Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Marcin Połomski w Październik 16, 2011, 16:20:46
-
No i stało się to czego obawiałem się od samego początku. Dziś podczas jazdy, zaczęło dziwnie pracować wspomaganie kierownicy, potem zaczęła wyć pompa wspomagania. Miałem do garażu pare km więc dojechałem. Na miejscu wspomaganie przestało działać zupełnie. Zauważyłem, że leje się LDS gdzieś na wysokości koła po lewej stronie. Lało się dość solidnie. Nie miałem czasu ani możliwości żeby przyjrzeć się temu dokładniej Wiem, że to wróżenie z fusów ale może podpowiecie co mogło pierdzielnąć? przewód lds a może maglownica?
Po 2 godzinkach przyjrzałem się "obrażeniom".
Samochód nie opadł na glebę, stoi równo.W zbiorniczku LDS pusto.
Okazało się, że LDS wyciekł albo z maglownicy albo z jej okolic.
Na maglownicy zerwana gumowa osłona, wszystko wkoło mokre od ldsu, pod tym miejscem plama ldsu pod samochodem. Dodatkowo zauważyłem, żę coś przecięło gumową osłonę przegubu. Poniżej zdjęcia.
-
No to czeka Cię wydatek i to nie mały, bo rozszczelniła sie przekładna kierownicza. Ratuje albo jej regeneracja ( ok 500 zł), albo wymiana, najlepiej na nową ( ok 2000-2500 zależnie od ASO) do tego koszt wymiany plus olej, szczerze współczuję, sam to przerabiałem 3 miesięce temu.
-
A jakie były okoliczności Twojego przypadku? Ja raczej będę omijał ASO szerokim łukiem. Czas poszukać jakiegoś przyzwoitego mechanika.
-
Jak maglownica się rozszczelniła a nie ma luzów to lepiej ( a zwłaszcza taniej) wymienić uszczelnienia. Musisz tez sprawdzić co rozerwało osłone przegubu - ją też musisz wymienić co wiąże się z wyjęciem i sprawdzeniem przegubu. Byc może cos wyleciało z przegubu i uszkodziło magiel gdyż raczej wyciekający pod ciśnieniem lds z magla nie uszkodziłby tak osłony przegubu, chyba że przy okazji coś stamtąd wyleciało.
-
Wymiana uszczelnień przekładni we własnym zakresie jest mało realna, bo wymaga specjalnych narzędzi i robi sie to przy regeneracji przekładni.
A powodem uszkodzeń uszczelnienia jest najczęściej uszkodzenie osłony i zabrudzenie lub wręcz korozja listwy zębatej.
Firmy zajmujące sie regeneracją szlifują listwę i wymieniają uszczelnienia, sama wymiana uszczelnień nic nie daje.
-
W czwartek jestem umówiony na wymianę przekładni na regenerowaną bezpośrednio w warsztacie zajmującym się ich regeneracją. Koszt w wariancie optymistycznym 500zł przekładnia +260 wymiana. Zobaczymy.
Rozważam dojazd o własnych siłach po uzupełnieniu LDSu lub w ostateczności laweta;]
-
W/g mnie szkoda LDS'u,zamiast lawety niech cie ktoś zaholuje bedzie taniej,troszke opornie sie jedzie bez wspomagania i malo skutecznymi hamulcami na wyłączonym silniku,ale da rade(wiem z autopsji ;) ).Szkoda by było żeby ci wyrzygał cały LDS autko siądzie wtedy na glebe pompa na sucho,a reszty możesz się domyśleć.pozdro i powodzenia.
-
Poniżej zdjęcie wycieku. Wali jednak z przewodu dochodzącego do maglownicy:( Pomożecie zidentyfikować podobny na allegro?
-
schemat a tu masz -przewody (http://moto.allegro.pl/citroen-c5-rurki-weze-przewody-wspomagania-sport-i1880364121.html)
-
Dzięki Sławek.
Nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa. Do tej pory pompa hydrauliki pracowała dość charakterystycznie, dało się ją słyszeć.Po niemiłej przygodzie z przewodem wspomagania i utracie LDSu pompa właściwie nie pracowała wcale,nie chciałem żeby pracowała na sucho więc dla bezpieczeństwa odłączyłem nawet akumulator. Miałem zapas 5 litrów LDSu i dziś po zalaniu 2 L do zbiornika załączyłem akumulator odpaliłem silnik. Pompa na początku nie pobierała oleju ze zbiornika, pracowała bardzo cicho, właściwie tylko delikatnie szumiała. Potem zaciągnęła płyn ale przez dziurawy przewód wszystko szło na "glebę" Czy taka cicha praca pompy jest normalna?. Samochód nie opadł do końca na glebę właściwie to opadł tylko delikatnie. Rozumiem, że nieszczelność w układzie wspomagania ma wpływ na pracę zwieszenia ?
Opisałem zdjęcie z wyciekiem dla potomnych;]
Czerwona strzałka wskazuje uszkodzony przewód , żółte strzałki wskazują miejsce nieszczelności i strumień wyrzucanego oleju hydraulicznego.
A i jeszcze jedna rzecz. Po tym jak pompa zaciągnęła nowy LDS zauważyłem, że w miejscu wycieku przez jakiśc czas wyciekała jasnożółta nieco zgęstniała maź. Jakby zanieczyszczony( tylko czym?) olej. Co to mogło być
-
O efektach dźwiękowych pompy to nie bardzo da się wypowiedzieć ,ale moim zdaniem cichsza praca jest spowodowana utratą ciśnienia przez wyciek i mniejsze obciążenie pompy .Zawieszenie trzyma się chyba na regulatorach ciśnienia ?Co do koloru wyciekającego LDS-u to tak wygląda każdy spieniony olej hydrauliczny ,raz z zapowietrzonej pompy a i samo wyciekanie przez mikro dziurę powoduje spienienie i zgęstnienie oleju .
W poprzednim poście masz link [przewody] na allegro
-
Tak, widziałem link z poprzedniego postu ale mam wątpliwość bo węży z Twojego linku TUTAJ (http://moto.allegro.pl/citroen-c5-rurki-weze-przewody-wspomagania-sport-i1880364121.html) nie mogę za bardzo przypasować do schematu który zamieściłeś.
Znalazłem za to TUTAJ (http://moto.allegro.pl/citroen-c5-przewody-wspomagania-2-2-hdi-i1871113914.html) węże które jak najbardziej zgadzają się ze schematem.
Ten przewód ze zdjęcia oznaczony czerwoną strzałką to który ze schematu lub aukcji??
-
Przepraszam, masz rację . Z tego co mi się wydaje ,popraw mnie
pękła Ci stalowa część rurki z moich wiadomości wiem że taką rurkę można spokojnie zlutować lutem twardym srebro lub mosiądz .Poszukaj punktu naprawy popularnych podgrzewaczy wody typu junkers może fachowiec ci polutuje jeśli guma to jeszcze można popróbować w zakładach od hydrauliki siłowej która zagniata końcówki kilku kolegów z forum tak robiło . Bo przewody z twojego linka też już mają przecieki na zakuwkach !!
-
Olej "sika" faktycznie ze "sztywnej" części przewodu . Powodem całego zamieszania jest...... prowadnica linki ręcznego która w jakiś przedziwny sposób oparła się na tym przewodzie i podczas jazdy o niego ocierała...aż przetarła. Sprawa się trochę przeciąga bo kupiłem przewody na allegro i jak się okazało były zagniecione i pęknięte;/ Dzisiaj dostałem już inne przewody ale niestety straciłem kolejkę w warsztacie i muszę czekać do 7-go. Sam wąż to raczej niewielki problem. Mam tylko nadzieje, że z pompą hydro nic się nie stało, wprawdzie ją słychać ale zupełnie inaczej niż dotychczas.
