Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Jacek Mikrut w Październik 14, 2011, 09:51:08

Tytuł: [MK II Break 2005] Pytania: lusterka, prześwit, radio
Wiadomość wysłana przez: Jacek Mikrut w Październik 14, 2011, 09:51:08
Bez owijania w bawełnę:
1. Czy jest możliwe, żeby lusterka automatycznie opuszczały się przy włączeniu wstecznego biegu i później wracały do ostatniej pozycji? Np. czy mogą to zrobić w ASO, albo jakiś elektryk/elektronik z odpowiednim oprogramowaniem?

2. Chciałbym „stworzyć” profil do jeżdżenia po mieście i dziurach.  Obecnie zwiększam prześwit o 1 stopień, ale ogranicza mnie limit 40 km/h, po którego przekroczeniu wracam do standardowego prześwitu. Żeby można było przynajmniej jeździć do 50 km/k na pierwszym stopniu podniesienia auta... Domyślam się, że  to wymóg bezpieczeństwa producenta, ale może da radę coś tu zrobić? Modyfikacja oprogramowania? A może jakieś inne rozwiązania?

3. W radio nie działa mi automatyczna regulacja głośności, pomimo jej włączenia. Jakieś pomysły, co może być tego przyczyną?

Przeprasza, jeżeli pytania wydają się beznadziejnie banalne, ale nie mam w tym temacie żadnego doświadczenia ;)
Tytuł: Re: [MK II Break 2005] Pytania: lusterka, prześwit, radio
Wiadomość wysłana przez: Emil Uzunow w Październik 14, 2011, 09:54:57
1. Jeśli masz lusterko indexowane to się da włączyć je tylko w Lexi.i, jeśli nie to musisz kupić mechanizm ( koszt w ASO ponad 200 PLN ) ale nie wiem czy sam silnik wystarczy, czy nie trzeba będzie dodatkowych kabli ciągnąć.
2. Odnośnie regulacji prześwitu był gdzieś kiedyś podobny wątek ale chyba nic się nie dało z tym zrobić - może się mylę.
Tytuł: Re: [MK II Break 2005] Pytania: lusterka, prześwit, radio
Wiadomość wysłana przez: Michal Wladyniak w Październik 14, 2011, 09:56:22
ad 1 jeśli lusterko ma funkcję indeksowania to z profilu lex,i da się uruchomić
ad 2 podobno gmyrając coś w korektorach wysokości da się zmienić wysokość zawieszenia z pozycji Lex.i też da się minimalnie mienić prześwit
ad 3 też mi nie działa
Tytuł: Re: [MK II Break 2005] Pytania: lusterka, prześwit, radio
Wiadomość wysłana przez: Maciek Słowik w Październik 14, 2011, 10:31:52
Ciekawa sprawa z pkt.3 bo mi także ta funkcja nie działa.

Co do pkt 2 to nie kombinuj. Spece tak to skonstruowali że jak go podniesiesz manualnie grzebiąc przy korektorach to będziesz miał komfort jazdy porównywalny do Ursusa. Zresztą HA3 sam odrobinę zwiększa prześwit i utwardza jak mkniesz po kiepskiej nawierzchni.
Tytuł: Re: [MK II Break 2005] Pytania: lusterka, prześwit, radio
Wiadomość wysłana przez: Jacek Mikrut w Październik 14, 2011, 11:52:30
Nie ma możliwości zwiększenie limitu prędkości z 40 do 50 km/h dla pierwszego stopnia podniesienia auta?
Tytuł: Re: [MK II Break 2005] Pytania: lusterka, prześwit, radio
Wiadomość wysłana przez: Mirosław Radło w Październik 14, 2011, 18:17:10
Drodzy koledzy jesli chodzi o pozycjonowanie zawieszenia to tak ma być i koniec, zrozumcie że jeśli jest podniesione zawieszenie to skuteczność tłumienia/wybieranie nierówności maleje wraz ze wzrostem jego wysokości i dlatego są te limity prędkości żeby nasze hydrowozy zachowały komfort jazdy. Jak chcecie popierdzielać po dziurach nie zważając na skutki jakie to będzie miało dla zawieszenia to zmiencie auto na np. szmelcwagena + wymiana sprężyn na wyższe i osiągniecie ten właśnie efekt - wypadanie plomb i dysków z kręgosłupa. Jak dla mnie działanie Hydro Activ 3 jest zrozumiałe i do zaakceptowania, jednakże żałuję że autorzy tego pomysłu nie pomyśleli o czymś takim jak przycisk blokady czyli np. podnosimy auto wyżej - limit prędkości 40km/h, wciskamy ten przycisk i mamy ograniczenie prędkości/odcięcie paliwa tzn nie możemy jechać szybciej a wysokość zawieszenia nie ulega korekcie - byłaby to rewelacyjna funkcja w warunkach zimowych przy nieoczyszczonych drogach/koleinach śnieżnych.
Tytuł: Re: [MK II Break 2005] Pytania: lusterka, prześwit, radio
Wiadomość wysłana przez: Maciej Szcząchor w Październik 14, 2011, 18:41:14
Cytuj

