Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Paweł Engel w Lipiec 11, 2009, 10:07:57

Tytuł: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Paweł Engel w Lipiec 11, 2009, 10:07:57
Witam.
Klubowicze zmieniam wlaśnie płyny w aucie.
Jaki olej orginalnie wlewamy do silnkika i ile .
Silnik 1,6 hdi 2007r
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Jacek Obłękowski w Lipiec 11, 2009, 10:52:46
W zależności od serwisu 5W30 bądz 5W40 (choć są chyba w wykazie serwisowym jeszcze inne możliwości).
A co do pojemności to około 4 - 4,5L
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Paweł Kokot w Lipiec 11, 2009, 13:18:32
Cześć, akurat w tym silniku eksperymenty z olejem nie są wskazane, powinno się wlać: TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30, Kup bańkę 5l.
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Miedziński w Lipiec 11, 2009, 18:18:54
Jeszcze dokładniej to:

TOTAL INEO esc 5W30 Low saps

A z bańki 5l zostanie Ci jeszcze w razie czegoś na dolewkę !
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Drozdowski w Lipiec 11, 2009, 18:59:39
Oczywiście jeżeli samochód posiada FAP no bezwzględnie LOW SAPS
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: lukasz swider w Lipiec 11, 2009, 21:00:46
ten silnik i rocznik to na pewno fap.ja tez proponuje total ineo.a wchodzi 3.85l
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Paweł Engel w Lipiec 18, 2009, 11:23:42
LOW SAPS nie ma tego napisu na bańkach totala wszystko inne się zgadza. Moze to inny olej?
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Bogusław Tęgi w Lipiec 18, 2009, 12:02:11
http://www.tanie-oleje.pl/produkt/shell-helix-ultra-extra
http://www.tanie-oleje.pl/produkt/total-quartz-ineo-504-507-5w30
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Lipiec 18, 2009, 16:14:23
no to może ja tez coś dorzuce bo zastanawiam się nad przejściem z totala 5w40 (na takim samochód jeździ od nowości) na motula - albo xcess5w40 albo 5w30,
poniżej specyfikacje totala 5w30 i motula 5w40 i 3w30
motul 5w40 (http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-17.html)
total 5w30 (http://produkty.totalpolska.pl/karty/QUARTZ%20INEO%20ECS%205W30%20(2006).pdf)
oleje totala (http://www.total.com.pl/lub/LubPoland.nsf/VS_OPM/C12572200039CC54C1256F81003AAE27?OpenDocument)
oleje motula (http://www.jarooil.pl/oleje-samochodowe/motul.php)
ze specyfikacji wynika, że motul xcess5w40 ma 50% większą lepkość niż total 5w30. Teraz pytanie do znawców czy do silników PSA lepsze są oleje o nizszym czy wyższym wskaźniku lepkości? Dodatkowo wygląda na to, że total 5w40 jest tylko wykonany w technologii syntetycznej co niekoniecznie oznacza, że jest on pełnym syntetykiem a tylko total 5w40 energy jest pełnym syntetykiem.
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sobczak w Lipiec 19, 2009, 15:51:48
Jesli masz FAP to oleje mid-saps lub low-saps np Motul X-clean. Do 2.2HDi FAP mozna lac i low-saps 5W-30 i mid-saps 5W-40.
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Lipiec 19, 2009, 20:07:05
Dzięki. Rozumiem, że do 2,2 hdi z fapem lepsze są oleje o wyższej lepkości. Dywaguje nad zmianą oleju gdyż mój silnik ma 220k km i po 7 k km od wymiany musiałem dolać 1 L oleju. Do tej pory między wymianami (ok. 12-15 k km) ubywało ok. 0,7 L i obywało się bez dolewek. Dodatkowo nie wiedziałem, że 5w40 totala występuje już w 2 wersjach i nie jestem pewien czy przy ostatniej wymianie nie wlali mi tej gorszej (bez dopisku energy). Z tego co wielokrotnie słyszałem i czytałem oleje motula charakteryzują się mniejszym zużyciem niż np. totala. Jest to dosyć istotne w przypadku posiadania fapa.  Do tej pory nie mam nim żadnego problemu i chciałbym aby tak pozostało :)
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sobczak w Lipiec 19, 2009, 21:40:36
Quartz 9000 Energy 5W-40 nie jest przeznaczony do silnikow z filtrami czastek stalych (czyli tez FAP), podobnie jak Quartz Energy 0W-30. Tych olei nie mozna lac do silnikow HDi z FAP.
