Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Dariusz Styczyński w Lipiec 17, 2010, 15:17:02

Tytuł: [Mk2] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Styczyński w Lipiec 17, 2010, 15:17:02
Witam szanownych kolegów

Czytałem na forum o różnych problemach z klimą w C5
ale nikt nie narzekał na wydajność.
Moje auto ma 3 lata ( dwa eksploatacji, rok w salonie ) i przejechane 26 tys. silnik 2.0 HDI FAP.

Ale do meritum.
Aby było znośnie w aucie muszę ustawić temp 19 stopni
a i tak to nie jest  to. Jest znośnie- nie jest komfortowo.
Nowy filtr PP i dzisiaj świeżo nabita klima i dalej nic. W zeszłym roku po narzekaniu zrobiono pełny test klimy w ASO (ponad 2 godziny go męczyli ) i powiedzieli że cała elektronika sterująca i czujniki są OK.
Przed chwilą jechałem dobre 10 minut z ustawieniem temp. na max do dołu  i samochód wrócił z trasy więc teoretycznie powinien być wychłodzony i w aucie dalej ciepło. Przecież przy takim ustawieniu po 10 minutach powinienem zmarznąć!
Jak jadą 3-4 osoby to w ogóle nie można tego ustawić - najczęściej 18 stopni i ręcznie dmuchawa na 3/4 wtedy da się żyć.
Ale podkreślam dalej to nie to - porównując np z audi A4 i avensisem, którymi miałem okazję jechać parę dni temu. Tam 22 stopnie na auto i jest luksus - nawet świecące w bok słońce nie drażni.
I to przy 34-37 stopniach w  słońcu.
A dzisiaj było 41...... i masakra.

Jak to u Was działa ?
Pytam bo mam jeszcze miesiąc gwarancji i jeżeli jest to problem tylko tego egzemplarza to będę atakował.
Chyba, że TTTM ;-))

Pozdrawiam
Darek
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Marcin Golonka w Lipiec 17, 2010, 16:05:03
z zrób test sam. Włącz klime na min (16oC), włącz nawiew na maxa, weź ze sobą jakiś termometr i przystaw go do wylotu powietrza żeby sprawdzić temperaturę wylotową. Podczas sprawdzania ustaw obroty na 2000 i potrzymaj je tak długo, aż termometr wskaże temperaturę.

Jak to zrobisz, podaj wynik na forum.


Co do TTTM to może faktycznie tak być bo ja też nie odczuwam przy tych upałach jakieś rewelacji. Ogólnie mamy w autach duże przeszklenie a szyba nie chroni jakoś specjalnie przed promieniami UV więc auto się bardziej nagrzewa i czasem możemy odczuwać dyskomfort.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: MaJoru w Lipiec 17, 2010, 16:48:54
Nie no, na pewno ten typ tak nie ma. Co prawda ja mam MkI, ale u mnie kilkadziesiąt sekund po załączeniu silnika robi się w środku przyjemnie. Dodam, że w ostatnich dniach ustawiam temp. na 27 stopni, a w normalnych warunkach 24-25.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Michał Suchecki w Lipiec 17, 2010, 17:36:52
Ja też jakoś nie mogłem dobrze ustawić klimy i wydawało mi się, że słabo chłodzi...
U mnie termometr pokazuje przy kratkach nawiewowych po jakichś 10 minutach od włączenia auta, w środku nagrzanego do 55'C około 5-6'C. Więc chłodzi niby dobrze. Klima nabita w zeszłym roku w maju, filtr PP wymieniony teraz na wiosnę.

Teraz jak chcę mieć komfortowo, naciskam AUTO, ustawiam temperaturę na ile chcę, i włączam obieg zamknięty. To u mnie pomaga.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Wolniak w Lipiec 17, 2010, 18:14:36
Przy temperaturach około 30 stopni obieg zamknięty to podstawa ,
właśnie wróciłem z Grecji i tam wypożyczyłem samochód gość w wypożyczalni kategorycznie nakazał używanie obiegu zamkniętego
aby klima cokolwiek dała ,i przy pięciu osobach dawała sobie radę.
A tak na marginesie tym autkiem był hiundai i20 ......
porażka jazda na 3 biegu pod małą górkę kończyła się klekotaniem silnika a autko było nówka 2960km na liczniku
5 osób plus klima a na pokładzie 54KM z 1,2L .
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Marcin Golonka w Lipiec 17, 2010, 18:19:33
Cytuj

Sławomir Wolniak napisał:
Przy temperaturach około 30 stopni obieg zamknięty to podstawa ,
właśnie wróciłem z Grecji i tam wypożyczyłem samochód gość w wypożyczalni kategorycznie nakazał używanie obiegu zamkniętego
aby klima cokolwiek dała ,i przy pięciu osobach dawała sobie radę.
A tak na marginesie tym autkiem był hiundai i20 ......
porażka jazda na 3 biegu pod małą górkę kończyła się klekotaniem silnika a autko było nówka 2960km na liczniku
5 osób plus klima a na pokładzie 54KM z 1,2L .


hehe, te 3tyś km w wypożyczalni to tak jak bym swoim prywatnym zrobił 300tys km :)

Ludzie nie szanują aut cudzych, pamiętaj
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Walczyński w Lipiec 17, 2010, 19:40:57
W C5 jest bardzo wydajna klima. Chyba jedna z bardziej wydajnych ze wszystkich aut z jakimi miałem do czynienia.
W każdym razie w te upały mam cały czas na Auto, na 22 lub 23 stopnie. Daje radę bez problemu nawet gdy termometr pokazuje ponad 40 na wyświetlaczu.
Po ruszeniu oczyiście wentylator kręci się na maxa, ale już po 5-7 minutach jazdy zwalnia do 50% skali obrotów na wyświetlaczu i kratki kieruję na boki, bo na bezpośrednio ciało to już zaczyna się robić za zimno.
Podstawa to otwarcie szyb choć na chwilę od razu po ruszeniu.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Maciej Szcząchor w Lipiec 17, 2010, 22:50:25
Cytuj

Dariusz Styczyński napisał:
Witam szanownych kolegów

Czytałem na forum o różnych problemach z klimą w C5
ale nikt nie narzekał na wydajność.
Moje auto ma 3 lata ( dwa eksploatacji, rok w salonie ) i przejechane 26 tys. silnik 2.0 HDI FAP.

Ale do meritum.
Aby było znośnie w aucie muszę ustawić temp 19 stopni
a i tak to nie jest  to. Jest znośnie- nie jest komfortowo.
Nowy filtr PP i dzisiaj świeżo nabita klima i dalej nic. W zeszłym roku po narzekaniu zrobiono pełny test klimy w ASO (ponad 2 godziny go męczyli ) i powiedzieli że cała elektronika sterująca i czujniki są OK.
Przed chwilą jechałem dobre 10 minut z ustawieniem temp. na max do dołu  i samochód wrócił z trasy więc teoretycznie powinien być wychłodzony i w aucie dalej ciepło. Przecież przy takim ustawieniu po 10 minutach powinienem zmarznąć!
Jak jadą 3-4 osoby to w ogóle nie można tego ustawić - najczęściej 18 stopni i ręcznie dmuchawa na 3/4 wtedy da się żyć.
Ale podkreślam dalej to nie to - porównując np z audi A4 i avensisem, którymi miałem okazję jechać parę dni temu. Tam 22 stopnie na auto i jest luksus - nawet świecące w bok słońce nie drażni.
I to przy 34-37 stopniach w  słońcu.
A dzisiaj było 41...... i masakra.

