Klub Cytrynki
Samochody => Xsara => Xsara - Mechanika => Wątek zaczęty przez: Wojciech Wodzyński w Czerwiec 18, 2008, 17:08:54
-
Witam
Gdzie w Xsarze II 1,6 16V jest silnik krokowy? Nie mogę go zlokalizować mimo przczytanych wskazówek na forum. Może ktoś wstawi zdjęcie. Mam problem z falującymi obrotami i chcę go znaleźć i przeczyścić.
-
nie wiem gdzie jest w 1.6 16V ale odrazu kup nowy czyszczenie nic nie daje ;] przeciez silniczek jest za filterm powietrza ;]
-
Wojciech Wodzyński napisał:
Witam
Gdzie w Xsarze II 1,6 16V jest silnik krokowy? Nie mogę go zlokalizować mimo przczytanych wskazówek na forum. Może ktoś wstawi zdjęcie. Mam problem z falującymi obrotami i chcę go znaleźć i przeczyścić.
Nie ma silnika krokowego bo przeputnica jest sterowana serwem. Trzeba zdjac przepustnice z kolektora i umyc bo pewnie jest zanieczyszczona.
-
Właśnie zdążyłem się o tym przekonać, że nia ma silniczka. Przepustnica była lekko zabrudzona, ale nie tak mocno. Czy można nią delikatnie poruszyć celem wyczyszczenia? Obroty delikatnie pływają, ale jak włącze klimatyzację to silnik dostaje takich drgań jak by chciał wylecieć z komory.. Może to wina napinacza paska? Ma dosyć spore luzy.
-
Witam!! Na moje laickie oko krokowiec znajduje się w obudowie przepustnicy(zaznaczona nz czerwono) trzeba wypiąć spinki (zielone strzałki) jest ich co najmiej 4. Pod pokrywką, zabezpieczoną uszczelą znajduje się rzeczony krokowiec!! Moim zdaniem nie ma szans nic się tam dostać więc czyszczenie tego elementu nie ma sensu, bo i po co?? Rozbierałem ten element- krokowiec?? był czysty jak łza, przepustnica lekko osmalona, a obroty jak falowały tak falują-delikatnie, aczkolwiek jest to nieco irytujące tak samo jak palenie na ciepłym silniku(trzeba chechłać 3-5sek :-/) Jeśli to co widziałem to nie jest krokowiec to będę wdzięczny za info-co to takiego znajduje się pod w/w pokrywką:-)
-
Problem rozwiązany, powodem falowania obrotów przy włączonej klimatyzacji była zabrudzona przepustnica. Dzięki Piotrze za naprowadzenie na właściwy trop.
-
Arkadiusz Marczyński napisał:
Witam!! Na moje laickie oko krokowiec znajduje się w obudowie przepustnicy(zaznaczona nz czerwono) trzeba wypiąć spinki (zielone strzałki) jest ich co najmiej 4. Pod pokrywką, zabezpieczoną uszczelą znajduje się rzeczony krokowiec!! Moim zdaniem nie ma szans nic się tam dostać więc czyszczenie tego elementu nie ma sensu, bo i po co?? Rozbierałem ten element- krokowiec?? był czysty jak łza, przepustnica lekko osmalona, a obroty jak falowały tak falują-delikatnie, aczkolwiek jest to nieco irytujące tak samo jak palenie na ciepłym silniku(trzeba chechłać 3-5sek :-/) Jeśli to co widziałem to nie jest krokowiec to będę wdzięczny za info-co to takiego znajduje się pod w/w pokrywką:-)
To jest serwo sterujace przepustnica, ono sie nie brudzi ale czasem tez zawodzi.
Trzeba czyscic przepustnice bo to najczesciej jest powodem falownia obrotow. Jesli to nie pomoze to najlepiej zrobic diagnostyke bo moze byc uszkodzona cewka, czujnik temperatury itd.
-
Witam
A czym najlepiej czyścić tą przepustnicę, bo chyba też mnie to wkrótce czeka...
Benzyna ekstrakcyjna czy może coś innego?
-
Ja użyłem płynu firmy Wurth, ale benzyna ekstrakcyjna lub rozcienczalnik nitro też będą ok.
-
Sa dostepne zmywacze uniwersalne w handlu w postaci sprayu (do mycia gaznikow, ukladow hamulcowych itd).
Ja stosuje Wurth (http://www.allegro.pl/item380233572_wurth_zmywacz_uniwersalny_500_ml_od_ss_fa_vat_.html).
