Klub Cytrynki
Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => XM => XM - Po godzinach => Wątek zaczęty przez: Jędrzej Patelski w Styczeń 25, 2011, 22:58:58
-
Buszując po necie znalazłem coś takiego:
http://karakullake.blogspot.com/2010/06/super-french-citroen-renault-car_13.html
Kolekcja godna podziwu!
-
Dla mnie moje 2 XM są najpiękniejsze !
-
Krzysztof Kolano napisał:
Dla mnie moje 2 XM są najpiękniejsze !
Wrzuć foto. Chętnie je zobaczymy.
-
Piękne okazy. Pozazdrościć kolekcji ;)
-
Zbierajcie na bilet, jedziemy je odbić. Ja biore SM'a.
-
Nie chodziło mi ze moje są najlepsze tylko o to ze każdy chwali to co swoje :D
MKI zdjęć nie daje do musiał bym go omyć z 2 cm warstwy brudu (taa, ciekawe jak umyc przy -11, myjnia aut. odpada)
a MKII to tu : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26368729
Co do ładnych xm to wkleję link z norweskiego ''allegro'' (1korona to 50 groszy)
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26488911
-
Krzysztof Kolano napisał:
Co do ładnych xm to wkleję link z norweskiego ''allegro'' (1korona to 50 groszy)
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26488911
podobny do mojego.http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=50216&forum=6&post_id=509640#forumpost509640 post #8.
teraz brudny itd ale dziala.
-
Jędrzej Patelski napisał:
Buszując po necie znalazłem coś takiego:
http://karakullake.blogspot.com/2010/06/super-french-citroen-renault-car_13.html
Kolekcja godna podziwu!
Wspaniale okazy :) Jednak zastanowiła mnie wypowiedz która przez przypadek wpadła w oko. Właściciel kończy zdjęcia swoim "ulubionym" pojazdem , XM. Czyli mając do porównania DS'a , SM'a , CX'a , BX'a itp. wybiera Xm'a ? Dziwne nie ? :) Na to wychodzi, że jednak XM (w dobrym stanie) jest w stanie zadowolić kogoś takiego jak właściciel DS'a , SM'a czy CX'a. Ciekawe co na to Bartek ;)
-
@Mateusz: Powie, że pewnie bez HA jest :P
Co do ładnych xm to wkleję link z norweskiego ''allegro'' (1korona to 50 groszy)
http://www.finn.no/fin ... e=26488911
IMHO cena przesadzona. Niedawno sprzedawany był XM Krzyśka Mijala za mniej, a w dużo lepszym stanie. BTW wie ktoś, czy sprzedany?
-
Akurat za SMa to był nawet Bartka oddał, tylko go ładnie wstążką przewiązał :D
Mniamusi, złotniuki, chodz do tatusia... ti ti ti
-
Krzyśka Mijała XM poszedł za 17tyś zł :)
Wątpie aby w XMie z 96r V6 nie było HA także raczej ta opcja odpada :)
Co do Sm'a to się zgadzam z Tobą :) Jeszcze jakby miał Maserati silnik i skórę brązową to i swojego XM'a , AX'a ' Pandę mamy i ojca Primere bym oddał :) Jakby jeszcze było mało to jakiegoś Kraza albo Urala z pracy bym podprowadził :D:D:D
-
Z tego co pamiętam to wszystkie miały :) W USA jeszcze trochę ich jeździ, na ebayu była aukcja, 50 000 dolcow... Ale odpicowany w ch...
Przy nim blednie DS, XM i wszystko inne.
-
Witam. Wczoraj mialem okazje jechać ok 30km za C6 i podziwiać jak tylna oś pokonuje nierówności w które ja swoim autkiem wjeżdzałem. Muszę przyznać że tył pięknie tam pracuje. Nie wiem jakie to są odczucia w środku ale widać jakby łódka płynęła bo cały czas tył pracował a nie sztywno siedział. U mnie niestety te ruchy były bardziej nerwowe, szybkie i nie tak "pełne i leniwe" jak w C6. Dodam że poźniej spotkana C5 MKII niestety nie miała już takiego zachowania co C6 :)
-
Mateusz Kaczorek napisał:
Właściciel kończy zdjęcia swoim "ulubionym" pojazdem , XM. Czyli mając do porównania DS'a , SM'a , CX'a , BX'a itp. wybiera Xm'a ? Dziwne nie ? :) Na to wychodzi, że jednak XM (w dobrym stanie) jest w stanie zadowolić kogoś takiego jak właściciel DS'a , SM'a czy CX'a. Ciekawe co na to Bartek ;)
A ja na to, że widocznie XM akurat najbardziej przypadł mu do gustu. Inna sprawa, że u niego jest niemalże eksponatem muzealnym, w idealnym stanie. Więc nic dziwnego, że gość nie ma powodu, by narzekać.
Ty masz XM-a z samego końca produkcji i masz z nim problemy - czy to dobrze świadczy?
-
Marcin Markowski napisał:
Akurat za SMa to był nawet Bartka oddał, tylko go ładnie wstążką przewiązał :D
Na szczęście nie jestem niczyją własnością - pamiętaj o tym :D
-
A ja może będę miał SMa... :> Znalazłem ciekawe ogłoszenie zagranicą, nieduża kasa, stać mnie jeszcze, do tego stan "pszczółka", już uderzyłem do gościa, jak się okażę, że aktualne i nie jorgnął się w cenie to biorę : )
-
Mateusz Kaczorek napisał:
Witam. Wczoraj mialem okazje jechać ok 30km za C6 i podziwiać jak tylna oś pokonuje nierówności w które ja swoim autkiem wjeżdzałem. Muszę przyznać że tył pięknie tam pracuje. Nie wiem jakie to są odczucia w środku ale widać jakby łódka płynęła bo cały czas tył pracował a nie sztywno siedział. U mnie niestety te ruchy były bardziej nerwowe, szybkie i nie tak "pełne i leniwe" jak w C6. Dodam że poźniej spotkana C5 MKII niestety nie miała już takiego zachowania co C6 :)
Powtórzę raz jeszcze, że widocznie masz coś nie tak z autem, bo właściciele C6 twierdzą, że to XM-y mają bardziej wygodne zawieszenie. Przeczytasz to na forum C6.
A co do C5, to się zgadza - bo ci, co jeździli XM-ami, narzekają na gorszy komfort w C5...
Oczywiście ja powtarzam tu tylko wypowiedzi innych - nie są to moje doświadczenia.
-
Marcin Markowski napisał:
A ja może będę miał SMa... :> Znalazłem ciekawe ogłoszenie zagranicą, nieduża kasa, stać mnie jeszcze, do tego stan "pszczółka", już uderzyłem do gościa, jak się okażę, że aktualne i nie jorgnął się w cenie to biorę : )
A kup sobie, tylko go nie zniszcz za szybko w walce z Bawarami! ;-)
-
Marcin Markowski napisał:
A ja może będę miał SMa... :> ... : )
Gratuluję i powodzenia z zakupem - piękne auto. Niestety nie stać mnie na takiego. Do renowacji tańszego potrzebny worek kasy. Trzymam kciuki.Tak prawdę mówiąc do dzisiaj żałuję,że sprzedałem moje 30-to letnie Fuego. Linia nadwozia jest bardzo podobna do SM-a ale Sport Maserati to jest poezja.