Jak to u Was działa ?
Pytam bo mam jeszcze miesiąc gwarancji i jeżeli jest to problem tylko tego egzemplarza to będę atakował.
Chyba, że TTTM ;-))

Pozdrawiam
Darek


Witam.
Ja to samo stwierdziłem. W MkI jakoś bardziej zimniej dmuchało. W MkII mam ustawione na 20 st. i oczywiśćie obieg zamknięty na początku w celu szybkiego schłodzenia i też nie jest za bardzo komfortowo. Jak dam na minimum temperature to dmucha zimnicą.
Może trzeba by w opcjach przestawić z klimatu umiarkowanego na ciepły??
Po niedzieli podepne interfejs i zobacze co tam można poprzestawiać.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Styczyński w Lipiec 18, 2010, 15:09:16
Podczas nabijania testowałem temperaturę
przy ustawieniu na 20 stopni min 7.2 a po 10 minutach już 10 ( czyli automat uznał, że już schłodził i dawał cieplejsze )
Przy ustawieniu na max doczekałem do 5,0 ( parę minut) i stwierdziłem, że jest OK ( spieszyłem się już do domu ).

Teraz jeżdżę z termometrem - ale to taki domowy z pomiarem in i out ima bardzo dużą bezwładność.
Dzisiaj np. 26 na dworzu , w aucie 30 po załączeniu klimy w kratkach 5-7 stopni w aucie po ok 20 min. jazdy 25 stopni.
tryb auto 19

Powalczę jeszcze na obiegu zamkniętym - tego nie próbowałem

Jednym słowem z Waszych wpisów widzę, że ten automat jest głupi w tym aucie i trzeba używać klimy w trybie manualnym.

Pytałem już w zeszłym roku czy nie mają jakiegoś nowego softu do sterowania klimy ale powiedzieli, że nie.
A może ktoś ma jakieś dojścia i może to sprawdzić ?
Bo jeżeli urządzenie jest wydajne ( tak jak kolega napisał ) to kwestia tylko w "za delikatnym" sterowaniu, ( albo trzeba ustawić w kompie że auto jeździ w Iraku )

Pozdrawiam i dziękuję za info.

P.S
Kolega który tam "grzebie" w proxii - jak coś znajdziesz odnośnie klimy to  oczywiście daj znać
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Styczyński w Lipiec 18, 2010, 15:43:45
A tak jeszcze dodam, że jak montowałem klimę w domu z prostych wyliczeń ( kubatura ) wynikało 2,8kW mocy chłodzącej.
Potem przyszedł spec zobaczył ilość okien, sprzęt grający nie małej mocy i powiedział, że jak jeszcze ma to grać i  przy paru osobach w pomieszczeniu to zakładamy 3,5 kW. A jak dodałem, że na pewno nie będę zamykał drzwi od pokoju co by szło na całe mieszkanie założyliśmy 4,5 kW.
Efekt jest taki że jak wracam i mam w domciu upał odpalam i po 2 minutach jest 25 ( i jest faktycznie na termometrze a nie tylko na wyświetlaczu od klimy.. ) nawet nie zawsze zamykając okna ( czasem zostawiam jedno uchylone żeby świeże powietrze wlatywało i daje radę bez problemu )
Nigdy nie ustawiłem niżej niż 23 bo to już zimno jak w psiarni się robiło.
Tutaj temperatura zadana + parę minut = temperatura w pomieszczeniu i nie ważne co jest na dworze.
 
Dlatego myślałem, że w aucie jest tak samo ( w końcu to automat tak jak i domowy)

Zgadzam się, że obieg zamknięty, auto przeszklone, duże uzyski ciepła ale automat też steruje obiegiem i powinien się przełączyć na zamknięty, ma czujnik wew, zew, czujnik nasłonecznienia.. to wszystko można policzyć i uwzględnić dobierając moc układu i jego sterowanie.
Także jednym słowem mam wrażenie, że ktoś coś spartolił... ;-)

Pozdrawiam i dzięki za info.

P.S a jak jest w III ?
Bo za jakie 2-3 lata zasadzam się na C5 III ale jak tak to może pora się z niego zacząć "leczyć" ;-)
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Marek Bor w Lipiec 18, 2010, 17:56:37
Dołączę się do Waszych problemów z klimą bo ja je też mam. Mianowicie układ serwisowany, czynnik uzupełniony, układ szczelny. Niestety podczas tych upałów moja klima się nie spisuje. Temperatura ustawiona na 16 stopni czyli na minimum i na auto. Wentylator chodzi z pełną 100% mocą cały czas. Nie mam termometru aby sprawdzić temperaturę przy wylotach, ale co tu sprawdzać wyraźnie czuję, że powietrze z kratek jest marnej "zimności". Chłód w samochodzie czuję dopiero jak przestawię się w cień i zamknę obieg powietrza na wewnętrzny, ale to też jest pic na wodę. Filtr pyłkowy ma chyba 4 dni. Co o tym myślicie. Dodam, że mam jeszcze MKII 2.0 HDI też w kombi i tam klima chłodzi elegancko.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Michał Suchecki w Lipiec 18, 2010, 19:35:45
No to z tego co czytam to większość ma odwrotnie :) Mk I chłodzi ok, a Mk II tak sobie :)
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Bartosz Palusiński w Lipiec 18, 2010, 19:57:14
Witam , coś chyba macie nie tak , ja klime nabijam co 2 lata , ostatnio miałem problem z wentylatorem , ale wymieniłem szczotki i jest ok , jak puszcze klime na minimum to naprawde wieje zimnem że wytrzymać nie idzie , normalnie nastawiam 21 stop.  Pozdrawiam
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Cezary Chrzanowski w Lipiec 18, 2010, 20:39:32
Dołączę się do kolegów, którzy nie maja problemów z temperaturą w aucie. Nawet w najgorsze ostatnie dni, auto do 16-tej stojące w pełnym słońcu, kierownica tak nagrzana, że trzymałem tylko dwoma palcami. Po otwarciu wszystkich drzwi i uruchomieniu silnika wsiadamy całą rodzinką, 2 dorosłych i 2 dzieci, klima tryb AUTO 20C i po dosłownie 200 - 300 metrach już można było spokojnie jechać. Wniosek mój jest taki, że macie Panowie problem z klimatyzacją.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Marek Bor w Lipiec 18, 2010, 21:42:43
Cytuj

Cezary Chrzanowski napisał:
Dołączę się do kolegów, którzy nie maja problemów z temperaturą w aucie. Nawet w najgorsze ostatnie dni, auto do 16-tej stojące w pełnym słońcu, kierownica tak nagrzana, że trzymałem tylko dwoma palcami. Po otwarciu wszystkich drzwi i uruchomieniu silnika wsiadamy całą rodzinką, 2 dorosłych i 2 dzieci, klima tryb AUTO 20C i po dosłownie 200 - 300 metrach już można było spokojnie jechać. Wniosek mój jest taki, że macie Panowie problem z klimatyzacją.


