Klub Cytrynki
Samochody => Xsara => Moja Xsara => Wątek zaczęty przez: Kamil Skiba w Grudzień 28, 2008, 22:08:03
-
Witam,
Niedawno zakupiłem swoje pierwsze auto - Citroena Xsarę Coupe 1.8 16V z 1999 roku.
Motor o mocy 112KM i momencie 150Nm.
Jestem bardzo zadowolony, jednak auto to skarbonka bez dna ( ojj prawda ) i szykuję się do pewnych inwestycji.
Auto jest w bardzo dobrym stanie technicznym, na wyposażeniu jest:
- klimatyzacja
- el. lusterka
- el. szyby
- kierownica wielofunkcyjna
- regulacja foteli przednich w wielu płaszczyznach itp.
- podłokietnik na tylnej kanapie
- abs
- fotele wyprofilowane a'la kubełki
- cztery tarcze hamulcowe
- halogeny
- 6 głośników
Po zakupie auta wymieniłem wszystko co wymienić należy. Jakiś czas już tym autkiem jeżdżę, nie rzadko agresywnie, więc zamierzam wymienić hamulce na tarcze wentylowane, nawiercane + lepsze klocki. Na lato dojdą felgi aluminiowe 16" lub 17", do tego komplet nowych opon. Gdybam nad wymianą zawieszenia, przód -30mm, tył najlepiej bez zmian, jednak wymieniłbym komplet, bo mieszane zawieszenie pracuje tragicznie.
Poza tym Xsara jest super :) Gdyby lepsze hamulce i niższe zawieszenie przodu + ew. dystane szczególnie dla tylnej osi to byłoby super.
Auto jest pojazdem słabo tłumionym. W najbliższym czasie rozbieram moją cytrynkę na części i tłumić będę drzwi przednie + elementy karoserii tylnej. Jeżeli to nie wystarczy to jeszcze zakupię maty bitumiczne aby dodatkowo wytłumić kabinę od strony silnika...
Do tej pory kupiłem tylko nowe radio tj. Kenwood KDC-W3044GY, ponieważ idealnie komponuje się z podświetleniem tapicerki :) Miodzio :)
-
Cześć jeżeli jezdzisz nie agresywnie to ja na twoim miejscu bym nie inwestował w tarcze nawiercane , też mam taką xsarke i założyłem komplet ferodo tarcz nawiercanych i klocki valeo . dlatego ze lubie jazde agresywną .
-
Szkoda ze teak mało foteczek ;) Ale po wyposażeniu widze ze ładnie się zapowiada :)
-
Foteczek więcej będzie na lato.
Mam pytanko odnośnie felg do tej Xsary. Czy próbował ktoś wsadzic na tylną oś felgi ciut szersze niż na oś przednią?
Jest to auto o napędzie przednim, więc chyba nijak by się to miało.
Proszę o jakąś pomoc. A następne moje pytanie to czy ma sens dac na tył felgi np. 16", a na przód 15"? Czy najlepiej nie bawi się w ten sposób i zainwestowac w zawieszenie?
Trochę tylna oś jest za bardzo schowana w nadkolach i tył moim zdaniem siedzi za nisko, przód natomiast za wysoko. Chciałbym to delikatnie zmienic, ale tak aby nie zepsu komfortu jazdy.
-
Powiemtak zapodaj 16" na przod i tyl i bedzie dobrze to ze tylne kola sa bardziej schowane to nie znaczy to ze tyl jest nizej, tak to auto zostalo zaprojektowane jak i wiekszosc aut. Dlatego jest na to sposob by polepszyc wizualizacje przodu, bardziej wypelnic ta wona przestrzen zakladajac wieksze kola i rzucic na glebe:D
-
Alu mogę zarzuci jakieś 16" x 7", ewentualnie wymienic tez zawieszenie przód i tył z tym, że przód dac około -30mm, a tył -20mm lub bez zmian...
A felgi na tył takiej samej szerokości czy szersze jak na przodzie?
