Klub Cytrynki

Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => ZX => ZX - Modyfikacje => Wątek zaczęty przez: Mariusz Ilicki w Czerwiec 05, 2008, 11:06:07

Tytuł: Citroen ZX V6
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Ilicki w Czerwiec 05, 2008, 11:06:07
Myslę, że stronkę już nie jeden z nas widział...ja nawet kojarze jakieś wzmianki o nim na forum ale zamieszcze tu link ze wzgledu na naszą ostatnia rozmowę podczas poniedziałkowego spotkania na Okęciu.

ZX V6 (http://www.cardomain.com/ride/2145420)
Tytuł: Re: Citroen ZX V6
Wiadomość wysłana przez: Marcin Ilcewicz w Czerwiec 05, 2008, 12:14:25
ehh może w przyszłości ;-)

a tak poważnie myśli ktoś nad tym ?
Tytuł: Re: Citroen ZX V6
Wiadomość wysłana przez: Piotr Woźniak w Czerwiec 05, 2008, 13:39:01
V6 fajne, ale i tak wolałbym ZXa z 2.1TurboD, albo HDi:evil:
Tytuł: Re: Citroen ZX V6
Wiadomość wysłana przez: Przemek Kamiński w Czerwiec 05, 2008, 13:46:13
Ja bym tam wolal 2.0 Turbo :P
Tytuł: Re: Citroen ZX V6
Wiadomość wysłana przez: Marcin Ilcewicz w Czerwiec 05, 2008, 13:50:52
oficjalnie chyba się nie pojawił ZX 2.0 CT ale Paweł H. widział kiedyś takiego na ogłoszeniu. Moc 150KM, nie wiem jaki moment no ale na pewno tak samo jak w XM. Myślę, że jednak V6 to lepsze rozwiązanie, przede wszystkim za kulturę pracy, niższe obroty i cichy pomruk.
Tytuł: Re: Citroen ZX V6
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Ilicki w Czerwiec 05, 2008, 14:15:21
Niewiem czy moge zdradzić ale na owym spotkaniu była także mowa o "uturbieniu" pewnego 2.0 8V. Według Pawła M. trzeba by zdobyć turbo i kompa od XMa:). Ponoć takie coś ma wszelkie szanse powodzenia:)
Tytuł: Re: Citroen ZX V6
Wiadomość wysłana przez: Paweł Hendrysiak w Czerwiec 05, 2008, 15:23:51
Cytuj

Marcin Ilcewicz napisał:
oficjalnie chyba się nie pojawił ZX 2.0 CT ale Paweł H. widział kiedyś takiego na ogłoszeniu. Moc 150KM, nie wiem jaki moment no ale na pewno tak samo jak w XM. Myślę, że jednak V6 to lepsze rozwiązanie, przede wszystkim za kulturę pracy, niższe obroty i cichy pomruk.


On miał 180KM - chiptuning był, nie zdążyłem go kupić. zniknął dosłownie "między odświeżeniami". Czerwony był. Oryginalnie 1.9i volcane. Silnik miał 2.0 8v z XM'a. Tak mi się wydaje... chociaż tracę pewność czy silnik nie był 2.0 8v z zx'a. Szkoda, że nie zgrałem tego ogłoszenia.
Tytuł: Re: Citroen ZX V6
Wiadomość wysłana przez: Paweł Hendrysiak w Czerwiec 05, 2008, 15:26:57
W każdym razie jak ktoś chce zrobić potwora to polecam wejść na stronę dpengineering mając zx 16v.
Tytuł: Re: Citroen ZX V6
Wiadomość wysłana przez: Paweł Malinowski w Czerwiec 05, 2008, 15:31:57
W xm-ie właśnie takie 2,0 8v było z turbiną, więc większych problemów z zamontowaniem czegoś takiego nie powinno byc, ale trzeba się liczyc z wieloma problemami i wydatkami przy takich zabawach. Najlepiej mieć całe auto z turbiną jako dawcę, wtedy sporo elementów może się przydać. Ja osobiście robiłem pomiary silnika V6 12v z Xm-a i ten silnik całkiem swobodnie by się do Zx-a zmieścił. Chodzą mi takie mysli po głowie... Jak już kupię sobie coś nowszego a moja 16v zostanie jako zabytek  ;-) i kasa i czas dopisze to kto wie czy się nie podejmę. Na razie w moich warunkach nie realne.
Tytuł: Re: Citroen ZX V6
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Różycki w Czerwiec 05, 2008, 20:15:39
Cytuj

Ja osobiście robiłem pomiary silnika V6 12v z Xm-a i ten silnik całkiem swobodnie by się do Zx-a zmieścił.


Chyba się trochę przeliczyłeś z tym V6 12v z XMa. Z kilku powodów. Po pierwsze, to wielki kawał pieca o rozwidleniu 90 stopni i bardzo dużych głowicach, po drugie [color=ff0000]piii[/color]nie ciężki i ZX z nim pod maską prowadziłby się całkiem jak pijany. Po trzecie tam jest tylko 167KM, więc trochę mało jak na taki ogrom roboty, który trzeba wykonać.

