Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Konrad Kowal w Maj 30, 2012, 15:10:04
-
Szukam zamienników żarówek HP24 tak aby swiecily bialym swiatlem. Cos podobnego jak ksenony. Polecicie cos??
-
znalazłem taką na allegro i też myślę o zamianie (Żarówka GY6,35 23 LED 5050 SMD )
-
I ona na pewno bedzie tam pasowala?
-
gabarytowo tak ale muszę zdobyć oprawę z hp24 i spróbować
-
Prefix prosze uzupełnic w temacie wątku.
-
To może być ciekawe,światła dzienne bieluśkie jak ledy.Zapodajcie fotki jak coś wykombinujecie.
-
Ja cos bede probowal, bo musze to zrobic. Aaa czyli taka zwykla zarowka nie wejdzie musi byc oprawka z HP24??
Oprawe jedna bede mial bo mam jedna spalona.
-
ta żarówka co znalazłem na allegro na pewno wejdzie w otwór problem może polegać na tym żeby ja dobrze wlutować w oprawkę hp, moc leda odpowiada żarówce ok 25w kolejny problem to trwałość tego leda a wiadomo żeby się dostać w C5 do oprawki to jakieś 0,5h grzebania.
-
A czy ta zarówka by byla?
http://moto.allegro.pl/zarowka-led-samochodowa-t20-w21w-48smd-l0512-sklep-i2348109920.html
-
Ja też mam pytanie w temacie - żeby wyjąć starą żarówkę - czy można dostać się do niej przez zaślepki na spryskiwacze? A jeśli tak, to jak wyjąć te zaślepki?
-
myślałem o tej żarówce;
http://allegro.pl/zarowka-gy6-35-23-led-5050-smd-400lm-ciepla-gw-24m-i2399319982.html
-
Nie wiem jak wyglada jej barwa. Wole biala zimna. W przyszlym tygodniu mam zamiar to zrobic. Tylko nie wiem ktora zarowke kupic.
-
czy ktoś już władował tam LEDa? Muszę pilnie kupić, więc proszę o informację, która będzie pasować
dzięki
ps. te żarówki z aukcji powyżej to są na 230V:)
-
tak,ale dzwoniłem do nich i mają takie same tylko na 12V nie wystawili ich na allegro.
-
Muszę zmienić, więc trzeba działać szybko - te pokazane przez Was to Gy6, natomiast na stronach fr
http://www.planete-citroen.com/forum/showthread.php?t=129109&page=17
i innych
http://bec-led-auto.blogspot.com/p/hp24w.html
piszą o G4 o mocy ok 6W - czy ktoś to próbował, czy mam testować? G4 są przy okazji znacznie tańsze.
ps: tutaj ze zdjęciami!!!
http://www.planete-citroen.com/forum/showthread.php?t=129109&page=20
Edit:
widzę, że nikt się jeszcze tym na poważnie nie zajął, a materiałów dużo:
http://www.forum-peugeot.com/Forum/forum-peugeot/peugeot-5008/feux-diurnes-sujet_827_2.htm#bas
i
http://www.forum-peugeot.com/Forum/forum-peugeot/peugeot-5008/Tuning/eclairage-diurne-sujet_859_1.htm
-
mogę załatwić oryginały za pół ceny
-
w jakiej cenie te ledy i czy z oprawkami?
jarek czurak napisał:
mogę załatwić oryginały za pół ceny
-
nie ledy tylko dziecko philipsa i valeo (żarówka z oprawką) po 60 pln
-
jarek czurak napisał:
nie ledy tylko dziecko philipsa i valeo (żarówka z oprawką) po 60 pln
przemyślę temat
-
OK te 60 zl jest nieaktualne :) dla wszystkich zainteresowanych takie same zarowki stosowane sa w alfa romeo giulietta i w ASO fiata kosztuja 47 zl brutto
:), jest stosowana tak jak u nas w swiatlach do jazdy dziennej. Pozostaje tylko pytanie do CITROENA dlaczego ten sam produkt konkurencja moze sprzedać 3x (i raczej nie robia tego charytatywnie:) ) taniej a z nas swoich klientow probuje robic ......... ????
-
oj chyba nie gulietta a w MiTo ale reszta sie zgadza :)
-
Masz rację ,ale idź do nich i się zapytaj o te żarówki .Zobaczysz jak oczy wybałuszą ze zdziwienia ,że coś takiego sprzedają :) Najlepiej żebyś pokazał palcem w konkretnym samochodzie ;)
-
Szukalem po sklepach i nic. Jutro zamawiam te
http://moto.allegro.pl/zarowka-led-samochodowa-t20-w21w-48smd-l0512-sklep-i2348109920.html
Jak myslicie zmiesci? Czy troche za mocna jest?
-
idż do ASO fiata napewno mają a jesli nie to w 1-2 dni sprowadzą
-
Czy miga wam kontolka od świateł mijania gdy macie spaloną żarówke od dziennych?? Bo podobno nie ma żadnych zabezpieczeń. Ale bezpiecznik jednak jest. Żarówki już zamowiłem efekt przeróbki pokaże w następnym tygodniu.
-
Czy miga wam kontolka od świateł mijania gdy macie spaloną żarówke od dziennych?? Bo podobno nie ma żadnych zabezpieczeń. Ale bezpiecznik jednak jest. Żarówki już zamowiłem efekt przeróbki pokaże w następnym tygodniu.
-
odgrzewam temat- czy ktoś zastosował już ledy zamiast hp24?
-
Witam Forumowiczów.
Od niedawna jestem posiadaczem C5 MK3 2009 - niestety przy zakupie nie zauważyłem że komputer nie ma funkcji świateł dziennych (Day light) - czy jest jakiś sposób aby ową funkcję uruchomić lub doinstalować ?
