Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Robert Szczepański w Październik 28, 2020, 09:17:24
-
W drodze do pracy dzisiaj, już blisko miejsca docelowego. Najpierw szarpnął,5 minut późnej na światłach zgasł. Próby odpalenia przez ok 5 minut bez skutku. Aż w końcu zaskoczył. Pojechałem, zostawiłem żonę i w drodze do swojej pracy po kilku km analogiczna sytuacja. Znowu na światłach, znowu ok 5 minut żeby odpalił. Czyli gaśnie na wolnych obrotach.
Teraz jestem w pracy i się zastanawiałem czy wrócę do domu
Na wyświetlaczu oczywiście standardowy komunikat, pollution coś tam.
Ciekawe, brak podawania paliwa czy jakiś inny problem
Wysłane z mojego Nokia 8.1 przy użyciu Tapatalka
-
Wygląda na początek końca modułu BSM. Lub też przekaźnika w nim. Jak tak się stanie możesz spróbować dać kablem + z akumulatora na bezpiecznik 15A pompy paliwa -Jak odpali będzie wszystko jasne.
Nie zostawiaj tam tego kabla na stałe. Pompa szybko powie pa pa.
-
Cholerka, tego się obawiałem. Cóż, zobaczymy co będzie się działo. I trzeba szukać tego modułu chyba
Wysłane z mojego Nokia 8.1 przy użyciu Tapatalka
-
Rozumiem że bezpiecznik pompy paliwa to jest F5 pod maską?
Po czym poznać rodzaj modułu bsm? No z tego co wiem jest ich kilka
Wysłane z mojego Nokia 8.1 przy użyciu Tapatalka
-
Nie pamiętam teraz oznaczenia... Ale na 100% ma wartość 15A. W instrukcji obsługi było opisane który to.
Dodam tylko że wpięcie tak kabla wygeneruje kilka błędów. Jednak odpali jeśli to to. ;)
Moduły mają oznaczenia np. L-04 Jednak jeśli masz moduł Siemens L-04 nie wiem czy zadziała np. Delphi L-06 bo Siemens L-06 będzie działał. Czy zamiany między producentami są tolerowane? Chyba jeszcze nikt nie sprawdził.
-
Póki co, uzbrojony w kabelek, dojechałem 75 km do domu bez konieczności użycia go. Nawet kontrolka silnika zgasła na desce. Ale to akurat chyba normalne, zapaliła się raczej z powodu dużej ilości prób odpalenia auta, tak myślę
Właśnie sprawdziłem, mam L04 Siemens, czyli mam szukać ewentualnie nowszego, ale Siemens
-
Z tym szukaniem to się nie śpiesz. Warto dokładnie sprawdzić czy to na 100% to.
Też mam L-04, to chyba norma w tych autach.
Sam już kiedyś przymierzałem się do modułu... Jednak znalazłem inną przyczynę. Odpal auto i poruszaj kablami od cewki zapłonowej. U mnie winny był kabel który do niej dochodził. Gdy poruszałem kablem auto zgasło... moja mina musiała być ciekawa. :D Byłem szczęśliwy że to tylko to.
Warto też odczytać błędy. Może coś podpowiedzą.
Dodam że u mnie zastosowanie kabelka nie pozwalało odpalić auta. Dlatego stwierdziłem że BSM raczej dobry.
Ciekawostką jest fakt że teoretycznie według schematu BSM-a podanie + na bezpiecznik nie powinno nic dać... A kilka aut mi tak odpaliło z padniętym BSM. Wygląda jak by schemat miał błąd.
-
Spoko, śpieszyć się nie zamierzam. Ale robię rozeznanie. A do kompa będę się mógł dopiero podłączyć w poniedziałek
-
Moduły mają oznaczenia np. L-04 Jednak jeśli masz moduł Siemens L-04 nie wiem czy zadziała np. Delphi L-06 bo Siemens L-06 będzie działał. Czy zamiany między producentami są tolerowane? Chyba jeszcze nikt nie sprawdził.
