Klub Cytrynki
Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => XM => XM - Hydraulika i zawieszenie => Wątek zaczęty przez: w Maj 14, 2012, 18:50:52
-
Mam xm-a z 1997 roku bez HA i z tyłu na tej belce skorodowały mi przewody i teraz mam wielki wyciek z tyłu. Czy te cienkie metalowe wężyki maja jakieś specjalne oznaczenia czy coś w tym stylu?? żebym wiedział co kupić
-
weżyki albo można dorobić wg długości i srednicy. lub kupić gotowca na http://pwpnet.pl/
-
A gzie będziesz kupował? bo tego nie dostaniesz w każdym lepszym sklepie, ja zamawiałem tutaj (http://pwpnet.pl/) telefonicznie podałem długość i średnicę przewodu, i następnego dnia miałem nowe rurki.
edt. O, Paweł był szybszy:) jeszcze dodam że do XMa nie mają gotowych pojedynczych przewodów ani kompletów, przy zamawianiu trzeba znać długość i średnicę, chyba że od ubiegłego lata coś cię zmieniło.
-
Nie wiem jeszcze, w Słupsku jest trochę tych puttów może coś znajdę.. A jak nie to będzie trzeba coś zamówić:) A pękły mi one jak podniosłem samochód do góry, teraz mam tył zaślepiony, i zamknięty obieg i tyłek siedzi na glebie.
-
Paweł Ziemniewicz napisał:
weżyki albo można dorobić wg długości i srednicy. lub kupić gotowca na http://pwpnet.pl/
Albo w Rodomecie:
http://www.yp.pl/firma-produkcyjna/rodomet/onas.html
:)
-
Takie przewody tylko dorabiać... sprzedają końcówki (do XM-a nie maja) czemu mnie to nie dziwi??:( i mechanicy do łączą w całośc jakoś.
-
Kamil Lewicki napisał:
Takie przewody tylko dorabiać... sprzedają końcówki (do XM-a nie maja) czemu mnie to nie dziwi??:( i mechanicy do łączą w całośc jakoś.
Napisz po polsku bo nie można zrozumieć o co chodzi.
-
Nie sprzedają całego przewodu gotowego do montażu. Rurkę docinają na CM, i końcówki kupuje sie osobno. W zakładach mechanicznych robią z tego całość którą montuje się w samochodzie. Robią to na prasie, szczerze to nie wiem dokładnie bo pierwszy raz będę takie coś zamawiał.
-
Kamil, w słupsku wątpię aby ktoś to dorabiał
najbliżej z tego co wiem to dorabiają od ręki wg wymiaru i średnicy w Sklepie Samli w Rumii, Jesli Ci się nie spieszy to mogę zamówić rurkę i będąc w słupsku 26.05 to bym ci podwiózł,
jak cos to dzwon 519 123 027
-
Spieszy mi się bo samochód jest mi potrzebny, jutro dam Ci znać na fon oki?? bo jurto mój ojciec ma się po kręcić trochę za tym. To koło 12 dam Ci znać.
-
Kamil Lewicki napisał:
Takie przewody tylko dorabiać... sprzedają końcówki (do XM-a nie maja) czemu mnie to nie dziwi??:( i mechanicy do łączą w całośc jakoś.
Coś mi się nie chce wierzyć, że w rodomecie też.
-
z braku laku to gwintowane koncówki moża użyć te z pęknietej rurki, ważne aby ktoś miał rurke o tej srednicy i zarabiarke do koncówek citroena
-
Kamil Lewicki napisał:
Nie sprzedają całego przewodu gotowego do montażu. Rurkę docinają na CM, i końcówki kupuje sie osobno. W zakładach mechanicznych robią z tego całość którą montuje się w samochodzie. Robią to na prasie, szczerze to nie wiem dokładnie bo pierwszy raz będę takie coś zamawiał.
