Klub Cytrynki
Samochody => Xsara => Xsara - Mechanika => Wątek zaczęty przez: Adam Lewandowski w Luty 21, 2009, 23:13:04
-
od kilku dni jestem posiadaczem xsary i zauważyłem, że na zimnym silniku muszę dłużej "kręcić" rozrusznikiem co może być tego przyczyną wspomnę że na ciepłym silniku pali na tzw.dotyk
-
Witam. Pierwsze co bym osobiście sprawdzał to akumulator.
-
I świece żarowe w następnej kolejności
-
Kamil Oleszczuk napisał:
Pierwsze co bym osobiście sprawdzał to akumulator.
też o tym pomyślałem i kupiłem dziś akumulator ale dopiero późnym wieczorem go założyłem bo wcześniej ciągle byłem w trasie i jutro rano będę maił jakieś świeższe info.
Ps.zapomniał dodać o tym w poprzednim poście sorki,dzięki za pomoc
-
informacje za dużo się nie zmieniły po wymianie akumulatora jest bez zmian.wiem że to może wydać się dziwne ale sprawdziłem czas od przekręcenia kluczyka(po zgaśnięciu kontrolki STOP) do momentu uruchomienia silnika i wyszło mi 11s przy temperaturze -4(tak wskazywał komputer pokładowy) i bez żadnych plastikowych osłon na silniku, a po przejechaniu ok 3km odpalił bez problemu.
na dzień dzisiejszy niestety nie mam jak sprawdzić świec żarowych postaram się jutro podskoczyć do mechanika,sam nie chcę zbytnio nic robić bo to mój pierwszy diesel.
Ps.z góry dziękuję wszystkim za pomoc.
jeszcze jedno bo bym zapomniał samochód stał całą noc na dworze
-
Jeżeli po przejechaniu jakiegoś dystatnsu odpalił bez problemu to znaczy, że silnik się nagrzał i świece żarowe też. W związku z tym zaczął bym od ich sprawdzenia.
-
witam ponownie po pewnym okresie czasu,sytuacja się niestety za dużo nie zmieniła nie powiem samochód odpala trochę lepiej ale nie tak jak powinie za to mam więcej informacji tzn. jak zrobiło się cieplej temp.powietrza ok 12-20C to samochód odpalał nawet w niecałe dwie sekundy ale gdy z kolei temperatura spadła poniżej 12C to samochód odpala w ok 8 sekund.Mechanik sprawdził świece żarowe i powiedział że są ok,wymienił filtr paliwa który znajduje się w komorze silnika jak i również sprawdził pompę paliwa/wtryskową(nie pamiętam jak ona się nazywa ale znajduje się w komorze silnika) i powiedział że ma dobre ciśnieni.
Ja już nie wiem co może być,ostatnio sąsiad mi pozwiedzał że może to coś z zapłonem, a jak wy klubowicze uważacie?
Z góry dziękuje za pomoc
-
sterownik (przekaźnik) od świec żarowych - jeżeli nie odpala zimny
-
a ile taki sterownik kosztuje,jak ewentualnie mogę się bardziej upewnić ze to jest to i czy to że jeżeli odczekam aż ucichnie brzęczeń po zgaśnięciu kontrolki STOP to samochód odpala szybciej zmienia rodzaj problemu czy to bez znaczenia?
z góry dziękuje za odpowiedz
Ps.Bardzo dziękuje wszystkim którzy do tej pory próbowali mi pomóc w tej sprawie
-
Witam,sterownik świec żarowych załącza świece dopiero gdy temperatura spadnie poniżej zera,jeżeli rozrusznik dobrze kręci silnikiem a on nie odpala,to poszukał bym przyczyny w układzie paliwowym(za małe ciśnienie paliwa,zapchany filtr,zapowietrzony układ,pompka paliwowa w zbiorniku),lampka STOP ma zgasnąć i dopiero trzeba kręcić rozrusznikiem.
-
Edward Fil napisał:
Witam,sterownik świec żarowych załącza świece dopiero gdy temperatura spadnie poniżej zera
Bajki kolego opowiadasz.
-
Edward Fil napisał:
...za małe ciśnienie paliwa,zapchany filtr,zapowietrzony układ,pompka paliwowa w zbiorniku...
-filtr paliwa wymieniony na nowy firmy filtron zaraz po kupnie samochodu
-ciśnienie paliwa w pompie znajdującej się w komorze silnika wynosi 2bary, nie wiem jak reszta układu
-czy zapowietrzony układ to nie wiem ale wydaje mi się że nie bo samochód zaraz po odpaleniu pracuje równo i na każde wciśnięcie pedału gazu reaguje natychmiast
-co do pompki paliwa to nie sprawdzałem ale wydaje mi się że jeżeli by było z nią coś nie teges to nie było by różnicy czy silnik ciepły czy zimny, co może powodować ewentualne uszkodzenie
-
To może sprawdź wtryski.
-
W HDI przy dodatnich temperaturach nie zobaczysz kontrolki świec,w C5 kontrolka świec zaczyna działać poniżej -3 a przy -30 zapala się na całe 6 sekund.
-
Kontrolka swiec ma niewiele wspolnego z tym czy swiece sa w danym momencie grzne/dogrzewane. Kontrolka jest dla kierowcy i ma dawac mu znac czy juz moze odpalac silnik czy ma jeszcze chwilke zaczekac.
-
Ja bym sugerował sprawdzenie wtrysków. Na forum C5 opisane są problemy podobne to Twoich.
Polecam też przeszukanie najpierw forum a dopiero później pisanie tematu.
pzdr
-
awaria jest naprawiona winna całego "zamieszania" okazała się pompa wtryskowa i mechanik który ją montował tzn. owy mechanik założył mi zepsutą pompę i wciskał kit ze jest ona dobra a winne są wtryski gdy zmieniłem mechanika to on od razu wydedukował pompę i mi ja wymienił po tej naprawie Xsara odpala bez problemu nawet podczas ostatnich mrozów.
Dziękuję wszystkim za próbę pomocy.