Ja sprawdzałem zamianę producentów w C4 i były zamienne, ktoś montował do C5 inny i twierdził że działa, sam nie sprawdzałem.
-
Podobne objawy daje uszkodzony czujnik położenia wału. Ciepły nie odpala a po ostygnięciu silnika już tak.
-
Podobne objawy daje uszkodzony czujnik położenia wału. Ciepły nie odpala a po ostygnięciu silnika już tak.
Uszkodzony czujnik da o sobie znać błędem raczej. Dlatego warto sprawdzić błędy.
W tym silniku o uszkodzenie go jest trudno. -ale możliwe jest.
Jeśli zamiana producentów BSM udała się w C4 to i tu się uda.
-
No właśnie, podanie plusa na bezpiecznik nie naprawiło problemu. Auto szarpie w losowych momentach nadal, na szczęście tylko na kilka sekund. Takiego dramatu jak wczoraj nie było, ale taka jazda to nie jazda. Czyli nadal nic nie wiem, trzeba kompa podłączyć.
Wysłane z mojego Nokia 8.1 przy użyciu Tapatalka
-
Sprawdź ciśnienie paliwa jakie daje pompa paliwa, wymień filtr
-
Sprawdź ciśnienie paliwa jakie daje pompa paliwa, wymień filtr
Jaki filtr? :D
-
Auto jutro trafia do elektryka, objawy się nasiliły gwałtownie w krótkim czasie, nie odpala już wcale
-
Sprawdź ciśnienie paliwa jakie daje pompa paliwa, wymień filtr
Filtr paliwa w tym silniku nie występuje
-
To mnie zaskoczyliście
-
Witam
Mój zięć miał podobnie co prawda w "pikusiu". Po gwałtownym dodaniu gazu gasł. Ponownie odpalał po kilku minutach, a po kilku odpaleniach i normalnej jeździe gasł czek silnika. Pomogła wymiana regulatora ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia.
Pozdrawiam
-
Witam
Mój zięć miał podobnie co prawda w "pikusiu". Po gwałtownym dodaniu gazu gasł. Ponownie odpalał po kilku minutach, a po kilku odpaleniach i normalnej jeździe gasł czek silnika. Pomogła wymiana regulatora ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia.
Pozdrawiam
W tym silniku nie występuje. ;)
Ogólnie w tym silniku mało co występuje. ;D Jest to prosty wolnossak. Najczęściej problemy powoduje wiązka elektryczna lub właśnie nieszczęsny moduł BSM. Jednak życie pisze własne scenariusze i czasami problem jest w innym miejscu, trudnym do przewidzenia.
-
Auto naprawione, to nie był nieszczęsny BSM jak się okazało. Elektryk miał go na warsztacie i stwierdził że jest OK. Problemem okazała się jakaś wiązka kabli i złącze na niej. Naprawa za śmiechu warte pieniądze. :-*
-
Tak jak myślałem. ;) Życie pisze własne scenariusze.
-
Moduły mają oznaczenia np. L-04 Jednak jeśli masz moduł Siemens L-04 nie wiem czy zadziała np. Delphi L-06 bo Siemens L-06 będzie działał. Czy zamiany między producentami są tolerowane? Chyba jeszcze nikt nie sprawdził.
Ja sprawdzałem zamianę producentów w C4 i były zamienne, ktoś montował do C5 inny i twierdził że działa, sam nie sprawdzałem.
Jak by co to ja zamieniłem Siemens L-06 na Delphi L-11 i wszystko pięknie działa. Problem był ten nieszczęsny przekaźnik co w benzynie odpowiada za pompę paliwa a w dieslu za wysterowanie turbo. Różnica w cenie była 50zł do 400zł chyba więc po co przepłacać
-
Dodam mały upgrade do tematu.
Pisałem wcześniej że auto naprawione, problem z kablami itd. Konkretnie chodziło o kabel ten co prowadzi do cewki zapłonowej. 6 żył.
