Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Tomasz Bełz w Marzec 22, 2010, 22:17:44
-
Witam serdecznie wszystich forumowiczów.
Ostatnio mojej cytrynie przytrafiła się dziwna dolegliwość i powiem szczerze zaczyna mnie denerwować, ale do rzeczy. Silnik zaczął mi głosniej pracować szczególnie w zakresie obrotów 1500 - 2500 obr/min słychać coś w rodzaju klekotu tak jak to dawało się zauważyć w starych dieslach wolnossących. Równocześnie mam wrażenie że klekotowi towarzyszy minimalny spadek mocy. Na wolnych obrotach oraz po przekrodzenio tych ponad 2000 obr/min dolegliwość jest juz prawie nie wyczówalna. Dodam że sytuacja nasila sie wręcz proporcjonalnie do spadajacej temperatury na zewnatrz :-(
Czy to może byc objaw padajacego wtryskiwacza? Wogóle jakie są objawy kończacego sie wtryskiwacza?
Podobne odgłosy potrafi robic rozwalone koło pasowe wału. Niestety to nie to koło wymienilem kilka dni temu, przepływomierz też zamontowałem nowy bo na diagnostyce wyrzucał cały czas błędy.
Bardzo proszę o rady.
Pozdrawiam.
Tomek
-
Mógłby to być objaw lejącego wtrysku,ale na podstawie błędu szukałbym przyczyny w zaworze EGR lub w jego sterowaniu elektrozaworem.Odłącz przewód podciśnieniowy przy zaworze EGR i zaślep go np.śrubą M6.Jeżeli objaw zniknie to wina leży po stronie elektrozaworu EGR.Może również zawieszać się sam zawór EGR wtedy objaw nie ustąpi,ale może pomóc jego przeczyszczenie.
-
W którym miejscu mniej więcej znajduje się ten zawór EGR?
Czy uszkodzenia tego zaworu diagnostyka powinna wykazać? U mnie wywalało tylko błąd z przepływomierza
-
Zawór EGR masz patrząc od str. rozrządu po lewej stronie głowicy.Poznasz go po takim srebrnym ,,grzybku,, średnicy ok.5cm .Dochodzi do niego wężyk gumowy i to właśnie jego zaślepiasz.Co do diagnostyki to w tym przypadku w większości przypadków wadliwe działanie zaworu EGR wywala w pierwszej kolejności błąd przepływomierza.
-
Teraz kojarzę to ustrojstwo ;-) po południu spróbuję zrobić tak mówiłeś zobaczymy co to bedzie.
-
Tomasz Bełz napisał:
Teraz kojarzę to ustrojstwo ;-) po południu spróbuję zrobić tak mówiłeś zobaczymy co to bedzie.
Czy udał się eksperyment, bo mam podobne objawy i chciałbym coś z tym zrobić.
A tak na marginesie czy jazda z czymś takim poza hałasem może spowodować coś gorszego ?
-
Witam.
Miałem coś takiego. Przyczyną jest (według znajomego z sewisu diesla) podwieszanie sie wtryskiwacza.
Znajomy zalecił wymianę.
-
Witam. Jeszcze nie zabrałem się do naprawy. Zrobiło się cieplej i objawy są mniej uciążliwe. Dziś rano temperatuta 1stopień i zaczęło chałasować :-( W pierwszej kolejności planuję przeczyścić zawór EGR jeśli to nic nie zmieni to kupię jeden wtrysk i metodą prób i błędów będe wymieniał i sprawdzę który zwariował.
Mam pytanie czy ktoś wie jak rozebrać ten zawór EGR? ktoś może rozbierał?