Klub Cytrynki
Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => XM => XM - Elektryka i wyposażenie => Wątek zaczęty przez: Artur Pręgowski w Wrzesień 29, 2008, 11:29:41
-
Witam! Mam maly problem z oryginalnym radyjkiem w moim XMenie. Podczas gdy samochodzik byl u mechanika zostala sciagnieta klema od akumlatora i zakodowalo mi sie radyjko. po jego wlaczeniu na wyswietlaczu wlacza sie napis "code". Niestety nie znam kodu odblokowujacego i dlatego mam pytanie. Czy jest mozliwe zresetowanie radyjka do jego kodu serwisowego? z reguly takim kodem sa cztery zera w tym przypadku beda chyba jedynki. Probowalem nawet wpisac kod 1111 i wyswietlacz pokazal mi "0000" ale nie wiem o co mu chodzilo a po ponownym wlaczeniu dalej wolal o kod :/ Moze ktos ma instrukcje do tego radyjka? Bede wdzieczny za kazda pomoc :P
-
Witam. Kodu nie wpisuje sie poprzez klawiature typu ze wybierasz cyferki z klawiatury, tylko poprzez strzałki do strojenia radia , a 1 przechodzisz do następnej cyferki itd. Niestety tylko tyle mogę pomóc , bo jak uruchomic radyjko bez kodu nie mam pojecia :]
Pozdrawiam i powodzenia ;)
-
Mateusz Kaczorek napisał:
Witam. Kodu nie wpisuje sie poprzez klawiature typu ze wybierasz cyferki z klawiatury, tylko poprzez strzałki do strojenia radia , a 1 przechodzisz do następnej cyferki itd. Niestety tylko tyle mogę pomóc , bo jak uruchomic radyjko bez kodu nie mam pojecia :]
Pozdrawiam i powodzenia ;)
Po zmianie akumulatora zablokowało radio. Pojechałem do magika od car audio a ten najpierw wyciągnął radio. Tam poprzedni właściciel zostawił naklejoną kartkę z czterem cyferkami. Sprawdziliśmy i to był kod. Zapłaciłem 5 zł za fatygę. Zaoszczędziłem 45.
-
Mateusz Kaczorek napisał:
Witam. Kodu nie wpisuje sie poprzez klawiature typu ze wybierasz cyferki z klawiatury, tylko poprzez strzałki do strojenia radia , a 1 przechodzisz do następnej cyferki itd. Niestety tylko tyle mogę pomóc , bo jak uruchomic radyjko bez kodu nie mam pojecia :]
Pozdrawiam i powodzenia ;)
Powiem szczerze, ze nie mialem o tym pojecia :D Slyszalem od kogos, ze jak wlozy sie radio na 30 minut do zamrazalnika to resetuje sie do ustawienia fabrycznego a z reguly wtedy kodem sa cztery zera. Slyszeliscie o takiej magii? Nie wiem czy probowac :D
-
metody z zamrażalnikiem nie polecam - po wyciągnięciu z lodówki i podłączeniu do zasilania zwarcie masz gwarantowane. Kody serwisowe działają najlepiej w telefoni komórkowej i to tylko do standardowego resetowania :)
-
wlasnie tak myslalem, ze to nie najlepszy pomysl. Teoretycznie gosciu ktory sprowadzal moja maszyne ma sie dowiedziec o ten kod ale dowiaduje sie juz 3ci tydzien :/ zobacze moze rzeczywiscie z tylu jest jakas karteczka :P Pozdrawiam
Mam jeszcze takie pytanie. Ile prob jest na wbicie kodu? slyszalem, ze 3 ale jak kleme z akumlatora sie sciagnie to znow sa 3 proby. Poprawcie mnie jesli sie myle :)
-
to zależy od układu w radiu - na początku masz 3 próby. Póżniej musisz odczekać 12 lub 24 godziny i bez znaczenia jest, czy ściągniesz kleme, czy nie.
-
Artur Pręgowski napisał:
Powiem szczerze, ze nie mialem o tym pojecia :D Slyszalem od kogos, ze jak wlozy sie radio na 30 minut do zamrazalnika to resetuje sie do ustawienia fabrycznego a z reguly wtedy kodem sa cztery zera. Slyszeliscie o takiej magii? Nie wiem czy probowac :D
Nie pamiętam która to była zima ale nie tak dawno temu. Rano było -25 i ON zimowy się zrobił za gęsty a z rozrusznika szedł dym więc dałem sobie spokój z odpalaniem.
