Klub Cytrynki
Samochody => Xsara Picasso => XP - Silnik i przeniesienie napędu => Wątek zaczęty przez: Tomasz Marciniak w Listopad 20, 2010, 16:51:45
-
Witam wszystkich obecnych na tym forum. Mam problem ze swoim autem. Xsar przerywa i delikatnie szarpie przy prędkości 80-90 Km/h. Natomiast podczas przyspieszania od prędkości 90 do ok 130 km'h potrafi zrobić sobie ze 3 przerwy 2-3 sekundowe takie jak by dostała zadyszki i musiała sobie chwile odsapnąć. W czasie tych przerw nastaje cisza jak by całkowicie przestały chodzić wtryski. Komputer podczas ostatniej diagnostyki wskazał na przekaźnik podgrzewania świec ale wydaje mi się ze coś jest chyba nie tak bo auto zapala bez problemu a sytuacje te zdarzają sie tylko w tych sytuacjach jakie opisałem u góry. FAP mam sprawny, wiec to raczej nie jego wina, filtry po wymianie. Czy ktoś mógł by mi poradzić gdzie mogę jeszcze szukać rozwiązania tego problemu? Pozdrawiam
-
Ja mam podobnie, zaświeciła mi się kontrolka silnika po zdiagnozowaniu na ko okazało się że nie dopływa odpowiednia ilość paliwa. Pan polecił by zacząć od zbiornika ale sprawdziłem sitko czyste mówił że jak pamiętam może być elektrozawór ale teraz podjadę i trzeba szukać dalej. Bardzo mi to nie przeszkadza bo przerwy są krótkie ale jest denerwujące by nie siadł w trasie.
-
Podepnę się pod temat, bo mam podobny problem, a mianowicie 11 listopada jechałem z Olsztyna do Wa-wy, prędkość 90-110, przy wyprzedzaniu deczko więcej, na dwupasmówce 100-110, i w momencie wjeżdżania do Wa-wy przy szybkim przyspieszaniu z silnika słyszalny był terkot i spadała moc i prędkość; jak przyspieszałem powoli nie było problemu. Po 3 godzinnym postoju pod Pajacem przeszło.
Podejrzewam, że to coś z turbiną było, ale czemu więcej się nie powtórzyło ?
-
Może zacząć od wymiany filtra paliwa.
-
Zbigniew Balcer napisał:
Może zacząć od wymiany filtra paliwa.
W sierpniu tego roku wymieniany był rozrząd, razem z nim wszystkie filtry.
-
Egr?
-
Mam również taki problem. Ja osobiście czyściłem EGR i przeganiałem auto, ale na nie wiele to się zdało.
Myślę jeszcze o wymianie zaworu podciśnienia, który steruje turbiną. U mnie takie rzeczy dzieją się podczas zamykania EGR a otwierania zaworu upustowego na turbinie. Takie są moje spostrzeżenia, ale mogę się mylić.
-
Koledzy dodam jeszcze że wymieniłem EGR, filtr paliwa i zawór podciśnienia sterujący turbiną, testowałem paliwo na wszelkich markowych stacjach i nic nie pomogło, tak wiec nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny
-
Sprawdź w pomiarze parametrów filtra FAP ciśnienie różnicowe.Nie patrz na procentowe obciążenie filtra bo to jest parametr,który dla niezorientowanego może być przyczyną mylnej diagnozy.Zwróć też uwagę na elektrozawór sterowania turbiny,w 1.6 HDI znajduje się on poniżej pompy wysokiego ciśnienia i jest przykręcony do bloku silnika.Jedynym rozsądnym sposobem sprawdzenia elektrozaworu wydaje mi się podmiana na nowy lub sprawdzony z innego silnika.
Ps.Teraz zwróciłem uwagę,że elektrozawór wymieniłeś,więc sprawdż przewody podciśnienia i skup się na pierwszej części postu.
-
Ja wymieniłem egr na używany ale sprawny i problem z przerywaniem ustał.