Pozdrawiam
-
Mniemam ze sprawdzales na wyswietlaczu pomiedzy zegarami czy masz tam zaznaczone "uruchomione swiatla dzienne" . Uwazam ze napewno masz opcje do jazdy na dziennych tylko albo sam ich nie wlaczyles albo ktos ci je wylaczyl z menu . Jesli nie masz tej opcji wlanczania na wyswietlaczu pomiedzy zegarami moze za pomoca MIRASCRIPT uda sie to wlaczyc . Masz taka zakladke jak RTxSET.CMD a w niej "View/modify VEICLE CONF section ?" moze tam cos zostalo przestawione i nie masz swiatel dziennych. Ale powtorze mniemam ze patrzyles na tym wyswietlaczu pomiedzy zegarami i nie masz tam opcji zaznaczonej swiatla dzienne.
-
Dobrze mniemasz nie mam takiej opcji między zegarami, jak wchodzę w ustawienie światłe mam dwie opcje : doświetlanie zakrętów i "going home".
-
Mam już te ledy. Dzisiaj wieczorem moze zrobie fotke i wstawie.
-
I jest fotka. Jedno swiatlo bo auto w garazu i nie bylo jak.
http://www.bankfotek.pl/view/1307975
-
Mozesz podac dokladne namiary na zarowki jakie zamontowales bo link wczesniej odsyla do archiwum , moze masz dane kolesia od ktorego kupiles. Jak ci poszlo z wymiana , duzo roboty i czy ciezko. Juz na zdjeciu robi wrazenie bo jest moje ulubione swiatlo biale zimne. A pewnie z odleglosci oba robia piorunujace wrazenie moze zapodasz fote z odleglosci na caly przod .
-
Ledy robią robotę,to fakt.Po sprowadzeniu Cytrynki byłem zmuszony włączyć światła do jazdy dziennej przez serwis,radochy było co niemiara gdy zaczęły świecić.To samo było by pewnie z ledami.Również jestem zainteresowany tajnikami jakie kryją zamontowanie świateł led.
-
Z montażem bylo troche problemów. Trzeba sciągać zderzak a tam czujniki, kabelki, spryskiwacze. Zrobil mi to znajmoy mechanik. Pierwsze zarówki które kupilem byly za szerokie o 2mm. Otwor mial miec 20mm, a okazalo sie że ma 18mm. Drugie żarówki 16mm weszly bardzo ciasno, zero luzu. W obecnej chwili nie ma takich żarówek na allegro, ale wstawie fote. I te żarówki są troche za slabe. Mocniejszych o tych wymiarach chyba nie da sie znaleźć. Ale i tak jest dobrze.
http://www.bankfotek.pl/view/1308202
-
Kolego a jaka była długość trzonka tych żarówek albo czy orientujesz się jakie długie tam mogę wejść.
-
A jak z mocowaniem tych żarówek? przerabiałeś oprawki z HP24 czy jak? A tak w ogóle to całkiem fajnie to wygląda :-)
-
Już nie pamiętam jaka byla dlugość cala żarówka H1 miala chyba 7 cm, ale po sciagnieciu tej metalowej końcówki sporo mniej. Na dlugość żarówka ma 5 rzędów ledów, 6 rzędów nie wiem czy by weszlo. Tak przerabialem oprawki z HP24. Przerobienie oprawek to akurat prosta sprawa.
-
Wydaje mi się że znalazłem na Allegro żarówkę LED która będzie pasowała jako zamiennik HP 24 oto link do aukcji :Allegro (http://allegro.pl/zarowka-led-g4-smd-biala-6w-nowosc-i2537599735.html)
Na jednej z zagranicznych stron pokazana jest przeróbka świateł dziennych przy użyciu właśnie takiej samej żarówki: Przykład (http://bec-led-auto.blogspot.com/p/hp24w.html)
Czy waszym zdaniem będzie pasowała? Chyba to ta sama.
-
Powinna pasowac. Zależy jaką ma średnicę. Jeżeli przekracza 16mm to raczej nie wejdzie.
-
Dzwoniłem z zapytaniem do sprzedawcy i potwierdził że średnica to 16 mm.
-
No to powinny wejsc. Znając życie trzeba będzie je na sile wsadzac, ale wejda. Kupujcie i przerabiajcie. ;)
-
Czy koś jeszcze założył żarówki LED zamiast żarówek HP24?
Mam już zdemontowana jedną z żarówek ale nie wiem na 100% jakiej użyć w zamian. Chodzi mi o to aby podczas przeróbki nie uszkodzić oryginalnej oprawki. Jakieś sugestie?
-
Każdą żarówke którą bedziesz chcial wlozyc w ta oprawke musisz do niej przylutowac albo przykleic. Inaczej sie nie da. Żarówki już byly pokazywane.
-
Ja również przerobiłem już światła do jazdy dziennej na LED-owe żarówki, kupiłem na Allegro żarówki W5W które można bardzo łatwo zaadoptować do oryginalnej oprawki bez jej uszkodzenia.
Świecą bardzo fajnie, prawie tak mocno jak oryginalne HP24.
Lecz mam teraz pewien problem, ponieważ żarówka od strony pasażera nie świeci, nie jest to wina żarówki ani samej oprawki ponieważ po założeniu jej po stronie kierowcy świeci. Tak jakby nie było styku w lampie, albo zasilania. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
(http://www.klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/img5058ae0306dbf.jpg)
-
przy ledach jest ważny plus i minus, jak zamienisz to nie będzie świecić. Odwróć żarówkę w oprawce i będzie ok. Jak możesz to podeślij zdjęcia jak świecą.
-
Wiem o tym,ale żarówka świeci gdy wloże ją do drugiej lampy,nie świeci tylko po stronie pasażera, a oprawki są takie same.
