Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Tomasz Szewczyk w Styczeń 02, 2012, 22:33:01
-
Witam
sprawdzając ostatnio ACITA wieloryba napotkałem na błędy, jak w załączonym obrazku
Mile widziane podpowiedzi od czego zacząć poszukiwania ,
dodam że nie jest to wina braku płynu EOLYS bo jest i to sporo ,
FAPa wyjąłem i wymyłem wykonałem telekodowanie i błąd pozostał ,
kabelki (te idące pod autem do zbiorniczka) na pierwszy rzut oka są ok (przejść nie sprawdzałem nie wiem gdzie są pozostałe łączenia prócz tego przy zbiorniczku)
-
na początek sprawdź bezpieczniki w bsi, jeden z nich jest od pompki, jak masz fejs to możesz zadać test pomki i bedziesz wiedział czy działa,
-
Artur Juchniewicz napisał:
na początek sprawdź bezpieczniki w bsi, jeden z nich jest od pompki, jak masz fejs to możesz zadać test pomki i bedziesz wiedział czy działa,
Test pompki robiłem nie udana próba wyszła (nie da się przeprowadzić wywala błąd)
Pewnie będzie to zabawne ale bezpieczników nie sprawdzałem :) (nawet do głowy mi nie przyszło że pompka dodatku ma swój bezpiecznik)
-
z tego co pamiętam to do pompki jest taki większy - ok. 20A
-
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki wzrokowo (wyjąłem obejrzałem i wsadziłem ) wszystkie są ok w opisie w instrukcji widnieje jako bezpiecznik F4 15A powiązany jest z alarmem i modułem drzwi szyby się otwierają po wyjęciu bezpiecznika F4 już nie co też wskazuje na to że bezpiecznik jest sprawny
Trzeba szukać dalej tylko gdzie ?
-
Jak bezpiecznik jest dobry i pompa dostaje napięcie to niestety pozostaje wymiana zbiorniczka. Pracą pompy steruje kalkulator dodatku, który znajduje się w okolicach progu prawych tylnych drzwi. Można go tez sprawdzić.
-
Czy pompka dostaje napięcie nie wiem , bo przy teście pompki zadanym z interfejsu wyskakuje błąd (nie słychać cyknięcia)
Artur: jesteś w stanie podesłać schemat łączenia wtyczki przy zbiorniczku do innego złącza ?? bo chyba jest to gdzieś przy zbiorniku z paliwem pod siedzeniem ale nie jestem pewien
-
Nie mam schematu elektrycznego, ale pompa zasilana jest z kalkulatora dodatku więc logicznym się wydaje, że tam się kończy ten przewód. Pompę dodatku możesz sprawdzić na krótko - odpiąć wtyczkę i podłaczyć napięcie:
Styk3: (+12V)
Styk4: (-)
-
Popa sprawdzona bezpośrednio do Aku. Działa cyka
Znalazłem za to że na wtyczce od pompki jest napięcie 8,5V
,pytanie czy to normalne ??dodam iż te napięcie jest przy wyłączonym zapłonie, Może ktoś z kolegów sprawdzić na swoim aucie ?
Najlepsze dojście jest pod siedzeniem z tyłu wiązka opisana nr SL990801 Gniazda wtykowe 5 i 6 odpowiedzialne za pompę FAP
-
Sprawdź sobie wszystkie bezpieczniki również te w BSM pod maską, ale miernikiem. Jeśli bezpieczniki są w porządku to masz padnięty kalkulator dodatku. Napięcie powinno być 12V i pojawić się przez 5s od przekręcenia kluczyka oraz przez ok. 2 minuty po zatankowaniu powyżej 10L, odpaleniu i zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
-
Wymienilel kalkulator dodatku, dalej to samo napięcie występuje 8,5V ,w dalszym ciagu nie można wykonać testu pompki
-
a sprawdziłeś wcześniej jakie napięcie dochodzi na kalkulator? może gdzieś nie ma masy,
-
Wydaje mi się ze masa jest , bo gdy odlacze kalkulator wywala błędy ze korek wlewu paliwa otwarty i mało płynu fap
-
Myślę, że jak nie znasz się dobrze na elektryce to lepiej podjedź do jakiegoś warsztatu elektrycznego aby Ci to posprawdzali. Zapłacisz 50 Pln a zaoszczędzisz sporo czasu.