......no i pytamy panów jaki to problem?
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Galek w Lipiec 18, 2010, 22:38:30
U mnie jest całkiem dobrze temperaturę zbija elegancko, ale mam do Was pytanie odnośnie ładowania. Jak włączę silnik przy bardzo wysokiej temp. zewnętrznej (wczoraj 37) i ustawię chłodzenie np. na 18 i silnik chodzi na biegu jałowym wskaźnik ładowania akumulatora z położenia środkowego czyli takiego jak być powinno przechyla się baaardzo mocno na lewą stronę, prawdę mówiąc pierwszy raz to zauważyłem ale może się wcześniej nie przyglądałem. Czy myślicie że może mieć to związek z dużym poborem prądu w tym momencie (pracujące z max wydajnością wentylatorem wewnętrznym jak i zewnętrznym)???
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Sługocki w Lipiec 18, 2010, 23:25:10
Wentylator chłodnicy pobiera bardzo dużo prądu nie pamietam ale chyba coś ok 500A i to jest urządzenie które pobiera najwięcej prądu w aucie .Jeżeli chodz o woltomierz to ja mam zawsze w okolicach 3/4 po prawej stronie i jak włącze klimę i światła to do połowy spada.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Michał Jęczalik w Lipiec 19, 2010, 09:34:08
Cytuj

Łukasz Galek napisał:
U mnie jest całkiem dobrze temperaturę zbija elegancko, ale mam do Was pytanie odnośnie ładowania. Jak włączę silnik przy bardzo wysokiej temp. zewnętrznej (wczoraj 37) i ustawię chłodzenie np. na 18 i silnik chodzi na biegu jałowym wskaźnik ładowania akumulatora z położenia środkowego czyli takiego jak być powinno przechyla się baaardzo mocno na lewą stronę, prawdę mówiąc pierwszy raz to zauważyłem ale może się wcześniej nie przyglądałem.


Mam to samo, od zawsze. Przy bardzo dużych upałach w korku czasem aż klima zmniejsza nawiew, kiedy wskaźnik wychyli się do oporu. :) Mierzyłem wtedy napięcie - bardzo niskie, w okolicach 12v. Po prostu alternator ma chyba za małą wydajność. To kolejny element niedopracowania samochodu zwanego C5.

A klima jest faktycznie mało wydajna. Nie wiem, może są różne sprężarki przy różnych silnikach, albo koledzy piszący, że klima jest super, nie jechali nigdy samochodem z naprawdę dobrze działającą klimatyzacją. W 2.0 16v benzynowym sprężarka jest mało wydajna, albo mam zepsutą. Ale skoro nie tylko ja jestem niezadowolony, to coś musi być na rzeczy. Układ napełniony, nowy filtr, 32-34 stopnie w cieniu i temperatura z nawiewu niezadowalająca. Ot, letnie powietrze. Wystarczająco, żeby nie czuć upału, ale to nie to, o co mi chodzi. Porównywałem z kolegi mercedesem C - staliśmy obok siebie na parkingu i tam po prostu można ustawić LODOWATY (nie da się tego inaczej określić) podmuch nawet na maksymalnej sile nawiewu. W pełnym słońcu i przy takiej temperaturze na zewnątrz. Nie dało się wytrzymać tego zimna, musiałem zmniejszyć nadmuch.

Mój drugi samochód - Laguna II - chłodzi również istotnie lepiej od C5. Mimo, że od zakupu nie serwisowałem klimy i nie wiem tak naprawdę, ile czynnika zwiało.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Bartosz Palusiński w Lipiec 19, 2010, 09:47:31
Witam , zastanawiam się czy wydajność klimy nie ma czegoś wspólnego z koncepcją wyposażenia , wiadomo do różnych krajów - różne wyposażenie , ja mam wersje na Francję i jest ok. Pozdrawiam
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Styczyński w Lipiec 19, 2010, 09:48:44
Wygląda jakbyś miał problem z ładowaniem.
Albo regulator poleciał ( jeżeli jest coś takiego w tym aucie ja mam wiedzę nt. ładowania na podstawie 125 i 126p ;-) )
Albo diody w alternatorze i ładuje z jednej fazy
i jak jest duży pobór to prądu nie staje....

A wracając do klimy.
Mam jeszcze pytanie ( tylko się proszę nie obrażać ;-) )
Czy osoby które piszą, że jest OK porównywały działanie klimy z innym autem ?

Bo mnie też się wydawało, że jest OK dopóki nie zobaczyłem jak to powinno działać naprawdę.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Bartosz Palusiński w Lipiec 19, 2010, 10:02:56
Witam ponownie , ja mam porównanie  - mój ojciec ma Mk III , sąsiad nowego nissan qashqai , brat clio , to te dwa pierwsze auta są porównywalne wydajnością klimy , Clio tragedia . Pozdrawiam
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Walczyński w Lipiec 19, 2010, 10:19:16
Cytuj

Michał Jęczalik napisał:
Mam to samo, od zawsze. Przy bardzo dużych upałach w korku czasem aż klima zmniejsza nawiew, kiedy wskaźnik wychyli się do oporu. :) Mierzyłem wtedy napięcie - bardzo niskie, w okolicach 12v. Po prostu alternator ma chyba za małą wydajność. To kolejny element niedopracowania samochodu zwanego C5.
A klima jest faktycznie mało wydajna. Nie wiem, może są różne sprężarki przy różnych silnikach, albo koledzy piszący, że klima jest super, nie jechali nigdy samochodem z naprawdę dobrze działającą klimatyzacją. W 2.0 16v benzynowym sprężarka jest mało wydajna, albo mam zepsutą.

Nie w każdym C5 tak jest. Nigdy nie odczułem żadnego z tych objawów. Przy temperaturze 46 na termometrze (korki w Stambule) bez problemu 22 w środku, tryb auto utrzymuje nadmuch na 50%, powietrze wylatujące z kratek jest bardzo zimne. Przetestowana w kilku krajach o klimacie zdecydowanie gorętszym niż u nas i żadnych negatywnych uwag nigdy nie miałem.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Styczyński w Lipiec 19, 2010, 10:44:11
No więc idąc za tropem jednego z kolegów
W dokumentacji dla C5 II 2.0 hdi podają 3 kompresory

6463 RE  6453 RF i 6453 WX
Nazwę i numer mają identyczny  (sandenint  SD7C161301 )
ale przy RE jest dopisek NEU ( Nowy )
Czyżby jednak były kłopoty i dali jakąś "nową" wersję kompresora ?

Filtr po VIN niestety nie pokazuje jaki konkretnie jest u mnie..

