Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Darek Romanowski w Lipiec 06, 2022, 20:03:14
-
Witam, nie działa mi dmuchawa, silnik wyjęty na krótko załącza się, panel klimy podłączony drugi nie działa, rezystor ten z zielonymi wtyczkami nowy (zamiennik), na wtyczce od silnika nie ma napięcia albo pojawia się jakieś 3 - 4 volty, skrzydełka wskaźnika nawiewu po odpaleniu po chwili gasną, co jeszcze może się popsuć, czyżby rezystor wadliwy?
-
Sprawdź w komorze silnika bezpiecznik 40A. Lubią się tam upalać styki.
Było już w temacie.
-
Bezpiecznik sprawdzony, jest ok.
-
Sprawdź dwa niebieskie grube kable pod maską w BSM i nad pedałami masz jeszcze złączkę.
-
Czasami był taki objaw że coś się bardzo bardzo grzało pod konsolą środkową, przy prawej nodze.
-
A w gniazdo bezpiecznika zerknąłeś?
Zrób zworkę na chwilę zamiast bezpiecznika.
-
Czasami był taki objaw że coś się bardzo bardzo grzało pod konsolą środkową, przy prawej nodze.
To raczej nie związane z awarią dmuchawy, tam wchodzą rurki nagrzewnicy i jest cieplej. Ale sprawdź, bo ostatnio komuś się ta kostka wypaliła.
-
Na małej kostce przy rezystorze jest 14 volt, wie ktoś jakie napięcia powinny być na pinach w szerokiej kostce? Mi pokazuje jakieś 0,4 volta. Już dwa rezystory kupiłem i używany podłączałem.
-
Darku na początek sprawdź zasilanie na małej kostce ale nie miernikiem tylko żarówką od świateł ,migaczy.
Jeśli będzie się świecić to zrób taki test.
Połącz przewody z małej wtyczki z grubymi przewodami wtyczki z 6 pinami przy wypiętych wtyczkach.Połącz lewy z 2 pin. z prawym grubym z 6 pin. i prawy z 2 pin.z lewym grubym z 6 pin.
Wtyczka 6 pin. ma obsadzone tylko 4 piny,dwa grube i dwa cienkie przewody.
W ten sposób omijamy regulację obrotów .
Jeśli po podłączeniu dmuchawa będzie pracować z pełną mocą to problem jest z modułem dmuchawy lub ze sterowaniem modułu z panelu klimatyzacji.
Taki układ był w moim C5 MK1 ale u Ciebie powinno być podobnie .
Pozdrawiam.
-
Na małej kostce przy rezystorze jest 14 volt, wie ktoś jakie napięcia powinny być na pinach w szerokiej kostce? Mi pokazuje jakieś 0,4 volta. Już dwa rezystory kupiłem i używany podłączałem.
W szerokiej na grubym czerwonym jest napięcie zależne od wybranej prędkości dmuchawy na panelu, jest to napięcie wyjściowe z rezystora, więc na odpiętym nie będzie napięcia, czarny masa.
Na cienkich nie wiem.
Zrób to co pisze Sylwester, połącz grube przewody zobacz czy wentylator ruszy z pełną prędkością.
-
Jestem coraz bliżej, na bezpieczniku pod maską napięcie jest, na kablach od bezpiecznika napięcie jest, natomiast na kostce nad nogami zasilającej rezystor już nie ma, ginie na przejściu przez ściankę.
-
To do sprawdzenia kostka po prawej stronie nóg kierowcy.
-
No właśnie do tej kostki już nie dochodzi prąd, ginie gdzieś po drodze, zrobiłem chwilowy bajpas i wszystko działa, jutro będę przeciągał kabel.
-
Sprawdź przejście między tą kostką a wtyczką w BSM pod maską.
-
No właśnie nie ma przejścia.
-
Zrobione, puściłem nowy kabel od bezpiecznika do kostki nad nogą, wszystko działa, dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam.
-
To nie ma być żywcem, jedna z wtyczek BSM (niestety nie pamiętam teraz która) zawiera wyjście plusa nagrzewnicy. Jest ono odcinane przekaźnikiem wewnątrz BSM, pojawia się gdy jest ładowanie. W dwóch C5 doświadczyłem przegrzania styków we wtyczce.
Szukaj dwóch wyraźnie grubszych przewodów w tym samym kolorze obok siebie. Druga para będzie plus dla ABS. Jedna z nich to były dwa błekitno-czerwone, ale czy dla pieca, czy dla ABS już nie pamiętam
-
Dokładnie tak było, przegrzały się styki w kostce, to jest pierwsza od prawej patrząc od przodu auta.