Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Magdalena Hajdukiewicz w Styczeń 02, 2021, 23:56:12
-
Hej,
muszę wymienić sfery, już wszystko zalane olejem, tyłek niestabilny.
Jakiej firmy polecacie? Tyle tego jest, różne numery. Niestety w sklepie na miejscu nie ma i został mi net.
Macie doświadczenie czego nie kupować, a co się sprawdza?
-
Jak to zalane olejem?
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
-
To może nie sfery a uszczelniacze? Uszkodzona sfera to chyba brak lub słaba amortyzacja a nie strumienie oleju. Ale na 100% nie jestem pewny, bo tematu jeszcze nie przerabiałem.
-
To może nie sfery a uszczelniacze? Uszkodzona sfera to chyba brak lub słaba amortyzacja a nie strumienie oleju. Ale na 100% nie jestem pewny, bo tematu jeszcze nie przerabiałem.
przeważnie pęka ze starości osłona harmonijkowa i wtedy widać że coś cieknie , jeśli auto jest niestabilne to niestety i sfery do wymiany lub do nabicia, ale koszt nabicia jednej sfery do C5 jest jakieś 50-70 zł tańszy niż zakup nowej sfery,po tylu latach eksploatacji przydało by się wymienić uszczelniacze oraz osłonę siłownika , a zeby kupić odpowiednie uszczelniacze to trzeba znać średnice tłoczyska w siłowniku ,albo 38mm albo 40mm,oraz sfery,ja swoją przygodę z wymianą sfer już opisywałem tutaj i nie życzę koleżance takich przygód
a co to oznaczeń sfer do koleżanki auta to powinny być ich 6 , 3 na przód i 3 na tył i jest jeszcze kwestia na wymianę na takie jakie są lub na comfort, ja napiszę tylko numery tych sfer na tył w originale
są to oznaczenia sfer do silnika 2.2HDI z przyciskiem sport 2szt. wersja Berline C 525 RP 1szt. C 544 RQ ja wymieniałem w swoim aucie wszystkie 4 sfery a kupowałem chyba w tym sklepie https://frauto.pl/?f=&a=sklep&k=0&q=sfery&x=0&y=0 (https://frauto.pl/?f=&a=sklep&k=0&q=sfery&x=0&y=0) ps.do wersji Berline sfery comfort będą o oznaczeniu 2szt. C5 COMF RH 1 szt. C 544 RQ a jeśli koleżanka ma wersję auta kombi to idą inne sfery , ja w tym poście pisałem o sferach do auta Berlinale czyli Hatchback, jeśli koleżanka posiada auto w wersji kombi to idą inne sfery
-
Dzięki, w sklepie są te same co na all. Miałam pytać po Vinie.
-
A jakie są comfort?
-
A jakie są comfort?
zmodyfikowałem swój ostatni post
-
Uszkodzone łożyskowanie tylnych wahaczy również powoduje, że tył jest niestabilny.
-
Dodatkowo to łożyskowanie powoduje że tył jest twardszy a jeżeli to ich wina wymiana kul nie pomoże
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
-
Hej.
Jak łożyska będą wywalone to tył będzie żył swoim życiem, będą też odgłosy, dość mocne, pisk, skrzypienie. Spróbuj poruszać ręcznie (przyciskać i puszczać) tylna część nadwozia. Jeśli chodzi o wyciek to mogła spaść obejma metalowa z gumowej osłony, mogły puścić oringi,mogła pęknąć ta gumowa osłona. Musisz koleżanko wziąść dobrego mechaniora co Ci to ogarnie, bo może się okazać, że się narobisz, po wymieniasz a efektu nie uzyskasz.
Pozdrawiam
-
Mam dobrego mechanika. Nie mam takich odgłosów ani objawów.
-
Witam.Co do kul nie będę się wypowiadał,bo nie wymieniałem.Ale jeśli chodzi o uczucie nie stabilności auta to potwierdzam,że luz na łożyskach daje takie odczucia.Bardziej można to odczuć na śliskiej nawierzchni,uczucie nadsterowności.Nie musi być nawet żadnych dźwięków, wystarczy niewielki luz.Przy pierwszej wymianie wszystko aż skrzypiało.A przy drugiej tylko podsterowność.Pozdrawiam.
-
Jak masz wątpliwości co do tego jakie kule, zadzwoń do Jeździka do Bydgoszczy, kupowałem u niego wielokrotnie zawsze elegancko dobrane do auta a i doradził czy komforty czy standardy
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
-
Witam.Najlepiej sprawdzic po numerze VIN.Nie ma co kombinowac.Jestem zdania,ze musza byc takie,jakie przewidział producent.W razie watpliwosci słuze pomocą.Pozdrawiam.