Jakieś dziwne rzeczy piszesz. Zdarzyło mi się kilka razy, zamawiać przewody do Xantii i XMa i zawsze przyjeżdżały gotowe do montażu. Jedynie co trzeba było zrobić to powyginać na wzór oryginału.
-
Ja mam dopiero xm-a dwa lata i nie wiem gdzie takich drobiazgów szukać. Jak mi pękł wężyk od Primery to po prostu kupiłem go w pierwszym motoryzacyjnym sklepie. A w słupsku na ul. długiej to właśnie mi powiedział że całych przewodów nie da sie kupić.. oni tylko sprzedają końcówki i rurki osobno.. szukał w komputerze i tak niczego nie znalazł.. ja sie na tym nie znam bo nie jestem mechanikiem tylko fanem tych samochodów. Dlatego proszę was o pomoc, bo nie ukrywam że samochód mi potrzebny a jazda z zaślepionym tyłem nie jest fajna. i autko stoi na podwórku.
-
W słupsku zobacz w serwisie na ul.Przemysłowej za Famarolem tam był kiedyś warsztat który robił francuzy może mają maszynkę do zarobienia końcówek.
W zwyklym sklepie moto to wątpię bardzo aby mieli rurki fi 3,5 lub 4,5 mm - te rurki strasznie trudno dostać.
Kiedys na picassie widziałem domowej roboty przyrząd do zarabiania koncowek do cytryn- jak znajde to wkleje fotki
-
Paweł Ziemniewicz napisał:
Kiedys na picassie widziałem domowej roboty przyrząd do zarabiania koncowek do cytryn- jak znajde to wkleje fotki
Czyżby coś w tym stylu? :)
-
o to to , zasada dzialania taka sama
-
Kamil Lewicki napisał:
Ja mam dopiero xm-a dwa lata i nie wiem gdzie takich drobiazgów szukać. Jak mi pękł wężyk od Primery to po prostu kupiłem go w pierwszym motoryzacyjnym sklepie. A w słupsku na ul. długiej to właśnie mi powiedział że całych przewodów nie da sie kupić.. oni tylko sprzedają końcówki i rurki osobno.. szukał w komputerze i tak niczego nie znalazł.. ja sie na tym nie znam bo nie jestem mechanikiem tylko fanem tych samochodów. Dlatego proszę was o pomoc, bo nie ukrywam że samochód mi potrzebny a jazda z zaślepionym tyłem nie jest fajna. i autko stoi na podwórku.
Przecież odpowiedź masz podaną na tacy kilka postów wyżej.
Dzwonisz lub piszesz do http://pwpnet.pl/ (http://pwpnet.pl/), podajesz długość i średnicę jaka ci potrzebna. Za kilka dni masz przesyłkę w domu, montujesz i cieszysz się jazdą. Prościej chyba się nie da :)
-
Już kolega Paweł mi pomógł, i nie długo będę mógł znów sie cieszyć swoim XM-em:D
-
Ma ktos wiecej informacji o tej prasie do przewodów ,mozna to gdzieś nabyć?
-
Można sobie zrobić.
-
maszynkę można zrobić we własnym zakresie
potrzebna sztabka stali lub dwie w której wierci sie otwór 3.3 lub 4.3 mm oraz otwory na skręcenie całości srubami, z drugiej strony wiercisz otwór na srubę do zarabiania koncówki sądze że średnica około 10mm i gwintujemy na taka srubę. Następnie przecinamy sztabkę wzdłuż na połowę.
Dalej trzeba przygotować sobie srubę w której wiecimy otwór 3.5 lub 4.5 mm na głebokośc okolo 7-10mm, następnie odpowienio fazujemy koncówkę sruby i otworu w który będzie wkręcana. Na zdjęciu jest jeszcze pierścień który formuje kształt zgrubienia na rurce , ale sądze że jest on w tym przypadku tzw. adapterem do różnych średnić rurek.
