Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Lucjan Dzumla w Listopad 15, 2010, 11:46:12
-
Od jakiegoś czasu zauważyłem coraz silniejszy zapach spalin - intensywny, jakby słodkawy. Wcześniej tego nie było. Zapach jest na tyle silny, że czuć go nie tylko w garażu, ale również na wolnym powietrzu - np. za wolno przejeżdżającym autem.
Auto nie kopci, nie bierze oleju, spalanie chyba w normie (ok. 7,5 w cyklu mieszanym), dynamika ok.
Jedyne co jeszcze , to mam wrażenie, że na wolnych obrotach pracuje nierówno - czuć wyraźne drgania. Ale nie jestem pewien, czy po prostu nie jestem już przewrażliwiony...
Od jakiegoś czasu pali się kontrolka i komunikat "antipollution fault". Wymieniono zawór EGR, bez poprawy.
Proszę o pomoc - jest się czego bać? Co sprawdzić?
-
A nie czujesz płynu chłodzącego? To określenie "słodkawy" mnie zaintrygowało......
-
Prosze uzupelnic prefix w temacie
-
Trudno powiedzieć, czy to płyn chłodzący. Zapach w każdym razie nie jest jak dla mnie typowym jaki czujesz od przejeżdżającego autobusu :).
Faktem jest, że przez ostatnie 50 kkm dolałem ze 2 litry płynu chłodzącego. Dawno jednak (od jakichś 15 kkm) nie dolewałem, a smród się nasila...
Zastanawiam się, czy komunikat "antipollution fault" ma z tym jakiś związek (podłączenie do komputera nie wykazało nic szczególnego).
A jakie są objawy padniętych wtryskiwaczy?
-
Witam
Czy juz znasz przyczynę bo ja mam xantie HDI i też mi tak smierdzi.Jak wjade do garażu to po kilku godzinach jeszcze czuje zapach moich spalin.Auto nie kopci,nic nie ubywa nie zapala sie kontrolka silnika.Tylko smierdzi jak stary jelcz.
-
Przy podobnych objawach ale w C3 1.4 HDI były winne przedmuchy przy wtryskiwaczach. Silniki pracowały normalnie ale przy podniesionej masce były słyszalne miarowe syki, i zapach spalin. Zerknijcie na forum C3 w tym temacie. Naprawa nie droga, trzeba tylko uszczelkę lub uszczelki wymienić.
-
Byłem w poniedziałek w ASO. Znaleźli nieszczelny przewód podciśnieniowy sterowania obiegiem spalin (jakoś tak mi gość tłumaczył). Podobno przez to pojawiał mi się komunikat Antipollution fault. Przy okazji wydaje mi się, że zniknął problem śmierdzących spalin.
-
U mnie śmierdziało jak miałem nieszczelny jeden wtryskiwacz, nagromadziło się wokół niego sporo takiej mazi, która gotowała się na głowicy. Śmierdziało w kabinie i na zewnątrz. Wystarczyło wymienić uszczelkę za parę zł i już jest ok.
-
2.2 ma specyficzny zapach spalin szczególnie czuć to zimą
moim zdamiem to przez dodatek do paliwa i fap