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Lipiec 20, 2009, 16:00:32
Do niedawna z tego co mi wiadomo był w sprzedaży tylko jeden syntetyk totala 5w40 (instrukcja nie wspomina nic o dwóch olejach 5w40) i nie pamiętam który był wcześniej - czy ten energy czy bez energy, ale na 90% jestem pewien, że zalewałem go w Polsce energy od początku czyli od 3 lat.
Odnośnie 0w30 to się zgadza, że nie można go lać do 2,2 hdi z fap - w instrukcji jest to zabronione.
Chyba jednak zdecyduje się zamienić totala na motula tylko nie wiem czy lepiej MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40 100% SYNTHETIC [mid saps, o wysokiej lepkości] czy MOTUL 8100 ECO-CLEAN 5W-30 100% SYNTHETIC [low saps, o niskiej lepkości]?
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sobczak w Lipiec 20, 2009, 21:37:06
O ile pamietam Energy 5W-40 jest od niedawna, chyba od roku. Energy 5W-40, podobnie jak Energy 0W-30 nie moze byc lany do silnikow z FAP czy innymi filtrami czastek sadzy.
Motul X-cess nie jest mid-saps i nie powinien byc ladny do silnikow z FAP czy innych z filtrem czastek stalych, mid-saps jest X-clean (do tego wysoka lepkosc).
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Lipiec 20, 2009, 22:06:02
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
......
Motul X-cess nie jest mid-saps i nie powinien byc ladny do silnikow z FAP czy innych z filtrem czastek stalych, mid-saps jest X-clean (do tego wysoka lepkosc).


Dzięki, ale pytałem się o X-clean 5w40 i eco-clean 5w30.
Jeden ma duzą lepkość, drugi mniejszą.
Odnośnie tego energy to juz nie jestem pewien, który mi zalali, na pewno dolewke robiłem z energy bo mam opakowanie. Tak czy inaczej postanowiłem zmienić olej na motula i rozumiem, że lepszy będzie ten o wyzszym współczynniku lepkości czyli X-clean 5w40?
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sobczak w Lipiec 20, 2009, 22:11:10
Jesli silnik nie bierze oleju to mozesz lac olej 5W-30 o nizszej lekosci (fabryka zaleca przeciez Total Quartz Ineo 5W-30 ECS do silnikow z FAP).
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Lipiec 21, 2009, 17:33:33
W końcu wlałem Total Quartz Ineo 5W-30 ECS
:)
Pojeździmy, zobaczymy, mam nadzieje, że nie bedzie gorzej.
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sobczak w Lipiec 22, 2009, 01:20:20
Dla uzupelnienia moich wczesniejszych wypowiedzi dopisze jeszcze jakie parametry powinien spelniac idealny olej (co nie znaczy, ze tylko i wylacznie nalezy taki stosowac) dla silnikow HDi spelniajacych Euro3 z FAP, Euro4 z/bez FAP, Euro5 z/bez FAP:
SAE 5W-30
API SL/CF
ACEA A5/B5 i C2
PSA E05/D05 Level Low SAPS lub PSA E05/D05 Level 3
HTHS >2,9 (nie wiecej niz 3,5)
Zawartosc siarki, popiolow siarczanowych i fosforu: obnizona (mid-saps) lub niska (low-saps).
Starsze silniki HDi bez FAP spelniajace Euro2 i Euro3 nie potrzebuja az tak wysokich parametrow, wiec zawartosc siarki, popiolow siarczanowych i fosforu moze byc na standardowym poziomie lub obnizonym (mid-saps), nie musi posiadac ACEA C2 oraz A5/B5 i wystarczy ACEA A3/B4 (dodatkowo ewentualnie PSA E05/D05 Level 3) a HTHS >2,9 lub >3,5, SAE 0W-30, 5W-30, 5W-40. Mozna lac polsyntetyk SAE 10W-40, API SL/CF, ACEA A3/B3/B4 (PSA E04/D04 Level 2). Nie dopuszcza sie stosowania olei mineralnych.