-
Wczoraj za pomocą lexii chciałem u kolegi włączyć światła dzienne i okazało się żę pomimo wszystkich ustawień identycznych jak u mnie w aucie kiedy załączają się dzienne to tylko gasną światła pozycyjne oraz podświetlenie wyłączników i świecą się cały czas mijania (również w pozycji zero i auto). U mnie mogę sobie zmieniać które światła w pozycji dziennych mają świecić (czy dzienne czy mijania) u niego po zmianie opcji nadal świecą się mijania. Żarówki do dziennych oraz bezpieczniki są włożone. Moje auto pochodzi z Holandii jego z Francji- może w tym tkwi problem. WeFrancji nie ma obowiązku jazdy na dziennych.
-
Dzisiaj podłączyliśmy obie cytryny pod dwie lexie i skonfigurowaliśmy tak samo, okazało się ,że w jednej światła dzienne działają prawidłowo w drugiej zaczęło migać podświetlenie wskaźników oraz zamiast dziennych nadal świecą się światła mijania.Auta różnią się softami jedden jest z rocznika 2009 drugi 2010 wyposażenie jest takie samo.
-
Ja w swoim aby aktywować światła dzienne musiałem zmienić konfiguracje z Francji na Szwecję.
-
skonfigurowałem u kolegi identycznie jak u siebie i nie działa.
-
Więc jak już wcześniej pisałem wymieniłem żarówki HP24 na żarówki LED, poniżej efekt:
(http://imageshack.us/scaled/landing/827/ledforum2.jpg)
-
Taj jak u mnie. Widoczne ale hp24 świecą lepiej.
-
Adam Ignacyk napisał:
Wczoraj za pomocą lexii chciałem u kolegi włączyć światła dzienne i okazało się żę pomimo wszystkich ustawień identycznych jak u mnie w aucie kiedy załączają się dzienne to tylko gasną światła pozycyjne oraz podświetlenie wyłączników i świecą się cały czas mijania (również w pozycji zero i auto). U mnie mogę sobie zmieniać które światła w pozycji dziennych mają świecić (czy dzienne czy mijania) u niego po zmianie opcji nadal świecą się mijania. Żarówki do dziennych oraz bezpieczniki są włożone. Moje auto pochodzi z Holandii jego z Francji- może w tym tkwi problem. WeFrancji nie ma obowiązku jazdy na dziennych.
Cześć, witam Wszystkich.
Mam identyczny problem. Samochód sprowadzony z Francji, po aktywacji w serwisie swiateł do jazdy dziennej palą sie ksenony zamiast świateł dziennych. Wpadł juz ktoś na rozwiązanie tego problemu ??
-
Faktycznie ciekawa przypadłość.
-
w Bsi - Telekodowanie jest funkcja "włączanie automat. zapalania świateł poprzez menu personalizacji " ma być ustawione w pozycji NIE- włącza wtedy światła dzienne a nie ksenony.
-
Witam,
wczoraj przerobiłem swoje HP24 na Ledy. Całość operacji zajęła mi około 2h (wymiana+przerobienie żarówek).
Materiały:
-dwie oprawki od HP24 (ze zdemontowanych żarówek),
-klej (poxylina)
-dwie żarówki ledow G4 18 diod SMD moc 3,5W (żaówki zakupiłem na allegro, koszt 22PLN/szt, wys. żarówki 38mm,śr.16mm
Narzędzia:
-lutownica,
-klucz torx (użyłem zagiętego torxa, taki jak klucze imbusowe)
Wymiana żarówki od strony kierowcy okazuje się banalna i nawet mnie z grubymi łapami i paluchami po dojściu do wprawy zajmuje dosłownie minutę (bez demontażu czegokolwiek).Strona pasażera okazała się małym wyzwaniem, ale też dało radę. Największą trudność sprawiło mi obrócenie żarówki po jej zamontowaniu (ciężko włożyć torxa w taki sposób aby można było go obrócić).Operację demontażowe i montażowe zajęły mi łącznie około 1h. Druga godzina to czas na przerobienie żarówek.
Nowe ledy zamontowałem w oryginalną oprawkę w miejsce wyjęcia bańki. Ponieważ "nóżki" okazały się za krótkie należało je przedłużyć. Użyłem do tego nóżek od oryginalnych baniek, gdyż te i tak ukręciłem przy ich wyciąganiu. Nie udało mi się wyciągnąć baniek z szarego pierścienia bez ukręcania nóżek.
Dodatkowo wymieniłem żarówki świateł pozycyjnych W5W, również na LEDy. Teraz sjuż świeci na biało i gra z ksenonami. Szczególnie światła pozycyjne, które palą się razem z ksenonami. Oryginalne żarówki pomimo niebieskiej bańki dają żółtą barwę światła. Poniżej zdjęcie żarówek, które zamontowałem. Są jeszcze opcje o temp. barwowej 4000K i 6700K.
-
Inwencję pochwalam, ale na opakowaniu masz napis "off-road or interior use only" - znaczy to tyle że te LED-y nie mają żadnej homologacji do użytku na drogach UE w jakiejkolwiek postaci, więc akuratny diagnosta albo policmajster zapewne będzie mieć coś do gadania w tej kwestii :evil:
-
Patryk Stalski napisał:
Inwencję pochwalam, ale na opakowaniu masz napis "off-road or interior use only" - znaczy to tyle że te LED-y nie mają żadnej homologacji do użytku na drogach UE w jakiejkolwiek postaci, więc akuratny diagnosta albo policmajster zapewne będzie mieć coś do gadania w tej kwestii :evil:
Myślę, że nie będzie tak źle, światełka to małe pikuśki ;-) . Jeśli jednak na przeglądzie byłby problem to zawsze mogę wrócić do standardowej W5W. Wymiana zajmuje minutę, wyjątkowo łatwy dostęp. Co do Panów policjantów to lepiej wzięli by się za wyłapywanie domorosłych majstrów, którzy montują ksenony w zwykłe światła.