Jacek Mikrut napisał:
 W radio nie działa mi automatyczna regulacja głośności, pomimo jej włączenia. Jakieś pomysły, co może być tego przyczyną? ;)


W modelu MkII automatyczną regulacje trzeba właczyć przez kompa. Defultowo jest ona na OFF.
W modelu MkI włącza się z poziomu menu radia.
Tytuł: Re: [MK II Break 2005] Pytania: lusterka, prześwit, radio
Wiadomość wysłana przez: dczun w Październik 14, 2011, 21:07:03
Cytuj

Mirosław Radło napisał:
 jednakże żałuję że autorzy tego pomysłu nie pomyśleli o czymś takim jak przycisk blokady czyli np. podnosimy auto wyżej - limit prędkości 40km/h, wciskamy ten przycisk i mamy ograniczenie prędkości/odcięcie paliwa tzn nie możemy jechać szybciej a wysokość zawieszenia nie ulega korekcie - byłaby to rewelacyjna funkcja w warunkach zimowych przy nieoczyszczonych drogach/koleinach śnieżnych.


Mirek, można tą brakującą funkcję zamienić korzystając z ogranicznika prędkości przy tempomacie, oczywiście jeśli ktoś to ma bo niestety tempomat nie jest montowany do wszystkich.

A przy okazji, jest taka możliwość, żeby hydro korygowało wysokość automatycznie, np. w zależności od prędkości czy jakości drogi?
Tytuł: Re: [MK II Break 2005] Pytania: lusterka, prześwit, radio
Wiadomość wysłana przez: Emil Uzunow w Październik 15, 2011, 07:39:45
Cytuj



A przy okazji, jest taka możliwość, żeby hydro korygowało wysokość automatycznie, np. w zależności od prędkości czy jakości drogi?


HA3+ ma taką możliwość. Zła droga - auto się podnosi. Autostrada i duże prędkości  auto się samo obniża i usztywnia
Tytuł: Re: [MK II Break 2005] Pytania: lusterka, prześwit, radio
Wiadomość wysłana przez: dczun w Październik 15, 2011, 08:30:41
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Cytuj



A przy okazji, jest taka możliwość, żeby hydro korygowało wysokość automatycznie, np. w zależności od prędkości czy jakości drogi?


HA3+ ma taką możliwość. Zła droga - auto się podnosi. Autostrada i duże prędkości  auto się samo obniża i usztywnia


Rozkopując swój VIN, mam inf. o zawieszeniu-
ZAWIESZENIE ZAW NORMALNE
ZAWIESZENIE AKTYWNE ZAWIESZENIE HYDROAKTYW. 3

Rozumiem że w tej opcji nie mam tej automatyki?
Tytuł: Re: [MK II Break 2005] Pytania: lusterka, prześwit, radio
Wiadomość wysłana przez: Maciek Słowik w Październik 15, 2011, 12:07:04
Cytuj

Damian Czuń napisał:
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Cytuj



A przy okazji, jest taka możliwość, żeby hydro korygowało wysokość automatycznie, np. w zależności od prędkości czy jakości drogi?


HA3+ ma taką możliwość. Zła droga - auto się podnosi. Autostrada i duże prędkości  auto się samo obniża i usztywnia


Rozkopując swój VIN, mam inf. o zawieszeniu-
ZAWIESZENIE ZAW NORMALNE
ZAWIESZENIE AKTYWNE ZAWIESZENIE HYDROAKTYW. 3

Rozumiem że w tej opcji nie mam tej automatyki?