W międzyczasie zdążyłem przejechać prawie 2 tys. km. Aż pewnego pięknego wczesnego wieczora, w ubiegły czwartek, szarpnął dwa razy i zgasł na trasie. Co ciekawe, dzień wcześniej byłem autem w lesie, jazda ponad kilometr wyboistą drogą gruntową. Otworzyłem maskę, poruszałem wtyczką na cewce zapłonowej, auto odpaliło. Pojechałem do elektryka, podłączył kompa, jedyne błędy to wypadanie zapłonu, nic innego nie ma zapamiętane.
Po tym wszystkim auto jeździło spoko, do dzisiaj. Taka sama historia, też zgasł na trasie, pogmeranie tą samą wtyczką naprawiło problem. I też dzień wcześniej jazda wyboistą drogą gruntową.
Jestem prawie pewien że problem stwarza ta nieszczęsna wtyka w cewkę, coś tam nie całkiem dobrze kontaktuje.
Co robić, pryskać jakimś kontaktem? Da się to rozebrać? Coś zrobić? Może szukać gdzieś tej wtyki na wymianę? Czy to się da kupić nowe? Pewnie nie za bardzo. Pytanie czy to jest brak styku między wtyczką a cewką czy też może między wtyczką a kablami do niej prowadzącymi. Możliwości jest sporo, może zwyczajnie coś zaśniedziało i nie styka, albo styki we wtyczce po prostu jakoś się wyrobiły i są luźne.
Dwa lata temu wymieniałem cewkę, bo zdechła i przy okazji świece. Może jakiś zamiennik ma po prostu za delikatne styki i nie zawsze dobrze kontaktują, zwłaszcza po znacznych podskokach auta. Chociaż z tą jazdą po polnej drodze może być przypadek, bo czemu dopiero następnego dnia po przejechaniu prawie 200 km objawia się problem. Ale z drugiej strony, jak coś występuje tak samo dwa razy, to ja w przypadki nie za bardzo wierzę.
To tyle nowego w tym temacie. Ktoś spotkał się z podobnym problemem? Jakiś pomysły, ktoś rozbierał tą wtyczkę, wymieniał?
-
U mnie było identycznie.
Rozebrałem wtyczkę, ale problem był też na kablu. Któryś skróciłem o centymetr. Ustaliłem gdzie Ciąć ruszając fragmentami na odpalonym silniku. Jak zgasł wiedziałem gdzie ciąć.
Pisałem nawet wcześniej o tym.
Wtyczkę gdzieś kiedyś znalazłem nową do kupienia, ostatecznie nie kupiłem.
-
Było ciemno dosyć, więc nie bawiłem się pojedynczymi kabelkami. Ale dosyć intensywne ruszanie nimi nie zgasiło silnika, po tym jak już go odpaliłem po tym niby poprawieniu tej wtyczki
Pamiętasz namiary na tą wtyczkę? Tak na wszelki wypadek. Albo co szukać, bo póki co nic mi się nie znalazło
-
Poszukaj wtyk sicma 6 pin, nie ma większego problemu z tym.
-
Dzięki, nie wiedziałem jak to nazywa się.
Wysłane z mojego Nokia 8.1 przy użyciu Tapatalka
-
Usterka zlokalizowana i usunięta. Winna była wtyka do cewki zapłonowej. Kable są OK. Początkowo nosiłem się z zamiarem kupna nowej, ale pobawiłem się nią trochę, podoginałem trochę styki we wtyczce. Wchodzi wyraźnie ciaśniej i mocno trzyma się w obudowie cewki. Dodatkowo uszczelniłem taśmą przy okazji mocując ją mocniej. I jest OK, problemy znikły.
Dzięki wszystkim za pomoc.
-
Robert, to trochę druciarstwo.
Ten wtyk kosztuje max 20 pln.
Są puste, są z pinami do zagniecenie albo z końcówkami kabli.