-
Problem rozwiązany
Pompka dodatku walnięta
Po wymianie wszystko ok
-
Czyli nie do końca sprawdziłeś czy pompka działa. Wymieniłeś cały zbiornik?
-
Sprawdzałem czy to pompka tylko pomyliłem pompkę z wtryskiwaczem :)
Dopiero jak dostałem schemat (podziękowania dla kolegów z [color=ff0000]piii[/color].fora.pl) doszedłem co jest co
Tak wymieniłem zbiorniczek cały , mam jeszcze z tym mały problem gdyż jak daje test wtryskiwacza nie słychać szczelania (nie trzeba jakoś odpowietrzyć albo coś w tym rodzaju ??)
Dodatkowo mam błąd po przekroczeniu 130km/h wywala ESP i poprawa jakości spalin z interfejsu odczytuje coś takiego :
Kod Usterki 0245
http://img190.imageshack.us/img190/7640/wtryskr.jpg
http://img828.imageshack.us/img828/1512/wtrysk1.jpg
-
Czeka się zdaje się że sprawdzenie podciśnienia w cytrusie :-)
-
Tomasz Szewczyk napisał:
Sprawdzałem czy to pompka tylko pomyliłem pompkę z wtryskiwaczem :)
Dopiero jak dostałem schemat (podziękowania dla kolegów z [color=ff0000]piii[/color].fora.pl) doszedłem co jest co
Tak wymieniłem zbiorniczek cały , mam jeszcze z tym mały problem gdyż jak daje test wtryskiwacza nie słychać szczelania (nie trzeba jakoś odpowietrzyć albo coś w tym rodzaju ??)
Dodatkowo mam błąd po przekroczeniu 130km/h wywala ESP i poprawa jakości spalin z interfejsu odczytuje coś takiego :
Kod Usterki 0245
http://img190.imageshack.us/img190/7640/wtryskr.jpg
http://img828.imageshack.us/img828/1512/wtrysk1.jpg
Sprawdź działanie przepustnicy SWIRL
-
Darek: właśnie o tym myślałem ale nie mogę jej znaleźć, wiem ze jest z tej samej strony co aku. przy silniku gdzieś na dole ale moje oko nie widzi tego :)
A jak SWILa sprawdzić czy jest ok ?
Element nr17??
-
SWIRL składa się z elektrozaworu (2) podającego podciśnienie na siłownik (3), który steruje klapą przepustnicy (23). Osobiście sprawdził bym elektrozawór sterujący turbo (8) i szczelność podciśnienia od akumulatora podciśnienia (6) do siłownika zmiennej geometrii turbiny (11)
-
Super schemat.
Tak jak myślałem są aż 4elektrozawory , znalazłem narazie dwa ale dzięki temu schematowi dojde który jest który
Pytanko wszystkie 4 elektrozawort są takie same??
-
elektrozaworów jest 5, 3 są razem na podszybiu i jeden na obudowie filtra powietrza i są one takie same. Od SWIRLA (na bloku silnika) jest inny.
-
przepraszam że w dubluję temat, ale tu chyba odpowiedniej będzie. po myciu (prawdopodobnie) fap, wyskajuje cały czas błąd " domieszkowanie oleju napędowego. wskażnik paliwa" tak występuję w kalkulatorze wtrysku. co może być przyczyną, może coś źle wklepałem dot. wymiany fap w lexii?
-
Witam, czy owe elektrozawory mozna jakos wyczyscic/zregenerowac?
-
Tomasz Szewczyk napisał:
Darek: właśnie o tym myślałem ale nie mogę jej znaleźć, wiem ze jest z tej samej strony co aku. przy silniku gdzieś na dole ale moje oko nie widzi tego :)
A jak SWILa sprawdzić czy jest ok ?
Element nr17??
Faktycznie ,jest przy silniku i ciężko ją znaleźć, ale samo cięgno sterujące dodatkowymi kanałami widać po zdjęciu górnej osłony silnika.Działanie można sprawdzić wkręcając energicznie silnik powyżej 2100-2300 obr. Dźwignia powinna się przemieszczać. Element nr 17 to elektrozawór sterujący przepustnicą gorącego powietrza.Na rys poniżej SWIRL to element nr 12. Steruje ona dźwignią nr 10, którą dobrze widać po zdjęciu górnej osłony.
