Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Mateusz Szmidt w Wrzesień 18, 2021, 12:41:40
-
Witam. Czy ma może któryś z panów/pań instrukcję lub linka do filmiku jak zdemontować i założyć nowy przegub zewnętrzny w C5 2.0 EW10A automat al4? Nie mogę nic na ten temat znaleźć, a instrukcji potrzebuję, bo będę to robił po raz pierwszy. Dziękuję z góry.
-
Wymienia się z półosią oficjalnie.
-
Ok. Oficjalnie. Czyli sam przegub nie wchodzi w grę. Szukać tylko półosi?
-
Znam tylko oficjalną wersję. Nigdy nie musiałem ruszać przegubów w C5 ani Xantii. Zmieniałem kiedyś tylko osłonę gumowa, na zewnętrznym przegubie. Zdejmowałem w tym celu przegub wewnętrzny, nie miałem pomysłu jak ruszyć zewnętrzny a nie chciałem go zepsuć.
-
Aha. Rozumiem. Z tymi oficjalnymi wersjami to jest tak: jak miałem do wymiany tulejki na wahaczach przednich, to dla orientacji, zadzwoniłem do salonu Citroena i zapytałem o koszty takiej roboty. Oficjalnie koszty według ASO to 1200 złotych. Ręce mi opadły. Zrobiłem sam za jakieś 400 zł (tulejki i ich wybijanie i wbijanie). Więc do oficjalnych wersji podchodzę uważnie. W sytuacji wymiany przegubu/półosi jestem pierwszy raz i dlatego pytam. Z tego co już znalazłem, to zdjęcie przegubu zewnętrznego z półosi to niezła tyrka. Ale na allegro są jakieś ściągacze tylko ciekawe czy to działa?
-
Osobiście chyba bym poszukał używanej półosi... Nie wiem jak do automatów... Ale jak zmieniałem skrzynie na ML6 półosie dorwałem po 50zł.
Swoją drogą przeguby mają dość lekkie życie w automacie... Aż dziwne że potrzebujesz zmieniać.
-
No właśnie to jest też kolejna kwestia. Też słyszałem o tym "lekkim życiu" przegubów w automacie. Ale u mnie jest taka sytuacja, że wymieniłem wszystkie tuleje, gumy na wsporniku stabilizatora, łączniki stabilizatora i sforznie. A trzeszczy i strzela ciągle. Jak skręcam, ruszam i manewruję. Te przeguby to ostatnia rzecz jaką jestem w stanie wymyśleć na podstawie objawów. No chyba, że jeszcze drążki kierownicze, ale takie objawy przy zużytych drążkach??
-
Tu masz wszystko pokazane:
https://www.youtube.com/watch?v=RToBkZBg9P4 (https://www.youtube.com/watch?v=RToBkZBg9P4)
a tu jak nie będzie chciała zejść :):
https://www.youtube.com/watch?v=wTwt0R0bBpk
-
Super. Dziękuję bardzo.
-
Witam. Temat zamykam. Wymieniłem całą półośkę. Mimo tego pukanie i strzelanie nie ustało. Zmniejszyło się, jeśli w ogóle. Podejrzewam teraz mocowanie siłownika. Temat przegubu zamykam.
-
Sprawdziłeś wałek pod kierownicą?
-
Tak. Jest tam lekki luz. Ale jeszcze nic z tym nie robiłem. Pamiętam, że polecałeś obejmę do rur tam zastosować.