Jakoś radio się nie zresetowało.
-
Dlatego wlasnie sie pytalem czy slyszeliscie o takiej magii.
A co do wklepywania kodow to moge wbijac je bez konca tylko z przerwami a to oznacza jedynie 10 tysiecy mozliwosci :D
-
Artur Pręgowski napisał:
Dlatego wlasnie sie pytalem czy slyszeliscie o takiej magii.
A co do wklepywania kodow to moge wbijac je bez konca tylko z przerwami a to oznacza jedynie 10 tysiecy mozliwosci :D
Jak masz fabryczne zadzwoń do ASO może oni to mają. Jest sporo firm w każdym większym mieście co rozkodowują radia.
-
zadko bywa zeby radio sie wyzerowało do kodu servisowego po mrorzeniu
polega to na tym ze podczas mrorzenia sciąga sie napięcie z kondensatorów pamięci lub z małego akumulatorka
i kolejne to nie na 30minut sie wkładało radio tylko na pare dni od 7 do 14 i po wyjęciu musisz bardzo uwarzac bo niektóre elementy robią sie kruche i przed podłączeniem musisz odczekac conajmniej 5h zeby radio odmarzło i zszedł szron i odparował z płyty elektroiki
najlepiej dowiedz sie gdzie u ciebie sciągają kody z radyjek i przejedz sie tam zapłacisz max 50zl i zrobią ci to w 15 minut
wygenerowanie kodu przez ASO z kodu VIN koszyuje co najmniej 100zł
nie zapominajmy ze nasze radyjka mozna odpalic wpisując pare innych kodów bez zerowania poprzedniego kodu
99% producentów radyjek zbezpiecza sie kodami servisowymi
-
dzieki za informacje. Chyba nawet wiem gdzie moge podechac z tym radiem. Pozdrawiam
-
Udało mi sie rozkodować radyjko. Zawiozłem do punktu Car Audio facet skasował 60 zł i na następny dzień radyjko było rozkodowane :D Mam jeszcze takie pytanie. Czy w tym radiu da sie jakos włączyć podświetlenie wyświetlacza. Dane z radia powinny byc wyświetlane na wyświetlaczu incydentów a mój poki co jest zrąbany a chciałbym odczytywać normalnie informacje z tego na radiu ale jest w ogóle nie podświetlony i nic nie widać :/
-
Artur Pręgowski napisał:
Udało mi sie rozkodować radyjko. Zawiozłem do punktu Car Audio facet skasował 60 zł i na następny dzień radyjko było rozkodowane :D Mam jeszcze takie pytanie. Czy w tym radiu da sie jakos włączyć podświetlenie wyświetlacza. Dane z radia powinny byc wyświetlane na wyświetlaczu incydentów a mój poki co jest zrąbany a chciałbym odczytywać normalnie informacje z tego na radiu ale jest w ogóle nie podświetlony i nic nie widać :/
mam dokłądnie ten sam problem-klawisze sa podświetlone ale wyświetlacz już nie. Myslałem czy nie spaliły sie żarówki odpowiedzialne za podświetlenie i próbowałem je wyjąć-były zdjęcia z opisem na forum jak to zrobić-niestety nie dałem rady-moje radio sprawia wrażenie przyspawanego do karoseri ;)
-
jeśli chodzi o wyciagniecie radia moge opisać co i jak.
1. Radio jest przykręcone z tyłu śrubą mocującą do karoserii (klucz rozmiar 13) aby się do niej dobrać trzeba wyciągnąć schowek ten nad radiem lub odkrecic boczek od strony pasażera.
2. Dodatkowo radio ma zatrzaski mocujące do słupka. Jak zdejmie się osłonke (tą obwódke przy radiu) to odsłonią nam się po 2 małe otwory (takie okrągłe) po lewej i prawej stronie radyjka. Trzeba w nie wetknac jakies preciki jednoczesnie we wszystkie 4 a odblokuje się te zatrzaski i radyjko bez problemu wyjdzie.