Swietnie rozpuszcza i wyplukuje zanieczyszczenia i szybko odparowuje. Sa lepsze niz benzyna czy nitro (nitro moze zniszczyc elementy plastikowe i ogolnie trzeba z tym uwazac mocno).
-
a czy jest możliwość np .zwiększenia wolnych obrotów przez podłączenie do komputera i zrobienie diagnostyki.
Pytam bo moje wolne obroty są trochę za niskie gdyż wskazówka zatrzymuje sie na pierwszej kresce poniżej 1 tyś. obrotów. Jednak gdy ruszę kierownicą to obroty trochę się podniosą ale tylko na chwilę.
-
podłączę się pod temat (też mi faluje): czy możecie mnie wspomóc informacją (fotką) gdzie szukać przepustnicy w 1.9D (DW8)? Będę wdzięczny. Dzięki.
-
Jarosław Kolek napisał:
a czy jest możliwość np .zwiększenia wolnych obrotów przez podłączenie do komputera i zrobienie diagnostyki.
Pytam bo moje wolne obroty są trochę za niskie gdyż wskazówka zatrzymuje sie na pierwszej kresce poniżej 1 tyś. obrotów. Jednak gdy ruszę kierownicą to obroty trochę się podniosą ale tylko na chwilę.
Czyli wszystko jest ok. U mnie też obroty są na pierwszej kresce poniżej 1 tyś. Jak ruszysz kierownicą to załącza się pompa od wspomagania i wzrasta obciążenie silnika i obroty idą w górę.
-
Jarosław Kolek napisał:
a czy jest możliwość np .zwiększenia wolnych obrotów przez podłączenie do komputera i zrobienie diagnostyki.
Witam
W silniku 1.4 przy mocowaniu linki od gazu na półkolu przy przepustnicy jest taka śrubka (chyba torx 8 na klucz nasadowy). Wkręcając ją odpycha się to pólkole (efekt taki jakby dodać troszkę gazu). Pytanie czy w ten sposób można zwiększyć wolne obroty, bo czasem po odpaleniu mam 500?
Pozdrawiam
-
Ja wyciągnąłem przepustnicę, dokładnie ją przepryskałem preparatem do czyszczenia gaźników i falowanie ustąpiło. Sporo się tego syfu od nowości nazbierało...
-
Podłanczając się do tematu chciałem zapytać gdzie znajdę przepustnicę ale w silniku 1.6 8V.
U mnie objawy są takie jakby silnik nie palił na jedną świecę ale po wyczyszczeniu świec dalej to samo.I silnik też tak pracuje jakby miał za chwilę wyskoczyć.Siedząc w środku czuć straszne kołysanie.Czytając właśnie ten post też pomyślałem o zapchanej przepustnicy,tylko gdzie ona jest i jak ją wyjąć.?
-
Przepustnica znaleziona i przeczyszczona.Faktycznie syfu się tam strasznie dużo nazbierało.
Niestety silnik dalej dziwnie pracuje.
A wszystko zaczęło się od tego że przez 2 dni jeździłem rowerkiem do pracy i cytrynka się obrazła chyba na mnie.
-
Niestety.Wymieniłem cewkę i dalej to samo.Auto zachowuje się jakby paliło na 3 gary.Brak mocy i strasznie telepie całym autem.
Wymieniłem świece,wymieniłem cewkę,umyłem przepustnicę.Co może być jeszcze przyczyną tak dziwnej pracy silnika.?
-
Witam
U mnie też chodził na 3 gary, wywaliło check, przyczyna okazała się prozaiczna -brak styku na kostce 3-go(bodajże) wtryskiwacza- nie dostawał sygnału to i niepracował leń jeden ;-) Spróbuj pomanipulować z kabelkami (mi już w dwóch przypadkach tak się udało "naprawić" xsarcię)
powodzenia zobacz tu:-) (http://www.klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/galery/884.jpg)
-
U mnie też jest problem z 3 wtryskiwaczem.O której kostce mówisz o tej którą podpina się do cewki.Czy o jakiejś innej.Nie wiem czy to ma znaczenie ale mam LPG,natomiast anomalia są i na gazie i na benzynie.
