Klub Cytrynki
Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => XM => XM - Elektryka i wyposażenie => Wątek zaczęty przez: Jerzy Wiewiórowski w Styczeń 05, 2011, 15:46:49
-
W Xemie 2,0 CT Turbo podczas jazdy (nigdy po zapaleniu silnika) od czasu do czasu zapala mi się kontrolka ABS. Poproszę o kilka słów pomocy gdzie zajrzeć. Klocki hamulcowe są w dobrym stanie.
-
Ja bym zaczął od zapięcia się pod komputer i odczytania jakie błędy się zgromadziły w komputerze ABS'u.
Gdyby kontrolka zapalała ci się zaraz po odpaleniu, mógłby to być walnięty czujnik.
-
Pewnie jakieś złącze nie kontaktuje.
-
Jerzy Wiewiórowski napisał:
W Xemie 2,0 CT Turbo podczas jazdy (nigdy po zapaleniu silnika) od czasu do czasu zapala mi się kontrolka ABS. Poproszę o kilka słów pomocy gdzie zajrzeć. Klocki hamulcowe są w dobrym stanie.
1. Po kodach błędów sprawdź, który to czujnik.
2. Sprawdź kostki kabli idących do tego czujnika, ew. spryskaj styki dobrym preparatem do styków.
3. Sprawdź szczelinę między rdzeniem czujnika, a wieńcem zębatym - zbyt duża będzie powodować zbyt słabe impulsy podczas jazdy. Po przekręceniu kluczyka komputer ABSu sprawdza jedynie oporność czujnika, o jego impulsach dowiaduje się dopiero podczas jazdy. Właściwa szczelina to ok. 1 mm.
Pzd
MG
-
Wszystkim, którzy mi próbowali pomóc serdeczne dzięki, już w sobotę wezmę się za ten ABS bo zaczyna mnie drażnić podczas jazdy.
-
Ja dodam ze swojej strony żebyś sprawdził bezpiecznik ABS pod pokrywą silnika przed filtrem powietrza.Lubi się przygrzać i wtedy są cuda z ABS.Przynajmniej mojego to często boli
-
Artur Zamozny napisał:
Ja dodam ze swojej strony żebyś sprawdził bezpiecznik ABS pod pokrywą silnika przed filtrem powietrza.Lubi się przygrzać i wtedy są cuda z ABS.Przynajmniej mojego to często boli
też czasami mam to u siebie. Podbnie było z nawiewem-przepięcie w wolne gniazdo pomogło na 2 dni-dalej sie upalało gniazdo. Zrobiłem bezp. na zewn. puszki i problem sie skonczył....
-
ja bym obstawiał kable to tylnego prawego czujnika ja już 2 razy go przetarłem pokonując lodowe koleiny i miałem bardzo podobne objawy
-
Marcin Borowski napisał:
też czasami mam to u siebie. Podbnie było z nawiewem-przepięcie w wolne gniazdo pomogło na 2 dni-dalej sie upalało gniazdo. Zrobiłem bezp. na zewn. puszki i problem sie skonczył....
Od nawiewu także mam na zewnątrz puszki bezpieczników.W zeszłym roku się upiekła przekładka w inne gniazdo.Pozostaje także ten od ABS dać na zewnątrz
-
Marek Gienc napisał:
Sprawdź szczelinę między rdzeniem czujnika, a wieńcem zębatym - zbyt duża będzie powodować zbyt słabe impulsy podczas jazdy. Właściwa szczelina to ok. 1 mm.
A dokładniej - 0,5mm :D