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Lipiec 22, 2009, 10:55:45
Ja się chyba pochlastam :)
goście w serwisie wlali mi ineo 5w30, ale MC3 - też low saps, ale z tego co teraz wyczytałem to zalecany głownie do merca i VW z pompowtryskami. Posiada on klase C3 - nie wiem czy wyższa znaczy lepsza czy odwrotnie? Mam nadzieje, że może byc do cytryny bo nie usmiecha mi się następna wymiana :)
Następny raz to zamawiam olej w jakimś sklepie internetowym i jade ze swoim olejem bo w firmach wymieniających oleje są różne gatunki, ale przeważnie nie te co się potrzebuje (wyłaczając oczywiście te najbardziej popularne)
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sobczak w Lipiec 22, 2009, 16:25:01
Ineo MC3 to wyzsza lepkosc (rowniez HTHS), ACEA A3/B3/B4 C3, mid-saps. Moze byc.
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Lipiec 22, 2009, 16:50:12
W tej firmie olejowej mieli tylko jednego INEO i jak by na opakowaniu pisało mid saps to bym zauważył różnice, ale na opakowaniu pisze low saps i nie przyszło mi do głowy, że mogli wypuścić nowy olej. Sprawdziłem specyfikacje MC3 na necie i też pisze low saps. Wiesz może jaka jest różnica w HTHS? A tak generalnie o co chodzi z tym wskaźnikiem lepkości - lepiej jak jest niski w wyższych temperaturach czy wyższy? I czy to jest w zależności od typu silnika?
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sobczak w Lipiec 22, 2009, 17:18:11
Oleje C2 i C3 naleza do grupy olei "low saps" ale ich faktyczne parametry odpowiadaja olejom mid-saps (Total nie ukrywa zawartosci zwiazkow siarki i fosforu w Ineo ECS i sam podaje jakie sa widelki dla "low-saps" a jakie dla "mid-saps" ).
Oleje o obnizonej zawartosci siarki, popiolow siarczanowych i fosforu maja ich odpowiednie nie wiecej jak odpowiednio 0,3%, 0,8% i 700-900ppm a dla scislego low-saps to odpowiednieo nie wiecej jak 0,2%, 0,5% i 500ppm.
Mid-saps sa przeznaczone i wystarczajace dla wymagan wspolczesnych silnikow ZI i ZS spelniajacych normy Euro 4 (wlacznie z dieslami wyposazonymi w filtry czastek stalych). Mid-saps'owy Ineo ECS spelnia wiec w/g norm PSA poziom "low level saps" jesli chodzi o dotychczasowe silniki z FAP a do tego zachowuje nadal dobre wlasciwosci myjaco-pluczace.
Jedne silniki preferuja oleje o nizszym HTHS a inne o wyzszym. Ineo ECS (nizszy HTHS i lepkosci w nizszych temperaturach, ACEA A5/B5) powstal specjalnie pod silniki HDi. MC3 (wyzszy HTHS i lepkosci w nizszych temperaturach, ACEA A3/B4)spelnia wymagania silnikow BMW, VW, Renault, MB.
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Walczyński w Lipiec 22, 2009, 18:10:53
Mam złe doświadczenia z Totalem 5W30, brał mi go nawet litr na 4-5 tys km przy szybkiej jednostajnej jeździe. Po zmianie na Totala 5W40 zużycie bardzo spadło, jest potrzebna tylko jedna dolewka między wymianami. Chyba przy następnej wymianie spróbuję Valvoline Max Life.
No ale mam inny silnik, i jeszcze LPG do tego (choć bez LPG było tak samo), więc może moja opinia nie ma zastosowania do diesla.
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sobczak w Lipiec 22, 2009, 19:32:24
Stara francuska  Prawda  (http://produkty.totalpolska.pl/karty/QUARTZ%20INEO%20ECS%205W30%20(2006).pdf) mowi: "nie lac olei lekkich do silnikow rodziny EW".
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Walczyński w Lipiec 22, 2009, 19:38:43
A widzisz, nawet w karcie produktu o tym piszą. Dziwne jest, że z książki serwisowej wynika, że 5W30 był zalany fabrycznie, i 3 pierwsze przeglądy w ASO w Poznaniu były ciągle na 5W30.
Ale jak się okazuje, czasem fabryka się myli :)
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sobczak w Lipiec 22, 2009, 20:14:12
Moze byl zalany fabrycznie Quartz Futura 5W-30 albo co bardziej prawdopodobne Quartz Energy 0W-30 A3/B4 (wyzsza lepkosc, szczegolnie wysokotemperaturowa HTHS).