W ZX spokojnie za to zmieściłby się ES9J4 z Xantii czy Peugeota 406, zresztą na tym filmie właśnie taki silnik jesy zamontowany. To lekka i zwarta konstrukcja o kącie rozwidlenia 60 stopni, rozrząd pędzony paskiem, a nie tak jak w ZPJ (V6 12v) łańcuchem, w dodatku ten silnik jest tylko znieznacznie cięższy od silnika 16V z ZXa. Przede wszystkim jednak chodzi o gabaryty tego silnika. No i o osiągi - tam jest w standardzie 190 albo 207 koni, a sportowym, dedykowanym wydechem i samym sportowym wkładem filtra powietrza robi się z niego 215-220KM. Modyfikacja oprogramowania daje następne 10-13KM i w sumie koło 300Nm, więc chyba gra warta świeczki :-)
Tytuł: Re: Citroen ZX V6
Wiadomość wysłana przez: Marcin Ilcewicz w Czerwiec 05, 2008, 21:17:42
gra warta świeczki ! :-)
Tytuł: Re: Citroen ZX V6
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Spek w Czerwiec 05, 2008, 22:07:38
Marcin, szykuj kase... ;)
Tytuł: Re: Citroen ZX V6
Wiadomość wysłana przez: Paweł Malinowski w Czerwiec 06, 2008, 09:22:22
Cytuj

Grzegorz Różycki napisał:
Cytuj

Ja osobiście robiłem pomiary silnika V6 12v z Xm-a i ten silnik całkiem swobodnie by się do Zx-a zmieścił.


Chyba się trochę przeliczyłeś z tym V6 12v z XMa. Z kilku powodów. Po pierwsze, to wielki kawał pieca o rozwidleniu 90 stopni i bardzo dużych głowicach, po drugie [color=ff0000]piii[/color]nie ciężki i ZX z nim pod maską prowadziłby się całkiem jak pijany. Po trzecie tam jest tylko 167KM, więc trochę mało jak na taki ogrom roboty, który trzeba wykonać.

W ZX spokojnie za to zmieściłby się ES9J4 z Xantii czy Peugeota 406, zresztą na tym filmie właśnie taki silnik jesy zamontowany. To lekka i zwarta konstrukcja o kącie rozwidlenia 60 stopni, rozrząd pędzony paskiem, a nie tak jak w ZPJ (V6 12v) łańcuchem, w dodatku ten silnik jest tylko znieznacznie cięższy od silnika 16V z ZXa. Przede wszystkim jednak chodzi o gabaryty tego silnika. No i o osiągi - tam jest w standardzie 190 albo 207 koni, a sportowym, dedykowanym wydechem i samym sportowym wkładem filtra powietrza robi się z niego 215-220KM. Modyfikacja oprogramowania daje następne 10-13KM i w sumie koło 300Nm, więc chyba gra warta świeczki :-)


Napisałem, że mierzyłem ten silnik i zmieściłby się do zx-a, a żę ten es9j4 byłby lepszy nie zaprzeczam. Na razie to tylko teoretyczne przymiarki więc konkretów nie sprawdzałem. Ale i tak te 167km i dużo większy moment niż 2,0 16v dało by duże różnice  osiągach. A jak już mowa o montażu 3,0 do zx-a to i zawieszenie też trzeba przerabiać. Pozdrawiam
Tytuł: Re: Citroen ZX V6
Wiadomość wysłana przez: Przemek Kamiński w Czerwiec 06, 2008, 18:08:41
Cytuj

Marcin Ilcewicz napisał:
oficjalnie chyba się nie pojawił ZX 2.0 CT ale Paweł H. widział kiedyś takiego na ogłoszeniu. Moc 150KM, nie wiem jaki moment no ale na pewno tak samo jak w XM. Myślę, że jednak V6 to lepsze rozwiązanie, przede wszystkim za kulturę pracy, niższe obroty i cichy pomruk.


Ja tam jestem zwolennikiem wysokich obrotów i ryku silnika :P

Jak juz ktos napisal, V6 jest ciezkie, na pewno prowadzenie by zostawialo troche do zyczenia, no chyba ze ma byc szybki na prostych :)

Ja bym u siebie widzial taki silnik jak byl w Peugeocie 405 T16 200KM, z tym ze tam bylo 4x4 i tu moglby byc problem, abstrachujac od tego ze taki silnik dostac jest bardzo ciezko.
Moj wujek mial ponad 10 lat temu takiego Peugeota, jezdzilem tym, jako pasazer jeszcze :P. Chcial bym takiego miec, ale dostac takie cos w calosci tez nie jest latwo... no i cena raczej spora.
No i 405 T16 ma jedna fajna rzecz z Citroena, z tylu ma zawieszenie hydro, regulacja wysokości w bagazniku :D.
Tytuł: Re: Citroen ZX V6
Wiadomość wysłana przez: Marcin Ilcewicz w Czerwiec 07, 2008, 11:07:12
T16 !
Przemek no to popłynąłeś :-)
Tytuł: Re: Citroen ZX V6
Wiadomość wysłana przez: crprog w Sierpień 15, 2008, 16:10:24
Skoru do 405 Mi16 wkładali XU10J4 to czemu ten z T16 nie mial by podejsc ;-) z tym napedem moze i cos by sie wykombinowało heh a moze ZX 4x4 ;) widziałem na youtube zx z silnikiem z tyłu i mial naped na tył ;) czego to anglicy nie wymysla... :D