACJA DLA KIEROWCY LUB DEFINICJA POJAZDU. ???
Tylko zastanawiam się czy warto :( Doczytałem, że wkurza alarm nie zaciągniętego ręcznego przy każdym wysiadaniu >:( Teraz po naprawie wszystko działa 8) Dosyć ględzenia w tym temacie >:(
Siemanko i przyjemności na długi weekend :P :P
-
Jeździłem tydzień z wyłączonym ręcznym i nic poza kontrolką świecącą cały czas mi nie wyło i nie pikało. Może kwestia skrzyni biegów? W manualach pika, w automatach nie?
-
Każde otwarcie drzwi kierowcy bez ręcznego to alarm.Mam manuala.
-
Hmm, nie wiem dlaczego po odblokowaniu hamulca zrywką ma mielić tryby. Ja to robiłem 3x i żadne tryby się nie wysypały to raz. Po drugie kalibracji też nie robiłem. Po naprawie linki rozłączyłem akumulator, wszystko poskładałem, zapiąłem aku, uruchomiłem parę x ręczny i wszystko działa jak należy, żadnych błędów
-
Potwierdzam, że awaryjne odblokowanie hamulca żółtą linką niczego nie psuje, niczego nie mieli. Aby go załączyć ponownie chyba dłużej trzeba przytrzymać zaciąganie hamulca.
-
Podepnę się do tematu. Wymieniałem klocki i tarcze hamulcowe z tyłu, przy okazji dałem zaciski do regeneracji. Niestety przy tym mechanizm wciągnął parę razy linkę hamulca postojowego (lewy), linka wróciła, poskładałem wszystko i parę dni pojeździłem. Potem EHP (Elekrtyczny Hamulec Postojowy) nagle nie chciał odpuścić i wyskoczył błąd EHP. żółtą taśmą uwolniłem nacisk i wróciłem do domu. BiagBox pokazał Brak komunikacji z EHP. Wymontowałem moduł EHP razem z linkami i wysłałem do naprawy. Moduł wrócił, zamontowałem go, ale DiagBox dalej pokazuje brak komunikacji z EHP. Czy to oznacza cały moduł do wymiany, czy można go naprawić?
-
Jeśli nie odpuściło lewego koła (ja tak miałem), to możliwe jest uszkodzenie dźwigienki z magnesem i prowadnicy ze sprężyną linki lewego koła pod tą dużą nakrętką.
Sam mechanizm nie jest szczególnie skomplikowany. Da się rozebrać, ale lekko nie jest. Pokrywa EHP oprócz śrub mocno trzyma się na uszczelnieniu i trzeba uważać, żeby jej nie połamać. Kupiłem używany, ale i tak otwierałem, żeby wpiąć linkę od awaryjnego zwalniania - mojej nie wyciągałem z tunelu, a w kupionym była obcięta.