Prościej - jak masz guziczek SPORT to posiadasz zawieszenie HA3+.
Ale HA3 też chyba reaguje na słabą nawierzchnię i podnosi oraz utwardza lekko zawieszenie.
Tytuł: Re: [MK II Break 2005] Pytania: lusterka, prześwit, radio
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Sługocki w Październik 15, 2011, 13:34:24
Dla uściślenia HA3 i HA3+ działają tak samo,tzn na niewielkich nierównościach i dziurach utwardzają zawieszenie.Przycisk sport w HA3+ Służy do jeszcze większego utwardzenia niżeli w HA3 i tylko taka jest różnica.W czasie pracy zawieszenia bez załączonego sportu te 2 dodatkowe gruchy nie pracują i zawieszenie działa jak HA3 bez sportu.Pozdro
Tytuł: Re: [MK II Break 2005] Pytania: lusterka, prześwit, radio
Wiadomość wysłana przez: Maciek Słowik w Październik 15, 2011, 17:17:10
Grzegorz może będziesz wiedział. Czy podczas postoju po załączeniu sportu będzie można odczuć utwardzenie zawieszenia?? Bo coś czytałem, że czasem cewka HA potrafi zaciąć się na pozycji sport i wtedy nawet podczas jazdy w trybie comfort zawieszenie jest twarde.

Sam już nie wiem, nie wiem jak powinien jeździć poprawnie HA3, ale wydaje mi się że mój HA3+ jest za twardy mimo iż sfery były sprawdzanie i są ok.
Tytuł: Re: [MK II Break 2005] Pytania: lusterka, prześwit, radio
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Sługocki w Październik 15, 2011, 19:15:28
Jeżeli jest za twardy to może w układzie znajduje się za duże ciśnienie albo sam układ jest zapowietrzony,może na początek spróbuj odpowietrzyć,jeden odpowietrznik jest z tyłu na belce koło korektora wysokości nie daleko,drugi masz z przodu obok pompy Hydro bliżej grodzi,odpowietrzniki wyglądają tak jak hamulcowe.Odpalasz auto w pozycji do jazdy,wchodzisz pod auto,najlepiej z kanału i odkręcasz odpowietrznik z tyłu tak aby opadł aż do końca,jak opadnie zakręcasz,i tak samo robisz to z przodu,pamiętaj aby odkręcić korek od LDS przed całą operacją,jak już zrobisz odpowietrzenie dolej LDS-u jeżeli będzie za mało i na końcu wsiadasz do auta i kręcisz kierownicą do oporu na przemian w prawo i w lewo 3 razy,gasisz auto i zakręcasz korek.Ja u siebie po tej operacji komfort jazdy odczułem bardzo znacznie,oczywiście na korzyść.Jeżeli to nie pomoże to musisz szukać rozwiązania o tym co wyczytałeś,bo osobiście nie mam HA3+ więc nie wiem czy tam jakaś cewka może się zacinać.Jeżeli chodzi o włączenie sportu na postoju to nic się nie zmieni i nie odczujesz tego,dopiero podczas jazdy.Jak masz pytania to pisz.Pozdro
Tytuł: Re: [MK II Break 2005] Pytania: lusterka, prześwit, radio
Wiadomość wysłana przez: Maciek Słowik w Październik 15, 2011, 21:19:01
O dzięki za porządna podpowiedź. Nie mam ma razie dostępu do kanału ale postaram się coś wykombinowac. Co do samej procedury to chyba wszystko kumam i będę walczyl. Mam nadzieję że i u mnie pomoże bo właśnie jakoś tak dziwnie tył mi podbija jakby faktycznie bańka powietrza w układzie była. Chyba że walniety jest tylny korektor wysokości i twardość wynika z nieprawidłowej wysokoś
ci. Ma postoju tyłeczek jest miękki, hece
zaczynają się w trakcie jazdy
Tytuł: Re: [MK II Break 2005] Pytania: lusterka, prześwit, radio
Wiadomość wysłana przez: Maciek Słowik w Październik 16, 2011, 20:58:12
Sorry za post pod postem, ale problem jest pilny a nie chce zakłądać osobnego wątku.

Grzegorz, pisałeś mi ostatnio jak odpowietrzyć układ  w C5. Co prawda jeszcse tego nie zrobiłem, ale zaobserwowałem dziś jadąc do stolicy że pod  pełnym obciążeniem (5 osób i cały bagażnik) auto było mięciutkie i w ogóle zero podskakiwania. Natomiast z powrotem jechałem sam i standardowo auto twarde i "hopkające". Co to może oznaczać? Korektor wysyokości pod obciążeniem inaczej reaguje? Czy może jednak sfery?