W C5 I są inne ( Delphi 2 modele ) oraz Sandenint SD7V161240
i też jest wersja "nowa" oraz rozbicie na wiek
2 lata, 5 lat i starsze

Coś jednak było nie tak skoro update-ują części...

Jeżeli chodzi o parowniki i skraplacze wygląda, że nie ma pola manewru.

Moment - z tego co czytałem i co jest na screnach wynika zupełnie co innego ?!
Coś nie tak klikłem
Nie mogę teraz znaleźć tego co opisywałem

Wygląda że tylko  6463 WW jest do C5 II 2.0 HDI ....
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Styczyński w Lipiec 19, 2010, 11:04:19
Tak to wygląda jak wpisałem VIN
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Cezary Chrzanowski w Lipiec 19, 2010, 11:44:32
Co do porównania, corolla verso 2005 rok 2.0D - chłodzi podobnie jak moje C5, seat freetrack 2008 schładza szybciej całe wnętrze bo na ustawieniu AUTO wentylator startuje na max obrotach ale finalnie po osiągnięciu zadanej temperatury uspokaja się. Porównując te trzy samochody C5 niczym nie ustępuje. Mam pomysł, może zrobimy szybką sondę, skoro są auta z "wadliwą" klimą może każdy z nas poda vin w celu ustalenia jaki kto ma kompresor. Może tu jest pies pogrzebany?
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Konrad Urbański w Lipiec 19, 2010, 11:54:55
Cytuj

A klima jest faktycznie mało wydajna. Nie wiem, może są różne sprężarki przy różnych silnikach, albo koledzy piszący, że klima jest super, nie jechali nigdy samochodem z naprawdę dobrze działającą klimatyzacją. W 2.0 16v benzynowym sprężarka jest mało wydajna....


Być może faktycznie są różne wersje sprężarek, ale w moim klima działa jeszcze lepiej niż w xantii (a już tam nie miałem prawa narzekać). I nie potrzeba cudować z zamkniętym obiegiem. Na zewnątrz ~36C a w aucie chłodek...
Jedyne na co mogę kręcić nosem to za mały zakres podniesienia środkowych kratek. Nie mogę sobie puścić wiaterku w nos ;-) , sięga tylko klaty, a to już nie chłodzi, tylko ziębi :-|
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Marek Bor w Lipiec 19, 2010, 12:47:33
Jak pisałem wcześniej mam dwie sztuki C5, obie w kombi, jedna MKI 2001 rok 2.0 HDI klima działa porażka, druga MKII 2005 rok 2.0 HDI klima działa jak ta lala. W MkI jak włączę AUTO to nie ma opcji aby wentylator chodził mi na 50%. Podczas tych upałów latał cały czas na 100% pomimo, że auto było w ruchu więcej niż godzinę. Ponadto brat ma też MKI z 2001 roku 2.0 HDI kombi i u niego lepiej chłodzi niż w mojej MKI.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Michał Jęczalik w Lipiec 19, 2010, 14:33:08
VF7DCRFNC76083245 - chłodzi źle i nie trzyma napięcia ładowania na wolnych obrotach podczas upałów.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Jan Ferde w Lipiec 20, 2010, 00:30:55
Wtrącę się trochę do tematu. Trudno porównać działanie klimatyzacji słowami "chłodzi dobrze" i "chłodzi źle". Rzetelny pomiar musiałby wyglądać np. tak: przy ustawieniu dmuchawy na 3/4 bez obiegu zewnętrznego, przy temp zewn. X st. C wylatuje z kratek Y st. C po Z minutach. Jeśli każdy by zrobił porównanie i podał wyniki można by szukać jakiegoś wzorca (np. w MK1 HDI działa lepiej/gorzej niż .... itp). Ale moim zdaniem to nie ma sensu.

Trzeba zastanowić się co może mieć wpływ na to czy klima działa dobrze czy nie. Niby układ klimatyzacji to jest raptem kilka elementów teoretycznie niepsujących się, ale w praktyce okazuje się że po kilku latach używania auta klima przestaje dobrze działać i winny nie jest tylko brak czynnika w układzie.

Na sprawność układu mają wpływ np: dobrze oddający ciepło skraplacz (czyli chłodnica klimatyzacji, warto ją przeczyścić z much i zanieczyszczeń), nie przytykający układ osuszacz (który teoretycznie wymaga wymian co kilka lat), filtr pp który nie hamuje powietrza z nadmuchu. Dodatkowo duży wpływ mają sprawnie działające czujniki (presostat, antyzmrożeniowy oraz ewentualny czujnik w sprężarce). Jeśli któryś z nich wskaże błędne dane to układ może wyłączyć się na chwile co powoduje uczucie słabego działania klimatyzacji.

Warto na początek zaobserwować pracę wentylatorów chłodnicy i sprężarki - zasada zwykle jest prosta. Przy załączonej sprężarce włącza się I bieg wentylatorów, przy zwiększającym się ciśnieniu w układzie załącza się większa prędkość. Pewnym utrudnieniem jest to, że układy klimatyzacji działają różnie w różnych samochodach. Np w Xsarze sprężarka ma zawór, który steruje wydajnością i sprężarka powinna chodzić non-stop załączona. Wyłączenie sprężarki to wtedy jakiś ewidentny błąd z czujników. Ale są auta, które załączają sprężarkę na kilkadziesiąt sekund i potem wyłączają. Warto się dowiedzieć do jakiej grupy należy C5.

Inna sprawa to taka, że trudno znaleźć serwisanta, który będzie potrafił poprawnie zinterpretować odczytane ciśnienia, sprawdzić pracę wentylatorów, sprawdzić organoleptycznie działanie układu oraz ewentualnie podpiąć komputer, który pokaże jakie wartości odczytują czujniki.

Podsumowując proponuję na początek sprawdzić instalację wentylatorów i ich działanie (czy na pewno się załączają, czy działają poprawnie prędkości), ewentualnie przeczyścić chłodnice i obserwować na termometrze temperaturę powietrza wylatującego z kratek.

Dodam jeszcze, że jeździłem ostatnoi C5 MK2 2.0 HDI '06, w którym klima działała wybornie. Wg VIN jest tam SANDEN INT- - SD7C16 1318 lub 1301 lub 1311, kod 6453 WW, SP lub WX - wygląda na to, że dokumentacja jest niejednoznaczna. Moim zdaniem kwestia sprężarki nie ma tutaj znaczenia w kontekście wydajności układu.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Styczyński w Lipiec 20, 2010, 08:40:00
Niestety, trudno się z kolegą Janem nie zgodzić.
Rzetelne testy powinny być przeprowadzone w tych samych warunkach ( a najlepiej przy pomocy tego samego termometru )
Ja obecnie jeżdżę z termometrem i jest np wczoraj i dzisiaj

temp zewnętrzna ( wg pomiaru auta ) 26-27
Nasłonecznienia brak
Obieg otwarty AUTO 19
W aucie po ok 10 minutach i tak do końca trasy ( 40 minut jazdy) 23-24 stopnie - termometr w zagłębieniu/schowku przy ręcznym
W nawiewie środkowym pomiędzy 9 a 12 stopni
I czego się czepiam ? Ano tego, że ustawiłem 19 ...