-
Witam, w dalszym ciagu niewiem czy mozna jakos wyczyscic owe zaworki. Znalazlem kilka roznych wypowiedzi jedni mowia, ze tak inni, ze tylko wymiana. Czy owe zaworki sa takie same od 1.6, 2.0 i 2.2? Tanie nie sa a nigdy nie wiadomo co w uzywce siedzi.
-
mam pytanie dotyczące tego błędu co u kolegi z tą turbiną i mianowicie już jakiś czas temu wymieniłem siłownik oznaczony numerem 3 z schematu kolegi ,,Grafoman:-)" i błąd nadal wywala posprawdzałem te elektrozawory niby wszystko ok ale u mnie jest ten układ troszkę inny ja nie mam tego zbiorniczka oznaczonego numerem 6 miałem go kiedyś on jest pod wspomaganiem hamulców ale były problemy to kupiłem cała instalacje z tymi zaworkami rurkami takom wymontowaną z innego auta (w którym tego zbiorniczka nie było)i był spokój jakiś rok a teraz mam powtórkę z rozrywki i mało tego jak wywali błąd to ciśnienie zadane pokrywa się z zmierzonym :| .
Czy ten zbiornik jest potrzebny w tym układzie i jaki macie na wolnych obrotach procent otwarcia zaworu turbiny ja mam jakieś 54%
-
Witam
ja na razie odpuściłem sobie to bo nie mam warunków by to posprawdzać auto pod chmurką, a jak wiadomo pogoda na razie nie sprzyja
Jak zmieni się pogoda na bardziej odpowiednią to dam znać co wymodziłem
-
znalazłem coś takiego
-
Tomasz Szewczyk napisał:
... wymieniłem zbiorniczek cały , mam jeszcze z tym mały problem gdyż jak daje test wtryskiwacza nie słychać szczelania (nie trzeba jakoś odpowietrzyć albo coś w tym rodzaju ??)
...
Kto może sprawdzic w MKI 2.2Hdi czy słychać wtryskiwacz dodatku FAP przy teście , u mnie pompke słychać ale wtryskiwacza nie , przy podłączeniu na krótko słychać wtryskiwacz
-
Mam jeszcze coś takiego na temat błędu P0254
Generic OBD Error Code Details for P0254
Injection Pump Fuel Metering Control "A" High (Cam/Rotor/Injector)
What does this mean?
OBD Code P0254refers to
The ECM detects a discrepancy between the Pulse-Width Modulation (PWM) supplied to the Electronic Fuel Control Actuator (FCA) and the PWM returned from the Electronic Fuel Control Actuator (FCA).
Symptoms
Possible sumptoms of OBD code P0254
- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
Causes
Possible causes of OBD code P0254
- Fuel Pump - FCA Driver Open - Return Circuit Open from FCA to ECM - FCA Driver Circuit Shorted to External Voltage - FCA Return Circuit Shorted to External V
Possible Solutions
-
Tomasz Szewczyk napisał:
znalazłem coś takiego
Takie położenie SWRL ma silnik 2,2 HDi w C8. W C5 MkI nie widziałem jeszcze.
-
To jest specyfikacja z mk1 ale po wysokim opr czyli rok około 2003 , ciekawe czy ma to duża różnice
-
Tomasz Szewczyk napisał:
Tomasz Szewczyk napisał:
... wymieniłem zbiorniczek cały , mam jeszcze z tym mały problem gdyż jak daje test wtryskiwacza nie słychać szczelania (nie trzeba jakoś odpowietrzyć albo coś w tym rodzaju ??)
...
Kto może sprawdzic w MKI 2.2Hdi czy słychać wtryskiwacz dodatku FAP przy teście , u mnie pompke słychać ale wtryskiwacza nie , przy podłączeniu na krótko słychać wtryskiwacz
slychac, tylko trzeba najlepiej miec glowe pod autem ;-)
Mi 3 z 5-ciu zaworkow pady na raz. 2 wymienione jeden zostal :-/ niewiem czy sa rozbieralne. Po wymianie tego kolo filtra obroty przestaly mi falowac. Ale blad domieszkowania nie znikl :-(
-
ja znalazłem coś ciekawego na stronie
http://chomikuj.pl/probielany/Polskie++MENU+RT2+VDO+Dayton+Color+P607++C5+++ZA+DARMO
w dziale manuale c5 ( SWIL- Citroen C5)
jak się troszkę ociepli to obadam ten temat z turbiną ale czuje że nie będzie łatwo się do niej dostać pozdrawiam
a i jest też spolszczenie do nawi działa polecam