Mam nadzieję, że ten opis pomoże :P Jakby dało rade zrobić cokolwiek z tym podświetleniem to podziel tym sie na forum :)
-
Artur Pręgowski napisał:
2. Dodatkowo radio ma zatrzaski mocujące do słupka. Jak zdejmie się osłonke (tą obwódke przy radiu) to odsłonią nam się po 2 małe otwory (takie okrągłe) po lewej i prawej stronie radyjka. Trzeba w nie wetknac jakies preciki jednoczesnie we wszystkie 4 a odblokuje się te zatrzaski i radyjko bez problemu wyjdzie.
Do tych otworów są specjalne ściągacze. Ja widziałem zrobione pętle ze szprych rowerowych. Szprychę zagina się w połowie na kształt literki "U" i tak ściska by rozstaw końców był zbliżony do rozstawu otworów w radiu. Oczywiście trzeba obciąć jedną końcówkę szprychy, tę z haczykiem do piasty rowerowej. Tak przygotowujemy 2 szprychy, wkładamy w otwory, ściskamy każdą przez co blokują się w radiu i wyciągamy radio.
-
Fajny patent :P na to nie wpadłem ale fakt można dostać takie ściągacze w kształcie litery U i wystarczy tylko wsunąć i pociągnać :)
-
Artur Pręgowski napisał:
Fajny patent :P na to nie wpadłem ale fakt można dostać takie ściągacze w kształcie litery U i wystarczy tylko wsunąć i pociągnać :)
Nie mam pojęcia ile kosztują oryginalne ściągacze oraz gdzie to kupić. Nie wiem ile kosztuje pojedyncza szprycha ale z pewnością droga nie jest a często pod nosem walają się stare koła rowerowe więc koszt to tylko fatyga. Patent ze szprychami podejrzałem u speca od car audio gdzie się udałem w celu odkodowania radyjka. Radio ściąga się błyskawicznie o ile coś tam nie jest pokrzywione. Za odkodowanie zapłaciłem 5 zł. gdyż fabryczny kod był na kartce przyklejonej na wierzchu obudowy.
-
Do wyjmowania radyjka służą tzw. wyjmaki i o ile pamiętam to można je kiedyś było znaleźć na alledrogo/. :)
-
...a gwoździe do wbijania w ściane
...ale też dają radę ;-)
-
Można jeszcze użyć do tego grotów od lutownicy pistoletowej. Niektóre miały mocowanie grota właśnie takie okrągłe i wystarczyłoby rozgiąć sam grot i mamy niemalże profesjonalne "wyjmaki". Taki grot można bez problemu kupić w jakimś elektronicznym sklepie
-
a nie lepiej wydac około 10 zł i kupic takie cudenka orginalne w sklepie z sprzętem AUDIO
ja te elemęty miałem jeszcze orginalnie zapakowane w woreczku jak kupowałem autko było przyklejone pod okładke instrukcji radyjka
na koncach tego " U " są takie ząbki co zaczepiaja radio podczas wyjmowania
-
Chyba nie w każdym sklepie Car Audio mozna takie ustrojstwo kupic. Ale jesli tak to oczywiście, że lepiej :)
Mnie niestetyprzy kupnie nie dali takich "wyjmaków" dlatego trza kombinowac
-
Artur Pręgowski napisał:
Udało mi sie rozkodować radyjko. Zawiozłem do punktu Car Audio facet skasował 60 zł i na następny dzień radyjko było rozkodowane :D Mam jeszcze takie pytanie. Czy w tym radiu da sie jakos włączyć podświetlenie wyświetlacza. Dane z radia powinny byc wyświetlane na wyświetlaczu incydentów a mój poki co jest zrąbany a chciałbym odczytywać normalnie informacje z tego na radiu ale jest w ogóle nie podświetlony i nic nie widać :/
żebyś powiedział dla magika od rozkodowania radia że Ci wyświetlacz w radiu nie świeci to on by za jednym zamachem to naprawił, ja płaciłem 20 zł.
przez Daniel Żychowski 8/11/2008 19:09:59 ...a gwoździe do wbijania w ściane ...ale też dają radę
właśnie takiego specjalistycznego sprzętu używam :D
-
Jurij Martyniuk napisał:
żebyś powiedział dla magika od rozkodowania radia że Ci wyświetlacz w radiu nie świeci to on by za jednym zamachem to naprawił, ja płaciłem 20 zł.
