Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Damian Iwaszkiewicz w Wrzesień 06, 2012, 22:02:47
-
W ostatnim czasie jadąc autostradą zapalił się komunikat o czyszczeniu FAP-a,ikonka filtra cząstek stałych i "service" ! Spalanie podskoczyło dwukrotnie,czyli wszystko zgodnie z opisami innych użytkowników pojazdów wyposażonych w to ustrojstwo.Jadąc równą prędkością ok 8-10 min wszystko wróciło do normy.Przejechałem kolejne 2 tyś km i wszystko jest ok.Teraz mam pytanie,czy mam zacząć powoli myśleć o wymianie,czyszczeniu mechanicznym bądź też usunięciu filtra cząstek stałych,czy też cała ta procedura to standard i czekać na kolejne samoczyszczenie?Jak często taka procedura będzie się pojawiać i kiedy poznam iż filtr jest już do wymiany?Nakulane mam już 200 tyś,silnik 1,6 HDI !
-
to duży przebieg jak na fap w 1,6 hdi . ale : możesz wymienić fapa w serwisie na regenerowany i problem zniknie , możesz się go pozbyć /około 800 pln operacja kompletna z wgraniem programu i inteligentnym usunięciem kata z puszki- nie każdy potrafi / i też zniknie , na zawsze . wypalanie fapa następuje samoczynnie , nawet prawie nie czuc tego - subtelnie się to robi , widać tylko po chwilowym wzroście zużycia paliwa na kompie . jak się zapala lampka to znaczy że już pomału trzeba zbierać pieniążki .
-
Po co zmieniać, wymieniać, wywalać skoro kolega nic nie pisze, że ma jakiekolwiek problemy z FAPem? Skoro jeździ, sam się wypala i nie ma problemów to tylko pogratulować.
-
oczywiscie prawda - kolega pytał o opcje ...
-
Witam a skoro mowa o FAP-ie to na YouTube jest filmik jak samemu się robi ,,regenerowany'' FAP :devil: i nie trzeba serwisu
-
Od pewnego czasu FAP wypala mi się co ok. 2tyś km,wszystko przebiega bardzo dobrze,mam tylko pytanie czy to normalne że wypala się tak często?Zdaję sobie sprawę iż bliżej końca niż początku tego ustrojstwa.Jazda niestety 80% miasto,więc stąd pewnie taka częstotliwość wypalania.Czy nie jest też tak że im bliżej końcowi tym częściej jest wypalanie?
-
u mnie wypala się co ok 500 km.
-
@Damian: jak 80% miasto to nic dziwnego.. Diesel z FAPem (albo innym filterem czastek stalych) nie jest przystosowany do krotkich tras, bo ten wlasnie filtr zapycha sie i nie ma jak ani kiedy sie wypalic/zregenerowac.. Czemu? Bo nie osiaga do tego odpowiedniej temperatury na krotkich odcinkach.
-
Czy ktoś stosował takie specyfiki do czyszczenia FAP-a?
Cen ok. 65zł za 5l.
Nie za bardzo rozumiem co znaczy ta uwaga:
"Do samochodów osobowych wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF / FAP pod warunkiem, że nie posiadają one elektronicznego systemu dawkującego dodatek, którego zadaniem jest regeneracja filtra DPF."
Znaczy się nie nadaje się do naszych C5...?
(https://images89.fotosik.pl/105/b30c85e5ac8ce214.jpg)
-
Jak dla mnie to ta uwaga mówi, że to się nadaje tylko do tych co nie mają dozownika EOLYSA dodatkowo, a więc we francuzach odpada
-
No, ale nie za bardzo rozumiem jaki to ma związek i dlaczego to szkodzi...
I tak wg tej instrukcji FAP-a czyści się poza układem...
Czy to znacza, że po czyszczeniu tym specyfikiem zpostawia on jakiś osad, który może wpływać na dozowanie EOLYS-a?
-
Od pewnego czasu FAP wypala mi się co ok. 2tyś km,wszystko przebiega bardzo dobrze,mam tylko pytanie czy to normalne że wypala się tak często?Zdaję sobie sprawę iż bliżej końca niż początku tego ustrojstwa.Jazda niestety 80% miasto,więc stąd pewnie taka częstotliwość wypalania.Czy nie jest też tak że im bliżej końcowi tym częściej jest wypalanie?
Co 2tyś.km???? Slownie dwa tysiące? To czym się martwisz?
-
W ostatnim czasie jadąc autostradą zapalił się komunikat o czyszczeniu FAP-a,ikonka filtra cząstek stałych i "service" ! Spalanie podskoczyło dwukrotnie,czyli wszystko zgodnie z opisami innych użytkowników pojazdów wyposażonych w to ustrojstwo.Jadąc równą prędkością ok 8-10 min wszystko wróciło do normy.Przejechałem kolejne 2 tyś km i wszystko jest ok.Teraz mam pytanie,czy mam zacząć powoli myśleć o wymianie,czyszczeniu mechanicznym bądź też usunięciu filtra cząstek stałych,czy też cała ta procedura to standard i czekać na kolejne samoczyszczenie?Jak często taka procedura będzie się pojawiać i kiedy poznam iż filtr jest już do wymiany?Nakulane mam już 200 tyś,silnik 1,6 HDI !
