Klub Cytrynki
Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => ZX => ZX - Modyfikacje => Wątek zaczęty przez: w Styczeń 01, 2012, 12:02:53
-
Witam, mam okazje nabycia budy w duzo lepszym stanie niż moja (chodzi mi o podłoge i progi) ale jest jedno ale: mianowicie orginalny silnik 1.6i nie chodzi równo (podobno jakiś simering na wałku jest do wymiany) i wpadłem na pomysł przeniesienia mojego zdrowego silniczka 1.4i. O ile sie orientuje różnica jest prawie we wszystkim poczynajac od łap silnika po przeguby i skrzynie biegów. Proszę o opinie w tej sprawie czy to dużo pracy? Mam też pytanie odnośnie spraw urzedowych po zmianie silnika, na czym one polegają?
Jest też druga opcja mianowicie uleczenie tego 1.6i - po forum widze, że to dosyć żadki silnik w zx. Proszę o opinie sensu zamiany zx 1.4 na zx 1.6. Autko jest dużo lepiej wyposażone oraz ma 5 drzwi.
-
Ja sam juz zdarzyles rozpoznac - nie da sie wprost przelozyc silnika 1.4 zamiast 1.6. Rozni sie naprawde duzo, oprocz mechaniki dojdzie tez elektryka. Slabo to widze, chyba ze masz duuzo wolnego czasu i samozaparcie ;-) Znalezenie dobrego silnika 1.6i luzem moze nie byc latwe, on nie byl az taki _RZ_adki ale mial znane wady i jego naprawa nie jest taka oczywista.
Ja osobiscie nie widze sensu w takiej przekladce. Przelicz czy nie lepiej sprzedac obecne, chocby jego glowna wartoscia byl wlasnie zadbany silnik, a kupic cos lepiej wyposazonego, mlodszego, w lepszym stanie i od razu jezdzace.
Jakby nie patrzec mowimy o samochodach oscylujacych w cenie nienajlepszego telefonu komorkowego, mi by sie najwzyczajniej nie chcialo ;-)
Formalnie to mozesz to chyba przepchnac w ramach rejestrowania, po prostu wpisujesz nowe dane, z tego co kojarze to nr silnika nie jest juz wiazacy. Tutaj bardziej jest kwestia ze zmieniasz z wiekszego na mniejszy, wiec ktos moze chciec "dowodu" ze tak jest naprawde, czyli moga chciec wyslac Cie na przeglad, zeby dlagnosta potwierdzil zmiane. Najprosciej zadzwonic do urzedu i sie spytac.
-
Masz racje
-
W ZX 1.6 były XU czy TU?
-
XU5 - ze zdjecia widać że łapy silnika są inaczej.
-
To już problem ze skrzynią by był. Kiedyś kupowałem TU3 i koleś, który sprzedawał mówił, że w 306 montowali TU5 i jak zamieniać 1.4 - 1.6 czy odwrotnie to jedyny sensowny silnik bo najmniej przeróbek. Kiedyś mi się myślało zrobić ZX 1.8 16v ale na samą myśl o kablach, półosie, hamulce, skrzynia itd się odechciało.
-
Tomasz Wroniszewski napisał:
To już problem ze skrzynią by był. Kiedyś kupowałem TU3 i koleś, który sprzedawał mówił, że w 306 montowali TU5 i jak zamieniać 1.4 - 1.6 czy odwrotnie to jedyny sensowny silnik bo najmniej przeróbek. Kiedyś mi się myślało zrobić ZX 1.8 16v ale na samą myśl o kablach, półosie, hamulce, skrzynia itd się odechciało.
E tam 3,0 v6 się zmieściło... a wszystko było inne...
-
Nie ma rzeczy niemożliwych. Czasami tylko motywacji brak :D Ale mam już swoje wymarzone 1.8 16v no i mało mocy :D
-
To tak dla doprecyzowania ta podmiana byla latwa miedzy TU3JP i TU5JP (z 306), wcale niekoniecznie kazdy 1.4i z ZXa, szczegolnie pierwsze roczniki, poszedlby tak latwo. Ja w starszym ZXie mialem inne polosie, skrzynie biegow itp. Z kolei moj (jeszcze) obecny moznaby przelozyc wprost, zostawiajac polosie i wiele innych.
Pozostaje jezcze jeden drobazg - hamulce, ktore w 1.4 sa jednak slabsze niz w 1.6 (bebny z tylu i brak ABSu). W tym przypadku pytajacego akurat odwrotnie, wiec przynajmniej ten temat odpada.
Tutaj przy okazji widac dziwna polityke PSA - w ZXie dopiero w 96 wstawili TU3JP, a 1.6 byl XU do samego konca (97). Z kolei w pug306 od poczatku byl 1.6 TU5JP. Szkoda ze nie trafil fabrycznie do ZXa, byloby piekne auto...