-
Będę po VINie na pewno sprawdzać, bo będę musiała zamawiać.
Dzięki :)
-
Hej.
Jak łożyska będą wywalone to tył będzie żył swoim życiem, będą też odgłosy, dość mocne, pisk, skrzypienie. Spróbuj poruszać ręcznie (przyciskać i puszczać) tylna część nadwozia. Jeśli chodzi o wyciek to mogła spaść obejma metalowa z gumowej osłony, mogły puścić oringi,mogła pęknąć ta gumowa osłona. Musisz koleżanko wziąść dobrego mechaniora co Ci to ogarnie, bo może się okazać, że się narobisz, po wymieniasz a efektu nie uzyskasz.
Pozdrawiam
Zgadzam się w 100%
Mam dobrego mechanika. Nie mam takich odgłosów ani objawów.
Wcale nie muszą one być.
Jedyną możliwą metodą sprawdzenia bez rozbierania to jest odkręcenie stabilizatora od wahacza aby nie powodował naprężeń i pozwolił wyczuć luz na łożyskach. Dobrze jest też upuścić ciśnienie (obniżyć wysokość) aby siłownik nie napierał na wahacz.
-
No to wiadomo, że jak rozbierze to się okaże, czy coś jeszcze jest. Oby nie.
-
Mała szansa by były to sfery, przy uszkodzonych auto jest sztywne/brak amortyzacji. Wycieki najczęściej są spowodowane pęknięciem osłony/mieszka lub opaski na nim. Do ogarnięcia w 15 minut za klka złotych. Dobry odtłuszczacz i klej typu cyjanopan plus gruba "trytytka. W trzech cytrynach(w rodzinie) naprawiane "pod oknem" tą techniką (zresztą za poradą starego cytryniarza) i kilku osobom tez oszczędziłam wydatków dzieląc sie tą wiedzą. Umnie mocno niestabilny stał sie tez po uszkodzeniu tulei przedniego wahacza. Wysiadła mimo minimalnego przebiegu. Przy uszkodzonych łożyskach wahacza tylnego opona będzie się zużywać bardziej na krawędzi a koło ustai sie w "negatywie" /\ . Z czystej ciekawości(stare były dobre) mamy założone nowe komforty i jest miękko ale nie czuję różnicy w porównaniu do 1.8 teścia na oryginałach, pewnie różnice są zbyt subtelne. Gdzie byś nie kupowała to sfery robi tylko IFHS , dobierz po VIN ew komforty.
-
Temat nieaktualny, auto zmienione
-
Dalej cytryna czy coś innego
-
No dalej, dajej hyhy
-
No yo pochwal się bo opis chyba nie zmieniony w profilu
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
-
Zmieniony. 2.0 HDI, manual 6 biegowy, zadbany, hydro. Wszystko działa z dodatków, silnik chodzi cicho i płynnie. Czarna jak moja he.
-
Czy w MKII w kombi zawsze z tyłu są trzy siłowniki ?? I jeśli tak to czy prawy i lewy będą pasować do liftbacka ???
-
sfera sferze nie równa, różnią się rozmiarem gwintu oraz ciśnieniem gazu , szukaj w katalogu jaka sfera będzie odpowiednia do twojego auta, nie ma z tyłu trzech siłowników, są dwa siłowniki ze sferami oraz jeden rozdzielacz z dwoma sferami, czyli 4 sfery na tyle auta
Chyba wszystkie sfery z Cytryn mają identyczny gwint.
Rozdzielacz na środku z dwoma sferami to w C5 X7, tu chyba ma jedną sferę. (Nie będę się zakładał.) Jednak to i tak występuje jedynie w wersjach z przyciskiem sport.
-
tak masz racje namieszałem trochę swoim postem usuwam go i przepraszam, gwinty są takie same sfer chodziło mi o rozmiar rurek doprowadzających olej do siłowników że są na cienkie oraz grube rurki
-
tak masz racje namieszałem trochę swoim postem usuwam go i przepraszam, gwinty są takie same sfer chodziło mi o rozmiar rurek doprowadzających olej do siłowników że są na cienkie oraz grube rurki
Dokładniej wersje bez przycisku sport mają cienkie, wersje z tym przyciskiem mają grubsze.
Same sfery różnią się zwykle ciśnieniem i dławikiem. Oczywiście sfery z Xantii też można założyć do C5 ;) Z tyłu to wchodzi idealnie, z przodu trochę przeszkadzają plastiki.