Póki radio było zakodowane myślałem, że tak ma być a po wpisaniu kodu będzie już normalnie. Niewiedza czasami bywa uciążliwa ale cóż :)
-
Udało mi sie rozkodować radyjko. Zawiozłem do punktu Car Audio facet skasował 60 zł i na następny dzień radyjko było rozkodowane :D :/
Strasznie zdarł ;-)
U nas na wsi to byś zapłacił góra 30 zet. Zważywszy na to że radyjko proste i szybko się je robi :-)
-
tylko ze pomiędzy małym miasteczkiem z większa aglomeracją jest taka roznica ze u was wszyscy sie znaja a jak sie nie znaja osobiście to sa znajomi naszych znajomych i wtedy cennik usług jest inny średnio (-30%)
a w mieście jest taki problem ze ja pracując u kogoś lub robiąc samemu takie usługi kasuje 100% z cennika od klienta ktorego wcześniej nie widziałem i podejrzewam, ze więcej go nie zobacze
-
tylko ze pomiędzy małym miasteczkiem z większa aglomeracją jest taka roznica ze u was wszyscy sie znaja a jak sie nie znaja osobiście to sa znajomi naszych znajomych i wtedy cennik usług jest inny średnio (-30%)
Nie dlatego że się znają, tylko dlatego że jest konkurencja i radio proste do odkodowania ;-)
Cena dla zwykłego klienta z ulicy. Dla znajomego to pewnie jakiś browar ;-)
U nas nikt by nie dał 60 zet za odkodowanie radyjka które kosztuje 100zł. Ceny są uzależnione od stopnia skomplikowania i oczywiście od wartości samego sprzętu
-
Dzisiaj wyjąłem radio i spróbowałem naprawić podświetlenie. Artur napisał, że radio jest przykręcone na klucz 13. Nic takiego nie było-przynajmniej u mnie. Wystarczy-tak jak napisał Artur- zdjąć ramkę i w 4 otwory włożyć jakiś długi przedmiot-ja posłużyłem sie 2 kluczami Torx. Najpierw włożyłem z lewej strony, wysunąłęm radio, to samo z prawej. Radio wyszło bez problemu. Żeby dostac się do wyświetlacza nie potrzeba zdejmować obudowy z góry i dołu. Wystarczy odkręcić po jedenj śrubce-zdjęcie nr. 1. Po jej odkręceniu zdejmujemy panel przedni-zdjęcie nr. 2. Na 3 zdjęciu strzałkami zaznaczyłem miejsca, w któych umieszczone są żaróweczki-w panelu są diody dla odmiany.
-
tam sa żarówki czy diody LED jak byś mugł zrobi fotke tej żarówce było by miło
-
Mateusz Marcinkowski napisał:
tam sa żarówki czy diody LED jak byś mugł zrobi fotke tej żarówce było by miło
Do podświetlenia klawiszy służa diody, a do wyświetlacza żarówki. Mam jedna zapasowa w aucie to później zrobię zdjęcie i wrzucę...
-
Przykro mi bardzo Marcinie, ale śmiem twierdzić że do wyswietlacza też są diody. Bynajmniej w moim radyjku wyglądającym chyba identycznie wygląda mi to na diodki niestety. Z tyłu tez nie mialem przykręconego żadną 13 tylko mam tam jakąś zaślepke specjalistyczną.
Przy okazji zapytam co to jest za przewód co trzymam w łapie i za co on odpowiada bo jest sobie luźny ?
Pozdrawiam
-
Przy okazji zapytam co to jest za przewód co trzymam w łapie i za co on odpowiada bo jest sobie luźny ?
Mi to wygląda na kabelek od telefonu
-
W sumie grubość nad podsufitka kabla sie zgadza i antene do fona też na dachu mam , ale fona niestety niet :(
Dzieki za odp ;)
-
Mateusz Kaczorek napisał:
Przykro mi bardzo Marcinie, ale śmiem twierdzić że do wyswietlacza też są diody. Bynajmniej w moim radyjku wyglądającym chyba identycznie wygląda mi to na diodki niestety. Z tyłu tez nie mialem przykręconego żadną 13 tylko mam tam jakąś zaślepke specjalistyczną.
Przy okazji zapytam co to jest za przewód co trzymam w łapie i za co on odpowiada bo jest sobie luźny ?
Pozdrawiam
Ja ze swoim radiem byłem w serwisie RTV-nie miałem odp. narzędzia, którym mógłbym odkręcić wkręty łączące panel z obudową. Tam mi powiedziano, że do podświetlenia panelu służą diody ale do samego wyświetlacza żarówki. Zreszta myślę, że to nie byłoby takie głupie-diody święca punktową, a żarówki rozpraszają światło. Ja włutowałem żarówki i jest ok, no może pozatym, że po włączeniu świateł wyświetlacz automatycznie się przyciemnia podobnie jak wyświetlacz incydentów, panel klimy itp....