-
U mnie wogóle nie chciał chodzić na gazie-sekwencja. Na benzynie chodził na 3 gary i wywaliło check. A ta kostka to jest między głowicą a kolektorem ssącym-idzie nią sygnał do wtryskiwacza. Już prawie rok jeźdżę i jest git zobacz tu:-) (http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=30771)
-
Postaram się to jutro sprawdzić z tym że u mnie jest troszkę inaczej bo na gazie i na benzynie jest tak samo i nie mam problemu z przełączaniem.Jak auto pracowało na gazie wyjąłem wtyczkę od 3 wtryskiwacza i nic się nie działo czyli ewidentnie jakby nie paliła na 3 zawór.Tylko dlaczego tak się dzieje.Świece 2 razy sprawdzane i zamieniane,cewka nowa.Może to wina jakiegoś czujnika.
-
Podłączę się pod ten temat, bo też mam problem z falującymi obrotami.
Falują w bardzo małym zakresie, ale czasem tak tąpną w dół, że aż lekko buda zadrży.
Gdzie w Xsarze II HDI 90 KM (2000 rok po liftingu) jest silnik krokowy? Gdzie jest przepustnica? Czy na parkingu przed domem mam szanse jedno i drugie jakoś łatwo wyciągnąć? Czy po czyszczeniu trzeba regulować coś w komputerze?
Łukasz
-
W Twoim silniku 2.0HDi 90 nie ma czegos takiego jak silnik krokowy wolnych obrotow czy przepustnica.
-
Wojciech Wodzyński napisał:
[. U mnie też obroty są na pierwszej kresce poniżej 1 tyś. Jak ruszysz kierownicą to załącza się pompa od wspomagania i wzrasta obciążenie silnika i obroty idą w górę.
A to ciekawe. U mnie normalnie obroty też są na pierwszej kresce poniżej 1 ale jak pokręcę kierownicą do oporu w prawo lub lewo bardzo spadają, tak bardzo że przy manewrowaniu na parkingu potrafi zgasnąć. Fakt, że na gazie ale jednak. Coś chyba jest nie tak. Choć z drugiej strony patrząc kierownica chodzi tak lekko, że aż za lekko się wydaje w porównaniu z innymi autami.
-
Dzięki za info. Znalazłem przyczynę - dzikie powietrze na przewodzie za przepływomierzem. Tak mi się zdawało, że tego silnika krokowego nie ma u mnie, bo za nic nie mogłem go znaleźć.
-
Witam, mam problem po przyczyszczeniu przepustnicy (czyściłem Lm-40).
Mianowicie wzrosły mi obroty o jakieś 400-500 (na jałowym mam od 1200 do 1400), kiedy wcisnę gaz to spadają do 1200. Zauważyłem też, że silnik pracuje niemalże jakby skrzynia była automatyczna - obroty rosną do 1400, na chwilę jakby zacina się, po czym spadają do 1200 i znowu zaczynają rosnąć.
Czy na taką sytuację wpływ może mieć to, że otworzyłem serwo przepustnicy? No i co z tym fantem teraz zrobić?
EDIT: odłączenie i ponowne podłączenie akumulatora rozwiązało problem, obroty wróciły do odpowiedniego poziomu (ca. 850 na ciepłym silniku) i są wyraźnie równiejsze.
-
Zrobiles dwa bledy, zastosowales WD-40 (to dobry srodek ale do zardzewialych srub) i otworzyles serwo przepustnicy.
-
Piotr Sobczak napisał:
Zrobiles dwa bledy, zastosowales WD-40 (to dobry srodek ale do zardzewialych srub) i otworzyles serwo przepustnicy.
Zgadza się, nie doczytałem wcześniejszych postów i pozdejmowałem spinki z serwa. Co do LM-40 - nawet nieźle zadziałał, ale następnym razem faktycznie kupię coś bardziej dedykowanego.
-
Podepnę się pod temat a powiedzcie mi co może być nie tak w silniku 1.8 16v jeśli jest problem z obrotami czy winny może byc tylko i wyłacznie silnik krokowy??? I gdzie dokładnie zanjduje się on w tym silniku ???
-
Podepnę się pod temat by nie zakładać nowego wątku. W mojej Xsarci II 1,4 benzyna silnik bardzo wolno schodzi z obrotów. Auto było podpięte pod tester diagnostyczny. Wszystko było ok ale mechanik mówił że silniczek może być zabrudzony. Wyczyściłem silniczek i przepustnicę. Nie rozbierałem oczywiście potencjometru. Auto chodzi lepiej ale silniczek nadal chodzi ospale. Odczytałem oznaczenie to Magneti Marelli B 35/00 (M2 7001). Widziałem na Allegro silniczki do 1,4 benzyna ale były 2 rodzaje B35/00 i B32/00 nie wiem czy ten co mam założony (B35/00) był od nowości. Oznaczenie silnika to KFW. Z góry dziękuję za pomoc.
