Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Paweł Szczepaniak w Październik 07, 2010, 17:58:36

Tytuł: [MkI] Nieszczelna osłona przegubu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: Paweł Szczepaniak w Październik 07, 2010, 17:58:36
Jakiś czas temu zauważyłem, że z przegubu zewnętrznego, z prawej strony (przód) wycieka smar - postawiłem na źle założoną osłonę/zsuniętą opaskę zaciskającą od strony hamulców - oddałem do wymiany u zaufanego mechanika, bo sam nie miałem czasu tego zrobić.
Dziś zdjąłem koło, by sprawdzić czy osłona się trzyma (zrobione jakieś 8-10tyś) i problem występuje ponownie. Wątpię, by przegub był uszkodzony, bo smar ewidentnie wydobywa się spod krawędzi gumy, opaska wygląda na dobrze założoną, nie da się jej ruszyć, a smaru wokół jest masa, zapaćkana cała okolica..
Możliwe, że część przegubu jest uszkodzona i przez to opaska nie trzyma do końca, a smar wycieka? Bo średnio chce mi się zmieniać samą osłonę by za kilkaset km problem wrócił, bo roboty troche więcej niż z żarówką..
Tytuł: Re: Nieszczelna osłona przegubu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: Kaśka Musielak w Październik 07, 2010, 19:02:14
Prefix w temacie bardzo prosze.
Tytuł: Re: Nieszczelna osłona przegubu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Sługocki w Październik 07, 2010, 19:49:36
To że jest smar to nie konienicznie od opaski tylko po prostu dziura w gumie jest i tak się smar wydobywa,z doświadczenia wiem że dziurka wielkości ukłucia szpilki potrafi tak zasrać wszystko w koło że aż nie do uwierzenia,proponuję ci wziąść wszystko wyczyścić i szukać dziurki i jak znajdziesz to wiesz co dalej robić,bo jeżeli mówisz że opaska dobra to tylko to pozostaje niestety.Swoją drogą i dodałem zdjęcia i opisywałem ten temat tu http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=50620&forum=17&post_id=607243#forumpost607243
Tytuł: Re: [MkI] Nieszczelna osłona przegubu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: Paweł Szczepaniak w Październik 07, 2010, 20:50:04
No i z tego wszystkiego o prefixie zapomniałem.. grrr, dodany ;)

Grzegorzu - właśnie dlatego wymieniałem tą osłonę w sierpniu, bo sądziłem, że właśnie dziurka.. Ale żeby w 1,5 miesiąca znowu złapać w tym samym miejscu? Średnio mi się chce w to wierzyć.. Tym bardziej, ze u mnie uwalona jest minimalnie ta opaska metalowa i wszystko w strone kola, stad wniosek o zeslizgiwaniu sie.. Dzieki za link, u mnie problem występuje przy opasce nr 12 i gumie A..
Dlatego właśnie obwiniam tą opaskę.. Jutro wpełznę pod auto i wyczyszczę całość, zrobie kilkadziesiąt metrów i popatrzę skąd leci..
Tytuł: Re: [MkI] Nieszczelna osłona przegubu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Sługocki w Październik 08, 2010, 11:01:30
Na pocieszenie powiem Ci że miałem tak samo jak Ty mechanik mi to zrobił a po pewnym czasie znów to samo,kupiłem innej firmy gumę i zrobiłem sobie samemu i już parę miesięcy mam spokój.Posprawdzaj dokładnie i podnieś sobie na max zawieszenie bo być może też masz tak że ta mała opaska jest ściśnięta za daleko w stronę silnika i jak auto podnosisz do góry albo w czasie jazdy sie podnosi/obniża to wtedy następuje naprężenie i gdzieś się robi dziurka,zobacz jak podniesiesz auto czy guma jest mocno naprężona jeżeli jest to popuść małą opaskę i przesuń w stronę koła,tam z resztą jest takie miejsce specjalne na tą opaskę.
Tytuł: Re: [MkI] Nieszczelna osłona przegubu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: Paweł Szczepaniak w Październik 08, 2010, 21:02:06
Grzegorzu, miałeś chyba nosa z owym naprężeniem.. Przed chwilą, po powrocie z miasta podniosłem go na maksa, skręciłem koła w lewo i guma faktycznie naciagnieta dosc mocno, do tego nie jest zbyt elastyczna.. Popatrzyłem i wygląda na to, że faktycznie trzeba poluzować mniejszy zacisk, bo smar wyraźnie został wyciśnięty spod tej większej, w miejscu gdzie guma sie kończy (równa warstewka na połowie przegubu - druga połowa zasłonięta kołem).
Małe pytanie odnośnie tej drugiej opaski - jak ją poluzować? Na jakiej zasadzie się ją zdejmuje, bo nie miałem czasu ani opcji się dziś przyjrzeć.
Tytuł: Re: [MkI] Nieszczelna osłona przegubu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Sługocki w Październik 08, 2010, 22:28:29
Jeżeli masz fabryczną to tam jest taki garbik na niej.Jeżeli będzie zdjęta to wygląda tak że jest na jednym końcu zakręcona dwa razy i powstaje taki garb a na drugim końcu jest coś podobne jakby dwa palce u rąk lekko zgiąć i rozszerzyć i powstają takie jakby widełki które nachodzą na ten garb i się zakleszczają.Kurde ciężko to wytłumaczyć:/ No i chodzi o to że trzeba podważyć te widełki i wtedy opaska puści,tylko ciężko później ją założyć spowrotem ja to robiłem takimi obcęgami do cięcia łapałem za garb i za te widełki i ściskałem i złapało.Ale jakbyś nie dał rady zapiąć to zaopatrz się w opaskę ślimakową z zakresu 55-75mm i też to zrobisz i nie będzie w niczym przeszkadzać.
Tytuł: Re: [MkI] Nieszczelna osłona przegubu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: Paweł Szczepaniak w Październik 08, 2010, 23:08:25
Faktycznie nie za łatwo opisać.. Ale opisy zawsze mi mało dawały dopóki sam nie rozebrałem.
Z opaską zobaczę, na pewno nie mam oryginalnej, wątpię w to, raz osłona na pewno była zmieniana. Jak nie uda się zdjąć, to będę miał nową, na wszelki wypadek. Dzięki za poradę!
Tytuł: Re: [MkI] Nieszczelna osłona przegubu zewnętrznego
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Sługocki w Październik 09, 2010, 10:40:22
Jeżeli nie masz oryginalnej to mogłeś dostać w zestawie z osłoną taką badziewną gietką co się zagina,to przy jej demontażu nie licz na to że ją odzyskasz bo jest jednorazowa więc kup taką na śrubokręt i zrobisz to jak trzeba.Pozdro i powodzenia:)