No nic poczekamy zobaczymy;]
-
jeśli pompa zaczęła tak cichutko chodzić to znaczy, że jej koniec jest bliski
-
Świetnie, tylko tego mi teraz brakuje;/ A nie jest to spowodowane obniżonym ciśnieniem w układzie?? Obecnie jak załączam na chwilę akumulator to słychać jak coś w niej pracuje/wiruje/obraca się. Czy to faktycznie koniec pompy???
Jak "brzmi" pompa podłączona na scuho??
-
Nie martw się na zapas,miałem to samo ok roku temu ,strzelił mi przewód zasilający z tyłu wyrzygało mi cały lds ,auto siadło na glebe zero wspomagania,pompa też jakoś cicho chodziła,na czas naprawy odpiąłem jej zasilanie ,po wszystkim zalałem lds zassała dzwigła auto i do tej pory zero problemów.
-
Cytryna znów na chodzie;] Trochę to trwało ale ostatecznie dalej jeździ
Pompa zawieszenia przeżyła, zawieszenie pracuje normalnie, mam tylko wrażenie, że jak podnosi się przód to coś głośniej pracuje. Całe szczęście, że podczas 3 tyg. postoju nie opadł zupełnie na glebę bo nie wiem jak by mnie pomoc drogowa wciągnęła na platformę bez urywania czegoś... Bardzo fajne te nasze samochody ale jak coś się dzieje to dostarczają wrażeń;] Przewód wspomagania kupiłem za 150 zł , przy okazji zmieniłem przekładnie ( 500zł regenerowana ) i... prowadnice ręcznego z linkami.
A i jeszcze jedno, osłona przegubu. Ten kawałek gumy dostępny jest tylko w ASO i kosztuje , bagatela, 180zł, to jest dramat. Na szczęście wysłałem żonę i dali jej upust 35 zł - chyba piękne oczy
-
Mnie również dopadło...
Mam dziurawą prawą osłonę maglownicy (niewielka dziurka) od strony koła. Sączy mi się tamtędy LDS. Czy może ktoś mi powiedzieć, czy da radę wymienić samą osłonę czy lepiej szukać od razu używanej maglownicy? Jeżeli szukać, to ile rodzajów występowało?
-
Ja jeżdżę chyba 2 lata z poszarpaną lewą osłoną maglownicy (mechanik założył osłonę na trytki) i nadal nic tam nie wycieka. U Ciebie pewnie poszły uszczelnienia bo pod osłoną nie powinno być oleju.
BTW. 180zł za osłonę? Ja dałem 26 z opaskami w motoryzacyjnym.
-
Czyli jednak będę szukał używki...ktoś może doradzić w jaki sposób dobrać odpowiednią? Nie mam kurczę na tyle czasu, aby wymontować i jeździć. Różniły się one pomiędzy wersjami silnikowymi? Mam wersję bez zmiennego wspomagania (wg. VIN) natomiast lexią jestem w stanie zrobić sobie test zmiennego wspomagania i ta siła wspomagania faktycznie się wtedy zmienia...
-
Nie ryzykował bym kupna używanej maglownicy, bo może i tak się okazać do regeneracji. Niestety maglownice to słaby punkt C5-tek. Lepiej zregenerować. Moja skorodowała po uszkodzeniu manszety i w następstwie uszkodziła uszczelniacze.
Z racji lokalizacji robiłem w zeszłym roku za 450zł w www.przekladnia.com
z całej polski im ludzie podsyłają.
-
Tak więc ostatenie pytanie, "pytanie premia" :D
Czy wyciek z miejsca zaznaczonego na rysunku da się opanować samodzielnie poprzez wymianę jakiegoś uszczelnienia, czy to również kwalifikuje magiel do kompleksowej regeneracji?