Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Krzysztof J. Filipek w Kwiecień 16, 2009, 19:57:32

Tytuł: [Mk1] Wyważanie koła z felgą aluminiową
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof J. Filipek w Kwiecień 16, 2009, 19:57:32
Moje koła mają tzw. alufelgę jak na zdjęciu poniżej:

(http://images47.fotosik.pl/105/a5c03e196ec6c251med.jpg)

Mają też ładne zaślepki dobrze zamocowane jak widać niżej:

(http://images45.fotosik.pl/105/d2a1880bf739c992med.jpg)
(http://images48.fotosik.pl/105/ba6800a819fb6422med.jpg)

Według jednych wulkanizatorów trzeba mieć specjalny uchwyt, a według innych można zdjąć zaślepkę i wyważyć koło.

Kto ma rację?

Szkoda mi zniszczyć zaślepki ze znaczkiem firmowym mocowane na plastikowe zaczepy przy próbie ich odgięcia. Poza tym chyba zwykły docisk na wyważarce może uszkodzić warstwę lakieru na feldze.
Tytuł: Re: [Mk1] Wyważanie koła z felgą aluminiową
Wiadomość wysłana przez: Michał Siesicki w Kwiecień 16, 2009, 20:15:00
Kolego to jest zwykła felga. Wypychasz zaślepkę i wyważasz. Nic Ci się nie uszkodzi. Prawie każda felga która ma śruby na wierzchu (nie kryte większym deklem) ma taką zaślepkę. Nie wiem u jakich wulkanizatorów to robisz ale dziwie się że robią jakiś problem. Wyważarka nie uszkodzi Ci lakieru na feldze. Nie ma innej drogi żeby wyważyć felgę jak zamocować ja na wyważarce.

Pozdrawiam i powodzenia
Tytuł: Re: [Mk1] Wyważanie koła z felgą aluminiową
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof J. Filipek w Kwiecień 16, 2009, 20:27:05
Dziękuję bardzo. Zaryzykuję ;-)  i sam wypcham jutro zaślepki.

I chyba trochę zaoszczędzę, bo miałem już z tym jechać do specjalistycznego serwisu oponiarskiego kilkadziesiąt kilometrów.
Tytuł: Re: [Mk1] Wyważanie koła z felgą aluminiową
Wiadomość wysłana przez: Piotr Gorzkiewicz w Kwiecień 16, 2009, 20:34:47
A u mnie nie ma tych otworów w środku felgi też myślałem że są tam zaślepki a okazało się że są tylko otwory na śruby i nic poza tym .Próbowałem na siłę wypychać ale te zaślepki to tylko atrapa bynajmiej na moich felach a felgi są oryginalne ,i za każdą zmianę opon z wyważeniem na specjalnej przystawce płacę 100 pln-ów
Tytuł: Re: [Mk1] Wyważanie koła z felgą aluminiową
Wiadomość wysłana przez: Michał Siesicki w Kwiecień 16, 2009, 20:38:55
Kolego w Citroenach występowały też felgi bez otworu centralnego. Głównie w Xsarze. No i z tymi jest niestety problem. Są oczywiście serwisy które mogą to wyważyć ale do tego potrzebny jest specjalny adapter, taki który mocuje koło do wyważarki za pomocą śrub. Na pewno mają coś takiego w ASO. Sam niestety nic nie zrobisz i zwykły warsztat raczej też nie pomoże.

Pozdrawiam
Tytuł: Re: [Mk1] Wyważanie koła z felgą aluminiową
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof J. Filipek w Kwiecień 16, 2009, 21:09:56
Cytuj

Michał Siesicki napisał:
Kolego to jest zwykła felga. Wypychasz zaślepkę i wyważasz. Nic Ci się nie uszkodzi. Prawie każda felga która ma śruby na wierzchu (nie kryte większym deklem) ma taką zaślepkę. Nie wiem u jakich wulkanizatorów to robisz ale dziwie się że robią jakiś problem. Wyważarka nie uszkodzi Ci lakieru na feldze. Nie ma innej drogi żeby wyważyć felgę jak zamocować ja na wyważarce.