-
Witam mam małe pytanko :
Mam Xsare II 1.6 16v 109KM i mam mały problem , mianowicie faluje mi silnik (obrotomierz delikatnie sobie skacze z 900 ob. na 1000 i z powrotem) , wprawdzie gdy go lekko prze gazuje od razu się uspokoi i robi to tylko gdy jest zimny .
Gdy byłem z nią na komputerze nic nie wykazał a mechanik mi powiedział że trzeba będzie przeczyścić przepustnicę lub silniczek skokowy .
A chciałem spytać czy może ktoś miał podobny przypadek ???
Dobre rady mile widziane.
-
Tak, wiele osób miało taki problem, spróbuję połączyć z istniejącym wątkiem.
Do wyczyszczenia przepustnica (w 1.6 16v nie ma silnika krokowego). Zerknij na wcześniejsze posty.
-
Tomku, ja w xsarze 1,4 2002r miałem ten B35 od nowości.
Kupiłem na allegro najtańszy jaki był – coś ok. 30 zł (allegrowicz bodajże z Częstochowy) i śmiga już bez problemu od wiosny.
A objawy były takie że falowały obroty, długo schodził z obrotów, lub nawet wogóle nie chciał zejść z obrotów. Występował problem z odpaleniem auta, trzeba było posiłkować się wciśnięciem gazu i porządnie przegazować żeby się silnik zagrzał... Generalnie problemy w zimie ustąpiły ale na wiosnę znów się pojawiły... Mój mechanik wymienił czujnik położenia wału (taki błąd wyrzucił komputer) ale to nie pomogło. Czyszczenie przepustnicy pomogło minimalnie a strzałem w 10 była wymiana na nowy silniczka krokowego!!
-
przepraszam za odświeżenie teamatu ale nie bede zakaldał nowego na takie banalne pewnie pytanie.
Czy po wyjęciu przepustnicy trzeba jej złącze posmarować silikonem? Czy ta gumowa uszczelka jest wielokrotnego uzytku?
Boje sie jakiś przedmuchów.
-
Zależyw jakim stanie jest ta uszczelka. Pytałem się i w ASO kosztuje około 10 zł, ale nigdy jej nie mieli, więc musieliby sprowadzić opakowanie 5 sztuk, i by 4 im leżały. Więc z braku innego rozwiązania posmarowałem silikonem, chociaż wiem że jest to prowizorka.
-
no ja właśnie zawsze zakłądam tak jak było czyli ta stara jest. Jest sposób żeby sprawdzić czy sa jakieś przedmuchy?
czy wynikiem tego moze być ze słabo wchodzi na obroty?
-
W silniku 1,6 16V nie ma silnika krokowego. Jest serwonapęd sterujący przepustnicą w zależności od uchylenia pedału "gazu". Nie ma też linki gazu. Obroty silnika zadaje potencjometr przy pedale "gazu".
Falowanie obrotów może być związane z zabrudzeniem przepustnicy, którą trzeba okresowo czyścić. Nie wolno uchylać rękami przepustnicy podzczas czyszczenia.
Jeli obroty falują to zacznij od wyczyszczenia przepustnicy - najmniej kosztowne i najprostsze.
-
Marek Bednarczyk napisał:
. Nie ma też linki gazu. Obroty silnika zadaje potencjometr przy pedale "gazu".
To zależy (chyba) od daty produkcji, u mnie jest linka gazu i pedał mam "analogowy", trochę ubolewam że nie mogę dołożyć z tego powodu fabrycznego tempomatu.
-
Witam.Mam citroena xsara2 1.6i 16v TU5JP4 .Mam pytanie jak wyczyścić przepustnice i jak jo zdemontować proszę o jakiś obrazek.
Z góry dziękuje.
-
Zdejmujesz czarną rurę która idzie do filtra, odkręcasz przepustnice (3 śruby torx), czyścisz, najlepiej bez odpinania kostki wtedy nie będzie problemu z ponowną adaptacją, o której ktoś tu na forum mówił. Nie zdejmujesz czarnej zaślepki którą widać z przodu przepustnicy! I tyle.