Tak czy siak 30 min roboty i zrobione jak fabryka.
Taśma wcześniej czy później puścić. Oby pod domem, a nie w trasie.
Jak nie to zapraszam do Łodzi albo Piotrkowa i to ogarniemy ;D
-
Spokojnie, pewnie w końcu i tak kupię i wymienię. Teraz po prostu nie bardzo mam czas.
-
I tak trzymać 8)
-
Robert, to trochę druciarstwo.
Ten wtyk kosztuje max 20 pln.
Są puste, są z pinami do zagniecenie albo z końcówkami kabli.
Tak czy siak 30 min roboty i zrobione jak fabryka.
Taśma wcześniej czy później puścić. Oby pod domem, a nie w trasie.
Jak nie to zapraszam do Łodzi albo Piotrkowa i to ogarniemy ;D
Prowizorki działają najdłużej. ;)
Nie żebym popierał... Ale w przypadku problemów przynajmniej wie gdzie szukać.
-
I tak trzymać 8)
Do Piotrkowa to ja się muszę wybrać klapy zrobić, ale ciągle brak czasu i ciągle odkładam na później :P
-
Słyszałem o chłopakach od klap.
Nawet się ogłaszają na znanym portalu.
Lepiej to niż rwać dechę. A, że zostaje ślad po spawaniu plastiku to nic. Nikt pod kolana nie zagląda. ;)
-
No właśnie, są znani w całej Polsce
-
No właśnie, są znani w całej Polsce
I tego nie rozumiem... Przecież to można samemu w jedno letnie popołudnie zrobić.
-
Trzeba umieć. Ja bym się nie podjął
-
Odeszliśmy od tematu. Oby mod się nie wkurzył. W temacie klap jest obszerna dyskusja.
-
I tak trzymać 8)
Do Piotrkowa to ja się muszę wybrać klapy zrobić, ale ciągle brak czasu i ciągle odkładam na później :P
A sprawdzałeś czy to klapy czy nie motoreduktor, lubią w FL padać motoreduktory.
-
Jak to sprawdzić? Prawa strona działa dobrze, lewa tylko zimne powietrze
-
Wykręcić motoreduktor, wsadzić po nim palca i zobaczyć czy klapa nie lata ja żyd po pustym sklepie. Nie urażając nikogo.
-
Wykręcić motoreduktor, wsadzić po nim palca i zobaczyć czy klapa nie lata ja żyd po pustym sklepie. Nie urażając nikogo.
Jak wyjmiesz motoreduktor na ułamanej klapie to będziesz już widział że jest coś źle... Końcówka klapy w którą wchodzi motoreduktor w skrajnym przypadku wpadnie do wnętrza mieszalnika.
Moim zdaniem fabryczna uszczelka na klapie jest zwyczajnie spasowana z całością za bardzo na styk. Robiąc swoją zmniejszyłem lekko jej rozmiar aby pracowała bez oporów. Jakiejś różnicy w nadmuchu nie widzę, a motoreduktor i oś klapy ma lżej.
Mocno już schodzimy z tematu. ;) Proszę o przejście z tym problemem do odpowiedniego tematu. Tam jest dużo informacji co i jak.
-
Wracając do tematu, wtyczka wymieniona. Prowizorka działała przez te kilkanaście dni bez zarzutu, ale zawsze na dziurach miałem lekkie obawy że coś nie styknie. Mam nadzieję że wymieniona wtyka posłuży dłużej :P
-
Którą kupiłeś z tych trzech opcji?
-
Z kabelkami i takie zagniotki do połączenia dwóch kabelków
-
Dla mnie im mnie łączeń tym lepiej.
To kolejne potencjalne miejsce utleniania się.
Ja osobiście wybrał bym wtyk z pinami do zaciskania na oryginalnych kablach. Bez dodatkowego styku.
-
Zawsze mogę polutować
-
Ok. Najważniejsze, że działa ;D
Trzymaj się.