Klub Cytrynki

Samochody => Xsara Picasso => XP - Silnik i przeniesienie napędu => Wątek zaczęty przez: Artur Winczewski w Czerwiec 26, 2010, 19:52:13

Tytuł: Za wysokie obroty biegu jałowego
Wiadomość wysłana przez: Artur Winczewski w Czerwiec 26, 2010, 19:52:13
Witam
Jak w temacie, problem wygląda tak, zaraz po uruchomieniu obroty w normie, po przejechaniu kilkuset metrów obroty rosną, nie ma obrotomierza ale są stanowczo za wysokie.
 Od czego zacząć ???
Tytuł: Re: Za wysokie obroty biegu jałowego
Wiadomość wysłana przez: Gachu w Czerwiec 26, 2010, 21:24:33
sprawdź na kompie jakie są faktycznie  i czy są jakieś błędy
Tytuł: Re: Za wysokie obroty biegu jałowego
Wiadomość wysłana przez: Artur Winczewski w Czerwiec 26, 2010, 21:43:50
Podłączyłem się interfejsem ELM327, były trzy błędy: P0903- obwód urządzenia uruchamiającego sprzęgło, wysoka wartość.
P0380- Obwód świec żarowych podgrzewacza, wadliwe działanie, oraz jeden nieznany P00CC- nieznany kod diagnostyczny.
Po skasowaniu żadnej poprawy, przy czym ten nieznany pozostaje, nie daje się skasować.
Tytuł: Re: Za wysokie obroty biegu jałowego
Wiadomość wysłana przez: Gachu w Czerwiec 26, 2010, 22:11:17
P0204=P00CC   Obwód wtryskiwacza, cylinder 4 - usterka

czy możesz odczytać jakieś inne wartości swoim fejsem czy tylko błędy ?
Tytuł: Re: Za wysokie obroty biegu jałowego
Wiadomość wysłana przez: Artur Winczewski w Czerwiec 27, 2010, 09:29:09
Dopiero zaczynam zabawę z tym silnikiem, do tej pory jeździłem benzynowymi.
Wyczytałem w  TYM (http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=52021&forum=22) wątku, że jest możliwość odczytania parametrów pracy silnika na live w programie PcmScan, ale ja nie mogłem, tylko kody i info z zamrożonej ramki, lub nie umiem tego zrobić. A może wiesz do czego służy ten czujnik pedału sprzęgła skoro niemam tempomatu???
Główny problem obrotów oczywiście pozostaje otwarty.
Tytuł: Re: Za wysokie obroty biegu jałowego
Wiadomość wysłana przez: Artur Winczewski w Sierpień 15, 2010, 16:14:52
Szukałem, szukałem i znalazłem przyczynę podwyższonych obrotów w moim silniku, sprawca to potencjometr obrotów, swoją drogą ciekawe urządzenie, czy zna ktoś budowę tego urządzenia, mówię o części elektyronicznej.
Tytuł: Re: Za wysokie obroty biegu jałowego
Wiadomość wysłana przez: Jan Dmitruk w Sierpień 17, 2012, 23:57:15
Witam

Mam identyczne objawy i w związku z tym kilka pytań:
Czy problem rozwiązał potencjometr obrotów?
Jaki koszt naprawy?
Czy wymiana łatwa?
I wreszcie: czy potencjometr gazu to ta sama część?
Tytuł: Re: Za wysokie obroty biegu jałowego
Wiadomość wysłana przez: Arek Kasprzyk w Sierpień 18, 2012, 21:53:52
to nie jest wina potencjometru gazu
a sprawdź czy jak masz te wyższe obroty to jak zgasisz i odpalisz będą mniejsze
miałem podobne błędy i często łapał wyższych obrotów ale jak zgasiłem to były mniejsze
zrobiłem przegląd połączeń elektrycznych i wyczyściłem spirytusem przepływomierz (tylko ostrożnie)
i pomogło ale nie wiem czy od przepływomierza czy od kabli