Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: woytasmi w Lipiec 14, 2010, 23:19:58
-
Witam wszystkich,
Czytałem kilka wątków ale żaden nie do końca przypomina mój.
Nabiłem dziś klimatyzację full obsługowo - attomatem Bosh 650 (olej, uv, czynnik chłodzący),
Okazuje się, że gdy włączam klimatyzację załącza się ona na 2-3 sek i wyłącza się. Nie włącza się przy tym wentylator.
Co może być przyczyną ?
Raz na 2 minuty jest ogłos włączającej się pompy, 3 sekundy chłodku z miejsca i pompa wyłącza się, wentylator na chłodnicy nie włącza się wogóle.
Pomocy - w sobotę jadę na wakacje - i jak bez klimy ?
-
U mnie też się nie włączał były szczotki do wymiany. Podłącz go na krótko i sprawdz czy chodzi
-
To raczej nie szczotki ale sprawdzę.
Dziś rano ruszając do pracy patrzyłem jak zachowuje się klima. Dopuki silnik nie by nagrzany klima chłodziła aż miło - ale gdy wskaźnik temp płynu chłodzącego doszedł do swojego miejsca (chyba magiczne 90C)pompa klimy wyłączyła się. Wygląda to na czujnik włączający wentylator przy odpowiedniej temp.
Co wy na to ? Czy dobrze główkuję i gdzie szukać tego czujnika ?
-
tutaj masz oporniki (http://sklep.salko.pl/index.php?q=1267a&qq=1), może to one.
-
Na początek podjechac do klimiarza niech sprawdzi manometrami ciśnienia na niskiej i wysokiej stronie (stronie ssącej i tłoczącej). Od tego trzeba zacząć, jeśli ciśnienia będa OK, to można myśleć dalej.
Rozumiem, że przed wizytą nie było takich objawów ?
Może maszyna była źle skalibrowana albo co....
-
Klima działa dobrze, jak silnik jest chłodny to daje aż miło - dziś jechałem to na 16C aż taka mgiełka leciała zmrożona :)
Problem zaczyna sie kiedy ma się włączyć wentylator, wentylator nie włącza się - a klima przestaje wtedy działać.
-
Wentylator powinien włączyć się po załączeniu klimatyzacji ,a nie po osiągnięciu temperatury.Czy czujnik temperatury zewnętrznej masz sprawny.Kiedyś czytałem, że uszkodzenie tego czujnika w lusterku może powodować złą pracę klimy lub nawet jej nie włączanie się.
-
Wojciech Michurski napisał:
Klima działa dobrze, jak silnik jest chłodny to daje aż miło - dziś jechałem to na 16C aż taka mgiełka leciała zmrożona :)
Problem zaczyna sie kiedy ma się włączyć wentylator, wentylator nie włącza się - a klima przestaje wtedy działać.
Na pierwszy rzut oka, to jakby za dużo czynnika było nabite. Temp wzrasta=ciśnienie wzrasta=wywala zebezpiecznie wysokiego cisnienia.
Jeżeli maszyna miała problem z dozowaniem, to moze jest za dużo czynnika, a za mało oleju. Sprawdź to bo Ci sprężarka poleci.
Nie piszę, ze tak jest, bo na odleglość i na podst opisu to niewiele można stwierdzić, ale ja bym to sprawdził jak najszybciej.
-
Jeśli nie włacza się wentylator to klima też nie powinna się właczyć. Dziwne, że na zimnym silniku pracuje. Generalnie przy problemach z temperaturą silnika klima zostaje odłaczana. Byc może wiatrak nie ma drugiego lub pierwszego biegu. Nie napisałeś czy Ci się wogóle włacza.
-
Nabili 667g czynnika R134a, 11ml oleju i 5ml UV.
Dodatkowo test próżniowy 20min - było OK,
Automat Bosh ACS 650,
Ale dlaczego nie włącza się wentylator na chłodnicy ?
Nie włącza się w ogóle.
-
Wojciech Michurski napisał:
Ale dlaczego nie włącza się wentylator na chłodnicy ?
Nie włącza się w ogóle.
Na 99% masz uszkodzony opornik (są przed chłodnicą )
-
Jak to sprawdzić ? Gdzie dokładnie ten opornik się znajduje ?
Czy jak pojadę na diagnostykę komputerowa klimy to ten błąd wyskoczy przy teście ?
-
Sprawdzałeś wentylator na krótko czy w ogóle chodzi bo miałem taki sam przypadek (dwa przewody do akumulatora i przytknij do lizaków po rozłączeniu kostki ) POMOGŁA WYMIANA NA WENTYLATOR UŻYWANY . Teraz po załączeniu klimy wentylator kręci tak jak powinien.
-
Artur Juchniewicz napisał:
Jeśli nie włacza się wentylator to klima też nie powinna się właczyć. Dziwne, że na zimnym silniku pracuje. Generalnie przy problemach z temperaturą silnika klima zostaje odłaczana. Byc może wiatrak nie ma drugiego lub pierwszego biegu. Nie napisałeś czy Ci się wogóle włacza.
ja miałem uszkodzony wentylator i klima mi działała pomimo nie załączania się wentylatora. Co do problemu to na kompie nie wyjdzie ci co jest uszkodzone tylko pokazywać będzie, że jest problem z wentylatorem
-
Wojciech Michurski napisał:
Nabili 667g czynnika R134a, 11ml oleju i 5ml UV.