-
No ale SM zaczyna odpływać.... czyt w codzienne dlubanie przy naszych pupilach > REKLAMA <
-
Marcin Markowski napisał:
No ale SM zaczyna odpływać.... czyt w codzienne dlubanie przy naszych pupilach > REKLAMA <
Widocznie Twój XM wyczuł krojącą się zdradę i dlatego robi wszystko, aby skupić Twoją uwagę na sobie ;-)
-
Żebym go nie wyj... w marycholandi stoi identyczny, błękitny, tylko w automacie, z klimą i 2.1TD... za 750 euro...
-
Marcin Markowski napisał:
Żebym go nie wyj... w marycholandi stoi identyczny, błękitny, tylko w automacie, z klimą i 2.1TD... za 750 euro...
Och, nie rób tego, bo przecież w 2,1TD już nie będziesz gromił dresów w Bawarach :P
-
Czepiasz się bo na wstecznym mój X łyka twoją czerwoną landryne.
2.1TD jest ekonomiczny i swietnie jezdzi na opale :)
-
Marcin Markowski napisał:
2.1TD jest ekonomiczny i swietnie jezdzi na opale :)
Zgadza się, ale to nie jest silnik dla kogoś, kto lubi wyścigi - zapytaj Mirka :D
-
On też lubi depnąć :P Karetka buja się do 170 km/h ^^
-
Wierzę :-)
A najlepsze, że karetka świetnie pasuje do tego tematu ;-)
-
Podczas buszowania w necie znalazłem, że w Conservatoire Citroën znajduje się prototyp XM Mk III. Moim zdaniem mało udany i dobrze że nic z tego nie wyszło.
-
To raczej jakaś samoróbka
-
Marcin Markowski napisał:
To raczej jakaś samoróbka
To w Conservatoire Citroën zbierają samoróbki? Pewnie prototyp. Straszna kupa. Akurat wygląd zewnętrzny to ta cecha XM-a, która bezapelacyjnie zmiany nie potrzebuje. Swoją drogą znalazłem te same zdjęcia kilka dni temu na http://www.citroen-club.cz/gallery.php?lang=&ddlb_year=&ddlb_model=37&ddlb_category=&cb_ok=+OK+&ddlb_user_uploaded=&ddlb_category_tun=&kols=1
-
http://www.citroenet.org.uk/prototypes/projet-v80-y30/xmpro1.html
Samobróbka bo to nie miała być wersja MK3, bo XM był już spisany w 2000 na straty, Citroen podjął decyzje dotyczące C6 w tamtym czasie.
To co wkleiłeś, to jedna z opcji MK2 z 1994 roku, która została uznana za wybryk i blamaż, bertone wyśmiało ten projekt.
-
Jakoś w podanym przez Ciebie linku nie ma wzmianki ani zdjęcia o tym modelu.
-
Tu masz jedno info http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/psa/xm/xm-16.html
A tego auta już nie ma bo je zniszczono, jak większość prototypów.
Moim zdaniem lepiej się podjarać technicznym protoplastą XMa, activą I i II, która była polem doświadczalnym, szkoda, że żaden prototyp sie nie zachował.
http://www.citroenet.org.uk/prototypes/activa/activa.html
http://www.citroenet.org.uk/prototypes/activa/activa2.html
-
Grzegorz Drozdowski napisał:
Podczas buszowania w necie znalazłem, że w Conservatoire Citroën znajduje się prototyp XM Mk III. Moim zdaniem mało udany i dobrze że nic z tego nie wyszło.
Widziałem go już jakiś czas temu.
I zgadzam się, że rewelacja to nie jest - zwłaszcza ten przód xsaropodobny...
-
Marcin: super, tylko dlaczego skupiłeś się tylko na jednym akapicie tekstu?
Towards the end of the nineties, Citroën contemplated a third restyle of the XM.
"Pod koniec lat dziewięćdziesiątych Citroen rozważał trzecią wersje XM-a."
This vehicle is housed in the Conservatoire.
"Pojazd znajduje się w Conservatoire."
The French magazine Citromania suggested this car dates from 1994 and was part of the Series 2 restyling exercise. However, it was not possible to confirm this since all the identifying plates were removed when the vehicle was 'officially destroyed'. My sources suggest this vehicle is later than this.
"Francuski magazyn "Citromania" zasugerował, że ów pojazd datowany jest na rok 1994 i jest jednym z propozycji Mk2. Jednak nie dało się tego potwierdzić, ponieważ wszystkie tabliczki znamionowe zostały usunięte, kiedy pojazd został "oficjalnie zniszczony". Moje źródła sugerują, że samochód jest znacznie młodszy."
Więc nie jest to takie proste, jak by się wydawało.
-
Marcin Markowski napisał:
To raczej jakaś samoróbka
Naprawdę wierzysz, że w muzeum prototypów Citroena mogłaby pojawić się "samoróbka" i do tego tak perfekcyjnie wykonana (jak z fabryki!)?
A ja myślę, że była to ostatnia szansa dla XM-a, jednak została źle przyjęta i skończyło się na prototypie...
-
Marcin Markowski napisał:
Samobróbka bo to nie miała być wersja MK3, bo XM był już spisany w 2000 na straty, Citroen podjął decyzje dotyczące C6 w tamtym czasie.
To co wkleiłeś, to jedna z opcji MK2 z 1994 roku, która została uznana za wybryk i blamaż, bertone wyśmiało ten projekt.
Myślę, że jesteś w błędzie.
C6 to następca CX-a, więc XM by jej nie przeszkadzał.
Przypatrz się - przecież ta przeróbka wygląda zbyt nowocześnie, aby mogła być zrobiona w 1994-tym roku! To pasuje do okolic roku 2000! :D
Moim zdaniem, trendy w stylizacji się zmieniły i Citroen uznał, że czas dokonać radykalnej zmiany. Poza tym, widocznie według nich XM był już wystarczająco długo na rynku...
-
Marcin Markowski napisał:
A tego auta już nie ma bo je zniszczono, jak większość prototypów.
Moim zdaniem lepiej się podjarać technicznym protoplastą XMa, activą I i II, która była polem doświadczalnym, szkoda, że żaden prototyp sie nie zachował.
Nie wierz w to (bo ja nie wierzę!).
Stoją w Conservatoire Citroen, jakimś magazynie firmy, lub u jakichś bogatych kolekcjonerów - pasjonatów...
-
Bartek: nie pisz kilku postów pod sobą! Od tego jest przycisk "Edytuj".
Weź to sobie do serca, bo Xoops nie pozwala na łączenie kilku postów w jeden przez moderatora, więc będę musiał je usuwać.
-
Bartek Krajewski napisał:
C6 to następca CX-a, więc XM by jej nie przeszkadzał.
czy możesz rozwinąć swoją myśl?
-
Że to prototyp to widać, z przodu lamp brak, jedynie plastiki pomalowane na srebrno, myślę że to samo jest z tyłu. Ale bardzo dobrze że nie wprowadzili tego do produkcji.