Poczekam jeszcze jak będzie cieplej ( podają,że niedługo )
Zobaczymy, czy przy takim samym ustawieniu klimy a innych warunkach zewnętrznych auto też utrzyma 23-24 stopnie.


P.S
Kolega w jednym z pierwszych postów pisał coś w stylu
".. ustaw na min (16 stopni) i podaj temperaturę...."
A u mnie jest jeszcze ostawienie 14 i Min (bez stopni po prostu Min ) Też tak macie ?
 W sobotę ( było ciepełko ...) przy ustawieniu AUTO 18,5 obieg otwarty po 15 minutach na postoju
temperatura w nawiewie ok 7 stopni
w aucie 28  ( zbite z 30 lub 32 nie pamiętam dokładnie )
na zewnątrz o ile dobrze pamiętam pomiędzy 37-41 ( 41 to już chyba jak ciepełko z wiatraków od klimy doszło do czujnika.. )

W instrukcji piszą w stylu " temperatura wewnątrz auta może odbiegać od ustawionej na wyświetlaczu"
Odbiegać ? 1 no 3 stopnie ale 10 ??
26.07 mam przegląd po 30 tys poruszę z panami tą kwestię
na ile jest "odbiegać" a na ile "nie działa"

Podejrzewam tylko, że i tak nic z tym nie da się zrobić ;-(
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Maciej Szcząchor w Lipiec 20, 2010, 08:58:55
Cytuj

Dariusz Styczyński napisał:
Kolega w jednym z pierwszych postów pisał coś w stylu
".. ustaw na min (16 stopni) i podaj temperaturę...."
A u mnie jest jeszcze ostawienie 14 i Min (bez stopni po prostu Min ) Też tak macie ?


W MkII jest 14 st a potem juz "min"
Wartość 16 st. jest to wartość najniższa dla modelu MkI, a jak widać w temacie wątek dotyczy klimatyzacji w modelu MkII i pisanie postów przez użytkowników modeli MkI wprowadza duże zamieszanie.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Marcin Golonka w Lipiec 20, 2010, 09:03:34
Cytuj

Maciej Szcząchor napisał:
Cytuj

Dariusz Styczyński napisał:
Kolega w jednym z pierwszych postów pisał coś w stylu
".. ustaw na min (16 stopni) i podaj temperaturę...."
A u mnie jest jeszcze ostawienie 14 i Min (bez stopni po prostu Min ) Też tak macie ?


W MkII jest 14 st a potem juz "min"
Wartość 16 st. jest to wartość najniższa dla modelu MkI, a jak widać w temacie wątek dotyczy klimatyzacji w modelu MkII i pisanie postów przez użytkowników modeli MkI wprowadza duże zamieszanie.


Napisałem na minimum. Wiem, że w MK2 jest inna skala ale nie o skale mi chodziło tylko o ustawienie temperatury na minimum.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Styczyński w Lipiec 20, 2010, 10:11:25
OK
Teraz zakumałem ;-)
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Jan Ferde w Lipiec 20, 2010, 10:17:11
Dodam jeszcze jedną drobną rzecz. Sprawność i wydajność układu należałoby podzielić na 2 elementy.

Po pierwsze zdolność układu do utrzymania ciągłej niskiej temperatury z nawiewów (czyli na ustawieniu MIN). Z tego co widzę, to u większości z Was układ jest w stanie wygenerować ciągłą temp. w okolicach 5-8 stopni z nawiewów. Oznacza to, że po stronie tego co dzieje się w klimatyzacji pod maską układ jest w pełni sprawny.

Druga kwestia to program do sterowania automatyczną klimatyzacją. I tutaj niestety okazuje się, że to jest kluczowy element w tej dyskusji. Ja faktycznie w obu citroenach, którymi jeżdżę ustawiam zwykle na początek MIN i dopiero po jakimś czasie koryguję temperaturę na taką jak chcę. W tym punkcie dość istotną sprawą jest wydajność dmuchawy i niezatkany filtr PP oraz sprawne i niezakurzone czujniki temp. we wnętrzu.

To co piszę to oczywiste oczywistości, ale być może ktoś czegoś się dowie.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Styczyński w Lipiec 20, 2010, 14:40:27
Dokładnie to samo zaobserwowałem po Waszych wpisach.
Wygląda na to, że wydajność układu jest ok. Z powietrza blisko 40 stopni do auta wpada 5-7 - uważam to za dobry wynik.
Natomiast sterowanie układem - w taki sposób aby było miło we wnętrzu i aby utrzymała się zadana temperatura - najwyraźniej w Naszych autach kuleje.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Wolniak w Lipiec 20, 2010, 21:11:01
Analogicznie przypominam sobie sprawę ogrzewania podczas mrozów ,kilka osób narzekało że ogrzewanie im szwankuje że na początku grzeje a po kilkunastu minutach z kratek wieje chłodne powietrze ,jeśli w pojeździe jest ustawione 23 stopnie i system sterowania odnotuje taką  wartość zmniejsza nawiew ciepłego powietrza .
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Nieradka w Lipiec 20, 2010, 22:11:07
Nie chcę się wymondrzać, ale klimatyzacja ustawiona manualnie na LO przy pracy wentylatora nadmuchu na MAX powinna dawać w zależności od rodzaju zamontowanego urządzenia chłodniczego (zależy od typu samochodu, wersji klimatycznej) od nawet 6  do 14 st C na wylocie z kratek. Dmuch powinien być silny, słabo dmucha to znaczy, że jest zabrudzony filtr kabinowy, zapchany wlot powietrza (widać to tylko przy obiegu zewnętrznym), lub rozłączone kanały powietrza.

Gdy siłę nadmuchu mamy dobrą, chłodzenie ciągłe na stałym poziomie to znaczy, że wszystko jest ok.
Jeżeli dmucha ale nie chłodzi usterki należy szukać w układzie schładzania (parownik, sprężąrka, wymiennik).
Jeżeli chłodzi dobrze ale nie ze stałą mocą (nie mylić z odciążeniem klimatyzacji w momencie osiągnięcia temperatury zadanej, mówimy tu o ustawieniu LO) to znaczy, że jest problem w sterowaniu - czujniki, komputer.
Myślę, że od tego trzeba zacząć i przyłączam się do kolegów powyżej, którzy apelują o uporządkowanie podawanych informacji.

U mnie w kombi temperatura trzyma się ok, niestety klimatyzacja jest jedno strefowa i problem tkwi w takim ustawieniu, aby ja i mój pasażer odczuwał temperaturę jako optymalną. I tu mam trudność.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Konrad Urbański w Lipiec 20, 2010, 23:35:24
Cytuj

Jan Ferde napisał:
Druga kwestia to program do sterowania automatyczną klimatyzacją. I tutaj niestety okazuje się, że to jest kluczowy element w tej dyskusji. Ja faktycznie w obu citroenach, którymi jeżdżę ustawiam zwykle na początek MIN i dopiero po jakimś czasie koryguję temperaturę na taką jak chcę.


