Klub Cytrynki
Samochody => Xsara => Xsara - Elektryka, wyposażenie => Wątek zaczęty przez: Michał Gawryś w Listopad 07, 2009, 18:55:45
-
Witam.
Mój problem polega na tym,iż od paru dni wariuje mi wskaźnik od temperatury silnika.Gdy z rana odpale samochód i wyjeżdzam w trase,silnik nagrzewa sie do 75 stopni i tak zostaje.Kiedyś dochodził do 90 stopni.Gdy natomiast postoje z 15 min w korku,temperatura potrafi skoczyć do 110 stopni.Wyłączyłem od razu silnik i po paru minutach odpaliłem - temperatura zatrzymała sie na 90 stopniach.Po kilkunastu minutach ciągłej jazdy temperatura spadła znowu do 75 stopni.Nie mam pojęcia o co chodzi,co może być tego przyczyną.
Prosze Was o pomoc i jakieś rady,bo chce sie udać do mechanika i mieć chociaż minimalną wiedze o zaistniałym problemie,gdyż w moim mieście 99 procent to złodzieje.
Za wymiane bezpiecznika(tego od dmuchawy,bo działała tylko na 4 biegu) krzyczeli od 200 do 1200zł,wmawiająć mi laikowi w sprawach samochodu że to komputer itp.
Dlatego wolałbym co nieco wiedzieć
Raz jeszcze prosze o pomoc i dziękuje.
Pozdrawiam,Michał
-
Odpowietrzyć układ chłodzenia, uzupełnić płyn - obserwować dalsze zachowania....
-
Warto zainteresować się termostatem
-
Witam.
Dzięki za odpowiedzi,jutro jade do mechanika i napisze co tym razem "eskperci" z mojego miasta wymyślą.
Pozdrawiam
-
No Kolego to masz taki sam problem jak ja:)) i to na pewno nie jest termostat bo juz sprawdzalem:) - przynajmniej tak jest u mnie, tylko cos jest z wentylatorem bo wogole nie działa;/ dlatego jak jedziesz to układ chlodzi chłodnica,a gdy stoisz w korku to nie ma co chłodzic bo wiatrak nie działa i temp. leci w góre,dzis sie bede z tym bawił i sprawdze czy wiatrak działa, potem sprawdze czujniki czy co to tam jest:))za bardzo nie mam pojecia gdzie one są(jeden w chlodnicy widziałem:)) Wiec jak ktoś ma wieksze pojecie o tym niz ja, to prosiłbym aby ktoś napisał gdzie sa czujniki od wentylatora chłodnicy w cytrynie:) silnik 1.8i 98r. i gdzie sa ewentualnie jakies bezpieczniki od tego, Z góry dzikuje:)
-
Cześć
Odpowietrzyłem układ chłodzenia,płyn w chłodnicy wymieniłem na nowy.Objawy nadal te same.Byłem u kolegi mechanika,powiedział że to wentylator.On akurat nie jest elektrykiem,ale polecił mi swojego kolege i wieczorem będe wiedział co sie zepsuło dokładnie.
Pozdrawiam
-
U mnie wentylatory włączają się przy temp cieczy 103 stopnie (odczytane z kompa). Wg wskaźnika jest to przed kolejną kreską po 90.
-
Odświeże troszke temat.
W moim przypadku jest to coś z termostatem.Wentylator sprawdzony przez elektryka i działa dobrze.Jako że nowy termostat kosztuje niewiele,taki sobie kupie i nie będe dociekał co jest nie tak.
Pozdro
-
Ja mam już problem z głowy:) Mechanik mi zmieniał rozrząd i pompe wody,wiec przy okazji zmienił termostat,wymienił płyn i odpowietrzył układ, i wszystkie problemy jak ręką odjął:) teraz równiutko trzyma 90st i sie nie grzeje,mechanik mówił ze pompa była już lipna a teraz już wszystko jest okej:)
-
Witam
Niestety musze odswieżyć temat,gdyż nadal mam problem.
Układ odpowietrzony,nowy płyn w chłodnicy,termostat jak i wentylator sprawny.
Silnik nagrzewa sie tylko do 75 stopni,jak postoje troszke w miejscu to leci wyżej.Wcześniej było stałe 90 stopni.
Co to może być?prosze o jakieś rady
Pozdr.
-
witam, jak mozesz określ dokładnie oznaki nieprawidłowości w pracy autka. w tematyce tempertaurki to kiedyś miałem nawet big problemy w VW i okazało sie, ze uszczelka wydmuchana ale przy małych porędkościach nic nie wskazywało na taką usterkę. a w Twojaj kwestii moze być, np zakamieniona chłodnica. przyczyn moze być wiele. powodzenia
-
Cześć.
Jeżeli chodzi o nieprawidłowości w pracy auta,to takowych nie zauważyłem.Rozpędza sie tak samo jak wcześniej,powyżej prędkości 140 kmh jest dalej wporządku.
Szczerze mówiąć,to gdyby nie ta kontrolka temperatury na desce,to nawet bym pojęcia nie miał,że coś może być nie tak.
