Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Michal Wladyniak w Luty 21, 2011, 11:28:41
-
nieubłaganie sprzęgło daje o sobie przypomnieć i czas by je wymienić.
myslę nad kupnem wzmocnionego sprzęgła i docisku. znalazłem firme w Warszawie która robi takie sprzegła. cena zbliżona do Valeo.
jaki iz w żadnym swoim aucie nie wymieniałem sprzęgła nie wiem czy to dosyć trudna operacja ?
nie wiem czy to może być dobry zaufany mechanik od róznych marek czy jakis spec od citroenów ?
dowiedziałęm sie że na Ul. Pocieszka w Krakwoie jest mechanika Jarosław Piekara podobno spec ?
ktoś coś wie o nim ?
ile może kosztować wymiana kompletnego sprzęgła ?
pozdrawiam
-
Za wymianę sprzęgła płaciłem 400 PLN (robocizna).
Generalnie uwinęli się z tym w parę godzin, więc nie jest to chyba zbyt skomplikowane. Mechanik był "uniwersalny", ale zaufany :)
-
wiec tak sprzęgła wzmocnione to moje stare odesłane do regeneracji i coś tam modzą , co innego piszą na stronie interenetowej ale mniejsza z tym. Sachs za 700zł to dobra opcja ?
-
Ja w zeszłym miesiącu wymieniałem kompletne sprzęgło wraz z dwumasą. Koło LUK sprzęgło SACHS.
-
z ciekawości ile taka impreza Maćku ?
-
Michał Władyniak napisał:
z ciekawości ile taka impreza Maćku ?
Koło 1350, sprzęgło 670, olej 70.
Nerwy - bezcenne ;-)
-
a powiedz mi czy przy wymianie spzęgła warto wymienić od razu olej ??
185tyś mam przebiegu i przypuszczam że olej jest ori ?
i jedna kwestia mamy tam sprzęgło działające na płynie hamulcowym , czy przy wymianie sprzęgła trzeba też wymieniać ten płyn ?
pozdrawiam
-
Ja mam podobny przebieg. Olej wymieniłem bo stary był czarny jak smoła. Zapewne od nowości nie wymieniany. Siłownik sprzęgła odkręcasz od obudowy skrzyni i nie rozpinasz żadnych połączeń więc nic nie wycieknie.
Najważniejsza sprawa - mamy tu do czynienia ze sprzęgłem samonastawnym (SAC) (http://www.motofocus.pl/technika,6005,montaz-sprzegla-samonastawnego.html) więc do montażu należy użyć specjalnego przyrządu do wstępnego napięcia sprężyny dociskowej.
-
to będę musiał się pytać znajomego czy ma coś takiego. on głównie siedzi w grupie VAG przypuszczam że tam też taki patent powinien być
jaki olej ma być do skrzyni i ile ?
dzięki za pomoc
-
Michał Władyniak napisał:
jaki olej ma być do skrzyni i ile ?
dzięki za pomoc
Ok. 2,5L
-
coraz bliżej wypłata i co za tym idzie wymiana sprzęgła.
tylko dalej nie wiem nic o tym urządzeniu do wstępnego napięcia sprężyny dociskowej , czy to wystepuje w innyc autach tez czy tylko w Citroenach ?
-
W innych tez występuje.
-
Witajcie śmigam Pugiem ale silnik ten sam więc pytam czy zdarzyło wam się po wymianie kompletnego sprzęgła ze jak chodziło ciężko to tak chodzi dalej. Jedyna różnica to taka że wcześniej brało bardziej od góry a teraz jakieś 3 cm od dołu ???. Co to za licho ???? Kpl był LUK-a
-
Hmm, właśnie odebrałem auto od mechanika po wymianie dwumasy, sprzęgła i uszczelniacza. Mnie to kosztowało 1700 za sprzęgło, dwumasę, uszczelniacz i śruby do dwumasy (syguła łódź), a robocizna za 1000 (brutto, bo na firmę). Tyle że u mnie wyjęli całą skrzynię i półosie. Olej wykorzystali ten sam, bo w ASO przy zmianie półosi wymienili mi na nowy - a to raptem 3000 km temu.
wywalić starą dwumasę i sprawne sprzęgło, czy komuś się to przyda? za darmo oddam oczywiście:)
-
Arkadiusz Tutro napisał:
Witajcie śmigam Pugiem ale silnik ten sam więc pytam czy zdarzyło wam się po wymianie kompletnego sprzęgła ze jak chodziło ciężko to tak chodzi dalej. Jedyna różnica to taka że wcześniej brało bardziej od góry a teraz jakieś 3 cm od dołu ???. Co to za licho ???? Kpl był LUK-a
u mnie po wymianie sprzęgła i dwumasy różnica była kolosalna. Sprzęgło wciskało się bardzo miękko (myślałem, że zepsute :)) i brało płynnie od dołu. Mogłem szybko puścić sprzęgło na luzie bez gazu i samochód nie zgasł tylko płynnie ruszał. Przed wymianą chodziło ciężko i musiałem dać ponad 2000 obr aby ruszył bez szarpania. W tej chwili po 2 latach już jest troszkę gorzej, ale nadal chodzi dużo lżej niż przed wymianą i płynnie łapie. Jeżdżę często P307 1,6b i tam sprzęgło chodzi dużo ciężej niż w moim a przed wymianą było odwrotnie.
-
Wczoraj 7.06 awarii uległo moje sprzęgło. Od kilku dni słyszałem popiskiwanie przy wciśniętym pedale sprzęgła - uszkodzone łożysko. Od momentu usłyszenia tego objawu pierwszy raz przejechałem około 200 km i auto stanęło na środku skrzyżowania. Laweta z PZU zawlekła moją C5 do mechanika Pana Jana Głodka z miejscowości Ownia pod Rykami - bardzo rzetelny mechanik. PZU dało mi auto zastępcze nówkę sztukę C4 na blacie 160km. być może dziś dowiem się co będą mi wymieniać, sprzęgło kompletne a może i dwu-masę.
-
To ja nie wiem co za licho, może za mocna sprężyna w docisku bo dostałem też takie info ??. Ale zestaw nówka sztuka ze sklepu i takie jaja. Może wymiana wysprzęglika by coś dała ???