Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Rafal Zwierzchowski w Listopad 02, 2009, 12:06:01
-
Witam. Szukałem w archiwum poruszanego zagadnienia lecz niestety nie znalazłem W zwiazku z powyższym kieruje pytanie na forum z moim problemem. Wczoraj jak wracałem z grobów ten problem się pojawił. Chce skręcić w prawo włączam kierunkowskaz on 3 razy się odzywa a później milczy, brak strzałki na desce rozdzielczej. Przy mocniejszym dociśnieciu kierunkowskazu znowu się odzywa na 3 razy i milczy tak samo przy kierunku w lewo. Inny problem który zauważyłem była zmiana na światła drogowe, wogóle sie nie włączają (jechałem przy dociśniętą do góry wajchą). Z tego co czytałem na fotum na temat braków prądu, przygasających światłach dało mi do myślenia i wyłączyłem co było mi nie potzrebne w czasie jazdy nocnej, lecz odciążnie prądowe też na nic się nie zdało. Przy tym także inne funkcje w przełaczniku na chwile sie włączają a po 2 sek. samoczynnie sie wyłączają.
Może ktoś z klubowiczów miał ten sam problem co. Proszę o sugestie i podpowiedzi. Pozdrawiam
-
Kolego w dziale manuale i porady post #15 :D
Typowa usterka w C5 też to przerabiałem.
-
wydaje Ci sie ze to rozwiąze problem?? Przeczyszczenie i zaklejenie??
-
Ja też mam to za sobą, wyczyściłem, uzupełniłem ubytek ścieżki, sfotografowałem, zrobiłem opis i od lipca nic się nie dzieje. Mam nadzieję, że Tobie też pomoże.
-
to ja mam pytanie odnosnie uzupelniania sciezek? czy po prostu nakladales na nie lakier czy moze wczesniej je jakos przygotowywales? bo u mnie po nalozeniu nowego lakieru nie zarejestrowalem zadnej zmiany...a przycisk jak nie dzialal tak nie dziala...
-
Sprawdź dokładnie czy dobrze złożyłeś główkę, ta blaszka ma podcięcie, które musi być z odpowiedniej strony. Ja też za pierwszym razem źle złożyłem i nie działało. Po ponownym złożeniu było ok. Zwróć uwagę czy klej nie naszedł i nie połączył obu ścieżek.
-
no wlasnie z główka jest maly problem bo po pierwszym zlozeniu chyba pekla mi blaszka, czego pozniej nie sprawdzalem...nie rozmontowywalem po raz dugi...
co do podciec to blaszka nie wyskoczyla z srodkowego pierscienia wiec looz, problemu podciec nie bylo...gdyz blaszka caly czas byla na miejscu...
no a co do lakieru to sie zastanawiam bo przetarem sciezki tylko jakas perfuma z zawartoscia alkoholu i nalozylem na kazda sciezke lakier przewodzacy...czy moglo to spowodowac ze teraz nie ma przeplywu??
-
Leczenie lakierem przewodzącym poskutkowało. Pacjęt żyje i czuje sie dobre jak dotąd:) Pozdrawiam i zamykam wątek
-
Aby nie zakładać nowego tematu, podepnę się pod ten. Czy zrobienie tego, co jest opisane w manualu pomoże także na to, co jest w moim przypadku, mianowicie: kierunkowskaz w lewo działa normalnie, w prawo (czyli po ustawieniu dźwigienki do góry) po zakończonym skręcie nie odbija. No i dodatkowo problem ze światłami "długimi", czyli nie zawsze zaskakują. Włączą się i po chwili samoczynnie się wyłączą. Po kilkukrotnej walce z nimi udaje się je włączyć na stałe :D Tak więc-czy ten manual rozwiąże także mój problem czy od razu powinienem szukać nowego/używanego przełącznika?
Pozdrawiam! :)
-
Myślę że w przypadku kiedy to nie wraca przełącznik na swoje miejsce warto by poszukać drugiego. Ale zawsze można próbować naprawić.