-
Bartku, C6 to następca XM'a - może nie mentalnie, bo bliżej mu do CX'a, ale to następne auto w klasie wyższej u Citroena.
A prototypów Activi I i II, nie ma. Zostały komisyjnie zniszczone.
-
Marcin Markowski napisał:
Bartku, C6 to następca XM'a - może nie mentalnie, bo bliżej mu do CX'a, ale to następne auto w klasie wyższej u Citroena.
A prototypów Activi I i II, nie ma. Zostały komisyjnie zniszczone.
Wiem, że C6 zostało oficjalnie uznane za następcę XM-a.
Ale ja się z tym nie zgadzam. Bo jak może być następcą jednego modelu, skoro wyraźnie przypomina model drugi?
Nie wierzę, że zniszczono takie samochody. Tylko ktoś niespełna rozumu mógłby kazać to zrobić.
Oficjalnie zniszczony miał zostać też prototyp XM-a MK3, a jednak stoi w muzeum Citroena...
Daniel Wolny napisał:
Panowie, chyba bardzo chcecie dostać po ostrzeżeniu. Wykłócajcie się przez PW - nie wszyscy chcą czytać Wasze wypociny na publicznym forum.
Ja nie mam zamiaru z nikim się tu kłócić, a tym bardziej przez PW.
Jednak czasem zwyczajnie nie można odpuścić komuś, kto pisze uwagi złośliwe i uwłaczające godności innych. I sprawia wrażenie osoby najwyraźniej konfliktowej.
Zbigniew Patelski napisał:
To w Conservatoire Citroën zbierają samoróbki?
:-)
Ja też w to nie wierzę.
Maciek Janowski napisał:
czy możesz rozwinąć swoją myśl?
Odpowiedź jest na samej górze mojego mega - postu.
-
Bartku, poczytaj ze zrozumieniem.
BTW. To wina twojego XMa, że nie było Activy II, dlaczemu?
Ten samochód był bliski wprowadzenia do seryjnej produkcji, ale XM przy nim wyglądał jak archaiczne, kanciaste pudło to raz, dwa, że PSA bało się, że nie będzie w stanie konkurować z Porshe oraz Mercedesem - bo docelowo to miało być sportowe coupe.
Zrobili świetnego XMa, w tym samym czasie zrobili też [color=ff0000]piii[/color]te sportowe coupe, które nijak miało się do koncepcji stylistycznej firmy w tamtym czasie, gdyby Activa 2 pojawiła się wcześniej albo później to zapewne na zlotach byśmy się jarali nimi a nie naszymi parchami.
Resumując, po wprowadzeniu Activy 2, XM po prostu by się nie sprzedawał.
-
Marcin Markowski napisał:
Resumując, po wprowadzeniu Activy 2, XM po prostu by się nie sprzedawał.
To kiepskie tłumaczenie.
Jeśli XM by się nie sprzedawał, to sprzedawałaby się Activa i pewnie też nie byłoby gorzej.
A nawet mogło by być lepiej, bo może postaraliby się go zmienić tak, aby jednak się sprzedawał równolegle z Activą.
A dzięki temu zyskalibyśmy także my, bo te auta byłyby jeszcze lepsze, niż są.
Zresztą Activa reprezentowała inny segment aut, więc myślę, że nie miałaby aż takiego wpływu na XM-a.
Byłaby nieporównywalna z Mercedesami, czy innym (jako auto innowacyjne i osobliwe), więc odrzucam również to tłumaczenie.
Coś mi świta, że to Peugeot przyczynił się do zarzucenia tego projektu.
-
Bartek Krajewski napisał:
Marcin Markowski napisał:
Resumując, po wprowadzeniu Activy 2, XM po prostu by się nie sprzedawał.
To kiepskie tłumaczenie.
Jeśli XM by się nie sprzedawał, to sprzedawałaby się Activa i pewnie też nie byłoby gorzej.
A nawet mogło by być lepiej, bo może postaraliby się go zmienić tak, aby jednak się sprzedawał równolegle z Activą.
A dzięki temu zyskalibyśmy także my, bo te auta byłyby jeszcze lepsze, niż są.
Zresztą Activa reprezentowała inny segment aut, więc myślę, że nie miałaby aż takiego wpływu na XM-a.
Byłaby nieporównywalna z Mercedesami, czy innym (jako auto innowacyjne i osobliwe), więc odrzucam również to tłumaczenie.
Coś mi świta, że to Peugeot przyczynił się do zarzucenia tego projektu.
Jak na tak rozległy koncern jak PSA to faktycznie "kiepskie", nie trzeba być oblatanym, XM a Activa 2 to niebo a ziemia (stylistyka, technologia - na korzyść Activy) jednakże relatywnie na XMa było więcej nabywców, auto roku 1990, wprowadzając Active zrobiliby sobie konkurencję wewnątrz, coby się odbiło na sprzedaży XMów. Ja całkowicie rozumiem ich decyzję, albo rybka, albo pipka, XMa już wdrożyli, kosztowało ich to pierdyliard kasy, a Activa 2 MUSIAŁABY konkurować z innymi sportowymi Coupe, gdzie Citroen w ogóle nie miał wtedy doświadczenia, bo albo robił poldki w stylu BX albo limuzyny jak XM czy CX.
To mógłbyć samobój dla firmy.
-
Marcin Markowski napisał:
wprowadzając Active zrobiliby sobie konkurencję wewnątrz, coby się odbiło na sprzedaży XMów. Ja całkowicie rozumiem ich decyzję, albo rybka, albo pipka, XMa już wdrożyli, kosztowało ich to pierdyliard kasy, a Activa 2 MUSIAŁABY konkurować z innymi sportowymi Coupe, gdzie Citroen w ogóle nie miał wtedy doświadczenia...
To mógłbyć samobój dla firmy.
Taka "konkurencja" (jeśli by była pomiędzy autami reprezentującymi różne klasy!) i tak wyszła by firmie na dobre, bo którykolwiek z tych modeli by się lepiej sprzedawał, to i tak zarobiłby Citroen. A przypuszczam, że ceny obydwu byłyby wystarczająco wysokie, aby produkcja opłacała się. Im wcześniej by spróbowali, tym szybciej zdobyliby to doświadczenie. Ale dbający głównie o swoje interesy (i trzymający w garści większość udziałów firmy!) Peugeot nie pozwolił na to. Szkoda...
-
Tak sobie to tłumacz.
-
Bartek Krajewski napisał:
Taka "konkurencja" (jeśli by była pomiędzy autami reprezentującymi różne klasy!) i tak wyszła by firmie na dobre, bo którykolwiek z tych modeli by się lepiej sprzedawał, to i tak zarobiłby Citroen.
Pamiętaj, że nakłady na uruchomienie i utrzymanie produkcji są kosmicznie wielkie i auto które się gorzej sprzedaje nie tylko nie przynosi zysku, ale może przynosić w szerokim tego słowa znaczeniu "straty".
Bartek Krajewski napisał:
A przypuszczam, że ceny obydwu byłyby wystarczająco wysokie, aby produkcja opłacała się.