Problem w tym, że tak się robi z klimą manualną. Tymczasem automat robi TO sam. Dlatego nazywają to też "regulacją automatyczną" :-)

I w xantii1 i w C5-1 właśnie tak działa  (ma działać) klima w trybie "auto". Podejrzewam, że w innych autach z klimą automatyczną jest podobnie.

A co do temperatury nastawiona-faktyczna: to nie chłodnia ani nie laboratorium - nie spodziewajmy się "dokładności" temperatury.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Styczyński w Lipiec 21, 2010, 09:39:27
Sławku, jeżeli chodzi o ogrzewanie to nie mogę powiedzieć złego słowa.
Ustawiam najczęściej 24 stopnie i jest OK.
Wyjeżdżam z garażu za bramę, potem wracam zamykam jedno i drugie ( ok 2-3 minut ) wsiadam do auta i już czuję ciepełko.
Czepiając się sterowania zarówno przy chłodzeniu jak i grzaniu za mocno dmucha na nogi - tak że latem marzną a zimą mam zgrzane - ale poza tym ogrzewanie u mnie jest bardzo OK.
Nawet zauważyłem ,że potrafi grzać nóżki a ze środkowych nawiewów idzie chłodniejsze co nie pozwala na wywołanie wrażenia duszności w aucie przy ogrzewaniu.

A wracając do chłodzenia.
Wczoraj przy powrocie ( ok godz 17 ) już zaczęło wychodzić i podgrzewać słoneczko i muszę powiedzieć, że sterowanie od razu reaguje gdy auto wjedzie na słońce.
W cieniu z kratek szło 10-12 stopni  (24-25 w aucie )
Po wjechaniu na  słońce temp. w nawiewie od razu spadła do 7-8 stopni.
Także czujnik nasłonecznienia działa ;-)
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Marek Bor w Lipiec 22, 2010, 21:03:50
Ja teraz zauważyłem, że po każdym postoju auta potrzeba jest 10 minutowa jazda i dopiero czuję lecący chłód z kratek. Nie wiem już o co chodzi i gdzie szukać przyczyny tego zjawiska.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: w Lipiec 25, 2010, 20:44:07
witam kolegów którzy mają problem z klimatyzacją.Ja też miałem a czytając posty zauważyłem jeden ciekawy.Kolega napisał że po włączeniu klimy woltomierz opada poniżej połowy.Ale zacznę od początku,po zakupie auta okazało się że klima jest nie na bita.Wiec ją nabiłem,pierwszy dzień ok.następne dni coraz gorzej,sprawdzenie szczelności i wszystko w porządku wentylatory działają poprawnie a klima działa źle.Następnie przyszła fala upałów klima na ustawieniu min.jakoś tam działała komfortu nie było.Jedna niedziela wypad nad jeziorko auto w słońcu jakieś trzy godziny, powrót do domu i w trasie klima przestaje chłodzić całkowicie.Następnie po trzech dniach postoju w garażu auto odpala z trudnością, 15 minut jazdy postój około jednej godziny i auto nie do odpalenia, woltomierz pokazuje dobre napięcie ale po przekręceniu kluczyka padają wskaźniki.aku był z kontrolką naładowania była zielona,dopiero podpięcie pożyczonego aku uruchomiło silnik.Następstwem był zakup nowego ktoś zapyta co z tego? jak to co klima zaczęła działać poprawnie w zeszłym tygodniu jadąc w temperaturze zewnętrznej 33 stopnie  miałem ustawioną na 21 "auto" i w środku było komfortowo.Na moim przykładzie zalecił bym sprawdzenie w pierwszej kolejności akumulatora ;)
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Waldemar Lozecki w Lipiec 28, 2010, 23:02:15
Panowie, temperatura zadana nigdy nie będzie wstępować w całej kabinie. Orientacyjna wartość podana jest dla konkretnego miejsca w kabinie i odpowiedio ustawionych nawiewach. Zakłada się aby głowa była kilka stopni chłodniejsza niż stopy wieć może chodzic o średnia wyliczaną z algorytmu, a te hipotetyczne 19 st. rzeczywiście jest gdzieś utrzymywane... Niezłe sterowanie klimą jest w Omedze C no i w Phaetonie.... ;)
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Michał Suchecki w Lipiec 28, 2010, 23:20:43
Dziś postanowiłem sprawdzić filtr PP i to co zobaczyłem mnie przeraziło...
WYMIENIAJCIE filtr 2-3 razy w roku!! Mój po 3 miesiącach wyglądał jakbym go watą zapchał i w piachu wyciorał!!
Masakra jakaś!!
Sprawdźcie filtry, i dajce znać jakie były.
U mnie teraz wiucha mrozem aż miło! :)
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Emil Uzunow w Lipiec 29, 2010, 09:32:47
Ja podczas serwisu klimatyzacji ( pierwszego od kupna cepiątki ) też postanowiłem wymienić swój filtr PP i to co wyjąłem przeraziło mnie...

Filtr wyglądał tak jakby nikt od nowości go niewymieniał... Czarny jak smoła, tak jakby ktoś w odkurzaczy bezworkowym nie czyścił go przez rok czasu. Olbrzymie ilości brudu, i innych świństw.

A o ile zwiększyła się wydajność nawiewu, po założeniu nowego filtra. Teraz napewno przed każdym sezonem będzie wymieniany. A to w jakim będzie stanie następnym razem się okaże. Jeśli będzie podobny do tego pierwszego to zwiększe częstotliwość wymian filtra PP.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Marek Bor w Lipiec 29, 2010, 22:52:30
Cytuj

Dariusz Styczyński napisał:

A wracając do chłodzenia.
Wczoraj przy powrocie ( ok godz 17 ) już zaczęło wychodzić i podgrzewać słoneczko i muszę powiedzieć, że sterowanie od razu reaguje gdy auto wjedzie na słońce.
W cieniu z kratek szło 10-12 stopni  (24-25 w aucie )
Po wjechaniu na  słońce temp. w nawiewie od razu spadła do 7-8 stopni.
Także czujnik nasłonecznienia działa ;-)