Trochę zafrapowała mnie ta ilość oleju, i pogrzebałem w internecie.
Peugeot 206: Czynnik R134a: 585+/-25mg, Olej: 125 ml
Ford Probe: 828ml czynnika, 200ml oleju.
Dalej nie szukałem, ale proporcje chyba widać.....
-
U mnie było tak samo byłem nie świadomy że nie działa wentylator bo klimy nie włączałem a zagrzać 2,0HDI to sztuka. Problem wyszedł na jaw podczas odgrzybiania klimy kiedy to w tak wysokiej temp otoczenia silnik pracował przez 30min na postoju (wtedy pracują nadmuchy). Sprawdziłem na krótko podłączając bezpośrednio do wentylatora akumulator - nie działał. Zdemontowałem wentylator (4x śruba + odpięcie kostki) rozebrałem i okazało się że 4szt szczotek do wymiany koszt ok 25zł + przetoczenie komutatora bo lekko wyszlifowany przez szczotki koszt 15zł. Ja dodatkowo cały silniczek wyczyściłem przedmuchałem powietrzem odtłuściłem prysłem podkładem i polakierowałem czarnym matem (farba w spreju). Po złożeniu wygląda i działa jak nowy.
-
Marcin Golonka napisał:
Co do problemu to na kompie nie wyjdzie ci co jest uszkodzone tylko pokazywać będzie, że jest problem z wentylatorem
I tu się z Tobą nie zgodzę.Za pomocą diagnoskopu CDIF można sprawdzić czy wentylator ma sprawny pierwszy i drugi bieg.
-
Problem rozwiązany !
Winą były 2 kostki.
1. Kostka przekaźnika - tam są 2 przekaźniki na chłodnicy po prawej stronie patrząc od przodu auta - chodziło o dolny - jednego konektorka zjadła rdza - wymieniłem,
2. Kostka łącząca masę i napięcie - grube przewody - do środka dostała się woda i wszystko w mech się znaminiło - wymienione.
Klima ruszyła jak tylko ruszył wentylator - chłodzi aż miło.
Dziękuję wszystkim !
-
Fajnie ,że udało Ci się naprawić , ale ja w benzynie mam 3 przekaźniki (wyminilem dwa na chińskie po 5 zł). To jak to jest, w dieslu sa 2 przekaźniki?
-
Tomek Czajka napisał:
Fajnie ,że udało Ci się naprawić , ale ja w benzynie mam 3 przekaźniki (wyminilem dwa na chińskie po 5 zł). To jak to jest, w dieslu sa 2 przekaźniki?
Są dwa zielone przekaźniki i jeden niebieski plus dwa oporniki (brązowy i siwy)
W benzynie może być inaczej bo mogą być tylko dwa biegi a w dieslach są trzy
A gdzie kupiłeś te przekaźniki?
-
Nie no ja tez mam 3 przekaźniki, dwa słabsze i jeden chyba 40 A. Naprawiałem to już rok temu i słabo pamiętam. Narawę wykonywałem u rodziców na wsi i podjechałem do sklepu motoryzacyjnego (fakt, dobrze zaopatrzony) ze starym przekaźnikiem, no i z gościem dobraliśmy. Miałem do wyboru polskie po 11 zł i właśnie te chińskie po 5zł. Nózkami i parametrami pasują, ale cos z obudowa było inaczej, było przy dostosowaniu tak mało roboty, że sprawę można uznać za nieistotną.
Jeżdże już rok i 2 misiące od naprawy i wszystko działa.
-
Ja wolałem zainwestować w oryginały. Kupiłem w sklepie internetowym (http://www.salko.pl).
-
u mnie jest podobnie, klima działa jak się jedzie- wieje zimne powietrze, jak się stoi- ciepłe, ale cały czas podświetla się ten przycisk od klimy. Wentylator wcale się nie włącza, przekażnik sprawdziłem, jest ok, wentylator na krótko też jest ok, szczerze powiem że już mi ręce opadają... czy może mi ktoś coś poradzić?
-
Mam pytanie czy w silniku chłodnicy jest 2 czy 4 szczotki (2.0 benzyna)? Bo u mnie jest dwa biegi, ale mam wrażenie, że czasem drugi bieg jest wolniejszy i może jedna para szczotek się kończy (o ile są 4). Walczę już chwilę z klimą bo jak jest ciepło to również się wyłącza. Na dodatek słychać przed wyłączeniem, że pompa głośno zaczyna pracować. Podstawiłem u klimiarzy już drugą pompę, ale daremnie. Nabija 25 atmosfer i się wyłącza. Przypuszczam, że może wentylator za słabo schładza i dlatego przekracza ciśnienie krytyczne.
-
Witam.
Mam pytanie czy w silniku wentylatora chłodnicy jest 2 czy 4 szczotki (2.0 benzyna)? Bo u mnie jest dwa biegi, ale mam wrażenie, że czasem drugi bieg jest wolniejszy i może jedna para szczotek się kończy (o ile są 4).
-
Mariusz Kawalec napisał:
Witam.
Mam pytanie czy w silniku wentylatora chłodnicy jest 2 czy 4 szczotki (2.0 benzyna)? Bo u mnie jest dwa biegi, ale mam wrażenie, że czasem drugi bieg jest wolniejszy i może jedna para szczotek się kończy (o ile są 4).
Są 4 szt.