To że cena auta jest wysoka to jeszcze nie znaczy, że jego produkcja się opłaca. Aby utrzymać rentowność produkcji na określonym poziomie musi znaleźć się nabywca, który za określoną kwotę kupi co najmniej "ileś" samochodów. Z tym może być ciężko, ponieważ wraz ze wzrostem ceny maleje ilość chętnych na zakup danego dobra. Cały pic polega na tym, że w rzeczywistości ta zależność nie jest liniowa. Oznacza to, że wzrost ceny X razy spowoduje spadek popytu Y razy, ale wzrost 2X może spowodować spadek popytu powiedzmy 6Y. Wniosek z takiego rozumowania jest bardzo prosty: wysoka cena samochodu nie oznacza, że jego produkcja jest opłacalna.
-
Patrz na GT by Citroen, 20 sztuk wypuszczone tylko dla chwały, patrz na Bugatti Veyrona i inne Super Auta.
-
Marcin Markowski napisał:
Patrz na GT by Citroen, 20 sztuk wypuszczone tylko dla chwały, patrz na Bugatti Veyrona i inne Super Auta.
I właśnie dlatego powinni byli dopuścić Activę!
-
No ta ale to inna sytuacja, bo taka Activa miałaby pewnie trafić do nurtu mainstream'owego, czyli dla raczej dostępne dla większej liczby osób.
GT by Citroen wywołało 100x poruszenie niż sama Activa...
-
http://www.youtube.com/watch?v=Fk8ULjlr63Q
-
Myślę, że ta niewielka kolekcja też jest godna uwagi:
http://www.youtube.com/watch?v=wIVdb42utC8
Kolejne piękne okazy:
http://www.youtube.com ... 3sy1aZW3pY
-
Moj piękny okaz.
W garazu jeszcze stoi DS- pogoda taka to jej nie wyciagam(szkoda jej) i byl piekny Cx Break 2.5D Mk II !!!(Bartek!!!) ale kiedys zgubilem w piaskownicy.
-
Piękny model w stylu rat posiadasz Przyjacielu bardzo to nowoczesne i modne u mnie w kraju nie wiedziałem że w Polsce też.
-
Zloty jak Twoj.
-
Masz też złoty Przyjacielu jak mój ?
-
Jak dzieci...
-
Daniel Wolny napisał:
Jak dzieci...
Tak - i to rozpieszczone, a przy tym złośliwe...
Ale podobno na wychowanie nigdy nie jest za późno :D
-
"Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał"- kazdemu mozna cos przyporzadkowac.
-
Gdyby Cytryna nie skakała to by lhmu nie wylała...
-
http://www.youtube.com/watch?v=aVYT7Hkpv3k
Xantia, zwróćcie uwagę, że ma hydro.
BTW, http://www.youtube.com/watch?v=7gYk-O9qhX8
Chyba v6, ale coś mu za często hydro cyka.
-
http://www.youtube.com/watch?v=09-C33SrJi8
ładnie wszedł i ładnie wyszedł.
-
Activa robi swoje, ciekawe czy ktoś robił przeszczep do naszych krążowników.
-
Marcin Markowski napisał:
Xantia, zwróćcie uwagę, że ma hydro.
I co z tego, skoro jest twardsza, niż XM z padniętym HA :evil:
Nie wiem, po co jej hydraulika...
Marcin Markowski napisał:
Activa robi swoje, ciekawe czy ktoś robił przeszczep do naszych krążowników.
Nie kombinuj, bo z tym miałbyś więcej problemów, niż z HA ;-)
Kilka dni temu rozmawiałem z klubowiczem, który kiedyś miał Activę. I sam powiedział, że to była fajna zabawka, ale problemowa :D
Krzysztof Kolano napisał:
ładnie wszedł i ładnie wyszedł.
Owszem, ale na granicy przyczepności...
A jakoś inne auta tak nie piszczały - jak widać, stabilizacja przechyłów nie załatwiła wszystkiego :-P
-
Bartek: jak zwykle pleciesz bzdury, bo zamiast obejrzeć omawiany link, to... piszesz.
Hydro w rajdowej Xantii znacznie się różniło od tego, które jest w naszych samochodach. Między innymi sfery były pompowane azotem w czasie rzeczywistym (widać to dokładnie na filmie, którego nie raczyłeś obejrzeć), więc kierowca mógł płynnie regulować stopień tłumienia zawieszenia. Tak więc hydro było całkiem sensownym rozwiązaniem.
http://koti.mbnet.fi/css/xantia/xantiacomp.html
-
Daniel Wolny napisał:
Bartek: jak zwykle pleciesz bzdury, bo zamiast obejrzeć omawiany link, to... piszesz.
Między innymi sfery były pompowane azotem w czasie rzeczywistym (widać to dokładnie na filmie, którego nie raczyłeś obejrzeć), więc kierowca mógł płynnie regulować stopień tłumienia zawieszenia. Tak więc hydro było całkiem sensownym rozwiązaniem.l
Najpierw obejrzałem, bo skąd bym wiedział, że jest twarda aż tak? :D
Z angielskiego tekstu, który podlinkowałeś, nie wynika wcale, że sfery są pompowane w czasie rzeczywistym, ani tym bardziej to, że kierowca może regulować tłumienie podczas jazdy (ciekawe, kiedy - przy takiej jeździe?). Napisano natomiast, że z układu wyeliminowano między innymi pompę wysokiego ciśnienia i przed jazdą zawieszenie jest pompowane do odpowiedniego poziomu przez pompę zewętrzną.
W związku z powyższym, wciąż pozostaję przy swoim ;-)
-
Wszystkie auta rajdowe maja kontrolowane zawieszenie, nie zdziwilbym sie gdyby w c4 wrc bylo "hydro" ale troche inne niz w cywilach. Zawieszenie ustawiane przed startem to norma, fordy, skody, subaru tez to maja tylko niekoniecznie hydro, a np. Pneumatyczne. Wygodne rozwiazanie, bo watpie aby ktos sprezyny skrecal kluczem przed startem. A ze citroen ma taka a nie inna wlasna technologie to tylko sie cieszyc i zyczyc dalszych sukcesow.
-
http://www.wrcrally.pl/artykuly.php?id=67
Zawieszenie gwintowane.
-
"Amortyzator wypełnia olej z tłokiem, co pozwala na ruchy w górę i dół. Seria podkładek pozwala na szybkie ruchy tłokiem. Zaabsorbowana energia zamienia się ciepło, dlatego amortyzatory z są bardzo gorące. Drugi cylinder podłączony do amortyzatora zawiera rezerwę oleju i pomaga zaabsorbować większe uderzenia. W nim jest też gaz po ciśnieniem (najczęściej azot), który zapobiega spienieniu oleju. Piana może obniżyć funkcjonowanie amortyzacji."
Brzmi jak hydro bez pompy :P
-
Marcin Markowski napisał:
"Amortyzator wypełnia olej z tłokiem, co pozwala na ruchy w górę i dół...
... Piana może obniżyć funkcjonowanie amortyzacji."
