Klub Cytrynki
Samochody => Xsara => Xsara - Mechanika => Wątek zaczęty przez: Anna Pełczyńska w Listopad 23, 2009, 16:57:38
-
Witam wszystkich klubowiczów,pomocy,bardzo pilnie potrzebuję informacje jak samodzielnie wymienic sprzęgło w Xsarze 1,4, czy ktoś posiada jakiąś dokumentację na ten temat, rysunki,fotki itp.??? z góry Bardzo dziękuje rzyczliwym osobom za pomoc :-(
-
Aniu mam nadzieje ze ty tego sama nie będziesz robiła , ogulnie w 1.4 to jest prościzna z podnośnika to roboty jest na ok 2-3 godzinki .Ale niedoświadczonej osobie to może zejść nawet cały dzień .
-
Nie ,oczywiście, że nie będę tego sama robiła :))temat zaczęłam jakiś czas temu, do tej pory jeszcze jezdziłam ale od kilku dni pedał sprzęgła ucieka ode mnie :)) Panie Marcinie wsumie jestem po to aby uzyskać informacje od Was, czyli fachowców, znajomi chca mi pomóc ale nie posiadają wystarczającej wiedzy na temat silnika, skrzyni i sprzęgła( mają inne autka)a więc BARDZO PROSZĘ PANÓW czy posiadacie schematy w.w części, mogą być zdjęcia z książeczki lub podajcie linki gdzie je znajdę, każda pomoc jest mi potrzebna, może ktoś ma za sobą manuala z fotkami, Życzliwym z góry bardzo dziękuje :)
-
Aniu opisałem ci krok po kroku na GG
-
Już znalazłam, BARDZO DZIEKUJE :) no to bierzemy się do roboty :)) tzn.może pozwolą mi chociaż popatrzeć ? :)) bo mężczyzni nie lubią jak baba im się kręci i zadaje za dużo pytań :), POZDRAWIAM
-
:-) Miłej pracy :-)
-
a mozna tutaj ten opis z GG wrzucic ? Moze komus jeszcze sie przyda ,ja co prawda narazie nie mam problemu ze sprzeglem ale chetnie bym sie dowiedzial cos na ten temat.
-
Oto instrukcja pana Marcina Choroszyńskiego :)
po pierwsze trzeba wymontować obudowe plastikową filtra powietrza, do tego trzeba wymontować akumulator i podstawe akumulatora , odkręcić przewód masowy od skrzyni biegów obok znajduje się kostka od czujnika cofania i ją też trzeba odpiąć to są czynnośći na początek co trzeba zrobić od góry czyli pod maską
po drugie
auto podnieść do góry pościągać koła przednie odkręcić śruby w piastach co trzymają półośki z lewej i prawej strony
po
trzecie
trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów korek spustowy znajduje się w dolnej części skrzyni biegów od strony lewej czyli u nas kierowcy taki korek z kwadratowym wejściem
po czwarte
musicie odkręcić z lewej i prawej strony śruby od piast co trzymają wachacze celem zdemontowania półosi , po stronie lewej czyli krótka półoś wyjdzie leciutko bo niema zadnego zabezpieczenia prawa półoś ma łożysko pośrednie więć będzie jeszcze trzeba odkręcić dwie nakrętki co trzymają łożysko pośrednie pużniej delikatnie za pomocą młotka i długiego wybijaka wybić połoś z łozyskiej z podpory
po piąte
musicie podwiesić silnik co by nie wypadł bo trzeba odkręcić główną srube od skrzyni biegów ktura znajduje się pod podstawą akumulatora
po szóste
odkręcić wszystkie śruby wokół skrzyni biegów i też śruby od rozrusznika , rozrusznika nie trzeba wyciągać niech wisi na kablach elektrycznych[wystarczy go odsunąć ]
po siódme
dwie silne osoby i wyciągnąć skrzynie na bok i sprzęgło jest już na wieszku czyli odkryte .Wystarczy je odkręcić od koła zamachowego i wymienić na nowe .Podczas montażu nowego kompletu sprzęgła musicie dobrze osadzić tarcze sprzęgłową względem osi musi być na równi z otworem w kole zamachowym [są takie kołki ustalające w kompletach sprzegła VALEO ]
po ósme
trzeba wszystko składać tak jak się rozbierało hehe
-
Mam nadzieje że pan Marcin nie będzie miała pretensji że dołączyłam jego instrukcję na forum, naprawde komuś może bardzo pomóc, Pozdrawiam
-
;-)