Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: andrzej klepacz w Kwiecień 18, 2010, 14:39:07
-
Witam .Zwracam sie z prosba o pomoc. W ostatnim czasie pojawil mi sie problem w moim Citroenie C5 2.0 HDI. W silniku w okolicy rozrzadu i kol napinajacych pasek klinowy pojawil mi sie glosny metaliczni dzwiek tak jkby to bylo stukanie. Nigdy wczesniej tego nie mialem i przyznam ze jest to pierwszy moj taki przypadek.
Zaznaczam ze 1.5 roku temu zmienilem pasek caly rozrzad napinacz od alternatora i pompe wodna.Czy ktos z panstwa mial moze takie zdarzenie? Prosze o rady za ktore z gory serdecznie dziekuje.Pozdrawiam Jedrek
-
jestes pewny ze do z rozrzadu a nie z napedu paska osprzetu? byc moze kolo pasowe walu sie wlasnie skonczylo
-
Przyznam szczerze ze nie mam pojecia gdzie jest ta przyczyna .Wiem ze silnik pracuje ladnie i rytmicznie tylko ten halas przypomina mi prace ciagnika . Takie jakby stukanie slychac po stronie gdzie jest pasek rozrzadu i nie wiem jak zidentyfikowac ten problem. Kolega ostatnio zasugerowal mi ze moga byc to tez popychacze. Mnie sie wydaje ze halas slychac z okolicy gdzie jest rozrzad. Czy jest jakis sposob aby to sprawdzic?
W trakcie gdy przyspieszam ten stukot wzrasta taki obiaw tez zauwazylem.
-
Przyznam szczerze ze nie mam pojecia gdzie jest ta przyczyna .Wiem ze silnik pracuje ladnie i rytmicznie tylko ten halas przypomina mi prace ciagnika . Takie jakby stukanie slychac po stronie gdzie jest pasek rozrzadu i nie wiem jak zidentyfikowac ten problem. Kolega ostatnio zasugerowal mi ze moga byc to tez popychacze. Mnie sie wydaje ze halas slychac z okolicy gdzie jest rozrzad. Czy jest jakis sposob aby to sprawdzic?
W trakcie gdy przyspieszam ten stukot wzrasta taki obiaw tez zauwazylem.
-
Zdejmij prawe przednie koło i obejrzyj dokładnie koło pasowe .
-
Nie lekceważ tego i nie jeździj .Jeżeli jest to koło pasowe to może uszkodzić rozrząd.Najlepiej zdejmij pasek osprzętu i odpal silnik jeżeli nastąpi cisza to jest koło pasowe.Możesz jeszcze bez demontażu-zwróć uwagę czy wibruje napinacz dynamiczny paska osprzętu .Przy sprawnym kole powinien być praktycznie nieruchomy.Jeszcze po zdjęciu paska warto zwrócić uwagę na koło pasowe alternatora zależnie od wersji powinno mieć tzw.sprzęgło kierunkowe czyli z obrotami trzymać a w przeciwną stronę przepuszczać napęd alternatora.Jego zatarcie też potrafi powodować hałas przenoszony poprzez napinacz dynamiczny,a oprócz tego mieć wpływ na trwałość elementów połączonych paskiem osprzętu.
-
Podepne sie do tematu, w mojej Cytrynie podczas postoju na jalowym cos jakby stuka ale slychac to wyraznie z prawej strony pojazdu z przodu w okolicach reflektora. Jest to rytmiczny stuk. Podczas ostatnich problemów z pompą zawieszenia nie wskazywali mi w ASO, że mam cokolwiek do zrobienia w swojej Cytrynie w zwiazku z rozrzadem czy tez dwumasa!
-
No ja miałem coś podobnego. właśnie stukało w okolicy rozrzadu jeździłem po warsztatach szukali i nic. Więc w którymś momencie się wkurzyłem i kazałem wymienić kpl rozrząd. No i wyszłooo.
Koło rozrządu te od wałka się rozwarstwiło, a w zasadzie ten plastik czy co tam jest w środku i biło. Za kółko oryginał dałem 320zl i jest oki.
-
Mam ten sam problem na jalowym biegu na najnizszych obrotach i tylko przy cieplym silniku pracuje silnik jak traktor.Rok temu mialem zmieniany alternator , kolo pasowe od alternatora 6 miesiency z paskiem wjec nie sadze ze cos z tych rzeczy a i jak przekrece troche kierowniece w prawo lub lewo silnik pracuje normalnie. Bylem u mechanika zapytac sie co to moze byc powiedzial 2 rzeczy pompa wspomagania lub napinacz od paska alternatora.Jak cos wjecej bede wiedzial dam znac.
-
Grzegorz Faber napisał:
No ja miałem coś podobnego. właśnie stukało w okolicy rozrzadu jeździłem po warsztatach szukali i nic. Więc w którymś momencie się wkurzyłem i kazałem wymienić kpl rozrząd. No i wyszłooo.
Koło rozrządu te od wałka się rozwarstwiło, a w zasadzie ten plastik czy co tam jest w środku i biło. Za kółko oryginał dałem 320zl i jest oki.
Nie wiem jakie jest koło rozrządu w Twoim silniku , ale w 2,0 i 2,2 HDi koło jest metalowe i nie ma co się rozwarstwiać.Najprawdopodobniej poszło koło napędu paska osprzętu tak jak pisze Kasia.Miałem też taki problem i po wymianie koła, cisza.