Te same prawa obowiązują też w normalnym hydro (a to ostatnie nazbyt często, niestety...)
-
Bartek Krajewski napisał:
Krzysztof Kolano napisał:
ładnie wszedł i ładnie wyszedł.
Owszem, ale na granicy przyczepności...
A jakoś inne auta tak nie piszczały - jak widać, stabilizacja przechyłów nie załatwiła wszystkiego :-P
a czy to drift nie jest przypadkiem?
choc z napedem na przod to jakos nie jest standardowo(moze mial naped na 4?- nie wiem, nie znam sie).
-
Bartek Krajewski napisał:
Marcin Markowski napisał:
"Amortyzator wypełnia olej z tłokiem, co pozwala na ruchy w górę i dół...
... Piana może obniżyć funkcjonowanie amortyzacji."
Te same prawa obowiązują też w normalnym hydro (a to ostatnie nazbyt często, niestety...)
Niestety nie. Efekt pienienia się w siłownikach jest bardzo ograniczony. Jedno to cyrkulacja LHM w siłownikach (nie duża ale jest). Drugie to akumulator ciśnienia (w normalnym amortyzatorze podczas odbicia tworzy się przestrzeń powietrzna, w wyniku oddziaływania zgromadzonej siły w sprężynie i pieni olej) który "wpycha" (brzydkie słowo :) lhm podczas fazy odbicia.
-
Wracając do tematu - kolejne okazy:
http://www.youtube.com/watch?v=KKjm-IL314k
-
To ja też choć może trochę w innym tonie. Co wy na to?
http://www.youtube.com/watch?v=oANs9g8VuT4
Pozdrawiam,
Eryk
-
Eryk Kozłowski napisał:
To ja też choć może trochę w innym tonie. Co wy na to?
Widziałem go już jakiś czas temu - to ciekawe...
Ale za piękny to on nie jest ;-)
-
Każdy XM jest piękny : (
Nawet ten z silnikiem od frani :D
-
http://www.qwiki.com/q/#!/Citroën_XM
Fajne narzędzie, z automatu robi prezentację na podstawie Wikipedii.
Tak, wiem, to czyta syntezator mowy. Wersja alfa, ale i tak robi wrażenie :)
-
Tylko co tam robi Mercedes? ;-)
-
Qwiki sama wybiera najważniejsze informacje do prezentacji.
W artykule na Wikipedii (angielskim), jest odniesienie do Mercedesa SL.
XM go pokonał w tytule o auto roku 1990, prawie dwukrotną ilością głosów :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Citroen_XM
Polski to żal...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Citroën_XM
-
Najlepsze połączenie.
-
Auto i alkohol to nie jest najlepsze połączenie.
-
Raczej alkohol i "prowadzenie auta" to nie jest najlepsze połączenie.
-
déjà vu.
-
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=69896&forum=11
tu tez déjà vu. zaraz dostane padaczki.
-
http://annonces.ebay.fr/viewad/Citroen-XM-limousine-Tissier-/5021325044
Mi się tam podoba.
-
tatus Bertone sie wysprzedaje.
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,9446740,Aukcja_szalonych_prototypow_od_Bertone.html
-
Maciek Janowski napisał:
tatus Bertone sie wysprzedaje.
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,9446740,Aukcja_szalonych_prototypow_od_Bertone.html
coś nie tak bo nie otwiera się strona z tego linku.
-
faktycznie.
trzeba caly skopiowac i wkleic do adresu.
-
http://www.bertone.it/gallery1uk.htm fajnr towarzystwo
-
Maciek Janowski napisał:
tatus Bertone sie wysprzedaje.
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,9446740,Aukcja_szalonych_prototypow_od_Bertone.html
To ciekawe, ale jesteśmy w temacie o Citroenach.
-
Bartek Krajewski napisał:
Maciek Janowski napisał:
tatus Bertone sie wysprzedaje.
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,9446740,Aukcja_szalonych_prototypow_od_Bertone.html
To ciekawe, ale jesteśmy w temacie o Citroenach.
Studio Bertone zaprojektowało Xm'a(i nie tylko)- miałem nadzieję, że dla miłośnika było to znane. A Athon moim zdaniem z linii bocznej przypomina Xm'a berline no ale Ty masz break'a.
-
Maciek Janowski napisał:
Studio Bertone zaprojektowało Xm'a(i nie tylko)- miałem nadzieję, że dla miłośnika było to znane. A Athon moim zdaniem z linii bocznej przypomina Xm'a berline no ale Ty masz break'a.
Nie zmienia to faktu, że temat traktuje o Citroenach, a nie innych autach.
A Ty - też (chyba) miłośnik - wiesz, jak nazywał się gość, który jako pierwszy narysował szkic sylwetki XM-a?
-
Przykro mi to stwierdzic ale nie potrafie sledzic Twojego toku rozumowania.
-
http://moto.pl/MotoPL/56,88389,10302167,Bertone_,,9.html
-
Marcin Markowski napisał:
Bartku, C6 to następca XM'a - może nie mentalnie, bo bliżej mu do CX'a, ale to następne auto w klasie wyższej u Citroena.
A prototypów Activi I i II, nie ma. Zostały komisyjnie zniszczone.
Obie Activy stoją w Conservatoire!!!
(http://i.imgur.com/BN1n1.jpg)
Aż ciężko w to uwierzyć. :-)
-
Jedziemy je odbić.
-
Jeszcze do tego każdy swoim XMeme ;)
-
Pomysł dobry. Jedziemy?;)
-
Too late. (http://klubcytrynki.pl/forum//index.php?topic=75877.msg748755#msg748755)
-
Że niby zburzyli konserwatorium?
Bo to jeden wyjazd będzie...
-
Ehh żałujcie że nie zebrało sie więcej - plany były że pojedzie ponad 15 osób - a ostało sie jedynie 5.
Dla chetnych zorganizowania nastepnej wycieczki służę wskazówkami (niestety indywidualnie nie można zwiedzac Conservatoire).
Czas na zwiedzanie to jedynie 2,5 godz. - za mało aby dokladnie przyjżec sie nawet co ciekawszym modelom.
Trasa jak na wycieczke samochodową to naprawdę mordęga 40 godz - 2500 km (szczecin - paryż - szczecin). Ale tak jak to planowaliśmy na początku jesli bedzie wiecej niż 10 osob można wynając busa i wybrac sie w podobnych kosztach. obecnie wyszlo 400zł/osoba (wynajete auto,paliwo,wstep do muzeum,cieple jedzenie w DE)
dla chetnych na wirtualną wycieczkę zapraszam na : http://tnij.org/citro-konserwa
-
http://tnij.org/nqja
Przejrzałem sobie dzisiaj ogłoszenia na mobile.de i znalazłem takie cudo. Przebieg na baaaardzo mały. Patrząc na wszystkie zdjęcia, to praktycznie jak nowy samochód. Fajny patent z zamontowaną nawigacją. Cena powalająca.
-
Jak dla mnie zbyt osobista personalizacja, jednak kilka elementów widziałbym u siebie jak zegary i felgi, ewentualnie plastikowe wykończenia przy panelu radia. Mam wrażenie, że autem jeździł jakiś kozojeb.