-
U mnie kierunkowskazy działają. Mam problem z długimi swiatłami. Tak jak ktos wczesniej opisał przy probie ich właczenia właczają się i po chwili same wyłaczają. Jak rozwiazac problem. Dowiedziałem się, ze przy próbie wymiany 'manetki' do zmiany swiateł i kierunkowskazów trzeba robic kalibrowanie czujnika w kierownicy ASP/ESP...a to juz grubsza sprawa. Prosze o porade jak naprawic włacznik długich swiatel.
-
Maciej Koćmit napisał:
... Dowiedziałem się, ze przy próbie wymiany 'manetki' do zmiany swiateł i kierunkowskazów trzeba robic kalibrowanie czujnika w kierownicy ASP/ESP...a to juz grubsza sprawa...
Witam, ja z tym samym pytaniem, ponieważ mam wszystkie z wyżej wymienionych problemów, czyli problem z kierunkowskazami, z długimi światłami i do tego nie działa mi przycisk sterujący wskazaniami komputera (spalanie itp.). Noszę się z zamiarem kupna innego przełącznika.
I tu pytanie, czy nowy przełącznik trzeba kalibrować? czy będę mógł bez problemu przełożyć tampomat?
Może ktoś z kolegów forumowiczów już to przerabiał?
Pozdrowienia.
-
Maciej Koćmit napisał:
U mnie kierunkowskazy działają. Mam problem z długimi swiatłami. Tak jak ktos wczesniej opisał przy probie ich właczenia właczają się i po chwili same wyłaczają. Jak rozwiazac problem. Dowiedziałem się, ze przy próbie wymiany 'manetki' do zmiany swiateł i kierunkowskazów trzeba robic kalibrowanie czujnika w kierownicy ASP/ESP...a to juz grubsza sprawa. Prosze o porade jak naprawic włacznik długich swiatel.
Swiatła długie a dokładnie przełacznik udało sie naprawić dokładnie tak jak opisano w 'manualu'. Naprawia sie po prostu inna scieżkę. Teraz wszystko działa. Naprawa trwała dosłownie chwile i myślę, ze prawie każdy może to zrobic. Naprawę/wymianę włacznika w ASO/Szczecin wycenili mi na 2500pln! Szok! a naprawa kosztowała tyle co lakier (ja zapłaciłem 17,00pln)
Polecam samodzielną naprawe!
-
Mysle, ze nie ma problemu z naprawieniem 'twoich objawów'. Musisz postąpić tak jak w instrukcji. Naprawa w ASO to wymiana całych podsespołów a to bedzie kosztowac w tysiacach złotych. Ja sam naprawiłem. Koszt naprawy to 'czas' i zakup lakieru przewodzacego za 17,00 pln-ja tyle zapłaciłem. Tewraz wszystko działa. Przy wymianie całych podzespołów trzeba bedzie kalibrować kierownice i Bóg wie jeszcze co...?!
Zatem poczytaj manual i sam z powodzeniem naprawisz problem.
Jak masz pytania to: [email protected] lub z autorem manuala- mi udzielił cennych wskazówek.
-
Witam! Mam rowniez problem z przelacznikiem wskazan komputera. Po przeczytaniu manuala rozebralem dzwigienke i sie okazalo, ze blaszka sie ukruszyla. Czy jest mozliwosc zakupu gdzies samej blaszki?
-
Krzysztof Glowa napisał:
Czy jest mozliwosc zakupu gdzies samej blaszki?
Można wymontować z innego przełącznika zakupionego gdzieś na szrocie, samej blaszki nie kupisz.
-
A może ktoś miał problem z nie odbijającym kierunkiem?? Jak włączę kierunek w prawo i skręcę słyszę charakterystyczne pstryknięcie, jednak wajcha nie wraca do pozycji neutralnej tylko kierunek jest cały czas włączony.
-
A ja mam takie pytanko, poniewaz u mnie pojawia sie problem nie z samymi kierunkami tylko ze swiatlami mijania i pozycyjnymi.