Pozdrawiam i polecam. Robią robotę :evil:
-
Uwielbiam tekst że policjanci mogliby wziąć się za innych byle nie za mnie bo ja nic nie zrobiłem :D
A te doświetlające zakrety też wymieniłeś ? Bo jak nie to jeszcze one będę dawały żółtą poświatę i nie będą pasowały kolorstycznie do innych :)
-
Patryk Stalski napisał:
Inwencję pochwalam, ale na opakowaniu masz napis "off-road or interior use only" - znaczy to tyle że te LED-y nie mają żadnej homologacji do użytku na drogach UE w jakiejkolwiek postaci, więc akuratny diagnosta albo policmajster zapewne będzie mieć coś do gadania w tej kwestii :evil:
Rzuć jakieś fotki.Póki co taka operacje mnie przerasta,ale miło będzie popatrzeć :-)
-
Rzuć jakieś fotki.Póki co taka operacje mnie przerasta,ale miło będzie popatrzeć :-)
Kilka fotek, niestety klosze brudne, zdjęcia robione na szybko.
-
Proszę uprzejmie kolegów o linka do tematu jak wymienić HP24W, bo szukam i szukam i znaleźć nie mogę. Nie wiem czemu wyszukiwanie forum nie działa mi, mam firefox'a przeglądarkę. Szukam i szukam ręcznie i nie idzie znaleźć.
-
ja wymieniłem żarówkę HP21W na OSRAM GY6,35 25W Halogen Eco Star (oczywiście bez demontażu zderzaka - jak to robią w ASO)...
materiały których użyłem to:
- wiadomo torx t40 do wykręcenia/wkręcenia żarówki
- płaski mały śrubokręt
- żarówka OSRAM GY 6,35 25W Halogen Eco Star
- wkręt do drewna o średnicy 6,3mm
- stara żarówka
zrobiłem tak:
- torxem wykręciłem starą żarówkę do oporu w lewo (ok 20% całego obrotu)
- wkręciłem palcami wkręt w miejsce torxa i wyciągnąłem żarówkę (trzeba dosyć mocno wkręcić aby wyciągnąć żarówkę z klosza)
- ze starej kompletnej żarówki delikatnie wyważyłem śrubokrętem część szklaną żarówki, która jest w szarym plastiku
- delikatnie zagiąłem nóżki żarówki OSTARM i wsadziłem ją (trzymając w chusteczce higienicznej) na miejsce spalonego elementu oryginalnej żarówki (najlepiej nie dotykać żarówki palcami, gdyż szybciej się przepalają)
- wsadziłem na miejsce "nową" żarówkę wkręcając ile się da palcami, a resztę dokręciłem torxem.
Tak wygląda żarówka po przeróbce (świeci tak jak normalna HP21W):
(http://img9.imageshack.us/img9/1295/20130329132133.jpg)
-
Po co wyjmować zderzak przy wymianie tych żarówek, toż to niedorzeczne i normalnie naciąganie klienta.
Robiłem to w tym miesiącu - ręką z torxem sięgnąć wystarczy, nawet nie trzeba używać śruby ani wkręta żeby te żarówki wyciągnąć. Tyle że to na wyczucie trzeba robić bo siłą rzeczy nie widać tych oprawek od środka. Wymiana 1 żarówki zajmuje ok. 2 minut łącznie z dobraniem torx'a.
To że piszą w instrukcji żeby wymianę robić w serwisie to też są jajca z użytkownika, wymiana tych żarówek jest prostsza niż chyba każdej żarówki przedniej w Xsara Picasso na przykład.
Edit: przy wymianie pierwszej żarówki używaliśmy śruby z gwintem metrycznym do wyciągnięcia, ale w sumie nie była potrzebna. Nie pamiętam dokładnie jaka to śruba była, ale generalnie dopasować ją trzeba żeby pasowała do nowej oprawki od dołu. Jak do nowej pasuje to stara jest taka sama, oczywiste.
-
a co sądzicie o tych??
http://allegro.pl/zarowka-led-hp24w-led-cree-25w-komplet-citroen-c5-i5649803777.html
-
Potwierdzam,też miałem jakiś czas założone ledowe zamienniki zamiast HP24 ale po czasie wróciłem do oryginalnych. Kilka dni temu przepaliła mi się jedna z tych żarówek ale kupiłem znowu tą montowaną seryjnie. A z ledowych zamienników zrezygnowałem bo dosyć miałem migania lampami przez kierowców jadących z naprzeciwka że niby zapomniałem włączyć światła. Chyba że są już jakieś odpowiednie zamienniki,które świecą porównywalnie do żarówek HP24.
-
Również potwierdzam, że ledy do niczego się nie nadają. W lato w słoneczne dni co chwile ktoś mi mrugał jakbym jechał bez właczonych jakichkolwiek świateł. Wywaliłem to w cholerę i do dziennych zawitały normalne żarówki.
-
Też skłaniam się do powrotu tradycyjnych żarówek HP24W, ledy świecą po prostu słabo, mało widoczne, nie tylko w słoneczne dni. Teraz jesteśmy też mało widoczni zwłaszcza przez ciężarówki, ci co siedzą wyżej najczęściej mrugają. Często, z ręki zapalam światła mijania, dla własnego bezpieczeństwa.
Myślałem o zastosowaniu ledów o ciepłej barwie, może ktoś zastosował i ma fotki.