A zdjęcia dosyć stare, nie raz przewijały się przez forum.
-
Jędrzej Piechota napisał:
http://tnij.org/nqja
Przejrzałem sobie dzisiaj ogłoszenia na mobile.de i znalazłem takie cudo. Przebieg na baaaardzo mały. Patrząc na wszystkie zdjęcia, to praktycznie jak nowy samochód. Fajny patent z zamontowaną nawigacją. Cena powalająca.
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=60597&forum=73&post_id=619751#forumpost619751
od postu #6 do ktoregos tam.
-
Nie ma co,.. ładny, ale najlepsze są dywaniki :D
-
Może nie do końca idealny egzemplarz, ale zdjęcie super:
(http://farm3.static.flickr.com/2097/2261642186_8afe49afb1_z.jpg)
-
http://tnij.org/o3y9
Nie wiem, czy już ktoś to kiedyś wrzucał, ale się natknąłem ostatnio na taki egzemplarz. Wiem, że ospoilerowanie Muskietera może nie wszystkim przypada do gustu, ale jakbym miał dostępne środki, to z pewnością bym taki egzemplarz nabył. Jeszcze bym dopełnił dzieła montując lampy okrągłe lampy :).
-
Polonez...
-
Fajny zestaw, robione komórka więc jakość taka sobie.
-
http://www.youtube.com/watch?v=OuH13Og7Vuc
-
Taki wynalazek pojawił się na Ebayu
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1964-Citroen-1-Off-Custom-Built-Corvette-Power-Touring-Show-Car-Hotrod-Fast-/180873339600?pt=US_Cars_Trucks&hash=item2a1ce422d0#ht_45908wt_1165
-
jak dla mnie profanacja. Mi najbardziej podchodzą pełne oryginały:)
-
Może fajnie by to wyglądało jakby zawieszenie było zachowane, ale ciężko powiedzieć, jakby to się prowadziło z takim motorem, a tak na to wygląda, że z DSa zostało tylko nadwozie, bo reszta to chyba zwykła rama z V8 ze sprężynami.
-
Wątpie, z tekstu wynika że ma regulowane zawieszenie ale raczej pneumatyczne jak w tych ich zabawkach. Fajnie wyglada, ale niedalbym 120 kawalkow :)
-
Na ostatnich zdjęciach widać, że są sprężynki, a regulacja jest na 3 poziomy, bo są otwory wolne na śrubę.
-
deska rozdzielcza jest ładnie zrobiona, karosa od zewnątrz też, a reszta uhm...
-
Poprostu PROFANACJA
oczywiście tylko i wyłącznie to jest moja opinia
-
Profanacja to jest ten XM z tureckimi dywanikami i rusztem do kebaba w bagażniku, ten DS jest ładny, dostał drugą szansę, ktoś z pasją to autko przebudował, to trzeba chwalic, a samego autora zamiescic w loży ludzi pozytywnie zakręconych. :)
-
Marcin Markowski napisał:
Profanacja to jest ten XM z tureckimi dywanikami i rusztem do kebaba w bagażniku, ten DS jest ładny, dostał drugą szansę, ktoś z pasją to autko przebudował, to trzeba chwalic, a samego autora zamiescic w loży ludzi pozytywnie zakręconych. :)
A co tu pochwalać? Okropnie zwieśniaczony, jak z resztą większość customów zza oceanu. Nawet kolor do rzyci. Najważniejsza informacja (pierwsza w opisie) to koszt, $300000. Można odnieść wrażenie, że tam tylko to się liczy: nie ważne jak się zwali samochód, ale jeśli dużo kosztował to od razu jest fajny. Zresztą amerykanie cenniejsze samochody potrafią zniszczyć.
-
pewnie auto skonczylo by w prasie, więc co tu pieprzyć - super sprawa. A te felgi? Boskie. A kolor? Przepiękny. Dałbym im xma do odpicowania :) wrzuciliby jakieś v8. Ten samochód na to zasługuje :D
-
Na Facebooku mój znajomy przesłał mi ciekawe zdjęcia XM w wersji sedan jak się nie mylę:) ja uważam że Hatchback jest dziełem sztuki, ale jak widać starano się zadowolić każdego klienta tworząc nowe wersje nadwoziowe. Może komuś jest to już znane, jeśli tak to czekam na więcej info na temat tych XM-ów.:)
-
http://www.citroenet.org.uk, znane
Proszę wszystkich o korzystanie z wyszukiwarki, identyczny temat jest w dziale "po godzinach"... -.-
//scalone
Btw. Na jednym z tych zdjęć "tyłek" jest od prototypu "MK3".
Który spoczywa w konserwatorium.
-
mialy byc na rynek amerykanski a tu prosze- flaga trojkolorowych.
-
Wygląda jak Daewoo Espero, ten ostatni, taka ciekawostka...
Pierwotnie DE miało być Xantią, ale wygrał inny projekt, to sobie Koreańcy go przytulili. Podobnie z Matizem, projektowany jako następca Cinqecento :)
-
Ale przecież Matiz to pomysł innego koncernu... nie wiem dokładnie jakiego ale matiz został sprzedany japońca...:) Tak jak z czasem Japonce w polonezach grzebali :)
-
Nie masz racji. Projekt Matiza był pierwotnie przewidziany dla koncernu Fiat.
Niestety, lub stety, nie spodobał się.
Firma Daewoo chcąc stworzyć następcę dla leciwego już modelu Tico, produkowanego od 1991 r., sięgnęła po odrzucony projekt nadwozia, projektu Giorgetto Giugiaro stworzony dla firmy FIAT. Projekt Italdesignu miał być kontynuacją dla Fiata 500 (jako prototyp otrzymał nazwę Cinquecento Lucciola). Decyzja Daewoo o zakupie tego odrzuconego przez Fiata projektu okazała się strzałem w dziesiątkę. W wielu krajach chwalono projekt jako bardzo udany.
(http://www.madle.org/ccidlucciola1.jpg)
To taka ciekawostka.
XM, Xantia, Daewoo Espero były zaprojektowane z kolei w studiu Bertone.
Zgodzę się jedynie ze zdaniem, że polonez ma pierwiastek matiza, tak samo jak Lamborghini czy DeLorean, dlatego, że zaprojektowano go w tym samym studio. Nie wiem czy sam Gioretto Giugiaro maczał w tych autach palce, ale jeśli tak, to każdy posiadacz poldolota może powiedzieć, że przy 89 mph jego samochód przenosi się w czasie :)
-
Marcin Markowski napisał:
XM, Xantia, Daewoo Espero były zaprojektowane z kolei w studiu Bertone.
i Bx.
-
A BX to miało być pierwotnie Volvo.
(http://4.bp.blogspot.com/_suiHYNm_lag/TAfLH57f4AI/AAAAAAAAA8E/5Kjst-396KA/s1600/1979_Bertone_Volvo_Tundra_05.jpg)
Volvo Tundra, nie przypadło szwedom do gustu, projekt zawinął sobie Citroen :)
-
reliant anadol fw11- 77' dla anglików i turków przez bertone i ten zakupił Citroen.
volvo tundra- 79' dla szwedów przez bertone i tylko podobny.
