Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Bartosz Zieliński w Październik 10, 2012, 12:22:04
-
Witam !
Pytanko.
Czy błąd czujnika prędkości może powodować sporadyczne gaśnięcie samochodu po wysprzęgleniu?? Ciągle borykam się ze spadającymi obrotami po wysprzęgleniu w moim C5. Silnik krokowy wymieniony, przepustnica wyczyszczona, sondy działają poprawnie, cewki w porządku, świece wymienione. Jedyne błedy to błąd czujnika prędkości. Wyczytałem na innych forach (innych marek) że może to mieć wpływa na obroty. Ostatnio była demontowana skrzynia biegów więc może faktycznie coś spartolono. Proszę o podpowiedź za co z góry dziękuję.
-
A może czegoś Ci nie podpięli. Znalazłem informacje, że może być powodem zwarcie albo brak sygnału na przewodach.
-
Na gazie czy na benzynie? Jeśli tylko na gazie, podjedź na regulacje
-
Niestety problem występuje i na gazie i na benzynie. Mechanicy z moich okolic nie są w stanie sobie poradzić z moją C5 w tym tygodniu jestem umówiony z człowiekiem który pracuje w salonie citroena posiada własną Lexię i ma popatrzeć co się dzieje. Dam znać.
-
Problem ciągle aktualny. Po sprawdzeniu wszystkiego lexią i obejrzeniu wszystkiego z punktu elektrycznego i mechanicznego wszystko jest ok aczkolwiek problem dalej występuje. Najdziwniejsze jest to że nie dzieje się to za każdym razem. Zauważyłem że linka idąca od przepustnicy do pedału gazu w stanie zamknięcia przepustnicy ma spory luz i się tak zastanawiam czy nie powinna ona być napięta do takiego stopnia ze zamyka całkowicie przepustnicę ale bez żadnego luzu? Jak to jest u was Panowie? Czy można tą linkę jakoś naciągnąć w granicy rozsądku oczywiście?
-
PS mechanik wspominał że przycina się MAPSENSOR (czujnik ciśnienia dolotowego na kolektorze ssącym) czy ona może być powodem moich problemów??
-
Bartosz Zieliński napisał:
Zauważyłem że linka idąca od przepustnicy do pedału gazu w stanie zamknięcia przepustnicy ma spory luz i się tak zastanawiam czy nie powinna ona być napięta do takiego stopnia ze zamyka całkowicie przepustnicę ale bez żadnego luzu? Jak to jest u was Panowie? Czy można tą linkę jakoś naciągnąć w granicy rozsądku oczywiście?
Linka "nie zamyka" przepustnicy, jej rolą jest otworzyć przepustnicę. Regulacja linki podlega max otwarcie przepustnicy!
A co mechanik nie może poradzić sobie z silnikiem ? (mapsensor)
-
No niestety wszyscy mowia ze wszystko jest ok a samochod po wysprzegleniu spada z obrotow i potrafi zgasnac juz sam nie wiem co jest nie tak ;((