-
jak ktoś jest oszczędny i szkoda mu 50zł na żarówkę to można za parę groszy kupić żarówkę halogenową z lampy biurkowej i wsadzić w oprawkę po starej żarówce
-
w Bsi - Telekodowanie jest funkcja "włączanie automat. zapalania świateł poprzez menu personalizacji " ma być ustawione w pozycji NIE- włącza wtedy światła dzienne a nie ksenony.
U mnie takiej opcji nie ma.
Jest podobnie brzmiące: Aktywacja automatycznego włączenia świateł za pośrednictwem ekranu wielofunkcyjnego.
O to chodzi ?
-
Odświeżam temat, gdyby ktoś chciał montować do swojego auta chińskie żarówki LED w miejsce HP24W.Wczoraj na przejeździe kolejowym jakiś lokalny tuner poraził mnie tymi żarówkami. Szok. W słoneczny dzień z bliska ledwo widoczne...
-
Zgadzam się w 100%
Parę razy widziałem jak mnie mija taka cytryna i dopiero jakieś 2-3 metry od auta było widać że cokolwiek świeci...
-
To jak to jest sa w koncu jakies rozsadne zamienniki tych hp24w? Czy lepiej wsadzic taka jak fabryka dala? Gdzies czytalem ze wsadzaja zwykle halogenowe g4?
-
To jak to jest sa w koncu jakies rozsadne zamienniki tych hp24w? Czy lepiej wsadzic taka jak fabryka dala? Gdzies czytalem ze wsadzaja zwykle halogenowe g4?
Nie ma homologowanych zamienników. Zwykłe halogenowe g4 też możesz zamontować. Tylko ten zabieg nie ma sensu. Żarówka nie jest przystosowana do pracy przy "wstrząsach" i długo nie posłuży. Wszystkie Led dają znikomą ilość światła również mają kiepską trwałość. Codziennie mijam się z lokalnym tunerem, który zamontował Ledy w miejsce HP24W. Kilka dni jeździł dumnie z dwoma LED, po kilku dniach świeciła już tylko jedna strona. Teraz jeździ bez dziennych, choć pewnie jest przekonany że je ma... :D
Z wyminą żarówek trochę schodzi, zwłaszcza w wersji z xenonami. Ja raz skusiłem się i zamontowałem żarówkę osram - coś takiego: https://allegro.pl/oferta/osram-zarowka-halogenowa-halogen-25w-67429-es-7196994241 Barwa, intensywność - praktycznie nie do odróżnienia. Co z tego jak świeciła 6 miesięcy...
-
Dlatego, może to głupie, ale osobiście wyłaczyłem dzienne z poziomu kompa i załączam normalnie mijania. Nawet jak mi się spali raz na pół roku, to koszt żarówki np. Osram Original to 9 zł i wymiana obu 30 sek. Gdybym miał się tak pierdzielić z tymi do jazdy dziennej jak tu ludzie piszą, że godzina grzebania, jakieś dorobione specjalne nasadki, ręce pozdzierane i koszt samej żarówki ok. 55zł, to by mnie coś trafiło :D Ten koszt jeszcze powiedzmy do przełknięcia, bo chyba często się nie przepalają, ale ta wymiana. Też bym wolał ustawić sobie przełącznik świateł na Auto i zapomnieć o jakimkolwiek właczaniu/wyłaczaniu podczas jazdy czy postoju.
A powiedzcie, czy od strony kanału nie ma lepszego dojścia?
-
To jak to jest sa w koncu jakies rozsadne zamienniki tych hp24w? Czy lepiej wsadzic taka jak fabryka dala? Gdzies czytalem ze wsadzaja zwykle halogenowe g4?
Nie ma homologowanych zamienników. Zwykłe halogenowe g4 też możesz zamontować. Tylko ten zabieg nie ma sensu. Żarówka nie jest przystosowana do pracy przy "wstrząsach" i długo nie posłuży. Wszystkie Led dają znikomą ilość światła również mają kiepską trwałość. Codziennie mijam się z lokalnym tunerem, który zamontował Ledy w miejsce HP24W. Kilka dni jeździł dumnie z dwoma LED, po kilku dniach świeciła już tylko jedna strona. Teraz jeździ bez dziennych, choć pewnie jest przekonany że je ma... :D
Z wyminą żarówek trochę schodzi, zwłaszcza w wersji z xenonami. Ja raz skusiłem się i zamontowałem żarówkę osram - coś takiego: https://allegro.pl/oferta/osram-zarowka-halogenowa-halogen-25w-67429-es-7196994241 Barwa, intensywność - praktycznie nie do odróżnienia. Co z tego jak świeciła 6 miesięcy...
No ja akurat nie mam ksenonow i hydrauliki tez nie ;)
-
To jak to jest sa w koncu jakies rozsadne zamienniki tych hp24w? Czy lepiej wsadzic taka jak fabryka dala? Gdzies czytalem ze wsadzaja zwykle halogenowe g4?
Nie ma homologowanych zamienników. Zwykłe halogenowe g4 też możesz zamontować. Tylko ten zabieg nie ma sensu. Żarówka nie jest przystosowana do pracy przy "wstrząsach" i długo nie posłuży. Wszystkie Led dają znikomą ilość światła również mają kiepską trwałość. Codziennie mijam się z lokalnym tunerem, który zamontował Ledy w miejsce HP24W. Kilka dni jeździł dumnie z dwoma LED, po kilku dniach świeciła już tylko jedna strona. Teraz jeździ bez dziennych, choć pewnie jest przekonany że je ma... :D
Z wyminą żarówek trochę schodzi, zwłaszcza w wersji z xenonami. Ja raz skusiłem się i zamontowałem żarówkę osram - coś takiego: https://allegro.pl/oferta/osram-zarowka-halogenowa-halogen-25w-67429-es-7196994241 (https://allegro.pl/oferta/osram-zarowka-halogenowa-halogen-25w-67429-es-7196994241) Barwa, intensywność - praktycznie nie do odróżnienia. Co z tego jak świeciła 6 miesięcy...
