Klub Cytrynki
Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => XM => XM - Silnik i okolice => Wątek zaczęty przez: Przemek Żach w Czerwiec 06, 2010, 18:43:06
-
Witam Was z malutkim problemem. (zielony w tematach mechaniki pojazdowej)
Dzisiaj rano było wszystko dobrze, ale godzinę temu byłem zmuszony na chwilę urwać się z pracy i przestawić auto parkując w niewygodnym miejscu między dwoma autami. Wyszedłem z auta by poprawić prawe lusterko i szok! Coś jest nie tak.
Otwieram szybko maskę, i słucham:
Wiadome - stare V6 24v nie jest ciche. Ale niepokoi mnie taki nieznośny dla ucha (i serca..) gwizd dochodzący z okolic sprężarki od klimy Panowie, gdzieś z tamtąd To nie jest zdrowe, a w czwartek czeka Xmana 600km do przeciułania..
Jakieś sugestie?
360 000 km przebiegu. Nie wiem czy kiedykolwiek łańuch zmieniany.. Jakieś rolki? Ale jakie? Mogę dojechać nim do domu? (15km)
-
Jak włączasz klime to spadają Ci obroty silnika ? Może sprężarka się zaciera ?
-
Obroty silnika po włączeniu sprężarki nie spadają.
Sprężarka fakt nie jest w dobrym stanie, nie tłoczy tak jakby czynnika, znajomy sprawdzał jakiś miesiąc temu o czym kompletnie zapomniałem, maj był w moim życiu w ogóle zakręcony : )
Jaka może być inna przyczyna?
I czy można tą sprężarkę jakby pominąć, dwa tygodnie przejeździć i dopiero się za to wziąć? Bo tak tego chyba nie mogę zostawić? Rolka się zatrze czy coś i dymu tylko narobię i nie wiem co jeszcze :D
-
Prawdopodobnie staje Ci łożysko w napinaczu paska skoro nie ma zawahania obrotów po załączeniu sprężarki. Radzę tam zerknąć bo możesz spalić pasek lub gdy się całkowicie rozsypie utracisz napęd pompy chłodziwa. W grę wchodzi również kucająca pompa- niestety.
-
U mnie taki gwizd był początkiem szybkiego końca alternatora ;) Dla spokoju sprawdź ładowanie.
-
Artur Majewski napisał:
Prawdopodobnie staje Ci łożysko w napinaczu paska skoro nie ma zawahania obrotów po załączeniu sprężarki. Radzę tam zerknąć bo możesz spalić pasek lub gdy się całkowicie rozsypie utracisz napęd pompy chłodziwa. W grę wchodzi również kucająca pompa- niestety.
U mnie po załączeniu klimy obroty wzrastają o 50obr/min.
-
Jędrzej Patelski napisał:
U mnie po załączeniu klimy obroty wzrastają o 50obr/min.
Prawidłowo. Sterowanie silnika stara się zrównoważyć przyrost obciążenia sprężarką i poza tym sama sprężarka jak pracuje zbyt wolno jest niewydajna.
-
Przyczyna: Rolka
http://www.nokaut.pl/mechanizmy-rozrzadu/rolka-napinajaca-3-0-citroen-xm.html
Teraz jest już cisza :)