Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Jan Filipiuk w Lipiec 23, 2022, 11:31:56
-
Witam. Chcę wypłukać cały układ chłodzenia z żuru bieżącą wodą z węża.W jaki sposób to zrobić aby cały blok silnika i chłodnicę jednocześnie zrobić?
-
Zasadniczo trzeba zdjąć któryś z węży nagrzewnicy i lać jednym brzegiem a drugim końcem niech sobie leci... Problem jest jednak tego typu że ruszając wąż od nagrzewnicy możesz od razu wjechać nowym. Są całkiem spore szanse że będzie już tym starym ciekło.
Niestety płukanie chłodnicy trzeba zrobić osobno. Taki urok układu z termostatem.
-
są też preparaty do płukania całego układu chłodzenia, lub tak zrobić jak kolega napisał
-
Ok dzięki za odpowiedź. Jutro biorę się za to. Czeka mnie też wyjecie chłodnicy oleju
-
Najpierw upuść około 1 litra o zastąp to octem. Potem odpal na jakiś czas (musi otworzyć się termostat). Potem po zgaszeniem zostaw na kilka godzin do przereagowania. Ja po kilka dni jeździłem na occie, ale to ryzyko jak nie kontrolujesz. Potem to zlać. Demontaż węża z dolnego wylotu chłodnicy, szlauf pod nagrzewnicę. Lać dopóki czyste nie poleci
-
Ocet poszedł w ruch już w sobotę. Wczoraj płukanie i myjka. Czysta woda leciała. Niestety na koniec imprezy górna obudowa termostatu się połamała przy odpowietrzniku. Nowa już jedzie i przy okazji czujnik temperatury nowy.
-
Tydzień na wodzie i lipa. Chłodnica egr odłączona, syf wypłukany. Dzisiaj test i spaliny w układzie chłodzenia. Zalamka :( korek się moczy w dimerze właśnie. Przestał syczeć. rano mało wody po 30 km wywala zbiorniczkiem....