No ja akurat nie mam ksenonow i hydrauliki tez nie ;)
No to masz trochę mniej roboty z wymianą. Możesz kupować halogenowe żarówki po 1zl i wymieniać co miesiąc lub 2.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
A powiedzcie, czy od strony kanału nie ma lepszego dojścia?
Jak nie masz xenonów to po zdemontowaniu lamp przeciwmgłowych masz dobry dostęp. Przy xenonach od spodu przeszkadzają dysze spryskiwaczy.Gdybym miał się tak pierdzielić z tymi do jazdy dziennej jak tu ludzie piszą...
Niektórzy lubią mieć wszystko sprawne :)
-
Nawet jak mi się spali raz na pół roku, to koszt żarówki np. Osram Original to 9 zł i wymiana obu 30 sek.
Tu nie chodzi o koszt samej żarówki.Jeżdząc na światłach mijania w dzień świeci się całe oświetlenie.Cały przód,cały tył i całe wnętrze.Zarówki sie wymieni.Ale co zrobisz jak padną diody w oświetleniu deski rozdzielczej lub wypalą się odbłyśniki reflektorów?
Chyba lepiej wymienic żarówkę HP24W za 45 pln raz na kilka lat.
-
To jak to jest sa w koncu jakies rozsadne zamienniki tych hp24w? Czy lepiej wsadzic taka jak fabryka dala? Gdzies czytalem ze wsadzaja zwykle halogenowe g4?
Nie ma homologowanych zamienników. Zwykłe halogenowe g4 też możesz zamontować. Tylko ten zabieg nie ma sensu. Żarówka nie jest przystosowana do pracy przy "wstrząsach" i długo nie posłuży. Wszystkie Led dają znikomą ilość światła również mają kiepską trwałość. Codziennie mijam się z lokalnym tunerem, który zamontował Ledy w miejsce HP24W. Kilka dni jeździł dumnie z dwoma LED, po kilku dniach świeciła już tylko jedna strona. Teraz jeździ bez dziennych, choć pewnie jest przekonany że je ma... :D
Z wyminą żarówek trochę schodzi, zwłaszcza w wersji z xenonami. Ja raz skusiłem się i zamontowałem żarówkę osram - coś takiego: https://allegro.pl/oferta/osram-zarowka-halogenowa-halogen-25w-67429-es-7196994241 (https://allegro.pl/oferta/osram-zarowka-halogenowa-halogen-25w-67429-es-7196994241) Barwa, intensywność - praktycznie nie do odróżnienia. Co z tego jak świeciła 6 miesięcy...
No ja akurat nie mam ksenonow i hydrauliki tez nie ;)
No to masz trochę mniej roboty z wymianą. Możesz kupować halogenowe żarówki po 1zl i wymieniać co miesiąc lub 2.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
A powiedzcie, czy od strony kanału nie ma lepszego dojścia?
Jak nie masz xenonów to po zdemontowaniu lamp przeciwmgłowych masz dobry dostęp. Przy xenonach od spodu przeszkadzają dysze spryskiwaczy.Gdybym miał się tak pierdzielić z tymi do jazdy dziennej jak tu ludzie piszą...
Niektórzy lubią mieć wszystko sprawne :)
No nic zamowilem dwie oryginalne i juz:) nie bede kombinowal
-
Tomek, jeździłem do tej pory róznymi autami bez typowych świateł drogowych i nigdy nie padło mi oświetlenie deski. Jasne, że lepiej by bylo wymienić taką żarowkę za 45 zł i mieć z głowy, ale pod warunkiem że mozna to wymienić w cywilizowany sposób. Ja ważę ponad 100 kg i małych raczek nie mam ;D Nie wiem, może wyolbrzymiam sprawe ale czytalem że ludzie kupuja osobne Torxy T40 (taki łamany) bo kluczem nasadkowym się nie dojdzie, jakieś wygięte kombinerki, a i tak podchodzą niekiedy po 3 razy do tematu, wyciąganie akumulatora itd. Dla mnie żarówka powinna być tak umiejscowiona, żebym mógł ją wymienić w każdych warunkach i w jak najkrótszym czasie. A powiedzcie, czy właśnie z poziomu kanału nie ma lepszego dojścia, bez demontażu zderzaka, akumulatora czy jak kolega wyżej wspomniał przeciwmgielnych? Czy ktoś ma patent w jak najprostszy i najszybszy sposób da się dostać do żarówek? Zawsze lepiej dać na flachę mechanikowi za udostępnienie kanału, niż sobie ręce kaleczyć przez godzinę lub więcej.
-
Największym problemem przy wymianie są spryski refl.bo są na tyle długie że nie ma za bardzo pola manewru ewentualnie wymienić na lampy poliftowe no ale to już kosztowna zabawa.
-
Dlatego, może to głupie, ale osobiście wyłaczyłem dzienne z poziomu kompa i załączam normalnie mijania. Nawet jak mi się spali raz na pół roku, to koszt żarówki np. Osram Original to 9 zł i wymiana obu 30 sek. Gdybym miał się tak pierdzielić z tymi do jazdy dziennej jak tu ludzie piszą, że godzina grzebania, jakieś dorobione specjalne nasadki, ręce pozdzierane i koszt samej żarówki ok. 55zł, to by mnie coś trafiło :D Ten koszt jeszcze powiedzmy do przełknięcia, bo chyba często się nie przepalają, ale ta wymiana. Też bym wolał ustawić sobie przełącznik świateł na Auto i zapomnieć o jakimkolwiek właczaniu/wyłaczaniu podczas jazdy czy postoju.