-
jak dasz felgi 16" J7 to pamietaj ze ET musi byc 15 daj wszystkie 4 kola jednakowe i rzuc tylko przod na glebe i bedzie dobrze:D - ale nie wiecej jak 30mm
-
http://www.alufelgi.net/index.php?products=product&prod_id=538
Bardzo mi się podobają, wszystko pasuje, ale dlaczego ET 15?
-
Bo inne nie moze byc ;)
-
Kamil bo jak przy takiej szerokosci dasz et o wiekszej wartosci liczbowej np et35 to nawet takiego kola nie zalozysz bo bo zachaczy o wewnetrzna czesc nadkola ale jak dasz mniejsza wartosc np et10 to podejdzie .
Ja mam u siebie 17"J7 ET15 i dam jeszcze dystanse 15mm to bede mial kola bardziej wysuniete i nic nie bedzie obcierac - juz to sprawdzilem:D Jak dasz felge o innym ET to musisz wtedy wyrownac do ET15 lub nizej i wtedy bedzie dobrze.
Ale jest zawsze pewne ale... mianowicie na dystansach bardziej sie zurzywaja lozyska w kolach i inne podzespoly , ale czego to sie nie robi dla wygladu:D:D:D
-
No ok, rozumiem ;) Dzięki za porady :)
Pozbieram sobie pieniążki na te 16" x 7" ET 15 oczywiście, no i mam nadzieję, że bd dobrze.
A mam jeszcze pytanko, czy komuś psuło się ogrzewanie tylnej szyby? Bo właśnie mi się popsuło, sprawdziłem bezpiecznik - ok, więc bd teraz rozbierał wszystko po kolei, aby zobaczyć co to :)
Powiedzcie mi jeszcze czy wełna mineralna bd dobra do wytłumienia auta? Bo zajrzałem do drzwi i jest tam pusto... W aucie jakoś specjalnie cicho nie jest, chcę to zwalczyć.
Może to być? Bo będzie tanio, ale czy dobrze?
Z góry dzięki za pomoc :)
-
Teoretycznie moze byc bo nie pije wody a to pierwsza zasada :) ale czy to az na tyle pomoze aby wyciszyc ci wnetrze autka?? tego ci zagwarantowac nie moge choc napewno cos tam da :)
-
Kamil Skiba napisał:
A mam jeszcze pytanko, czy komuś psuło się ogrzewanie tylnej szyby? Bo właśnie mi się popsuło, sprawdziłem bezpiecznik - ok, więc bd teraz rozbierał wszystko po kolei, aby zobaczyć co to :)
Przy tylnej szybie jest tj. blaszka przyklejona do szyby i to ona prawdopodobnie odkleiła sie od szyby. I teraz masz 2 wyjścia albo pokochać tą szybe albo wymienić ją na nową nic innego nie da sie z tym zrobić.
-
A oto fotka jak idealnie pasuje do siebie podświetlenie zegarów i nowego radyjka :))
Ps. zdjęcie zrobiłem słabym aparatem, w rzeczywistości kiedy jeszcze widać podświetlenie pokręteł od nawiewów wszystko wygląda jakby fabrycznie było dobrane/zrobione. Dodatkowo radio ma spokojną i ekskluzywną stylistykę, ładny czarny kolor, świetnie zgrywa się z tapicerką. POLECAM!
-
Noo mało co widać... Ale zreszta wolałbym zobaczyć więcej fotek samego samochodzziku, wnetrza itp.
Ja też już dawno kupiłem radyjko które się fajnie komponuje...
-
Postaram się niedługo cyknąć więcej fotek :))
-
Witam kolegów, dawno nie pisałem, na chwilę obecną fotek zrobić nie mogę...
Miałem dwa tygodnie temu przykrą przygodę z moją Xsarą... Otóż wracając w nocy do domu pewien człowiek wymusił przede mną pierwszeństwo... Z powodu tego zahamowałem dosyć gwałtownie ( na śliskiej nawierzchnie w łuku ) i wpadłem w poślizg...