Dzialo sie tak ze stojąc nawet przed domem nagle zapalały sie swiatla pozycyjne i lekkie dotkniecie/popchniecie przelacznika swiatel - wyłączało pozycyjne, tak jakby wlasnie jakies tam styki nieodpowiednio dzialały i co jakis czas to sie powtarza.
Poniewaz chcialbym zebrac najpierw informacje zanim zaczne rozbebeszac ten przełącznik kierunkowskazów, stąd moje pytanko...
Obecnie (przelacznik swiatel w pozycji 0) w momencie wlaczenia kierunkowskazu - przełączenia dzwigienki jej górną częscią (odpowiadająca za włączanie swiateł) zapalają mi sie swiatła mijania ("prawie jak doświetlanie zakrętów" :D ale z czasem irytuje), gdy natomiast włącze kierunkowskaz popychając dolną cześć dźwigienki (nie ruszajac wlacznika swiatel) to wszystko dziala jak powinno.
Czy w takim przypadku "Naprawia sie po prostu inna scieżkę." i tyle ??
-
Kolego w dziale manuale i porady post #15
Typowa usterka w C5 też to przerabiałem.
Jestem Tępym 50-latkiem - jak to znaleźć ????
Gdzie jest dział "Manuale" może ktoś staremu pomoże ??? może od razu linkiem ??
Z góry dzięki
-
Robert Schmidt napisał:
Kolego w dziale manuale i porady post #15
Typowa usterka w C5 też to przerabiałem.
Jestem Tępym 50-latkiem - jak to znaleźć ????
Gdzie jest dział "Manuale" może ktoś staremu pomoże ??? może od razu linkiem ??
Z góry dzięki
Proszę bardzo. (http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=30138&forum=17)
-
Dzięki ,dzięki,dzięki ...
Kali już rozumieć ta nowa mowa .... :-) :-)
-
W listopadzie wymienilem przelacznik zespolony na uzywany gdyz w moim uszkodzila sie tasma wewnatrz manetki od swiatel. W marcu kleilem ubytki w manetce bo kierunki juz nie dzialaly. Mamy maj a mi juz znowy nie zawsze dzialaja kierunki. Czy jest moze jakis nowy patent na to? U mnie klej sie wykrusza.
-
witam , witam, mam pytanie czy jest możliwe naprawienie manetki kierunkowskazu, bo gdy dam kierunek w prawo to nie wraca i cały czas miga (jak zapomnę mu pomóc wrócić do zera). czy tylko wymiana na inny? czy manual z postu 15 też dotyczy mojego problemu?
-
krzysztof kubicki napisał:
witam , witam, mam pytanie czy jest możliwe naprawienie manetki kierunkowskazu, bo gdy dam kierunek w prawo to nie wraca i cały czas miga (jak zapomnę mu pomóc wrócić do zera). czy tylko wymiana na inny? czy manual z postu 15 też dotyczy mojego problemu?
Z tego co pamiętam (gdzieś ktoś kiedyś mi mówił/pisał) że, problem jest nie do naprawienia. Tylko wymiana wchodzi w grę. Chyba, że się mylę.
-
a czy do mojego mkI po lifcie(2005r) będzie pasował z mkI przed liftem? i czy razem z wymianą muszę coś kalibrować , czy mogę to zrobić póżniej? jakiś czas temu podczas diagnostyki pokazało mi jeszcze takie błędy zawieszenia:
U1118 Bsi interface no signal
oraz steering wheel angle value incorrect czy one też są spowodowane przełącznikiem zespolonym?
-
krzysztof kubicki napisał:
a czy do mojego mkII będzie pasował z mkI?
Są zupełnie inne i pasować nie będzie.
i czy razem z wymianą muszę coś kalibrować , czy mogę to zrobić póżniej?
