Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Tomasz Szewczyk w Styczeń 02, 2012, 22:33:01

Tytuł: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Szewczyk w Styczeń 02, 2012, 22:33:01
Witam
sprawdzając ostatnio ACITA wieloryba napotkałem na błędy, jak w załączonym obrazku

Mile widziane podpowiedzi od czego zacząć poszukiwania ,
 dodam że nie jest to wina braku płynu EOLYS bo jest i to sporo ,
 FAPa wyjąłem i wymyłem wykonałem telekodowanie i błąd pozostał ,
 kabelki (te idące pod autem do zbiorniczka) na pierwszy rzut oka są ok  (przejść nie sprawdzałem nie wiem gdzie są pozostałe łączenia prócz tego przy zbiorniczku)
Tytuł: Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Styczeń 02, 2012, 22:57:41
na początek sprawdź bezpieczniki w bsi, jeden z nich jest od pompki, jak masz fejs to możesz zadać test pomki i bedziesz wiedział czy działa,
Tytuł: Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Szewczyk w Styczeń 03, 2012, 07:29:20
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
na początek sprawdź bezpieczniki w bsi, jeden z nich jest od pompki, jak masz fejs to możesz zadać test pomki i bedziesz wiedział czy działa,


Test pompki robiłem nie udana próba wyszła (nie da się przeprowadzić wywala błąd)
Pewnie będzie to zabawne ale bezpieczników nie sprawdzałem :) (nawet do głowy mi nie przyszło że pompka dodatku ma swój bezpiecznik)
Tytuł: Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Styczeń 03, 2012, 10:07:37
z tego co pamiętam to do pompki jest taki większy - ok. 20A
Tytuł: Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Szewczyk w Styczeń 03, 2012, 12:49:21
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki wzrokowo (wyjąłem obejrzałem i wsadziłem ) wszystkie są ok w opisie w instrukcji widnieje jako bezpiecznik F4 15A powiązany jest z alarmem i modułem drzwi szyby się otwierają po wyjęciu bezpiecznika F4 już nie co też wskazuje na to że bezpiecznik jest sprawny
Trzeba szukać dalej tylko gdzie ?
Tytuł: Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Styczeń 03, 2012, 15:51:46
Jak bezpiecznik jest dobry i pompa dostaje napięcie to niestety pozostaje wymiana zbiorniczka. Pracą pompy steruje kalkulator dodatku, który znajduje się w okolicach progu prawych tylnych drzwi. Można go tez sprawdzić.
Tytuł: Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Szewczyk w Styczeń 03, 2012, 16:36:13
Czy pompka dostaje napięcie nie wiem , bo przy teście pompki zadanym z interfejsu wyskakuje błąd (nie słychać cyknięcia)
Artur: jesteś w stanie podesłać schemat łączenia wtyczki przy zbiorniczku do innego złącza ?? bo chyba jest to gdzieś przy zbiorniku z paliwem pod siedzeniem ale nie jestem pewien
Tytuł: Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Styczeń 04, 2012, 09:34:28
Nie mam schematu elektrycznego, ale pompa zasilana jest z kalkulatora dodatku więc logicznym się wydaje, że tam się kończy ten przewód. Pompę dodatku możesz sprawdzić na krótko - odpiąć wtyczkę i podłaczyć napięcie:
Styk3: (+12V)
Styk4:  (-)
Tytuł: Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Szewczyk w Styczeń 07, 2012, 10:19:44
Popa sprawdzona bezpośrednio do Aku. Działa cyka
Znalazłem za to że na wtyczce od pompki jest napięcie 8,5V
,pytanie czy to normalne ??dodam iż te napięcie jest przy wyłączonym zapłonie, Może ktoś z kolegów sprawdzić na swoim aucie ?
