Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Adam Zyga w Październik 21, 2011, 22:42:02
-
Witam wszystkich zainteresowanych moim tematem a mianowicie w trakcie przeglądu technicznego okazało się że opony na tylnych kołach są zdarte od strony wewnętrznej prawa opona trochę więcej niż lewa , w pierwszej chwili pomyślałem ze to może być wina małego ciśnienia w oponach ale gdyby tak było przy zbyt małym ciśnieniu oponę zbierało by z dwóch stron a przy zbyt wysokim ciśnieniu wewnętrzną jej część i to powie każdy fachowiec który zajmuje się oponami więc ta kwestia jest rozstrzygnięta , lecz problem zostaje wydawało by się ze problem powinna rozwiązać geometria tylnych kół i tu o dziwo producent nie przewidział takiej możliwości i to jest potwierdzone w warsztacie który zajmuje się wymiana opon, zbieżnością i geometria kół .Mechanik u którego byłem sprawdził to na programie który wykorzystują do tego typu napraw i tu zaczynają się schody bo jeśli nie ciśnienie w oponach ,brak ustawienia geometrii kół to co jest powodem zbierania opon od wewnątrz ? co o tym sądzicie jak się do tego zabrać i co z tym robić aha przypomniała mi się jedna rzecz otóż kilka razy zdarzyło mi się coś takiego że w czasie przejazdu po rondzie szybsza prędkością wydawało mi się że tył auta trochę zarzucało a pogoda była deszczowa czy to ma jakiś związek z tymi oponami . proszę o jakieś porady .
-
Nie wiem kolego od kiedy masz ten samochód i czy jestes pewien swojego ogumienia ale może te koła z tylu były najpierw z przodu i tam je zebrało i ktoś je przelożył na tył - bardzo częsta praktyka w autach z napedem na przód - tyle mi przyszło do głowy o tej porze.
-
A może skrzywiona tylna belka zawieszenia (jest aluminiowa). Ktoś może uderzył w krawężnik tylnym kołem.
-
Nie wiem jak w c5 ale chyba tez masz łożyska wahaczy na tyle jak np. w Xantii i XM ? jesli tak to czy koła tylne stoją prosto (patrząc od tyłu auta)? czy może tak / ? Podejrzewalbym wtedy łożyska tylnych wahaczy. Co do geometrii to mi w XMie przy ustawianiu zbieżnosci z przodu zrobili od razu pomiar z tyłu i widocznie maja jakieś parametry bo cześć wyniku jest na zielono a część na czerwono także myslę że w C5 tym bardziej powinno się dać zdiagnozować.
W tym (http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=54341&viewmode=flat&order=DESC&type=&mode=0&start=30) temacie post nr 804 na 2 stronie masz zdjęcia z wydruku komputera który ustawiał mi zbieżność. Pozdrawiam.
-
Jak wspomniano powyżej sprawdź łożyska przy tylnej belce. Jeśli będziesz miał tam luz geometria tyłu zacznie się robić taka / i będzie ścinać opony od wewnątrz. W skrajnych przypadkach koło może zacząć trzeć o nadkole... i takie dziwa widywano ;)
-
witam wszystkich klubowiczów jak już wspomniałem auto jest świeżo po przeglądzie i żadnych luzów mi nie znalazł wiec opcja z łożyskami odpada i ze zmiana opon z przednich na tył także poszedł bym innym tropem są jeszcze dwie możliwości o których nie wspomniałem na początku mojego tematu otóż kolega wspomniał wyżej o skrzywonej belce ale oględziny belki wykluczyły tą możliwość a co powiecie na temat zawieszenia hydraulicznego czy tu możne mieć wpływ niskie ciśnienie w kulach sferach bo przy normalnym trybie jazdy gdy ciśnienie jest słabsze może powodować to ze opony nie leża we właściwej pozycji tylko są delikatnie odchylone tak na chłopski rozum czy to a dla was sens co sadzicie o tym ?
-
Diagnosta raczej nie wykryje luzow na łożyskach wahacza (u mnie miał problem nawet z łącznikami stabilizatora z przodu). Stań kilkanaście metrów od auta i zobacz tylne kola czy są pochylone do środka w gornej części opony. Cisnienie w sferach nie ma nic do tego - powoduje tylko gorsze tłumienie lub jego brak.
-
Witam
Jeżeli belka lub wahacze nie są uszkodzone (po stłuczce itp.) to tylko łożyska na wahaczach.
Pozdrawiam
-
ok ale jak to sprawdzić czy może od razu jechać do mechanika bo rozumiem że wystarczyło by dokręcić czy w grę wchodzi wymiana łożysk ?
-
Rozbujaj tył auta i nasłuchuj jakichkolwiek nietypowych dźwięków - to możesz zrobić sam. Nie ma możliwości dokręcenia - tylko wymiana na nowe łożyska.
-
Tak jak pisze Emil i jeszcze bujnij się po jakiś dziurach to też powinno być słychać.
-
Żeby usłyszeć jakieś skrzypienie podczas bujania auta, to łożyska muszą być już w "niezłym stanie".Dobry diagnosta który zna cytryny i peugeoty wie gdzie spojrzeć i znaleźć różnice w szczelinach między wahaczem a belką. Musisz podjechać do innego mechanika.
-
dziękuje za wszelkie podpowiedzi jutro postaram się to sprawdzić a orientujecie się na jakie koszta mam się przygotować ? U diagnosty gdzie byłem pan sprawdzał tył na maszynie i przesuwał koła na boki wiec wydaje mi się że powinie coś wykryć tym bardziej ze to ten sam który odkrył zdzieranie opon ale nie będę sie upierał i poszukam innego może znacie dobrego mechanika w słupsku lub okolicach pozdrawiam
-
Ja u siebie robiłem łożyska po obu stronach w ASO za 1200pln,po wymianie jeszcze znalazłem gościa co by zrobił za 600zł ale gwarancja na rok,a ASO dało 100 tys km .Pozdro
-
Grzegorzu a czy miałeś objawy podobne do moich wyżej opisanych czy działo się coś innego? ,bo szczerze mówiąc 1200 pln to niemało !!!
-
Ja nie miałem takich objawów,tylko miałem głośne metaliczne stuki,zrobiłem parę dni później łożyska po tym incydencie,i były mocno zmęczone po wyjęciu,przejechały 170 tys km bo orginalne były.
-
Za wymianę łozyska na wahaczu to 150zł placiłem za stronę bo cięzko szło (tez od nowości nie ruszane).
-
Moje łożyska tez już nie są nowe bo mają 180 tyś zrobione wiec wydaje się ze Najwyższy czas by to sprawdzić ale usze podjechać do jednego mechanika który zajmuje się francuzami żeby postawił diagnozę bo słyszałem opinie że może coś się dzieje z hydrauliką , w tym tygodniu może mi się uda wyrwać do mechanika bo w zeszłym nie było czasu dzięki wielkie za wszystkie sugestie