Pozdrawiam i powodzenia


No i poszło elegancko! Uderzyłem lekko stylem drewnianego młotka, od tyłu centralnie w zaślepkę i wyskoczyła. Cztery mocowania  zaślepki raczej nadają się do wielokrotnego wyciągania. Nic się też nie urwało.

Jeszcze raz koledze bardzo dziękuję.

Może to trochę off topic, ale bezpieczeństwo ponad wszystkie zasady. Otóż dzisiaj rano przy mijaniu mojej Cepiatki przez ciężarówkę,  urwało się jej tylne podwójne koło. Po prostu odkręciły się 3 lub 4 nakrętki, jedna szpilka się urwała. Kierowca gruchota beznadziejny.  Parę centymetrów bliżej, a teraz bym miał zupełnie inne problemy. Sprawdźcie jutro swoje kółka!
Tytuł: Re: [Mk1] Wyważanie koła z felgą aluminiową
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Całus w Kwiecień 16, 2009, 21:21:15
Cytuj

Piotr Gorzkiewicz napisał:
A u mnie nie ma tych otworów w środku felgi też myślałem że są tam zaślepki a okazało się że są tylko otwory na śruby i nic poza tym .Próbowałem na siłę wypychać ale te zaślepki to tylko atrapa bynajmiej na moich felach a felgi są oryginalne ,i za każdą zmianę opon z wyważeniem na specjalnej przystawce płacę 100 pln-ów


No to ładnie cię wyrzeźbili na kasę,ja też mam oryginalne alu citro bez dekla i przy wymianie opon na letnie wyważenie i montaż miałem za free(każdy szanujący się wulkanizator ma w tej chwili dystanse na dokręcenie felg bez dekli),podejrzewam że citroen celowo robił takie fele żeby jeździć do aso,a to kosztuje!pzdr

ps.zmień serwis opon!
Tytuł: Re: [Mk1] Wyważanie koła z felgą aluminiową
Wiadomość wysłana przez: Michał Janczak w Kwiecień 17, 2009, 12:00:55
to skoro juz w temacie wyważania - mam pytanie, jak to jest z wyważaniem felgi juz z oponką (felga bez przelotu ale coraz wiecej serwisów juz potrafi sobie z tym dać radę), 4 serwisy jakie juz objezdzilem za każdym razem zakładali ciężarki na zewnątrz felg. ( czy takie cos nie niszczy samej felgi? :| )
Czy za wymianę opony na feldze aluminiowej nie płacimy więcej po to wlasnie zeby zakładali inne cięzarki - od wewnątrz, a jeżeli od zewnatrz to nie takie same jak do stalówek ?
Tytuł: Re: [Mk1] Wyważanie koła z felgą aluminiową
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Pokora w Kwiecień 17, 2009, 12:50:25
Witam.Do felg alu.. ciężarki wyważające zakłada się tylko wewnątrz  felgi(przyklejane kwadraty)tak powinno się robić,żadnych wisiorków na rantach felgi
Tytuł: Re: [Mk1] Wyważanie koła z felgą aluminiową
Wiadomość wysłana przez: Patryk Liber w Kwiecień 17, 2009, 12:58:44
Cytuj

Sławomir Pokora napisał:
Witam.Do felg alu.. ciężarki wyważające zakłada się tylko wewnątrz  felgi(przyklejane kwadraty)tak powinno się robić,żadnych wisiorków na rantach felgi



Nie wprowadzaj w błąd. Są typy felg aluminiowych na których zakłada się ciężarki na zewnętrznym rancie, bo mają taką konstrukcje. (np takie jak w moim avatarze)


Cytuj

Michał Janczak napisał:
Czy za wymianę opony na feldze aluminiowej nie płacimy więcej po to wlasnie zeby zakładali inne cięzarki - od wewnątrz, a jeżeli od zewnatrz to nie takie same jak do stalówek ?