A powiedzcie, czy od strony kanału nie ma lepszego dojścia?
Czyli z tego co rozumiem to wyłączyłeś dzienne i teraz jak masz przełącznik na 0 to nie świecą ci żadne światła i musisz włączać mijania ręcznie. To żeby sobie ułatwić, jeśli nie chcesz używać dziennych, to proponuję diagboxem ustawić, żeby mijania włączały się automatycznie po uruchomieniu silnika.
-
Dokładnie tak, czyli po prostu za każdym razem załączam światła jak w aucie które nie posiadają dziennych. A powiedzcie mi, gdzie dokładnie znajdują się te żarówki od dziennych? Dzisiaj podniosłem machę i z latarką probowalem zlokalizowac i nie widzę gdzie one są. Są bezpośrednio poniżej tej zaślepki od świateł mijania, czy może gdzieś z boku ich szukać? Da się je zobaczyć od strony silnika, czy to raczej taka wymiana na macanego? Chyba bez lusterka się nie obędzie.
-
Dokładnie tak, czyli po prostu za każdym razem załączam światła jak w aucie które nie posiadają dziennych. A powiedzcie mi, gdzie dokładnie znajdują się te żarówki od dziennych? Dzisiaj podniosłem machę i z latarką probowalem zlokalizowac i nie widzę gdzie one są. Są bezpośrednio poniżej tej zaślepki od świateł mijania, czy może gdzieś z boku ich szukać? Da się je zobaczyć od strony silnika, czy to raczej taka wymiana na macanego? Chyba bez lusterka się nie obędzie.
Tak łatwo to nie ma :) Nie zobaczysz ich od strony silnika. Montowane są centralnie od spodu lampy. Wkładając rękę pod nią "wyczujesz" to miejsce. Jak dokładnie przyjrzysz się lampom od przodu, to zobaczysz żarówki, .Zdjęcie znalezione w necie - zaznaczyłem tylko miejsce montażu.Chyba najlepszym rozwiązaniem jest skrócenie klucza typu "L" torx 45. 1/4 obrotu "zwalnia" żarówkę. Ruszasz kluczem ciągnąc do dołu. Jak nie chce wyjść to wkręcasz śrubkę 6 długości około 30mm w gniazdo tox i drzesz do dołu. W ciągu 3 lat zmieniłem 2 strony. Trochę z tym zeszło. Teraz zrobiłbym to zdecydowanie szybciej.
-
To się citroen nie popisał z dziennymi w tym modelu. W swoim C4 jestem w stanie wymienić obie żarówki w przeciągu minuty, max dwóch. I do tego są to żarówki P21/5w bo są na zmianę z pozycyjnymi. Także żarówka dostępna za grosze i do kupienia wszędzie bo to typowa żarówa dwuwłóknowa jak do świateł stop i pozycyjnych. Także jak czytam to co tu piszecie, to dla mnie czysta abstrakcja w porównaniu do tego, co ja muszę zrobić żeby wymienić :/
-
Dzięki Adaś za naprowadzenie ;)
-
To jak to jest sa w koncu jakies rozsadne zamienniki tych hp24w? Czy lepiej wsadzic taka jak fabryka dala? Gdzies czytalem ze wsadzaja zwykle halogenowe g4?
Nie ma homologowanych zamienników. Zwykłe halogenowe g4 też możesz zamontować. Tylko ten zabieg nie ma sensu. Żarówka nie jest przystosowana do pracy przy "wstrząsach" i długo nie posłuży. Wszystkie Led dają znikomą ilość światła również mają kiepską trwałość. Codziennie mijam się z lokalnym tunerem, który zamontował Ledy w miejsce HP24W. Kilka dni jeździł dumnie z dwoma LED, po kilku dniach świeciła już tylko jedna strona. Teraz jeździ bez dziennych, choć pewnie jest przekonany że je ma... :D
Z wyminą żarówek trochę schodzi, zwłaszcza w wersji z xenonami. Ja raz skusiłem się i zamontowałem żarówkę osram - coś takiego: https://allegro.pl/oferta/osram-zarowka-halogenowa-halogen-25w-67429-es-7196994241 (https://allegro.pl/oferta/osram-zarowka-halogenowa-halogen-25w-67429-es-7196994241) Barwa, intensywność - praktycznie nie do odróżnienia. Co z tego jak świeciła 6 miesięcy...
No ja akurat nie mam ksenonow i hydrauliki tez nie ;)
No to masz trochę mniej roboty z wymianą. Możesz kupować halogenowe żarówki po 1zl i wymieniać co miesiąc lub 2.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
A powiedzcie, czy od strony kanału nie ma lepszego dojścia?
Jak nie masz xenonów to po zdemontowaniu lamp przeciwmgłowych masz dobry dostęp. Przy xenonach od spodu przeszkadzają dysze spryskiwaczy.Gdybym miał się tak pierdzielić z tymi do jazdy dziennej jak tu ludzie piszą...
Niektórzy lubią mieć wszystko sprawne :)
A jak zdemontowac halogena? Mam spalona dzienna od strony pasazera
-
Musisz odkręcić czujnik park.i halegen też ma dwie srubki później wydłubać halogen lekko go czymś podważając.
-
Czujnikow nie mam z przodu. No nic dzis maja przyjsc zarowki to jutro trzeba bedzie z tym powalczyc
-
Nie demontuj halogenów. Nie jest to takie trudne jak będziesz to robił bez pośpiechu. Ja mam xenon i dałem radę, więc i Ty sobie poradzisz.Podstawa to krótki klucz Torx 45. Nie rób gwałtownych ruchów bo już nie jeden dobrze sobie ręce podrapał (w tym i ja :) ) No i jak żarówka nie chce wyjść to wkręć w nią śrubkę 6mm. Ja dodatkowo przywiązuje sznurek do klucza, żeby gdzieś nie wpadł.
