Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Piotr Paździor w Marzec 17, 2010, 13:09:39

Tytuł: [Mk I] Dziwny problem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Paździor w Marzec 17, 2010, 13:09:39
Witam.
Coś dziwnego stało się z moim C5. Zanim do niego wsiadłem, a nawet zanim go otworzyłem zobaczyłem, że świecą się zegary, wyświetlacz komputera i wyświetlacz klimatyzacji. Co więcej nie gasną nawet jak się zamknie samochód z pilota. Wygląda to taj jak na zdjęciach. Liczniki kilometrów się wyzerowały, świecą się STOP, Service, kontrolki: od ręcznego (chociaż nie jest zaciągnięty), ESP (chociaż nie mam ESP) i od poduszek powietrznych. Silnik można uruchomić i samochód normalnie jeździ, ale nie działają żadne wskaźniki, liczniki kilometrów, ani inne kontrolki na tablicy. Na głównym wyświetlaczu można ustawić datę i godzinę, ale już termometr nie działa i nie można przełączać funkcji komputera, nie wyświetlają się też żadne błędy. Po uruchomieniu silnika panel klimatyzacji działa normalnie, nie działa tylko ogrzewanie tylnej szyby. Nie działa także sterownik poziomu zawieszenia (w ogóle nie reaguje). Dodam jeszcze, że kilka sekund po włączeniu silnika słychać "beep", ale nie taki jak przy normalnych błędach tylko taki jakby niższy ton. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale samochód jest zagazowany i na gaz się normalnie przełącza.
Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
Pozdrawiam
Piotrek
Tytuł: Re: [Mk I] Dziwny problem
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Różycki w Marzec 17, 2010, 17:10:45
Ja tam się nie znam, ale mi to wygląda na jakąś poważną awarię BSI. Próbowałeś może odłączyć klemę na co najmniej pół godziny. Zaszkodzić nie zaszkodzi, ale pomóc może, choć raczej wątpię.
Tytuł: Re: [Mk I] Dziwny problem
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Galek w Marzec 17, 2010, 17:11:32
Nie słyszałem o takim problemie ale spróbuj odłączyć akumulator gdzieś na pół godziny, jak się wszystko zresetuje to może mu się z powrotem poukłada w główce. Powodzenia:)
Tytuł: Re: [Mk I] Dziwny problem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Paździor w Marzec 17, 2010, 17:15:33
Próbowałem to robić. Całą noc stał odłączony. To nic nie pomogło. Nadal to samo.
Jak kosztowna może być taka "poważna" awaria BSI?
Tytuł: Re: [Mk I] Dziwny problem
Wiadomość wysłana przez: Michał Suchecki w Marzec 17, 2010, 18:42:56
Pewnie tyle co nowe BSI... w sensie "nowe"-używane :) - opcja najtańsza
Tytuł: Re: [Mk I] Dziwny problem
Wiadomość wysłana przez: Adrian Brama w Marzec 17, 2010, 18:45:34
http://allegro.pl/listing/search.php?category=4145&sg=0&string=citroen+c5+BSI
Tytuł: Re: [Mk I] Dziwny problem
Wiadomość wysłana przez: Piotr Paździor w Marzec 17, 2010, 18:59:01
Czy jest to wymiana, z którą poradzę sobie sam? Czy lepiej zgłosić się z tym do serwisu? Będzie potrzebna lexia/proxia przy wymianie? Czy BSI musi być z dokładnie takiej samej wersji silnikowej?

P.S. Czym spowodowane są takie różnice w cenach? Od 150zł do 700zł... Te BSI czymś się różnią? Na co zwrócić uwagę szukając takiego BSI? Można wymienić samo BSI czy tak jak na niektórych aukcjach musi być to komplet BSI, BSM, komputer, kluczyk, stacyjka...?
Czy nie da się tego jakoś naprawić?
Tytuł: Re: [Mk I] Dziwny problem
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Pokora w Marzec 17, 2010, 19:56:37
Ja bym radził na początek zrobić diagnostykę lexia/proxia,równie dobrze może być gdzieś zwarcie.Lexia prawdę powie.
Tytuł: Re: [Mk I] Dziwny problem
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Różycki w Marzec 17, 2010, 20:25:30
Cytuj

Piotr Paździor napisał:
Czy jest to wymiana, z którą poradzę sobie sam? Czy lepiej zgłosić się z tym do serwisu? Będzie potrzebna lexia/proxia przy wymianie? Czy BSI musi być z dokładnie takiej samej wersji silnikowej?

P.S. Czym spowodowane są takie różnice w cenach? Od 150zł do 700zł... Te BSI czymś się różnią? Na co zwrócić uwagę szukając takiego BSI? Można wymienić samo BSI czy tak jak na niektórych aukcjach musi być to komplet BSI, BSM, komputer, kluczyk, stacyjka...?
Czy nie da się tego jakoś naprawić?


Tak jak już Ci zaproponowano, pojedź na diagnostykę Lexią (ASO lub dowolny warsztat posiadający stosowny sprzęt i oprogramowanie). Tam się wszystkiego, albo prawie wszystkiego dowiesz.

Jeśli chodzi o wymianę BSI, to powinna wystarczyć wymiana tylko tego elementu, ale na 100% nie wiem. Na pewno trzeba je potem będzie zaprogramować za pomocą Lexii.
Tytuł: Re: [Mk I] Dziwny problem
Wiadomość wysłana przez: Kaśka Musielak w Marzec 17, 2010, 20:32:50
jesli wymieni bsi na uzywane to przebiegi sie zsumuja
Tytuł: Re: [Mk I] Dziwny problem
Wiadomość wysłana przez: Artur Rybiński w Kwiecień 17, 2010, 15:54:44
Kasiu nie wprowadzaj w błąd kolegi... nie zsumują lecz przejmie przebieg większy, jednak przy drobnym dłubnięciu w bsi z używanego robi się "dziewicze :).