-
Mi to wyglądalo na diody , aczkolwiek jestem tylko żołnierzem i o elektronice nie mam zielonego pojęcia niestety :) W sumie mocniej swiecą te pod wyświetlaczem niż te od przycisków, ale czy to ma znaczenie to nie wiem :)
Sorki za niewyraźne fotki ale robione telefonem na szybkiego.
Pozdrawiam
-
Mateusz Kaczorek napisał:
Z tyłu tez nie mialem przykręconego żadną 13 tylko mam tam jakąś zaślepke specjalistyczną.
To własnie o tym mówiłem, że jest coś przykręcone na klucz 13. U mnie ta czarna guma jest tak mocno wbita w ramę karoserii, że nie mogłem wyciągnać tego i musiałem odkręcić od radyjka.
-
Witam serdecznie. Czy moze mi kolego podpowiedziec jak wymienic te trzy zaroweczki.Rozmontowałem radyjko ale nie wiem czy trzeba odlutowac wyswietlacz od płytki?? W jaki sposob je wymienic? Dzięki z gory za odpowiedź.
Dzięki już sobie poradziłem trzeba wylutowa trzy wydaje mi się że to są diody. Kupiłem je juz dawno ale nie miałem sie kiedy zabrac za wymianke z tym że przydałby się odsysacz cyny:) A radyjko mozna wyjac czymkolwiek cienkim ja wyjołem słomką od WD-40 hehe
-
ja jeszcze swojego radyjka nie wyjmowałem ale na tym foto widze ze na rogach uchwytu wyświetlacza masz zatrzaski podejzewam ze wystarczy tylko je odgiąc i wyświetlacz będziesz mugł ładnie odchylic i wymienic te zarówki
a moze ktoś podac dokładny typ i model tego radyjka i foto złącz tylnych
-
moze ktoś podac dokładny typ i model tego radyjka
lub jak ktoś ma to jakieś schematy techniczne
-
Mateusz Marcinkowski napisał:
moze ktoś podac dokładny typ i model tego radyjka
lub jak ktoś ma to jakieś schematy techniczne
Model to Philips SEA...
-
Podepnę się pod temat radia:
Ja mam wprawdzie MKI, ale radio jest nieoryginalne. Mam założonego jakiegoś SONY, nawet fajne, odtwarza MP3, działają wszystkie głośniki, lecz niestety nie mogę tego sterować z kierownicy. Czy ktoś wie jakie można dokupić radio jako zamiennik, żeby działało sterowanie z kierownicy w MK I?
Raczej nie oryginał Clariona, (choć na szybach mam takie naklejki odstraszające CLARION RADIO CODE :) ) - gdyż są dość drogie, a za taką cenę nie oferują nic szczególnego.
-
Witam. Z ciekawości zapytam , czy Wasze radyjka tez tak lipnie odbierają stację, czy po prostu ja mam pecha ? U znajomego w Octavii jest o niebo lepiej , duużo mniej szmerów i odbieram radia dalej położone niż w moim Xm na fabrycznym radyjku , przewodach i łośnikach .. co może byc nie tak ?
-
Mateusz Kaczorek napisał:
Witam. Z ciekawości zapytam , czy Wasze radyjka tez tak lipnie odbierają stację, czy po prostu ja mam pecha ? U znajomego w Octavii jest o niebo lepiej , duużo mniej szmerów i odbieram radia dalej położone niż w moim Xm na fabrycznym radyjku , przewodach i łośnikach .. co może byc nie tak ?
sprawdź antenę, to znaczy jej kabel, wtyczkę przy radiu i łączenie na dachu, jeżeli masz antenkę na dachu krótką spróbuj założyć dłuższą, taką nie mniej 50sm, również spróbuj postawić antenę bardziej do pionu.
-
Bat antenki mam długawy , przy radiu połączenie wydaje się ok, przy dachu musiałbym spr ... a Antene jak się postawi bardziej pionowo to szumi strasznie w czasie jazdy... nie wiem czy tylko u mnie ale wkurzające to jest. Teraz mam ustawione na ok 35-40 stopni względem dachu no i rewelacji nie ma :/ ...