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Lipiec 22, 2009, 21:47:26
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Oleje C2 i C3 naleza do grupy olei "low saps" ale ich faktyczne parametry odpowiadaja olejom mid-saps (Total nie ukrywa zawartosci zwiazkow siarki i fosforu w Ineo ECS i sam podaje jakie sa widelki dla "low-saps" a jakie dla "mid-saps" ).
Oleje o obnizonej zawartosci siarki, popiolow siarczanowych i fosforu maja ich odpowiednie nie wiecej jak odpowiednio 0,3%, 0,8% i 700-900ppm a dla scislego low-saps to odpowiednieo nie wiecej jak 0,2%, 0,5% i 500ppm.
Mid-saps sa przeznaczone i wystarczajace dla wymagan wspolczesnych silnikow ZI i ZS spelniajacych normy Euro 4 (wlacznie z dieslami wyposazonymi w filtry czastek stalych). Mid-saps'owy Ineo ECS spelnia wiec w/g norm PSA poziom "low level saps" jesli chodzi o dotychczasowe silniki z FAP a do tego zachowuje nadal dobre wlasciwosci myjaco-pluczace.
Jedne silniki preferuja oleje o nizszym HTHS a inne o wyzszym. Ineo ECS (nizszy HTHS i lepkosci w nizszych temperaturach, ACEA A5/B5) powstal specjalnie pod silniki HDi. MC3 (wyzszy HTHS i lepkosci w nizszych temperaturach, ACEA A3/B4)spelnia wymagania silnikow BMW, VW, Renault, MB.


Powoli przestaje kumać :)
czy to znaczy, że total świadomie wprowadza w błąd klientów wmawiając im, że kupują olej - low saps a w rzeczywistości jest to mid saps???
Czy jest na rynku jakiś olej, który spełnia parametry low saps nie tylko z nazwy?
Odnośnie oleju ineo MC3 to czy jest on gęstszy niż total 5w40 energy lub ineo ECS?
Wydaje mi się, że silnik ciszej pracuje niż na energy 5w40. Chociaż wymieniałem też filtr powietrza z purfluxa na filtrona-wixa i może to też ma wpływ. Zobaczymy jakie będzie spalanie i czy coś ubędzie za jakiś 1 k km.
Nawiasem mówiąc z tymi olejami robi się na rynku coraz większy zamęt. Kiedyś wymiana oleju to była najprostsza rzecz pod słońcem a teraz to same serwisy nie wiedzą co lać do danego silnika.
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sobczak w Lipiec 23, 2009, 20:04:38
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
Powoli przestaje kumać :)
czy to znaczy, że total świadomie wprowadza w błąd klientów wmawiając im, że kupują olej - low saps a w rzeczywistości jest to mid saps???
Czy jest na rynku jakiś olej, który spełnia parametry low saps nie tylko z nazwy?
Odnośnie oleju ineo MC3 to czy jest on gęstszy niż total 5w40 energy lub ineo ECS?
Wydaje mi się, że silnik ciszej pracuje niż na energy 5w40. Chociaż wymieniałem też filtr powietrza z purfluxa na filtrona-wixa i może to też ma wpływ. Zobaczymy jakie będzie spalanie i czy coś ubędzie za jakiś 1 k km.
Nawiasem mówiąc z tymi olejami robi się na rynku coraz większy zamęt. Kiedyś wymiana oleju to była najprostsza rzecz pod słońcem a teraz to same serwisy nie wiedzą co lać do danego silnika.


MC3 ma wyzszy HTHS czyli ma wyzsza lepkosc.
Najbardziej rygorystyczne "low SAPS" pod wzgledem zawartosci siarki, fosforu i popiolow siarczanowych to oleje spelniajace C1.
C2 i C3, tak jak C1, zaliczane sa do grupy olei "low SAPS" czyli o obnizonej zawartosci SAPS ale ze wzgledu na wymagania silnikow (i ich producentow) nie moga miec takich parametrow jak olej C1. Dlatego powstal podzial wewnatrz grupy olei "low SAPS" na C1, C2 i C3 i kazdy z nich odpowiada okreslonej grupie producentow aut wymagajacych olei o okreslonych parametrach spelniajacych ich wymagania co do oleju "low SAPS".
Tak jak pisalem wczesniej, oleje C2 i C3 zachowaja tez silnik w wyzszej czystosci niz C1 ze wzgledu nieco wyzsza wartosc detergentow.