Wszystkie te wskazówki znalazłem na tym forum i się sprawdziły.
-
Są fachowcy którzy po wymianie nowych żarówek zakładają kółeczka od kluczy na nową oprawkę i przy kolejnej wymianie nie ma już takiego problemu z jej wyjęciem.
-
Macie jakieś sprawdzone ledy HP24W? Chodzi mi o takie,które nie generują błędów w BSI.
Dopasuje może do doświetlania zakrętów.
-
Nie demontuj halogenów. Nie jest to takie trudne jak będziesz to robił bez pośpiechu. Ja mam xenon i dałem radę, więc i Ty sobie poradzisz.Podstawa to krótki klucz Torx 45. Nie rób gwałtownych ruchów bo już nie jeden dobrze sobie ręce podrapał (w tym i ja :) ) No i jak żarówka nie chce wyjść to wkręć w nią śrubkę 6mm. Ja dodatkowo przywiązuje sznurek do klucza, żeby gdzieś nie wpadł.
Wszystkie te wskazówki znalazłem na tym forum i się sprawdziły.
A powiedz jeszcze jaka długość tego torxa jest potrzebna? Na aukcjach widzę klucze gdzie ta krótka częśc ma ok. 4 cm. Wystarczy taki czy trzeba coś krótszego? Przyciąć raczej się nie da,więc trzeba kupić coś od razu na wymiar.
-
Nie demontuj halogenów. Nie jest to takie trudne jak będziesz to robił bez pośpiechu. Ja mam xenon i dałem radę, więc i Ty sobie poradzisz.Podstawa to krótki klucz Torx 45. Nie rób gwałtownych ruchów bo już nie jeden dobrze sobie ręce podrapał (w tym i ja :) ) No i jak żarówka nie chce wyjść to wkręć w nią śrubkę 6mm. Ja dodatkowo przywiązuje sznurek do klucza, żeby gdzieś nie wpadł.
Wszystkie te wskazówki znalazłem na tym forum i się sprawdziły.
A powiedz jeszcze jaka długość tego torxa jest potrzebna? Na aukcjach widzę klucze gdzie ta krótka częśc ma ok. 4 cm. Wystarczy taki czy trzeba coś krótszego? Przyciąć raczej się nie da,więc trzeba kupić coś od razu na wymiar.
Jeżeli nie masz xenonów to wystarczy. Skrócić trzeba ta dłuższą część żeby lepiej manewrować kluczem. Jutro zmierzę swój klucz. Mam go w garażu. Wtedy wyedytuje tego posta.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
Jestem po pierwszej wymianie dzis wiec i ja sie wypowiem. Pierwsza rzecz to taka ze nie ma fizycznej mozliwosci wymienic zarowke przez wyjecie halogena bo nie ma dojscia wogole od tamtej strony(zdjecie) . Akurat ten egzemplarz w ktorym spalila mi sie zarowka nie ma hydrauliki ani ksenonow i mi osobiscie wymiana zajela jakies 4minuty ;) a zarowke odkrecalem srubokretem torx40.
-
Ja też nie mam xenonów, ale mam hydro więc pewnie zbiorniczek bedzie trochę kolidował. Torx 40-45 też bym miał ale w zestawie kluczy nasadkowych lub na śrubokręt ale z adapterem, tylko Adam wczesniej wspominał że coś krótszego by się przydało dla sprawniejszej wymiany, więc pewnie osobny klucz typu L trzeba by nabyć.
-
Ja też nie mam xenonów, ale mam hydro więc pewnie zbiorniczek bedzie trochę kolidował. Torx 40-45 też bym miał ale w zestawie kluczy nasadkowych lub na śrubokręt ale z adapterem, tylko Adam wczesniej wspominał że coś krótszego by się przydało dla sprawniejszej wymiany, więc pewnie osobny klucz typu L trzeba by nabyć.
No ja akurat mam xenony i myślę ze przyrząd 6cm to max co tam wejdzie. Ale skoro Jarosław zrobił to śrubokrętem Torx to w aucie bez xenonów jest sporo miejsca :) - osobiście nie widziałem. Torx powinien mieć rozmiar 45 ze względu na to, że wejdzie ciaśniej i łatwiej wyciągnąć żarówkę. U mnie np od strony kierowcy wyszła leciutko, natomiast od strony pasażera musiałem użyć na prawdę dużej siły żeby ją wydrzeć. Nie trzeba nic demontować.
-
Ostatnio troszke powalczylem z dziennymi, bo jedna żarówka padła. Kupiłem u skośnych ledy g4 barwa ciepła, koszt 6.5PLN.
Dla porównania zrobiłem zdjęcie, z jednej strony oryginalna żarówka a z drugiej led. Ciekawe czy ktoś zgadnie, która to led. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200404/3fd47a709637e8f0f2d7b74a9d170177.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200404/75ed452d52ca69f071f32c34ac9653c5.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200404/d4dd5396c8d81e78ac84bef29e508741.jpg)
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Ostatnio troszke powalczylem z dziennymi, bo jedna żarówka padła. Kupiłem u skośnych ledy g4 barwa ciepła, koszt 6.5PLN.
Dla porównania zrobiłem zdjęcie, z jednej strony oryginalna żarówka a z drugiej led. Ciekawe czy ktoś zgadnie, która to led.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Hehe, dobry weekendowy żart :)
Zrób zdjecje w słoneczny dzień i znajdź takiego co nie znajdzie różnicy.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Marek :) daję Ci jakieś 3, może 4 miesiące do wymiany tych ledów na zwykle żarówki...