Pozdrawiam
-
Witam
A czy sprawdzany był czujnik temperatury? miałem kiedyś podobny przypadek w firmowej Skodzie. Wskaźnik podczas jazdy pokazywał 70-75 stopni a na postoju podchodził do prawie 90 stopni. Termostat był zmieniony i dalej było to samo ale okazało się, że czujnik temperatury zaniżał temperaturę silnika i po jego wymianie było wszystko ok. Pozdrawiam
-
Cześć.
Czujnik temperatury prawdopodobnie nie był sprawdzany,dziś pojade do mechanika aby to sprawdził.Dzięki za rade.
Pzdr.
-
tego czujnika chyba nie da sie sprawdzic, no chyba ze domowym sposobem: zagrzac wode do 90 st w naczynku a nastepnie wsadzic w nia ten czujnik podlaczony do kostki oczywiscie i patrzec ile pokazuje na desce... ja mam podobnie tyle ze u mnie wachluje temp a dzisiaj to wrecz skskala sobie od 60 -90 st, powtarzam wskazowka skskala :) takze tez nei wiem co to moze byc bo uszczelka pod glowica ok termostat mam nowy chlodnica wyplukana i zalana nowym plynem, uklad odpowietrzony i wentylator chodzi dobrze
-
Już nie mam pomysłu co jest grane.Termostat niby sprawny,wentylator sie włącza,czujnik też dobry,a nadal podczas jazdy pokazuje mi 75 stopni.Elektryk powiedział,że być może tak to właśnie ma być(ale coś mi sie wydaje,że ma podobną wiedze jak moja-czyli zerową).
Coś tam elektryk wspominał,że termostat może sie za szybko otwierać i dlatego tylko do 75 stopni podczas jazdy sie nagrzewa auto,może tak być?
Kompletnie nie mam pojęcia co robić,a nie wydaje mi się,by sytuacja jaka mi sie przytrafiła była normalna.
Pzdr
-
na niska temperature nic nie poradze u mnei rosła do 120 stopni i znlazłem przyczyne - uszczelka pod głowica wydmuchało i spaliny sie dostawaly i plyn wywalalo zrobilem i jest cacy
-
Witam
Ja mam jeszcze inny problem.
Od paru miesiecy wskaznik temp. wariuje, a wyglada to tak:
Jak odpalam go rano to wskaznik lezy na min a po przejechaniu ok 7 kilometrow zaczyna sie podnosic po czym spada znowu do min (silnik przy min glosniej warkocze a jak powraca do odpowiedniej temp - chodzi normalnie) powtarza sie to nieregularnie na krotkich trasach +/- 30km. Na Dlugich natomiast tj. ok 1000km na poczatku jest jak wyzej, ale przy stalej ciaglej jezdzie wszystko jest w normie - chyba ze stane na pauze to przez chwile wariuje. Przebieg 190,000, ostatnio wymienilem rozrzad pompe i plyn ale problem byl juz wczesniej. Silnik 2,0 HDI 90 koni. Prosze o pomoc.
Pozdrawiam Serdecznie
Miroo
-
Termostat sprawdź, albo możesz go nawet wyjąć na jeden dzień i sprawdzić czy wtedy wariuje też ta temperatura.
-
czesc mam problem z temp. silnika. Poprostu jak postoje w korku to jedzie do 120 stopni. Wydaje mi sie ze wiatraki nie pracuja.Jak to sprawdzic pod przyslowiowym blokiem
-
koledzy ja proponuję sprawdzić czujnik temperatury, bo wygląda na to co u mnie - inną temperaturę płynu pokazuje wskazówka na desce a inna jest w rzeczywistości.
nr 9 na obrazku z tego tematu:
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=62329&forum=80
niestety jedyny sposób to mieć drugi czujnik (zapłaciłem 95 zł).
najpierw do elektryka z komputerem. u mnie okazało się, że komputer wskazywał temparaturę o 10-15 stopni niższą niż wskaywał zegar na desce rozdzielczej. dam znać jutro jak wskazuje po wymianie, ale na pewno jest lepiej (przynajmniej na razie, tfu-tfu)
wentylatory chłodnicy jak się okazało były w porządku, tylko po prostu wskaźnik zawyżał temparaturę, wskazywał 100 a było faktycznie ok 85, więc się wiatrak nie włączał.
wiatraki ruszyły na "I biegu" gdy temperaturę płynu komputer wskazywał 97-98 stopni.
-
Kupilem oryginalny czujnik temperatury, wymienilem i hula. Dzieki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam Wszystkich :)
-
marcin sukowski napisał:
czesc mam problem z temp. silnika. Poprostu jak postoje w korku to jedzie do 120 stopni. Wydaje mi sie ze wiatraki nie pracuja.Jak to sprawdzic pod przyslowiowym blokiem
- Napisz jaka to pojemnosc i rok prod.
- Sprawdz czy nie masz zapowietrzonego ukladu i ew. uzupelnij ubytki