Xsara przed wczoraj została doprowadzona do blacharza, dojechałem nią samemu, jest w pełni na chodzie, jednak jej prawa strona pozbawiona jest oświetlenia, bo została puknięta idealnie na rogach ( prawy przód i prawy tył ).
Musiałem zakupić 4 nowe elementy ( ćwiartka przód, ćwiartka tył, zderzak przód i zderzak tył ) do tego dochodzą światełka przód i tył po jednej sztuce, maska do wyklepania...
Jestem niezadowolony, bo tamtemu nawet nie było jak winy udawadniać a sam jestem 2000zł w plecy, że tak powiem... Szkoda mi tego autka, bo jest wspaniałe ;(
No i zakup alufelg z oponkami na lato odpada... Cały fundusz jaki miałem na to przeznaczony poszedł na naprawę auta...
Ku przestrodze, dbajcie o swoje Xsary! :) :)
-
Jeśli masz jego nr rejestracyjny, proponuję zgłosić to zdarzenie na Policji - szkoda własnej kasy.
-
Kieruję się z prośbą do wszystkich przeglądających ten tema, czy możecie powiedzieć mi gdzie mogę dostać części do Xsary I Coupe w dobrym stanie ( zamontować i jeździć )? Kolor autka - srebrny.
Osoba która miała sprzedać mi części po 2 tygodniach zabawy zwróciła mi pieniądze. Po prostu niektórych ludzi szkoda komentować ;/
Muszę teraz od nowa szukać części... Autko stoi już prawie miesiąc... Proszę o pomoc...
-
Daj info w dziale ogłoszen, że poszukujesz części. Poszukaj po szrotach, w katalogu firm znajdzesz szrot z Pabianic, gdzie rozbierają francuzy i tam mają sporo cześci do Xsar. Zadzwoń do nich może coś się znajdzie. Jeżeli coś będzie potrzebne to daj znać. Codziennie przejeżdzam kilkaset metrów od tego szrotu to mogę o coś zapytać.
-
Kupiłem już tylny reflektor i tylny zderzak, teraz będę zamawiał przedni reflektor, zderzak przedni i... Z resztą ciężko...
Mógłbyś się zapytać o ćwiartkę tylną prawą ( coupe ) srebrną i prawy przedni błotnik ( srebrny ) do xsary I??
-
Witam,
Zakupiłem już prawie wszystkie części. Wiele z nich jest w wyśmienitym stanie ( zakładać i jeździć ) :)
Teraz tylko trzeba wyszykować Xsarę, dopieścić ją i wracać na ulice :)
Ze względu na wypadek i koszta naprawy w tym roku chyba nie uda mi się zarobić na felgi, ledwo pokryłem naprawę...
PS. Po naprawie, jak zrobi się cieplej wrzucę galerię :)
-
Witajcie, Xsara już prawie zrobiona :)
Znów wygląda jak " cytryna ", tylko mam małe problemy ze wspomaganiem.
PS. Możecie polecić mi jakiś środek/lakier do odnowy kierownicy itp.?
Byłbym niezmiernie wdzięczny :))
-
Kamilu jeżeli chodzi o kierownicę to polecam ją obszyć skórką :) Będziesz miał lepszy chwyt niż odnawianie jakąś chemią na bazie siliconów i plastików. A mam takie pytanko ile ci pali bez włączonej klimy silnik 1.8 16V ? Chodzi mi głównie o trase !
-
Z moich wyliczeń wychodzi na to, że w trasie spala mi to autko około 8 litrów na 100km, przy umiarkowanej prędkości.
Może nie przekraczając 90km/h i nie wkręcając silnika powyżej 3000 obrotów udałoby się zejść poniżej.
W mieście pali przeciętnie od 10 do 12 litrów, zależy od dynamiki jazdy.
W zimę przy " zabawie " z ręcznym osiągnąłem spalanie na poziomie 15 litrów na 100km he he :)