Najlepsze dojście jest pod siedzeniem z tyłu wiązka opisana nr SL990801 Gniazda wtykowe 5 i 6 odpowiedzialne za pompę FAP
Tytuł: Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Styczeń 07, 2012, 13:18:56
Sprawdź sobie wszystkie bezpieczniki również te w BSM pod maską, ale miernikiem. Jeśli bezpieczniki są w porządku to masz padnięty kalkulator dodatku. Napięcie powinno być 12V i pojawić się przez 5s od przekręcenia kluczyka oraz przez ok. 2 minuty po zatankowaniu powyżej 10L, odpaleniu i zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
Tytuł: Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Szewczyk w Styczeń 14, 2012, 14:38:50
Wymienilel kalkulator dodatku, dalej to samo napięcie występuje 8,5V ,w dalszym ciagu nie można wykonać testu pompki
Tytuł: Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Styczeń 14, 2012, 18:41:55
a sprawdziłeś wcześniej jakie napięcie dochodzi na kalkulator? może gdzieś nie ma masy,
Tytuł: Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Szewczyk w Styczeń 14, 2012, 19:46:54
Wydaje mi się ze masa jest , bo gdy odlacze kalkulator wywala błędy ze korek wlewu paliwa otwarty i mało płynu fap
Tytuł: Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Styczeń 14, 2012, 20:22:17
Myślę, że jak nie znasz się dobrze na elektryce to lepiej podjedź do jakiegoś warsztatu elektrycznego aby Ci to posprawdzali. Zapłacisz 50 Pln a zaoszczędzisz sporo czasu.
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Szewczyk w Luty 04, 2012, 17:13:44
Problem rozwiązany
Pompka dodatku walnięta
Po wymianie wszystko ok
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Luty 06, 2012, 09:27:50
Czyli nie do końca sprawdziłeś czy pompka działa. Wymieniłeś cały zbiornik?
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Szewczyk w Luty 06, 2012, 13:06:27
Sprawdzałem czy to pompka tylko pomyliłem pompkę z wtryskiwaczem :)
Dopiero jak dostałem schemat (podziękowania dla kolegów z [color=ff0000]piii[/color].fora.pl) doszedłem co jest co
Tak wymieniłem zbiorniczek cały , mam jeszcze z tym mały problem gdyż jak daje test wtryskiwacza nie słychać szczelania (nie trzeba jakoś odpowietrzyć albo coś w tym rodzaju ??)
Dodatkowo mam błąd po przekroczeniu 130km/h wywala ESP i poprawa jakości spalin z interfejsu odczytuje coś takiego :
Kod Usterki 0245
http://img190.imageshack.us/img190/7640/wtryskr.jpg
http://img828.imageshack.us/img828/1512/wtrysk1.jpg
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Jarosław Bulik w Luty 06, 2012, 15:41:32
Czeka się zdaje się że sprawdzenie podciśnienia w cytrusie :-)
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Niedziółko w Luty 06, 2012, 17:39:06
Cytuj

Tomasz Szewczyk napisał:
Sprawdzałem czy to pompka tylko pomyliłem pompkę z wtryskiwaczem :)
Dopiero jak dostałem schemat (podziękowania dla kolegów z [color=ff0000]piii[/color].fora.pl) doszedłem co jest co
Tak wymieniłem zbiorniczek cały , mam jeszcze z tym mały problem gdyż jak daje test wtryskiwacza nie słychać szczelania (nie trzeba jakoś odpowietrzyć albo coś w tym rodzaju ??)
Dodatkowo mam błąd po przekroczeniu 130km/h wywala ESP i poprawa jakości spalin z interfejsu odczytuje coś takiego :
Kod Usterki 0245
http://img190.imageshack.us/img190/7640/wtryskr.jpg
http://img828.imageshack.us/img828/1512/wtrysk1.jpg