- I przeczytaj jeszcze ten wątek, jest właśnie o tym.
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=31152&forum=20&post_id=473579#forumpost473579
-
Dziękuje za podpowiedż.
-
Piotr Poznaniak napisał:
Marek Bednarczyk napisał:
. Nie ma też linki gazu. Obroty silnika zadaje potencjometr przy pedale "gazu".
To zależy (chyba) od daty produkcji, u mnie jest linka gazu i pedał mam "analogowy", trochę ubolewam że nie mogę dołożyć z tego powodu fabrycznego tempomatu.
Zaskakujące jest to co napisałeś. Faktycznie egzemplarze 1.6 16v wyprodukowane do 2 grudnia 2001 miały gaz na linkę. Co dziwniejsze, spodziewałem się raczej tego, że zmiana nastąpiła wtedy, kiedy wprowadzono nowy typ przełącznika zespolonego, ale myliłem się. Nowy przełącznik był montowany od 30 VI 2001. Powiedz, gdzie ta linka kończy się pod maską? Czy jest podłączona bezpośrednio do przepustnicy?
Swoją drogą to nie wyklucza montażu tempomatu uniwersalnego. Ktoś tutaj opisywał taki tempomat. Nie kosztuje dużo, a działa w praktycznie każdym typie samochodu.
-
Jan Ferde napisał:
Powiedz, gdzie ta linka kończy się pod maską? Czy jest podłączona bezpośrednio do przepustnicy?
Z tego co pamiętam linka kończy się na potencjometrze (czy czymś podobnym), który jest połączony kabelkiem z przepustnicą :) Jak będzie cieplej to postaram się pamiętać i zrobię zdjęcie, całość jest pod rurą dolotową.
Swoją drogą to nie wyklucza montażu tempomatu uniwersalnego. Ktoś tutaj opisywał taki tempomat. Nie kosztuje dużo, a działa w praktycznie każdym typie samochodu.
Fakt, był taki temat. Poszukam sobie ;-)
-
Oj przepustnica przeczyszczona i od razu cytrynka odzyskała spokojniejszy oddech :)
Miałem pisać w trakcie roboty przy tym ale już się ściemniało i nie zdążyłbym. Powiedźcie czy jak czyściliście przepustnice to tylko ten "cylinder" z klapką ? Czy trzeba coś jeszcze wyczyścić przy okazji rozkręconej przepustnicy. Tego plastiku z napisem BOSCH nie ściągałem - to dobrze? Jak wam chodzi ta klapka? U mnie przy nacisku lekko z oporem a z powrotem wraca dość szybko i z taki chrobotkiem jak by jakiś trybik albo zębatka to cofała - czy tak ma być? Czy coś jeszcze poczyścić?
Dodam, że zabieg, który przeprowadziłem pomógł ale czy coś jeszcze można przeczyścić przy okazji czyszczenia?
-
Witam,
Ostatnio silnik w mojej Xsarci zaczal dziwnie odpalac.
Najczesciej, przy odpalaniu na silnym mrozie przez jakies 5-10sekund bardzo falowaly obroty. Ponadto, nie bylem w stanie ruszyc z miejsca na drugim biegu, bo samochod lapal "kangura".
Oczywiscie normalnie ruszam z 1 biegu :-) ale czasem jak sie jezdzi w korku i samochod sie lekko toczy, to staram sie delikatnie podjezdzac na drugim biegu. Niestety, ostatnio bylo to nie mozliwe, bo silnik zaczynal sie strasznie dlawic, czesto gasl.
W zwiazku z tym postanowilem wyczyscic przepustnice.
Po czyszczeniu jest rewelacja. Moge bez problemu ruszyc samochodem nawet calkiem dynamicznie z drugiego biegu. Silnik jest po prostu zwawy.
W trakcie czyszczenia, zwrocilem uwage na jeden szczegol. W tej komorze za przepustnica (co widac na zdjeciu), jest troche oleju. Skad ten olej sie tam wzial ?
Czy to normalne ? Czy nie ma sie czym przejmowac ?
-
Witam!
Tez mam tam olej ale on chyba wraca z silnika przez odme, przewodem który wchodzi w rure od filtra przez przepustnice.
Mam pytanie. Dlaczego nie można dotyakć płatka od przepustnicy palcami, w sensie ruszać nim mechanicznie? Zawsze przy czyszczeniu odchylam go sobie i ruszam nim. Jakie mogą być tego konsekwencje?