Trzeba skalibrować czujnik kąta skrętu kierownicy. Możesz to zrobić kiedykolwiek ale będziesz się musiał liczyć z niedziałaniem ESP i reflektorów kierunkowych, problemami ze wspomaganiem kierownicy, i ogólnym piszczeniem i wyskakiwaniem różnych komunikatów na ekranie póki tego nie skalibrujesz.
jakiś czas temu podczas diagnostyki pokazało mi jeszcze takie błędy zawieszenia:
U1118 Bsi interface no signal
oraz steering wheel angle value incorrect czy one też są spowodowane przełącznikiem zespolonym?
Tymi defektami się nie przejmuj.
-
jeszcze raz bo może niedokładnie napisałem czy do auta z 2005 roku (po lifcie) będzie pasował z 2002/3 roku , i czemu się nie przejmować tymi błędami czy one są związane z przełącznikiem zespolonym?
ps jeszcze jedno może głupie pytanie w moim przełączniku kierunkowskazów na końcu nie ma napisu AUTO (światła na automatyczne zmieniam w menu radia) to co powinno zmieniać tem grzybek na końcu manetki. może dlatego niepasuje do 2005roku z 2002/3?
-
Nie pasuje dlatego, że C5 i C5 II to dwa zupełnie różne samochody. Maja inną architekturę elektryczną toteż i moduły muszą być w nich zupełnie inne. Nowa C5 bazuje na sieci CAN, stara na VAN. Żaden moduł VANowski nie wystartuje na CANie i na odwrót. Nie zrozumieją się po prostu.
Defektami się nie przejmuj bo nie mają żadnego wpływu na pracę pojazdu (nie są to prawdziwe defekty).
-
Więc rozumiem, że nie pojawił się jakiś nowy patent na naprawę przełącznika?
-
Problem z niedziałającymi kierunkowskazami miał naturę elektryczna (zanieczyszczone styki) natomiast brak powrotu manetki przy skręcie kierownicy świadczy o uszkodzeniu mechanicznym. Możesz rozebrać ten przełącznik w wolnej chwili i sprawdzić czy się tam np. nie wypięła sprężynka dźwigni powrotu, obawiam się jednak, że coś tam pękło i nie da rady tego naprawić.
-
Witam
Tak w celu potwierdzenia, na przelaczniku swiatel i kierunkowskazu, ten przycisk (gdzie w manualu wyciaga sie pierwszy) i na zdjeciu jest opiasy "auto", czy nim wlacza sie funkcje automatycznych swiatel ? bo u mnie to nic nie robi. Domyslalam sie, ze ta funkcja jest dostepna w zaleznosci od wyposazenia, ale chcialbym to potwierdzic.
Oczywiscie po prawej stronie przycisk o ktorym pisze, wlacza termometr temp. zewnetrznej.
Pozdrawiam
-
Krzysztof Poluch napisał:
Witam
Tak w celu potwierdzenia, na przelaczniku swiatel i kierunkowskazu, ten przycisk (gdzie w manualu wyciaga sie pierwszy) i na zdjeciu jest opiasy "auto", czy nim wlacza sie funkcje automatycznych swiatel ? bo u mnie to nic nie robi. Domyslalam sie, ze ta funkcja jest dostepna w zaleznosci od wyposazenia, ale chcialbym to potwierdzic.
Oczywiscie po prawej stronie przycisk o ktorym pisze, wlacza termometr temp. zewnetrznej.
Pozdrawiam
Jest tak jak piszesz, ten przycisk na lewej manetce jest od świateł auto. Nie będzie działał jeśli masz uruchomione światła szwedzkie ( włączają się automatycznie przy odpaleniu silnika ).
-
U mnie ten przycisk włącza/wyłacza czujnik światła. Działa tylko w pozycji "akcesoria" tzn gdy kluczyk jest przekręcony nie do końca.
U mnie sprawa się komplikuje o tyle, że szwedzkie światła mam właczone niezależnie od tego kompem serwisowym. Więc czujnik ten steruje tylko podświetleniem kokpitu, i trybu nawigacji dzień/noc.