Dodatki fosforu, siarki, popiolow siarczanowych odpowiadaja w oleju za funkcje detergentow, przeciwulteniaczy i przeciwzuzyciowe. Siarka bierze sie dodatkowo w oleju z bazy z jakiej powstaje sam olej (nie jest tez przeciez tajemnica, ze spora czesc "syntetykow" powstaje z ropy naftowej w wyniku procesu hydrokrakowania).
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Zdziechowski w Lipiec 27, 2009, 16:45:06
Witam
Nie chcę zakładać już nowego postu dlatego spytam w tym.
Jaki olej do 3.0 V6 2001r.i ile go wchodzi,przez kilka tys. mojej jazdy nie ubywa nic więc przypuszczam że moze mieć przebiegu tyle ile pokazuje na liczniku 120 tys. i nie wiem czym był zalany ostatnio.
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Mariusz JAROSZ w Lipiec 28, 2009, 22:09:31
Witam. Mam jeszcze jedno pytanko - a co z TOTAL QUARTZ FUTURE 9000 5W30 spełnia przecież ACEA A5/B5 API: SL/CF tylko nic nie wiem o czystości? co myślicie?
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sobczak w Lipiec 28, 2009, 23:02:53
Raczej bym nie ryzykowal tego oleju do silnika z FAP. Brak informacji o TBN (czyli nie wiadomo jaki poziom SAPS ale raczej wysoki), brak informacji o HTHS, brak informacji o spelnianiu jednej z norm ACEA C. PSA/Total pomiajaja ten olej w zaleceniach do silnikow Citroen/Peugeot.
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Mariusz JAROSZ w Lipiec 29, 2009, 19:47:59
Mam jeszcze jedno pytanie - z jakiego powodu jest tak bardzo ważne zalewanie olejów o niskim poziomie popiołów - na co to właściwie wpływa?
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sobczak w Lipiec 29, 2009, 22:48:08
Na FAP (i katalizator).
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Mariusz JAROSZ w Lipiec 31, 2009, 13:34:20
Dziękuję bardzo za wyjaśnienia. Bardzo dużo dowiedziałem się dzięki temu wątkowi. Pozdrawiam
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Lenda w Lipiec 31, 2009, 16:46:34
Witam,
ależ to forum to kopalnia wiedzy.. :-)
..A czy do mojego minimalnego poziomu Total INEO ECS 5W30 można dolać Total Quartz 9000 5W40? Tak mi zaproponowano w ASO w Gdańsku, mówiąc że oba oleje to syntetyki i nie ma problemu z ich zmieszaniem...
Co do zużycia to moja C-piątka zeżarła olej po przejechaniu ok 8000 km i teraz pokazuje na wyświetlaczu dwie kropki, a na bagnecie jest już poniżej minimalnego poziomu.
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: lukasz swider w Lipiec 31, 2009, 21:54:24
ja bym nie mieszał
moj 20letni kadett tyle nie zjadał oleju.nie ineresuje cie gdzie on ucieka?jeżdzisz nadal?
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Lenda w Lipiec 31, 2009, 22:17:34
Witam i dziękuję za odpowiedź..
Nie, po zauważeniu że zrobiło się tak mało oleju, już nie jeżdżę. Zamówiłem na razie 5W30 i czekam na przesyłkę. Oczywiście interesuje mnie gdzie olej znika, ale w sumie zauważyłem to dopiero teraz. Niestety moja wiedza kończy się na tym, że odróżnię kierownicę od koła zapasowego i co "gorsza" samochód nie jest moim hobby, więc też i nie bardzo interesuje mnie jego "bogate wnętrze". Stąd też i nie wiem za bardzo na co zwrócić uwagę- zewnętrznie nie widać ani jakiś plam pod samochodem, ani na silniku, samochód nie dymi, nie szarpie, zużywa normalne ilości paliwa (o ile mogłoby to mieć jakiś związek ze zużyciem oleju... ;-) )...
Samochód był kupiony w styczniu tego roku, przeszedł pełny przegląd z zakresu 90 000 km w ASO i do teraz jeździ bez najmniejszych problemów. Stąd też moja mała wiedza na temat tego co w nim prawidłowe a co nie i czy np. takie zużycie oleju to norma... "Po drodze" założyłem do niego gaz, który też okazał się strzałem w dziesiątkę, bo super się sprawuje i nawet niespecjalnie był co regulować na pierwszym przeglądzie.