No to u mnie jest zupełnie odwrotnie.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Michał Suchecki w Lipiec 30, 2010, 00:09:43
Emil - u mnie taki był po 3 miesiącach... masakra jakaś! Czym my oddychamy! Ja teraz postanowiłem wymieniać filtr co 3 miesiące, a w międzyczasie wyjmować i odkurzać z syfów... :)
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Emil Uzunow w Lipiec 30, 2010, 07:38:47
Mi się szykuje za miesiąc wyjazd więc przed napewno jeszcze zrobie serwis filtra PP. może wystarcz tylko go przedmuchać porządnie, a jak nie to lecę do sklepu po nowy węglowy.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Waldemar Lozecki w Sierpień 15, 2010, 03:02:53
Ja uważam, że dobrą praktyką jest wymiana wszystkich filtrów.... U mnie co 9-12 kkm. Na jakości materiałów nie ma co oszczędzać... Purflux, Knecht, Mahle, MANN, Delphi - godne zaufania firmy moim zdaniem.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Marek Niedźwiedzki w Sierpień 18, 2010, 12:38:32
Gdzie znajdują się czujniki temperatury klimatronika ?
Czy jet do nich dostęp ? może wystarczyło by je delikatnie przeczyścić ?
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Myszkowski w Sierpień 18, 2010, 21:39:04
Klima w C5 II nie bedzie prawidłowo działała gdy np urwiemy lusterko lewe wraz z kablami. Miałem przypadek, ze niestety zawadziłem lusterkiem i ustawiony na srodku "gierkówki" "pachołek" i lusterko poszło sie.... brak wskazan temeratury zewnetrznej i klima wariowała. Wymieniłem całe lusterko, wszystko OK. apropos, nie polecam luster z :anglików' konieczna wymiana szkła conajmniej.Widok tylko bardzo, bardzo lewej strony bez tyłu :)
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Sierpień 18, 2010, 22:54:45
Czemu lewe lusterko miałoby wpływ na pracę ... skoro czujnik temperatury zewnętrznej  znajduje się w prawym  :|
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Myszkowski w Sierpień 19, 2010, 12:39:33
Oczywiscie, ze w prawym, za szybko chciałem napisac :)
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Jastrzębski w Sierpień 30, 2010, 22:07:33
miałem problem z klimą w mkII po podłączeniu do automatu układ był szczelny po nabiciu pracował ok 3godziny .
Dopiero sprawdzenie - nabicie azotem okazała się nieszczelna- uszkodzona chłodnica.
Sprawdzajcie klimę w warsztatach gdzie mają azot.
Klima całe lato chłodzi super.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Robert Jesionczak w Maj 21, 2011, 14:56:07
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Ja podczas serwisu klimatyzacji ( pierwszego od kupna cepiątki ) też postanowiłem wymienić swój filtr PP i to co wyjąłem przeraziło mnie...

Filtr wyglądał tak jakby nikt od nowości go niewymieniał... Czarny jak smoła, tak jakby ktoś w odkurzaczy bezworkowym nie czyścił go przez rok czasu. Olbrzymie ilości brudu, i innych świństw.

A o ile zwiększyła się wydajność nawiewu, po założeniu nowego filtra. Teraz napewno przed każdym sezonem będzie wymieniany. A to w jakim będzie stanie następnym razem się okaże. Jeśli będzie podobny do tego pierwszego to zwiększe częstotliwość wymian filtra PP.


Mam znajomego, który posiada C4 z salonu i bardzo mało nim jeździ. Za to bardzo o niego dba. Tydzień temu wymieniałem mu filtr pp. Jak go wyjąłem to się przeraził  :] Stwierdził: "Gdzie ja go zabrudziłem? Przecież ja nigdzie nie jeżdżę :evil: Wniosek jest taki, że jednak nie bez przyczyny podaje się normy wymiany w km lub czaso-okresie.
Tytuł: Re: [MK II] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Irek Bommersbach w Maj 21, 2011, 19:26:55
Ja co roku na wiosnę wymieniam filtr pp i jadę na pełny serwis klimy. Nigdy nie miałem problemu z tym systemem i chłodzi idealnie. Cały czas mam ustawioną temp. na 20 C. Co do jakości chłodzenia to mamy klimatronik a nie schładzacz. Na sterowaniu ustawiamy temperaturę żądaną w kabinie a nie powietrza wylatującego z nawiewów. Przy ustawieniu 20 C i temp. zewnętrznej 40 C będzie leciało zimniejsze powietrze niż przy temp. zewnętrznej 25 C. Jeżeli auto stało na słońcu to klima na LOW i szyby pootwierane aż kabina się wychłodzi.
Tytuł: Re: [Mk2] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Czarny w Maj 21, 2011, 21:30:04
W moim C5 klima też nie daje rady, tzn. być może układ jest w pełni sprawny ale nie jest specjalnie wydajna. Z wcześniejszych aut jakie miałem porównywalna z C5 była Lancia Kappa, tam podobnie skuteczność działania klimy była tylko przeciętna.
Dla porównania, jeżdżę teraz też chwilowo BMW 523i z 2000r i tutaj klima to bajka, przy wczorajszych/dzisiejszych upałach sprawdziła się znakomicie, ledwo wsiadłem do nagrzanego auta, załaczyłem klime i już po chwili było przyjemnie chłodno, w C5 musiałbym na to czekać sporo dłużej (o ile udało by się jej tak skutecznie zbić templ. w środku).
Za tydzień mam przegląd klimy, zobaczymy czy coś sie zmieni.
Tytuł: Re: [Mk2] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Marcin Golonka w Maj 21, 2011, 22:14:09
Cytuj

Łukasz Czarny napisał:
W moim C5 klima też nie daje rady, tzn. być może układ jest w pełni sprawny ale nie jest specjalnie wydajna. Z wcześniejszych aut jakie miałem porównywalna z C5 była Lancia Kappa, tam podobnie skuteczność działania klimy była tylko przeciętna.
Dla porównania, jeżdżę teraz też chwilowo BMW 523i z 2000r i tutaj klima to bajka, przy wczorajszych/dzisiejszych upałach sprawdziła się znakomicie, ledwo wsiadłem do nagrzanego auta, załaczyłem klime i już po chwili było przyjemnie chłodno, w C5 musiałbym na to czekać sporo dłużej (o ile udało by się jej tak skutecznie zbić templ. w środku).
Za tydzień mam przegląd klimy, zobaczymy czy coś sie zmieni.


Zajmij sie dokladnie klima to bedzie jeszcze lepiej chodzila niz w beemwu. Przyklad z dzisiaj. Auto wewnatrz nagrzane do 38 stopni, na zewnetrznym termometrze 31, wsiadam, odpalam auto klima sie zalacza i kumpel do mnie "jak ja bym chcial zeby moje auto tak szybko sie schadzalo".

Jak wyzej, sprawdz filtr pp, posprawdzaj szczelnosc i nie wiem co jeszcze a napewno bedziesz zadowolony.
Tytuł: Re: [Mk2] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Czarny w Maj 22, 2011, 13:43:17
Cytuj

Marcin Golonka napisał:
Cytuj

Łukasz Czarny napisał:
W moim C5 klima też nie daje rady, tzn. być może układ jest w pełni sprawny ale nie jest specjalnie wydajna. Z wcześniejszych aut jakie miałem porównywalna z C5 była Lancia Kappa, tam podobnie skuteczność działania klimy była tylko przeciętna.
Dla porównania, jeżdżę teraz też chwilowo BMW 523i z 2000r i tutaj klima to bajka, przy wczorajszych/dzisiejszych upałach sprawdziła się znakomicie, ledwo wsiadłem do nagrzanego auta, załaczyłem klime i już po chwili było przyjemnie chłodno, w C5 musiałbym na to czekać sporo dłużej (o ile udało by się jej tak skutecznie zbić templ. w środku).
Za tydzień mam przegląd klimy, zobaczymy czy coś sie zmieni.