 Sprawdź działanie przepustnicy SWIRL
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Szewczyk w Luty 06, 2012, 18:24:31
Darek: właśnie o tym myślałem ale nie mogę jej znaleźć, wiem ze jest z tej samej strony co aku. przy silniku gdzieś na dole ale moje oko nie widzi tego :)
A jak SWILa sprawdzić czy jest ok ?
Element nr17??
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Luty 07, 2012, 21:46:39
SWIRL składa się z elektrozaworu (2) podającego podciśnienie na siłownik (3), który steruje klapą przepustnicy (23). Osobiście sprawdził bym elektrozawór sterujący turbo (8) i szczelność podciśnienia od akumulatora podciśnienia (6) do siłownika zmiennej geometrii turbiny (11)
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Szewczyk w Luty 07, 2012, 23:21:10
Super schemat.
Tak jak myślałem są aż 4elektrozawory , znalazłem narazie dwa ale dzięki temu schematowi dojde który jest który
Pytanko wszystkie 4 elektrozawort są takie same??
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Luty 08, 2012, 16:51:37
elektrozaworów jest 5,  3 są razem na podszybiu i jeden na obudowie filtra powietrza i są one takie same. Od SWIRLA (na bloku silnika) jest inny.
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: krzysztof cisowa w Luty 08, 2012, 17:21:25
przepraszam że w dubluję temat, ale tu chyba odpowiedniej będzie.  po myciu (prawdopodobnie) fap, wyskajuje cały czas błąd " domieszkowanie oleju napędowego. wskażnik paliwa" tak występuję w kalkulatorze wtrysku. co może być przyczyną, może coś źle wklepałem dot. wymiany fap w lexii?
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Glowa w Luty 10, 2012, 19:29:19
Witam, czy owe elektrozawory mozna jakos wyczyscic/zregenerowac?
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Niedziółko w Luty 12, 2012, 17:35:35
Cytuj

Tomasz Szewczyk napisał:
Darek: właśnie o tym myślałem ale nie mogę jej znaleźć, wiem ze jest z tej samej strony co aku. przy silniku gdzieś na dole ale moje oko nie widzi tego :)
A jak SWILa sprawdzić czy jest ok ?
Element nr17??

Faktycznie ,jest przy silniku i ciężko ją znaleźć, ale samo cięgno sterujące dodatkowymi kanałami widać po zdjęciu górnej osłony silnika.Działanie można sprawdzić wkręcając energicznie silnik powyżej 2100-2300 obr. Dźwignia powinna się przemieszczać. Element nr 17  to elektrozawór sterujący przepustnicą gorącego powietrza.Na rys poniżej SWIRL  to element nr 12. Steruje ona dźwignią nr 10, którą dobrze widać po zdjęciu górnej osłony.
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Glowa w Luty 14, 2012, 17:14:41
Witam, w dalszym ciagu niewiem czy mozna jakos wyczyscic owe zaworki. Znalazlem kilka roznych wypowiedzi jedni mowia, ze tak inni, ze tylko wymiana. Czy owe zaworki sa takie same od 1.6, 2.0 i 2.2? Tanie nie sa a nigdy nie wiadomo co w uzywce siedzi.
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Koszur w Luty 15, 2012, 19:55:46
mam pytanie dotyczące tego błędu co u kolegi z tą turbiną i mianowicie już jakiś czas temu wymieniłem siłownik oznaczony numerem 3 z schematu kolegi ,,Grafoman:-)" i błąd nadal wywala posprawdzałem te elektrozawory niby wszystko ok ale u mnie jest ten układ troszkę inny ja nie mam tego zbiorniczka oznaczonego numerem 6 miałem go kiedyś on jest pod wspomaganiem hamulców ale były problemy to kupiłem cała instalacje z tymi zaworkami rurkami takom wymontowaną z innego auta (w którym tego zbiorniczka nie było)i był spokój jakiś rok a teraz mam powtórkę z rozrywki i mało tego jak wywali błąd to ciśnienie zadane pokrywa się z zmierzonym :| .