Samochód jest eksploatowany głównie w mieście (zakupy, rozwożenie dzieci do szkoły itp), a w ostatnim okresie wykonaliśmy nim trochę kilometrów po Polsce i do Pragi. Sprawa oleju wyszła właśnie teraz po powrocie z wakacji.
Myślę, że w poniedziałek doleję oleju i pojadę z nim na jakiś przegląd, chociaż szczerze mówiąc trochę się boję, że mnie na coś naciągną.
...ciężkie życie jełopa motoryzacyjnego, ale jeszcze się taki nie urodził co by się na wszystkim znał i wszystkim się interesował... ;-)
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Lipiec 31, 2009, 22:35:09
Niektóre silniki benzynowe citroena lubią sobie "łyknąć" troche oleju i nie jest to raczej powód do paniki. Chyba, że na 1 tys. km bierze powyżej litra. Troche info masz tutaj (http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=32625&forum=17&post_id=328832#forumpost328832)
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sobczak w Lipiec 31, 2009, 22:44:44
Tylko po co lac INEO 5W-30 ECS do silnika benyznowego 2.0i 16V 136 KM (EW10J4) i na dodatek zagazowanego to ja zupelnie nie wiem. Raz, ze drogi ten olej a dwa, ze wlasnie zuzycie tego oleju w tym siniku bedzie wyzsze niz na bardziej lepkich syntetykach A3/B4. Na dodatek auto nie ma FAPa ani nawet nie spalnia Euro 4 czyli zupelnie nietrafiony wybor z tym olejem.
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Lenda w Lipiec 31, 2009, 22:59:44
Czyli rozumiem, że lepszy byłby 5W40?...
Taki mi wlało ASO na przglądzie i tak zostało, a trochę bałem się mieszać to co mam w bebechach auta z innym olejem. Po lekturze tego wątku i po poczytaniu innych forów i artykułów zastanawiałem się nad dolaniem oleju 5W40 (Totalem 9000 5W40-taki między innymi jest wymieniony na naklejce na drzwiach z ASO), ale sobie w końcu odpuściłem... Może jak sytuacja się powtórzy to się zdecyduję na wymianę i wtedy przejdę na coś innego..
Generalnie zmartwiło mnie takie zużycie, zwłaszcza, że przed wakacjami sprawdzałem poziom oleju i był w górnej części między min a max (na wyświetlaczu na full), a teraz tak dość drastycznie spadł. (Nie wiem jak poziom na bagnecie przekłada się na litry...) Fakt, że na autostradach jeździliśmy  ok 130-150 km/h załadowanym autem, ale bez żyłowania i nie jakieś straszne odległości...
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sobczak w Lipiec 31, 2009, 23:05:49
Przeczytaj co napisalem w tym watku w #24 (kliknij tez na link).
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Lenda w Lipiec 31, 2009, 23:12:21
..czytałem, czytałem... Widzę, że decyzję podjąłem całkiem do kitu, ale jednak bałem się tego mieszania dwóch olejów... ;-) Teraz już zakupu nie "odmieszam", ale bardziej poobserwuję jak schodzi ten olej i następnym razem kupię 5W40... ;-)
Człowiek się uczy całe życie, oby jak najrzadziej na własnych błędach... ;-) (a jak już to żeby tylko "siedzenie" za bardzo nie bolało...)
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: lukasz swider w Sierpień 01, 2009, 07:26:30
ja bym przed zalaniem zlokalizował wyciek.jak może w miesiąc zejść tyle oleju?moze gdzieś zahaczyłeś dołem?mk1 mają obudowane podwozie plastikem?
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Lenda w Sierpień 01, 2009, 11:18:24
Tak, podwozie jest obudowane plastikiem.. Przyhaczyć nigdzie nie przyhaczyłem, ale na to nie wpadłem. żeby zajrzeć na płytę.. ;-)
Za to właśnie wróciłem z oględzin podłogi pod silnikiem i wszędzie sucho jak pieprz... Wytarłem wszystkie kurze, obmacałem co się dało- wszystko suche...
Tytuł: Re: [Mk II] Jaki olej totala leje fabryka do silnika?
Wiadomość wysłana przez: Marcin Lenda w Sierpień 05, 2009, 17:52:17
Witam ponownie,
Wlałem w końcu total 9000 5W40. Do dolnej krawędzi nacięcia "max" weszło 2 litry. Czyli zeżarł około litr na niecałe 4000 km. Zobaczymy jak będzie wyglądało zużycie tego oleju..
Dziękuję za pomoc