Zajmij sie dokladnie klima to bedzie jeszcze lepiej chodzila niz w beemwu. Przyklad z dzisiaj. Auto wewnatrz nagrzane do 38 stopni, na zewnetrznym termometrze 31, wsiadam, odpalam auto klima sie zalacza i kumpel do mnie "jak ja bym chcial zeby moje auto tak szybko sie schadzalo".

Jak wyzej, sprawdz filtr pp, posprawdzaj szczelnosc i nie wiem co jeszcze a napewno bedziesz zadowolony.


Generalnie coś fiksuje u mnie dodatkowo bo...auto stało 4dni nie jeżdżone, wsiadam, odpalam, załaczam klime i niby sie sprężara załacza ale leci ciepłe, tj. ledwo letnie, zrobiłem ze 20km i dalej nic, w miedzy czasie właczałem ja i wyłaczałem, w pewnym momencie zaskoczyła i zaczeła dmuchać chłodnym ale zimno w aucie nie było pomimo ustawionej pozycji na auto i 18st.C ;)
Tytuł: Re: [Mk2] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Jacek Wadowski w Maj 26, 2011, 08:43:03
Podłączę się pod wątek klimatyzacji choć moje to MKI  czy jak włączycie tryb auto to macie  możliwość np.zamknięcia obiegu bo u mnie w trybie auto nie można zamknąć obiegu ani zmienić np. kierunków nawiewu i jak nabijałem klimę to macher powiedział że jest coś nie tak że
Tytuł: Re: [Mk2] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Emil Uzunow w Maj 26, 2011, 09:12:40
zmieniając kierunki nawiewu, siłe- wyłączasz tryb auto.
Tytuł: Re: [Mk2] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Czarny w Czerwiec 07, 2011, 21:51:16
Nie chcę tworzyć nowego tematu więc podłaczam sie tutaj.
Wcześniej pisałem o niskiej skuteczności działania klimatyzacji, 4dni temu byłem w serwisie na przeglądzie klimy, dobili gaz oraz uzupełnili olej, niby wszystko ok ale skuteczność klimy wcale się nie zmieniła.
Przy włączonym nawiewie w pozycji "nogi/twarz/szyba" praktycznie nic nie czuć przy prawie max. obrotach dmuchawy (niby jest na nogi ale praktycznie nic tam nie dmucha), przy temp. zew. 30st.C ledwo czuć że chłodzi, najlepiej dać nawiew na twarz i wtedy dopiero czuć jak leci chłodne powietrze (nie jest to za zdrowe jak wieje po głowie) choć zimne to ono nie jest.
Mam porównanie z innymi autami i sytuacja jest nieciekawa, na zew. upał, człowiek ma klime, do tego świeżo po przeglądzie a nadal się męczy.
Mam pytanie, zauważyłem że są dwa wiatraki pod maską, jeden z przodu (bliżej grila) a drugi zaraz za nim (od klimy?!), zauważyłem że ten pierwszy pracuje praktycznie cały czas ale ten drugi stoi w miejscu. Czy ten drugi jest od klimy i czy powinien się kręcić?(zawsze czy tylko w pewnych warunkach?)
Tytuł: Re: [Mk2] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Stanek w Czerwiec 08, 2011, 13:56:06
Na schematach widzę tylko jeden wentylator. Skraplacz od klimy jest tuz przy chłodnicy, a przed nimi jest wentylator, jeżeli masz jakieś dwa to ten najbliżej chłodnicy i skraplacza powinien się cały czas kręcić. Sprawdź tez stan samego skraplacza, może mieć powyginane blaszki, lub jakiś syf. U mnie były pióra, jakieś sierści i pełno martwych owadów. Niestety chyba aby się dostać do tego skraplacza to trzeba będzie zdemontować wentylator, bo według rysunku zamontowany on jest w osłonie, która zakrywa cala powierzchnie chłodnicy.
Tytuł: Re: [Mk2] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Leszek Lampart w Czerwiec 08, 2011, 15:38:40
Cytuj

Łukasz Czarny napisał:
Nie chcę tworzyć nowego tematu więc podłaczam sie tutaj.
Wcześniej pisałem o niskiej skuteczności działania klimatyzacji, 4dni temu byłem w serwisie na przeglądzie klimy, dobili gaz oraz uzupełnili olej, niby wszystko ok ale skuteczność klimy wcale się nie zmieniła.
Przy włączonym nawiewie w pozycji "nogi/twarz/szyba" praktycznie nic nie czuć przy prawie max. obrotach dmuchawy (niby jest na nogi ale praktycznie nic tam nie dmucha), przy temp. zew. 30st.C ledwo czuć że chłodzi, najlepiej dać nawiew na twarz i wtedy dopiero czuć jak leci chłodne powietrze (nie jest to za zdrowe jak wieje po głowie) choć zimne to ono nie jest.
Mam porównanie z innymi autami i sytuacja jest nieciekawa, na zew. upał, człowiek ma klime, do tego świeżo po przeglądzie a nadal się męczy.
Mam pytanie, zauważyłem że są dwa wiatraki pod maską, jeden z przodu (bliżej grila) a drugi zaraz za nim (od klimy?!), zauważyłem że ten pierwszy pracuje praktycznie cały czas ale ten drugi stoi w miejscu. Czy ten drugi jest od klimy i czy powinien się kręcić?(zawsze czy tylko w pewnych warunkach?)

Skuteczność klimatyzacji mierzy sie ilością schłodzonego powietrza nawiewanego do samochodu. Łatwo to zmierzyć za pomocą termometru.
Dobrze żeby termometr był wąski i dał się włożyć do kratki.
Ustaw temerature na low (odcięcie nagrzewnicy) i włącz klimatyzację. Po paru minutach na niskim nawiewie powinieneś mieć około 5 stopni przy średnim nawiewie około 7-8 a na max powinno być nie więcej niż 10 stopni.
Jak masz zdecydowanie wyższe temparatury tak około 5 stopni to coś jest niesprawne, może być sam układ chłodzenia a być może nie dokońca odcięta jest nagrzewnica .
Tytuł: Re: [Mk2] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Czarny w Czerwiec 15, 2011, 15:37:19
Muszę się jednak zabrać czym predzej za tą klime....dzisiaj 30st.C na zew., klima świeżo po serwisie, ustawiona nawet na 16st.C i mocny nawiew a ja spocony wysiadam z auta, nie tak to ma wyglądać!
Tytuł: Re: [Mk2] Wydajność klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Trocha w Czerwiec 15, 2011, 16:52:28
No to faktycznie coś masz nie tak. Ja dzisiaj sprawdziłem swoją. 27 na dworze. Po wejsciu do auta nie otwierałem okien tylko klima i 21 stopni w trybie auto po niecałych 20 km jazdy klimatronic przestwaił sie juz w tryb "podtrzymania" A w aucie było 24 stopnie na termometrze który położyłem na tylnej kanapie