Zmień wulkanizatora!  :-] Przynajmniej od 3-4 lat nie spotkałem się już w Warszawie z zakładem który by rozgraniczał stalówki i alu cenowo
Tytuł: Re: [Mk1] Wyważanie koła z felgą aluminiową
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Pokora w Kwiecień 17, 2009, 14:11:11
Ja tylko napisałem jak powinna być  fachowo wyważona aluska,a to co robią i mówią wulkanizatorzy to już co innego.
Tytuł: Re: [Mk1] Wyważanie koła z felgą aluminiową
Wiadomość wysłana przez: Patryk Liber w Kwiecień 17, 2009, 14:25:53
Sławek, w felgach fabrycznych które ja mam odległość między zaciskiem a felgą mierzona jest w milimetrach, i nie da się fizycznie założyć ciężarków klejonych wewnątrz, dlatego też felga ta ma przystosowany rant do nabijania ciężarków po zewnętrznej stronie
Tytuł: Re: [Mk1] Wyważanie koła z felgą aluminiową
Wiadomość wysłana przez: Michał Janczak w Kwiecień 17, 2009, 14:37:55
Osobiscie myslałem ze własnie:
Cytuj

Sławomir Pokora napisał:
Do felg alu.. ciężarki wyważające zakłada się tylko wewnątrz  felgi(przyklejane kwadraty)
.

To jak rozróżnić felgę czy należy wyważać od zewnatrz czy od wewnątrz i czy jest róznica w cenach w takich przypadkach ? - czy jezeli felga ma rant oznacza to ze musi byc od razu od zewnątrz wyważana ? (np. tak jak u mnie w avatarze - standardowa felga citroen - za kazdym razem szło wywazanie na zewnętrznej stronie, tylko ostatnio chcialem sprobowac nowego oponiarza i tak jak z poprzedniego roku mialem ciężarek z jakąś taką obudową "plastikową"(?) która nie wyglądała aby mogła porysować krawędzie, to teraz na chama metalowy bolec poszedł :| damn)
Pzdr.
Tytuł: Re: [Mk1] Wyważanie koła z felgą aluminiową
Wiadomość wysłana przez: Przemek Ignatowski w Kwiecień 17, 2009, 15:27:08
pomimo rantu na oryginalnej feldze 15" zawsze zakładałem ciężarki wklejane, nie zahaczały, nie odpadały, felga ładniej wygląda
Tytuł: Re: [Mk1] Wyważanie koła z felgą aluminiową
Wiadomość wysłana przez: Michał Janczak w Kwiecień 17, 2009, 15:51:06
drozej sobie liczyli za wklejane niz na rantach ciężarki ?
Tytuł: Re: [Mk1] Wyważanie koła z felgą aluminiową
Wiadomość wysłana przez: Przemek Ignatowski w Kwiecień 18, 2009, 07:48:03
zależy od wulkanizacji, tam gdzie jeżdżę nie ma różnic bo wszystko w cenie wymiany (łącznie z wentylami które zawsze wymieniają), ale 130 zł za komplet nieprzelotowy
Tytuł: Re: [Mk1] Wyważanie koła z felgą aluminiową
Wiadomość wysłana przez: Michał Janczak w Kwiecień 18, 2009, 09:28:23
:| 130 to ładnie, w Lodzi w tym roku od 145 do 160zl sie spotkałem, wymiana wentyli dodatkowo +4 zł na 1 kole SZOK.
A z ciekawośći jakie oponki posiadasz? ;-)
Tytuł: Re: [Mk1] Wyważanie koła z felgą aluminiową
Wiadomość wysłana przez: Przemek Ignatowski w Kwiecień 18, 2009, 13:54:07
205/65 R15
w poprzedniej C5 miałem 215/55 R16 i wyraźnie bardziej woziło na koleinach, więc teraz nie zmieniam rozmiaru
Tytuł: Re: [Mk1] Wyważanie koła z felgą aluminiową
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Pokora w Kwiecień 18, 2009, 15:59:02
Patryk mam takie same felgi jak ty i gdy u pierwszego napotkanego wulkanizatora z przystawką wyważałem sobie przednie koła stwierdzili że muszą założyć ciężarki na rancie felgi bo inaczej się nie da, za mało miejsca.(rzeczywiście ciasno).Ale będąc w Niemczech złapałem gumę,tam założyli mi ciężarek wewnątrz felgi bardzo cienki ,uznali że tak jak miałem wyważone koła to jest profanacja w stosunku do alusek.