A skąd informacja o wypalaniu fap? Przecież w C5 komputer nie informuje o wypalaniu tylko o zapchaniu i stąd "service". Po to się diody wlutowuje w lusterka bądź w ogrzewanie tylnej szyby. Sam się zabieram powoli. A co do płukania to sam to robiłem. Prosta robota tylko auto uziemione na dobę.
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=109399.msg1125525#msg1125525 (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=109399.msg1125525#msg1125525)
-
Pytanie z innej beczki czy ktoś czyścił swojego FAP-a w jakieiś firmie zajmującej się takimi usługami?
Np. w tej? http://ecdpf.pl/ (http://ecdpf.pl/)
Cena 447zł za czyszczenie - nie wydaje się zbyt wygórowana... Nie wycinają.
Rozumiem, że trzeba im dostarczyć wymontowany z samochodu...
-
Pytanie z innej beczki czy ktoś czyścił swojego FAP-a w jakieiś firmie zajmującej się takimi usługami?
Np. w tej? http://ecdpf.pl/ (http://ecdpf.pl/)
Cena 447zł za czyszczenie - nie wydaje się zbyt wygórowana... Nie wycinają.
Rozumiem, że trzeba im dostarczyć wymontowany z samochodu...
Zazwyczaj trzeba dostarczyć wymontowany, choć są i takie firmy które robią to kompleksowo - z demontażem i montażem.
Ja też się rozglądam bo mój ma już 91% zapełnienia i ceny u mnie oscylują w okolicy 500-600 złotych za samo czyszczenie.
-
Ja 4 miesiące temu regenerowałem FAP dla 2.2 HDi 204KM w Krzywińu:
http://www.ekologiczneauto.pl/
Okazało się, że trzeba było wymieniać wkład. Płaciłem za całość jakoś 700-800 PLN. FAP wysyłałem do nich paczką. Uwinęli się w 1-2 dni.
Od tego czasu zrobiłem około 15 tys km. Jak najbardziej ok. Mogę szczerze polecić.
-
I co ile się teraz wypala? 2 tysiące jest naprawdę realne? U mnie wypala co 300.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
-
Wydaje mi się, że 2k km nie jest realne. Patrząc na aplikację FAP sadzy przybywa w jeździe głównie autostradowej około 400-500g/l. Wypala się przy osiągnięciu około 5000. Wynika z tego, że będzie się wypalał gdzie między 1000 a 12000 km. Myślę, że możliwe jest 1500km, ale 2k już raczej nie.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Niespecjalnie pilnuję co ile się wypala. Aplikacja podawała chyba coś koło 300km, tyle że to się nie zgadza. Ostatnio jak robiłem trasę 2000 km i pilnowałem to wypalał się co 800-900km.
-
Aplikacja podawała chyba coś koło 300km, tyle że to się nie zgadza. Ostatnio jak robiłem trasę 2000 km i pilnowałem to wypalał się co 800-900km.
Bo aplikacja odczytuje z kompa dane uśrednione (a nawet je jakby "zapamiętuje" w przypadku wyzerowania filtra po myciu). Inaczej wypala się na trasie (właśnie co około 900km), a inaczej w ruchu tylko miejskim (np. co 200-400km). Styl jazdy ma ogromne znaczenie. Na trasie myślę, że ten 1000km jest spokojnie realny jak nie szalejesz i w miarę rozsądnie operujesz gazem. Tylko czy te 100-200km w tą czy tamtą stronę (przy tych 900km) ma jakieś znaczenie? Poza tym nawet w mieście ten dystans (jak u mnie) można wydłużyć do tych 400-500km pod warunkiem, że zawsze doprowadzasz samochód do rozgrzania i jeszcze te kilkanaście minut jedziesz. Jazda non stop na niedogrzanym silniku również bardzo skraca częstotliwość wypalania. Zależności jest sporo i to po krótce było już opisywane. Nawet obciążenie osobami i bagażami samochodu w długiej trasie swoje robi....
-
Czy ktoś może stosował podobne ustrojstwo do czyszczenia 'FAP-a"...?
Wygląda (?) na metodę bez wyjmowania filtra...
http://www.tunapkosmetik.at/en/tunap/unternehmen/news/news_detail_322.php (http://www.tunapkosmetik.at/en/tunap/unternehmen/news/news_detail_322.php)
(https://images92.fotosik.pl/399/5ea2287929e57068med.jpg)
-
Tlenku ceru to na pewno z naszych FAP-ów nie wypłuka.