-
(http://img50.imageshack.us/img50/5292/a015fh.jpg)
The FW 11 was heavily influential of the design of Citroens "BX" of 1982 also designed by Gandini.
Z tego wynika, że miał niemoc twórczą i poleciał z jednego kopyta ^^
-
Marcin Markowski napisał:
A BX to miało być pierwotnie Volvo.
Volvo Tundra, nie przypadło szwedom do gustu, projekt zawinął sobie Citroen :)
Jakby Bx miał takie otwierane lampy jak tu na zdjęciu byłby już mój, uwielbiam ten patent :]
-
Co do pięknych okazów:
-
Wojtek Łuczak napisał:
Jakby Bx miał takie otwierane lampy jak tu na zdjęciu byłby już mój, uwielbiam ten patent :]
Podejrzewam, że u francuzów to raz by działało, raz nie :P
-
Marcin Markowski napisał:
Podejrzewam, że u francuzów to raz by działało, raz nie :P
Zwłaszcza jakby elektrykę zrobił bosch. :)
-
Zaraz jakaś dobra dusza opracowałaby coś pod tytułem "zrób to sam"- popraw fabrykę i by działało;)
-
http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=220957483&cd=634870377410000000
Nie wiedziałem nawet, że wypuścili 50 egzemplarzy multimedia
-
Jędrzej Piechota napisał:
http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=220957483&cd=634870377410000000
Nie wiedziałem nawet, że wypuścili 50 egzemplarzy multimedia
w 98 byly produkowane i faktycznie 50 egzemplarzy.
z dwa lata temu byl wsytawiony inny? tez we Francji w lepszym stanie(na pierwszy rzut oka)za 12000E.
p.s. mam jeden przycis wiecej na panelu:)
-
Czym niby się ten multimedia różni? To jest ta szkarada wystająca z nawiewu i zajmująca miejsce w bagażniku?
Zdaje się że tytuł wątku to "piękne ... itd" Tym czasem widzę coś na modłę "pimp my ride" :D
Tak na oko wypuścili tego jakieś 49 egzemplarzy za dużo.
-
Jacek Konopka napisał:
Czym niby się ten multimedia różni? To jest ta szkarada wystająca z nawiewu i zajmująca miejsce w bagażniku?
Zdaje się że tytuł wątku to "piękne ... itd" Tym czasem widzę coś na modłę "pimp my ride" :D
Tak na oko wypuścili tego jakieś 49 egzemplarzy za dużo.
http://img2.demotywatoryfb.pl/uploads/201201/1326534072_by_pedoo332_600.jpg :D
-
Wynalazek, ale za 20 lat biały kruk murowany.
-
niby taki full wypas, a grzania tyłka nie ma ;)
-
Znalazłem jeden przypadek przydatności grzania, żarcie na fotelu, np. pizza.
-
No sorki Jędrek, nie znam się....
Jak czujesz się na siłach, wyjaw proszę, cóż pięknego w wersji multimedia ?
-
50 sztuk to raz. Niespotykane jak na tamte lata wyposażenie, wręcz UNIKATOWE, pecet na pokładzie z łączem internetowym? Nawigacja satelitarna nieustępująca dzisiejszym? Dzisiaj takie ficzery jak miała multimedia są dostępne tylko jako najwyższe wyposażenie dodatkowe, a parę lat temu tylko w luksusowych.
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/articles/article.php?id=245
na dole masz zajawkę i foty
-
Widzę, że Marcin mnie uprzedził ;)
Odnośnie Xm-a Multimedia, to głównie podoba mi się jego unikatowość. Zainstalowane w nim gadżety są już raczej mało funkcjonalne w dzisiejszych czasach. Do tego co już zostało napisane dorzucę jeszcze dwa filmiki:
http://www.youtube.com/watch?v=geHYOc4U5G0
http://www.youtube.com/watch?v=zwMvWOhdnGQ
:)
-
To, że kupiłem swoją pierwszą cytrynę było takim sobie spełnieniem frywolnej zachcianki "O mam luźne 5 tysiaków, kupię sobie dziwną furę, będę miał zajęcie "
Wtedy jeszcze nie widziałem ile będę miał zajęcia.....
Podczas pierwszej potrzeby wgłębienia się w wnętrzności XM-a dostrzegłem ideologię twórców pojazdu: jeśli trzeba coś do samochodu dołożyć - wystarczy to dołożyć....
W konsekwencji kilometry przewodów hydraulicznych, elektrycznych i pneumatycznych ciągnących się w tę i we w tę.
(Po zakupie ES9J4 zmieniłem nieco zdanie - widać troszkę logiki w rozmieszczeniu podzespołów.)
Tak samo widzę jest z wersją Multimedia.
Tu dokleimy wyświetlacz, a tu doszyjemy półeczkę na klawiaturkę.
Pieprzyć bagażnik - walniemy po środku napęd CD.
Być może pionierska myśl przyświecająca twórcom wersji multimedia była szczytna. Jednak po jakości integracji owych multimediów w nadwoziu, stwierdzam, że musiałby mnie dobrze koń pokopać aby się tym zachwycić.
Boję się wiedzieć o ile droższa była multimedia, od najdroższej berlino/pallaso/exclusivo/wypaso wersji?.
Francuzów stać na więcej. Przypuszczam, że wersja powstała z potrzeby chwili. Na zasadzie "za tydzień targi w Genewie, musimy mieć wyprzedzająca epokę brykę - do roboty!" Dobrze że w zespole projektantów nie było specjalistów od feng-shui... byłby świecznik na masce i pół tony kamieni z kanionu Żółtej Rzeki za siedzeniem kierowcy.
Tyle jeśli chodzi o moje podejście do niewypału.
Tytuł wątku się nie zmienił - nadal "Piękne okazy Citroena"
Ponawiam pytanie - co jest PIĘKNEGO w Multimedia?
-
Jacek Konopka napisał:
To, że kupiłem swoją pierwszą cytrynę było takim sobie spełnieniem frywolnej zachcianki "O mam luźne 5 tysiaków, kupię sobie dziwną furę, będę miał zajęcie "
Wtedy jeszcze nie widziałem ile będę miał zajęcia.....
Podczas pierwszej potrzeby wgłębienia się w wnętrzności XM-a dostrzegłem ideologię twórców pojazdu: jeśli trzeba coś do samochodu dołożyć - wystarczy to dołożyć....
W konsekwencji kilometry przewodów hydraulicznych, elektrycznych i pneumatycznych ciągnących się w tę i we w tę.
Kup se volvo v70 i zacznij grzebać, może nie jest tam po dokładane, ale
konstrukcja i sposób jej realizacji to typowy brak logiki, ulepek różnych idei, jak u mnie silnik od VW, magiel od Francuza, zrobione aby działało ale broń boże tego nie dotykać.
(Po zakupie ES9J4 zmieniłem nieco zdanie - widać troszkę logiki w rozmieszczeniu podzespołów.)
Rurki idą dachem? :]
Tak samo widzę jest z wersją Multimedia.