Czy ten zbiornik jest potrzebny w tym układzie i jaki macie na wolnych obrotach procent otwarcia zaworu turbiny ja mam jakieś 54%
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Szewczyk w Luty 15, 2012, 20:59:03
Witam
ja na razie odpuściłem sobie to bo nie mam warunków by to posprawdzać auto pod chmurką, a jak wiadomo pogoda na razie nie sprzyja  
Jak zmieni się pogoda na bardziej odpowiednią to dam znać co wymodziłem
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Szewczyk w Luty 15, 2012, 21:39:50
znalazłem coś takiego
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Szewczyk w Luty 15, 2012, 22:39:55
Cytuj

Tomasz Szewczyk napisał:
... wymieniłem zbiorniczek cały , mam jeszcze z tym mały problem gdyż jak daje test wtryskiwacza nie słychać szczelania (nie trzeba jakoś odpowietrzyć albo coś w tym rodzaju ??)
...

Kto może sprawdzic w MKI 2.2Hdi czy słychać wtryskiwacz dodatku FAP przy teście , u mnie pompke słychać ale wtryskiwacza nie , przy podłączeniu na krótko słychać wtryskiwacz
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Szewczyk w Luty 15, 2012, 22:53:25
Mam jeszcze coś takiego na temat błędu P0254

Cytuj
Generic OBD Error Code Details for P0254
Injection Pump Fuel Metering Control "A" High (Cam/Rotor/Injector)
What does this mean?
 OBD Code P0254refers to
The ECM detects a discrepancy between the Pulse-Width Modulation (PWM) supplied to the Electronic Fuel Control Actuator (FCA) and the PWM returned from the Electronic Fuel Control Actuator (FCA).
Symptoms
Possible sumptoms of OBD code P0254
- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
Causes
Possible causes of OBD code P0254
- Fuel Pump - FCA Driver Open - Return Circuit Open from FCA to ECM - FCA Driver Circuit Shorted to External Voltage - FCA Return Circuit Shorted to External V
Possible Solutions
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Niedziółko w Luty 16, 2012, 21:50:53
Cytuj

Tomasz Szewczyk napisał:
znalazłem coś takiego

Takie położenie SWRL ma silnik 2,2 HDi w C8. W C5 MkI nie widziałem jeszcze.
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Szewczyk w Luty 16, 2012, 22:35:49
To jest specyfikacja  z mk1 ale po wysokim opr czyli rok około 2003 , ciekawe czy ma to duża różnice
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Glowa w Luty 17, 2012, 07:47:14
Cytuj

Tomasz Szewczyk napisał:
Cytuj

Tomasz Szewczyk napisał:
... wymieniłem zbiorniczek cały , mam jeszcze z tym mały problem gdyż jak daje test wtryskiwacza nie słychać szczelania (nie trzeba jakoś odpowietrzyć albo coś w tym rodzaju ??)
...

Kto może sprawdzic w MKI 2.2Hdi czy słychać wtryskiwacz dodatku FAP przy teście , u mnie pompke słychać ale wtryskiwacza nie , przy podłączeniu na krótko słychać wtryskiwacz


slychac, tylko trzeba najlepiej miec glowe pod autem ;-)

Mi 3 z 5-ciu zaworkow pady na raz. 2 wymienione jeden zostal :-/ niewiem czy sa rozbieralne. Po wymianie tego kolo filtra obroty przestaly mi falowac. Ale blad domieszkowania nie znikl :-(
Tytuł: Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Koszur w Luty 20, 2012, 01:02:37
ja znalazłem coś ciekawego na stronie
http://chomikuj.pl/probielany/Polskie++MENU+RT2+VDO+Dayton+Color+P607++C5+++ZA+DARMO
w dziale manuale c5 (   SWIL- Citroen C5)
jak się troszkę ociepli to obadam ten temat z turbiną ale czuje że nie będzie łatwo się do niej dostać pozdrawiam
a i jest też spolszczenie do nawi działa polecam