Klub Cytrynki
Samochody => Xsara => Xsara - Mechanika => Wątek zaczęty przez: Piotr Cybulski w Luty 03, 2008, 16:15:42
-
Dzisiaj w mojej Xsarci zrobiło sie coś dziwnego. Jak skrecam kierownica obojetnie w ktora strone, to co obrot ma taki stuk(jakby cos przeskakiwalo)i nie wiem co to jest?
-
nie wiem czy to jest to ale w vectrze np.takie stuki wywolane sa peknieciem gumy pod sprezyna
-
nie wiem ebde musoal sprawdzic bo mam wrazenie jakby z serva ... ;] czuc te stuki w kierownicy
-
To guma z lozyskiem nad sprezyna W piatek wymienialem
-
Łożysko na kolumnie McPhersona, tak jak pisze Piotrek. Ja dla świętego spokoju wymieniłem z obu stron
-
a jak to wyglada finansowo? drogo czy tanio? da sie to samemu wymienic?
-
Dla pewności włącz silnik, otwórz maskę siądź za kółkiem i powoli jedź kręcąc raz w jedną raz w drugą stronę. Druga osoba niech wtedy potrzyma rękę na kielichu kolumny MCphersona. Jeśli to łożyska to da się odczuć na kielichu (jednym albo na obu) takie "sprężyste przeskakiwanie".
Finansowo ztcp to było chyba koło stówki za 2 szt. Ja wymieniałem z teściem, jak na pierwszy raz myślę że sprawniej to pójdzie w dwie osoby. Kanał nie jest niezbędny, z narzędzi oprócz oczywiście kluczy bedziesz potrzebował ścisk do sprężyn. Tu trzeba uważać żeby ściśnięta sprężyna nie wyskoczyła ze scisku bo może szkód narobić
-
Odświeżę trochę temat.
Ostatnio zauważyłem u siebie podobny objaw. Najlepiej to słychać na postoju. Tzn jak ruszę kierownicą w prawo lub w lewo, trochę skręce koła i puszczę kierownicę to słuchać wtedy lekkie puknięcie. Przy wolnej jeździe też jest to słyszalne. Przy szybciej nie słychać, ale podejrzewam, że hałas pracującego silnika skutecznie to zagłusza.
Generalnie, czasem też słysze leciutkie stukanie przy zjeżdzaniu z krawężnika, podobne do początków dogorywania łącznika stabilizatora.
Myślicie, że mogą to być łożyska MCphersona?
-
A nie nie rusza Ci sie kierownica?
Mi własnie tak stukało i okazało się że to koło kierownicy sie lekko odkręciło.
-
Nie rusza się. Kładłem ręke na kielichu i żona kręciłą kierownicą. Czuć jakieś stuki, ale leciutko.
Zauważylem też dziś, że na niskich biegach przy puszczeniu gazu słychać pojedyńczy stuk. No i jak żona kręciła kierownicą to z okolic wspomagania (tam gdzie jest korek od wlewu płynu wspomagania) słychać było takie jakby szuranie - ciężko to określić.
Tylko się martwie :D CHyba należy oddać auto do mechanika.
-
jeżeli to stukniecie przy kreceniu kierownicą jest co pełny jej obrót to nie bedzie łożysko na amorku tylko gdzies coś nie tak jest na kolunie kierowniczej. może krzyżak?
-
U mnie nawarstwiło się kilka rzeczy, stare łożyska kolumny, pęknięta sprężyna - to było widać gołym okiem, wymieniłem. Ale dalej czasem coś stuknęło, okazało się, że lekko poluzowana była przekładnia kierownicza. Po dokręceniu już prawie nastała jest cisza. Prawie, bo stukało mi na dziurach jeszcze łożysko piasty. Taka dziwna przypadłość.
-
W którym miejscu przekładnia kierownicza może się poluzować ??
i jakim cudem stukać może łożysko piasty ??
-
ad. 1 Przekładnia przykręcona jest chyba dwoma śrubami do nadwozia. Po dokręceniu (o jakieś pół obrotu śruby) zniknęły pewne stuknięcia podczas manewrowania.
ad. 2 Nie wiem jakim cudem. Faktem jest, że po wyjęciu zwrotnicy stukało/brzęczało łożysko gdy uderzałem ręką o zwrotnice. Po wymianie łożyska jest ciszej.
-
ad.1 a czasem nie jest przykręcona do "sanek' ?? hmmmmmm aż sam sprawdzę u siebie te dwie śruby, bo faktycznie mogą narobić ambarasu.
ad.2 Cuda się zdarzają :)
-
Krzysztof Burz napisał:
jeżeli to stukniecie przy kreceniu kierownicą jest co pełny jej obrót to nie bedzie łożysko na amorku tylko gdzies coś nie tak jest na kolunie kierowniczej. może krzyżak?
Nie są to stuknięcia przy przekręceniu kierownicy o 360 stopni. Stuki są słyszalne, nawet jak lekko przekręce kierownicę, kiedy tylko koła napotkają opór.
-
W związku, że wczoraj odkryłem inne stuknięcia to założyłem nowy temat na Xsara-Mechanika.
Wracając wczoraj z pracy zauważyłem, że przy hamowaniu silnikiem (czyli puszczeniu gazu) na niższych biegach także słychać lekkie puknięcie.
Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego, czy są to dwie różne usterki.
-
Sprawdź tulejki na wahaczu, kiedyś miałem tak samo jak ty.
-
No o tulejach też wczoraj pomyślałem :) Dzieki, umówiony jestem już do mechanika i będę myśleć.
-
Czy ktoś mi może wytłumaczyć gdzie dokładnie znajdują się te dwie śruby co trzymają przekładnie kierowniczą ?
-
Tomasz Borys napisał:
Czy ktoś mi może wytłumaczyć gdzie dokładnie znajdują się te dwie śruby co trzymają przekładnie kierowniczą ?
Rysunek w załączeniu, po wejściu pod autem znajdziesz na pewno. Ja dokręciłem i pewne pukanie z przekładni ustało: przekładnia strzelała np. gdy stałem pod górkę na ręcznym i kręciłem kierownicą od oporu do oporu.
-
dzięki :) sprawdzę z ciekawości.
-
Jeśli kogoś interesuje kwestia stuków przy puszczaniu gazu i chce pomóc to zapraszam tutaj: http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=62462&post_id=621631#forumpost621631
W sprawie lekkich stuków przy ruszaniu kierownicą to u mnie jest lekki luz na krzyżaku - na razie mechanik radził niczego nie ruszać i się nie przejmować