Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Arek Rokosz w Październik 13, 2021, 16:48:22
-
Witam. Dziś pojawił sie nietypowy problem. Po zgaszeniu silnika pompa od zawieszenia zaczyna podskakiwać. Jak przytrzymam ją ręką przestanie ale wystarczy delikatnie puknąć i znowu zaczyna tańczyć. Najlepiej pokaże to filmik. Żadnych błędów na komputzerze pokładowym. Wszystko działa normalnie. Auto opuszcza się i podnosi. Poziomuje sie na postoju. Stan płynu ok. Odłączenie akumulatora nic nie dało. Na kogoś z lexią nie mam co liczyć w okolicy. Link do filmu bo nie wiem jak go tu wstawić inaczej a do dyspozycji na tą chwilę mam tylko telefon.
https://youtu.be/1_5CJmeuN_c
-
Pompa jest elastycznie zamocowana i to wygląda na uszkodzone mocowanie.
-
Mocowanie mocowaniem... Ale po zgaszeniu silnika i zamknięciu drzwi pracować nie powinna. Ja bym zainteresował się tą nieszczęsną kostką, warto ją odpiąć i zobaczyć czy przypadkiem "zielono" tam nie jest.
-
Też właśnie uważam że mocowanie nie ma nic wpolnego z zalaczaniem sie pompy. Jutro sprawdzę tę kostkę i dodatkowo potraktuję kontaktem.
-
Faktycznie! Obejrzałem jeszcze raz z właczonym dzwiękiem. Załącza się po stuknięciu w kostkę? A co się wtedy dzieje z zawieszeniem?
-
Faktycznie! Obejrzałem jeszcze raz z właczonym dzwiękiem. Załącza się po stuknięciu w kostkę? A co się wtedy dzieje z zawieszeniem?
Podejrzewam że nic... Pompuje LDS w kółko, sądząc po dźwięku.
-
Przez zawór nadmiarowy... Trzeba by się przyjrzeć przewodowi sterowania załączeniem silnika.
-
Podejrzewam że nic... Pompuje LDS w kółko, sądząc po dźwięku.
Dokładnie nic się nie dzieje. Dziwi mnie ze jak silnik pracuje praca pompy tez jest normalna. Nie szarpie nią jak na filmie.
-
A ta druga kostka zasilająca w jakim jest stanie?
-
A ta druga kostka zasilająca w jakim jest stanie?
Chyba właśnie coś jest nie tak z tą po lewej stronie. Słaby jest tam dostep ale jak zacząłem ruszać całą wiązka to pompa na chwile ruszyła jak przy pracy zawieszenia. Było tam tłusto wiec wymyłem wszystko i sie uspokoiło ale teraz pompa nie wyłącza sie po osiągnięciu najwyższej pozycji i nie sygnalizuje jej na wyświetlaczu a dwa tak jakby brakowało jednego przewodu we wtyczce ale nie moge znaleźć nigdzie luźnego. Zaznaczyłem strzałka na foto o co mi chodzi. Chyba jednak tematu sam nie ogarne a do goscia co ogarnia cytryny mam 80km. Ech nie mam wyjścia.
-
Tam tak jest... Jest jeszcze jedna wtyczka z dwoma grubymi kablami i jej raczej bym się nie czepiał.
-
Tam tak jest... Jest jeszcze jedna wtyczka z dwoma grubymi kablami.
Tak tak wiem ją też namiezylem i to właśnie przy ruszaniu za te grubsze przewody pompa ruszyła. Może to ma związek bo byl problem z samoczynnym unoszeniem przodu podczas jazdy i przez chwilę auto nie pozwalało go opuścić. Cytryna na ppzycji do jazdy zaczęła tez stac nieco wyżej i byla taka rozchwiana podczas jazdy. Błędy były od obu czujników tył/przód. W sumie wymieniony został tylny czujnik i ciegna od czujników z tyłu i przodu. Zregenerowalem tez ttlny silownik(teleskop) nie wiem jak to poprawnie nazwać bo czasem juz wisiala kropla od LDS. Jakis czas byl spokój i znowu wywala blad od zawiasu wiec obstawialem że i przedni czujnik jednak trzeba bedzie wymienić to z dnia na dzien sfiksowala pompa. Moze to ma zwiazek jedno z drugim.
-
Może być... Trudno wróżyć. Mi też właśnie wisi od kilku tygodni kropelka na tylnym siłowniku... Nawet wszystko kupione co trzeba. Tylko czasu na zabranie się za to nie ma.
-
Te dwa kabelki po lewej to zasilanie silnika pompy, ten pojedyńczy to wzbudzenie silnika, kostka po prawej wielopinowa to zasilanie i sterowanie elektroniki.
-
Te dwa kabelki po lewej to zasilanie silnika pompy, ten pojedyńczy to wzbudzenie silnika, kostka po prawej wielopinowa to zasilanie i sterowanie elektroniki.