Tu dokleimy wyświetlacz, a tu doszyjemy półeczkę na klawiaturkę.
Pieprzyć bagażnik - walniemy po środku napęd CD.
Słowo klucz - 50 sztuk, to oznacza, że to auto było tylko na pokaz, że da się, taki prototyp, pole testowe różnych rozwiązań. Nikt nigdy nie brał na poważnie jazdę tym autem na co dzień.
Być może pionierska myśl przyświecająca twórcom wersji multimedia była szczytna. Jednak po jakości integracji owych multimediów w nadwoziu, stwierdzam, że musiałby mnie dobrze koń pokopać aby się tym zachwycić.
Boję się wiedzieć o ile droższa była multimedia, od najdroższej berlino/pallaso/exclusivo/wypaso wersji?.
Patrz wyżej.
Francuzów stać na więcej. Przypuszczam, że wersja powstała z potrzeby chwili. Na zasadzie "za tydzień targi w Genewie, musimy mieć wyprzedzająca epokę brykę - do roboty!"
Zaczynasz dochodzić do sedna sprawy :)
Ponawiam pytanie - co jest PIĘKNEGO w Multimedia?
Heh. Dobra, ostatni raz łopatologicznie.
1. Unikatowość
2. Rozwiązania technologiczne (ile razy mam tłumaczyć, że wtedy bezprzewodowy internet (internet w ogóle) to było coś niepojętego?
A internet w aucie to coś typu misja załogowa na marsa...
3. To że to XM, który ogólnie jest piękny (powiedzmy).
4. To że ówczesne kierownictwo citroena i dział techniczny pokazało, że nie są łopatą robieni i stać ich na zrobienie czegoś wyjątkowego, do tego z wyjątkowym autem.
Nikt Ci nie każe się podniecać tą wersją ale miej trochę zrozumienia dlaczego innym się podoba.
-
Zatkało mnie, odpiszę Ci jak wena przyjdzie ...
Już mam!
Nie uważasz Szanowny ślepy Krecie, że dyskusja taka bardziej pasuje do "niespotykanych wersji itd..."
Moje pytanie nadal aktualne- Co jest pięknego w PeCecie? obudowa?
piękny umysł? Spotykając temat z "piękne" w tytule chciałbym zobaczyć ładnego klasyka, stylową przróbkę, lub coś co zachwyci. Że PC na pokładzie?
Mam piękne HA, Piękne ABS, piękne climatronic, piękne airbag(s), piękne fenix 3b/motronic7 i najpiękniejszy wyświetlacz incydentów borg...
Gdyby pod tym kątem zachwycać się tym co piękne, to mieliśmy w 1997 roku obiecane dwustronne, dwuwarstwowe płyty DWR ROM o pojemności ~16GB, procki 4HHz, telewizję (już wchodzi TVBT) oraz radio DRB - o ile wiem umarło przed rokiem 2000 (ale nigdy nie powiem że było piękne)
Najwyraźniej nasz nieformalny spór rozbija się o definicję piękna.
Idąc tym śladem domniemam, że Pani Twojego Życia musi być nieźle zchipowana :D
To tak dla jaj napisałem
-
Jacek Konopka napisał:
Moje pytanie nadal aktualne- Co jest pięknego w PeCecie? obudowa?
(http://www.techdigest.tv/startrekmod.jpg)
(http://images.bit-tech.net/content_images/2004/05/dark_crystal/image003.jpg)
(http://biggestpos.com/albums/borgcase/picture_3866.jpg)
...piękny umysł? Spotykając temat z "piękne" w tytule chciałbym zobaczyć ładnego klasyka, stylową przeróbkę, lub coś co zachwyci. Że PC na pokładzie?
Mam piękne HA, Piękne ABS, piękne climatronic, piękne airbag(s), piękne fenix 3b/motronic7 i najpiękniejszy wyświetlacz incydentów borg...
Nadal nie łapiesz.
Gdyby pod tym kątem zachwycać się tym co piękne, to mieliśmy w 1997 roku obiecane dwustronne, dwuwarstwowe płyty DWR ROM o pojemności ~16GB, procki 4HHz, telewizję (już wchodzi TVBT) oraz radio DRB - o ile wiem umarło przed rokiem 2000 (ale nigdy nie powiem że było piękne)
Oderwane od kontekstu. Puenta?
Najwyraźniej nasz nieformalny spór rozbija się o definicję piękna.
Idąc tym śladem domniemam, że Pani Twojego Życia musi być nieźle zchipowana :D
Ma duże cycki, fajny tyłek, ładną buzię, do tego nie jest łopatą robiona, ma mgr przed nazwiskiem. Nie wiem jaką definicję "wyposażenia" u kobiety przyjmujesz -.-
To tak dla jaj napisałem
Wiem, ale kara i tak musi być :]
-
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/citroen-xm-2-5-turbo-d-exclusive-overpelt/170439917.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=8&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.firstRegistration&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=27&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT ciekawa sztuka
-
Ktoś tam chyba z koni spadł...8500 ojro?! ciekawe czy z tylu dali dwie zwykłe belki czy wymyślili jakiś patent, jak to na citroena przystało :]
-
Szwagier tego mietka z Rennes, co o tam młotkiem sfery dla citroena z wykuwał, twierdzi, że na tyle szpachli to nie ma mocnych, 3 przystanki z pod luwru z tylu wkomponowali aby się trzymało kupy :]
-
Pewnie na takiej samej zasadzie jak CX Loadrunner
(http://images.forum-auto.com/mesimages/603840/rrrrrrrrrrrrr.jpg)
-
(http://i.imm.io/LPZd.jpeg)
Nie dość, że SM to jeszcze nietypowy... wersja rajdowa...
-
fajna limuzyna:
http://clubtissier.unblog.fr/2011/07/06/vente-xm-majeste-blanche/
-
Marcin! - Ślepy Krecie: przegrałeś :) Tak jakby mimochodem zauważyłem zmianę nazwy wątku. W obecnej formie nie mogę się czepiać treści.
Cieszę się że mogłem się do tego przyczynić. Gratuluję Wybrance Twego Serca zdobycia tytułu mgr! Sam obecnie walczę o inż zaocznie, zatem mam dość mało czasu dla Ciebie :)
-
Eeee tam.... Fajne to w wakacje na aukcjach Heulieza poszły:
http://amicale-citroen.de/tag/auktion/
Na przykład:
(http://amicale-citroen.de/wp-content/uploads/2012/06/2012.heuliez-auktion.1995-citroen-xm-limousine.jpg)
:D
-
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/citroen-xm-d12-turbo-santander/169932414.html?lang=de&pageNumber=2&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.mileage&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=27&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&negativeFeatures=EXPORT
-
bardzo ciekawy okaz mxa (http://auto.ria.ua/auto_citroen_xm_10162871.html)
-
Komuś się chyba nudziło :D
-
Może skończyła mu się cierpliwość :)
-
Już się wypowiadałem na ten temat. Obciąć jajca.
-
(http://i1231.photobucket.com/albums/ee502/zlomnik/front7/mk03_zps95c00781.jpg)
Ciekawe, czy ktoś by poskładał :D