Operacja polega na umieszczeniu rurki w otworze w sztabce. Skręceniu obu stron sztabki tak aby unieruchomić rurkę. Następnie z wyczuciem wkręcać śrubę, w która wejdzie ok. 7-10mm rurki a około 5 mm zostanie zagniecione na zewnątrz.
Ja bym przewiercił jeszcze ta śrubę na około 1 - 1.5 mm i w ten otwór włożył jakiś gwóźdź czy pręcik tak aby nie zagnieść wewnętrznego otworu w rurce.
-
http://pwpnet.pl/index.php?l=pl&s=prod&co=ez&f=zl
Pękły mi dwa przewody z tyłu w XM-ie tuz nad tylna belka, są one grubości 3.5mm. będę je dorabiał tylko nie wiem jaki typ złączki zamówić by pasowały później przy montażu przewodów. długość złączki to 18 mm.
// Masz już jeden temat, w którym poruszyłeś swój problem, więc może tam go dokończ? - scalam.
-
Ja bym chciał wymienić większość przewodów hydraulicznych aby po prostu czuć się lepiej jadąc moim xm'enem... Planuje jeszcze zrobić to w tym roku i chciałbym zlecić tą usługę firmie Rodomet. Tylko zastanawiam się czy aby nie będą sie bali tak starego Xm'a V6? :) Jeszcze nie kontaktowałem sie z nimi w tej sprawie, ale na pewno niedługo to zrobie. Wiem że naprawa nie będzie tania ale mój Xm uważam że jest wart zainwestowania tych pieniędzy...
-
mój Xm uważam że jest wart zainwestowania tych pieniędzy.
Żaden nie jest.
-
Myślalem nad zrobieniem takiej maszynki .Ale nie posiadam jeszcze wiertarki stołowej i czasu na kombinowanie z odpowiednimi materiałami .Poza tym widzę problem z wyjęciem tej części najbardziej sprasowanej.Może ktoś podejmie się takiej produkcji?
Temat praski ciekawy poniewaz jak mamy długi przewód a końcówka podkoroduje to cały na szrot a tak można by mieć krótsze w inne miejsce
-
Komplet przewodów do XM'a to wydatek okolo 800-1000zł + robocizna sprawa przy dobrych układach może zmaknąć sie w kwocie 1500-1700 zł. XM nawet z 89 nie jest na tyle stary aby wymieniac wszystkie węzyki. (Zwróć uwagę że jesli masz Hydroactiv to pewnie bedziesz chciał dorabiac węże gumowe), a zapomnij już całkiem o zastępowaniu stalowych rurek fi 6 (od pompy) rurkami miedzianymi - rozejdą sie na szwach wcześniej niż te które służą Ci od 20 lat.
Wg mnie warto wymienić rurki przy tylnym zaiwieszeniu i hamulcach, czasami też długie rurki idące z przodu do tyłu.
W XMie zdarzyło mi sie własnie wymienić jedną długą rurkę oraz jedna do zaworów diravi.
Ale np w BX'ie (23 lata) i w GS'ie(32 lata) praktycznie nie wymieniałem żadnej rurki, wszystkie są oryginalne i z tego co widzę to posłużą jeszcze z kolejne 10 lat.
-
Szkoda, że tak nie jest w CX-ach :-(
-
Artur Zamozny napisał:
Myślalem nad zrobieniem takiej maszynki .Ale nie posiadam jeszcze wiertarki stołowej i czasu na kombinowanie z odpowiednimi materiałami .Poza tym widzę problem z wyjęciem tej części najbardziej sprasowanej.Może ktoś podejmie się takiej produkcji?
Temat praski ciekawy poniewaz jak mamy długi przewód a końcówka podkoroduje to cały na szrot a tak można by mieć krótsze w inne miejsce
Zapewne taniej niż zlecić komuś zrobienie wyjdzie po prostu ją zamówić... http://www.beepro.de/index.html