Jedynie gwint bata mam coś krzywy, ale to raczej znaczenia nie ma...
-
Mateusz, możesz smarem miedziowym przelecieć połączenia wszystkie...
Jakby ktoś miał dostep do adaptera Kenwood -> XM sterowania z kierownicy to dawać cynk, bo poluje już od roku ;/
-
Mateusz Kaczorek napisał:
Bat antenki mam długawy , przy radiu połączenie wydaje się ok, przy dachu musiałbym spr ... a Antene jak się postawi bardziej pionowo to szumi strasznie w czasie jazdy... nie wiem czy tylko u mnie ale wkurzające to jest. Teraz mam ustawione na ok 35-40 stopni względem dachu no i rewelacji nie ma :/ ...
Jedynie gwint bata mam coś krzywy, ale to raczej znaczenia nie ma...
Bat jest gruby i nieszczęśliwie umieszczony na początku dachu gdzie powietrze przyśpiesza po opuszczeniu strefy szyby. Jak jest silny boczny wiatr też hałasuje przy większych prędkościach mimo położenie go mniej niż 45*. Nie ma wyjścia trzeba go pochylać możliwie nisko albo jeździć 60 km/h.
-
u mnie sie gwint rozjechał w uchwycie anteny
zrobiłem fuszerke znaczy sie wcisłem kawałek zapałki i wkręciłem na chama jakoś trzyma i stacje odbiera bez problemu znaczy sie tak i tak zawsze słucham "polskie radio trójka" nadajnik mają w poznaniu a odbiór mam rewelacyjny
tobie bym polecił sprawdz czy nie masz jakieś zwarki na kablu anteny bo to mocno pogarsza jakośc odbioru
-
Dzięki wszystkim za rady. Tez lubię trójki słuchać, czasami jazz jakiś puszczą jako nieliczni w moim zasięgu radiowym, tylko nie wyczaiłem w jakich godzinach jeszcze :D... troszkę temperatura nie zachęca do grzebania i masa innych problemów z autkiem ale będzie trzeba posprawdzać wsio wg Waszych wskazówek :) jeszcze raz dzieki !! ;)
-
Jakby ktoś miał dostep do adaptera Kenwood -> XM sterowania z kierownicy to dawać cynk, bo poluje już od roku ;/
Możesz kupić tu (http://www.piloty.pl/UNI20.html) ;-)
-
Witam :) Z jakimi radyjkami mozna podłączyc adaptr zeby działało sterowanie z kierownicy? niezlezy mi na cd słucham radia a moje oryginalne padło.
-
Sebastian Makowski napisał:
Witam :) Z jakimi radyjkami mozna podłączyc adaptr zeby działało sterowanie z kierownicy? niezlezy mi na cd słucham radia a moje oryginalne padło.
Adapter z linka który podałem wcześniej współpracuje z większością radyjek jakie są na rynku. Warunek, radio musi posiadać funkcje sterowania pilotem przewodowo lub przez IR.
-
Wiecie może gdzie i za jakie pieniądze można kupić radyjko do Xm'a MkII tak żeby działało ze sterowaniem w kierownicy??? Chętnie bym sobie takie kupił:)
-
dalego nie trzeba szukac dział ogłoszenia >sprzedam>strona nr 4 tam masz radyjko do XM mkII+ instrukcja
radio XM mkII (http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/catads/adsitem.php?ads_id=8268)
-
a może ktoś wie czy można podłączyć do oryginalnego radyjka Clarion w XM mkII jakąś zmieniarkę i ewentualnie jaką?
-
Kościelewski Piotr napisał:
a może ktoś wie czy można podłączyć do oryginalnego radyjka Clarion w XM mkII jakąś zmieniarkę i ewentualnie jaką?
O ile pamięć mnie nie myli to każdą która obsługuje standard C-bus. Oczywiście pod warunkiem że ten model który posiadasz obsługuje zmieniarkę.
Dla zainteresowanych dodam, że firmowy Philips do XM II obsługuje zmieniarki w standardzie D2B
-
dzięki za informacje i sobie sprawdze czy mój typ obsługuje zmieniarki. Pozdrowienia!
-
witam, podłączam się do wątku.
Potrzebuję magika od rozkodowania radia w Warszawie, najlepiej Ursus-Włochy. Chodzi o blupunkta do xantii I,
niestety nie było karteczki....