Ok teraz wszystko wiem. Jeszcze spróbuję przeczyścić styki w gniazdach i wtyczkach. Jak nie pomoże będę musiał jechać do kogoś mądrzejszego z lexią albo zamowie z Chin. Op coma do opla ogarniam to chyba i z lexią sobie dam radę. Dzieki wszystkim za pomoc
-
Odkopię temat, żeby nie zakładać nowego. Padła mi pompa zawieszenie w C5 2005, 3.0, V6, wersja z hydroactiv, VIN VF7RCXFUJ76653767. Niestety na pompie nie ma naklejki z modelem, jedyne co znalazłem to naklejkę na silniczku - 963671388000. Znalazłem coś takiego na allegro: https://allegro.pl/oferta/pompa-zawieszenia-citroen-c5-2004-11720078184 ale nie mam pojęcia czy ta pompa przypasuje pod hydroactiv. Proszę o pomoc z dobraniem właściwej pompy.
-
Jeśli Twoja pompa się komunikuje... Możesz wsadzić każdą i przełożyć swoją elektronikę.
Znaczy tą czarną puszkę która ma podłączoną kostkę do której wchodzi dużo kabelków.
Sam silnik elektryczny i blok pompy był chyba w każdej wersji identyczny.
-
Oglądałem kilka pomp i różnią się króćcem wystającym z bloku pompy. Ponoć ta bez króćca jest do hydroactiv a z tym bajerem do zwykłej wersji. Wolę podpytać, żeby kupić właściwą...
-
Witam .
Citroen zmienił wyjście powrotów od nr orga 10248 i powrót jest wewnątrz pompy bezpośrednio do zbiornika LDS ,należy zaślepić przewód ,który był przy starej pompie i oczywiście zostawić swoja elektronikę . Zrobiłem tak u siebie przy zmianie pompy i działa bez problemu.
Pozdrawiam.
-
Ja miałem podobny problem z włączającą się pompą, po kilku dniach na komputerze pojawił się komunikat awaria zawieszenia, okazało się że padł sterownik przy pompie, który był już przerabiany przez poprzedniego właściciela. Po wymianie sterownika i zaprogramowania wszystko działa jak należy
-
Te dwa kabelki po lewej to zasilanie silnika pompy, ten pojedyńczy to wzbudzenie silnika, kostka po prawej wielopinowa to zasilanie i sterowanie elektroniki.
Piotrku a skąd jest brane te wzbudzanie silnika? Pytam bo mi coś pompa cały czas pracuje po wyłączeniu silnika.
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
-
Wzbudzenie jest z elektroniki pompy z pinu F2,jest podawany +12V.
Pozdrawiam.
-
A co może być powodem jej ciągłego działania po wyłączeniu silnika? Czy to może oznaczać padnięcie elektroniki pompy?
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
-
Wzbudzenie jest z elektroniki pompy z pinu F2,jest podawany +12V.
Pozdrawiam.
A ten pin to gdzie jest ? We wtyczce? Jutro mam zamiar obejrzeć wtyczki.
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
-
Pin jest w module ,wtyczce elektroniki na pompie.
Jak pompa głośno pracuje,jest cicha czy słychać charakterystyczny warkot i czy działa zmiana wysokości .
Pozdrawiam .
-
Pompa pracuje raczej normalnie. Ciężko mi jest powiedzieć ponieważ do tej pory nie wsłuchiwałem się w jej pracę. A włączała się z reguły wtedy jak pracował silnik diesla więc i ona była mniej słyszalna.
Dzisiaj miałem pracowity dzień jak analizowałem moją sytuację.
Po podłączeniu klemy do aku pompa nie pracuje. Wystarczy jaki kolwiek impuls np. włączenie świateł czy otwarcie drzwi jak były zamknięte lub zamknięcie jak były otwarte a pompa staruje i pracuje jakby na sucho. Zawieszenie nie zmienia swojej pozycji. Ale jak uruchomię silnik to zawieszenie ustawia się. Po wyłączeniu silnika pompa cały czas pracuje nawet jak odepnę kabel sterujący pracą.
Dzisiaj w ramach testów odłączyłem jej wtyczkę i sprawdzałem kiedy pojawią się i kiedy zanika napięcie. Po zgaszeniu silnika napięcie zanika nawet po ok 100 sekundach. To sporo.
Byłem przekonany że do pompy idzie bezpośrednio zasilanie od bezpiecznika, ale to nie prawda bo idzie od przekaźnika który ma dziwne sterowanie.
Zaraz po założeniu klemy aku to oba przewody sterujące są masą. Ale jaki kolwiek impuls powoduje zmianę jednej masy na plus i załączenie zasilania na pompę.
Pierwszy raz z takim czymś się spotykam. Nie wiem skąd jest to sterowanie.
Mam pytanie o ten przewód sterujący zasilaniem silnika pompy. Czy on daje plus wtedy kiedy zmienia się wysokość zawieszenia a po ustawieniu zanika? I jaki tam może być prąd?
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
-
W starszych modelach pompa zasilana była cały czas, tak miałem w MK1 z końca 2003 roku.
W późniejszych modelach jest zasilana przez przekaźnik ,którym steruje BSI i może stąd te 100 sek. zasilania po wyłączeniu aż BSI się uśpi.
Po odłączeniu kabla sterującego pompa nie powinna pracować,może robi się zwarcie na płytce sterującej silnika i dlatego pracuje .
Przy sprawdzaniu swojego silnika pompy zasilałem pin sterujący profilaktycznie przez żarówkę 5W i pracował poprawnie.
Czy pompa podczas pracy silnika spalinowego wyłącza się,powinna pracować tylko na chwilę przy korekcjach wysokości ?
W razie pytań dzwoń ,nr wysyłam na PW.
Pozdrawiam.