Klub Cytrynki
Samochody => Xsara Picasso => XP - Silnik i przeniesienie napędu => Wątek zaczęty przez: Justyn Kostowski w Grudzień 08, 2012, 21:41:03
-
Na wstępie już mówię ze niestety nie dostałem odpowiedzi z wyszukiwarki dlatego powstaje ten post.
Po krótko najprawdopodobniej padło mi sprzęgło to wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują na to, kiepsko wyprzęgla jak wcisnę sprzęgło to słychać dziwny szum (łożysko oporowe) a jak już zajechałem pod dom to było czuć specyficzny zapach spalenizny.
Po wstępnych oględzinach w kanale nasunęło mi się jedno pytanie czy skrzynie biegów da się normalnie wyciągnąć czy niestety mocowanie wahaczy będzie przeszkadzać i trzeba rozebrać nie wiem jak to nazwać sanki czy jakoś tak.
Jeżeli ktoś wymieniał sam sprzęgło i posiada jakieś cenne uwagi to ja chętnie wysłuchać żeby nie wykręcić za dużo rzeczy nie potrzebnie.
-
Wahacza nie demontujesz, ale musisz zdemontować obie półosie i spuścić olej ze skrzyni biegów.
-
aha czyli nie ma zdanych innych przeszkód bo ja tam widzę lekki występ aluminiowy na dole skrzyni od strony osi od strony kierowcy i to mnie zastanawia czy przejdzie bo jest ciasno a to że osie muszę zdemontować to wiem. Kolejny problem to znaleźć spust oleju ze skrzyni ale to wyjdzie w praniu :p
Jeszcze jedno pytanko wyczytałem że należy regulować napięcie linek zmiany biegów może ktoś opisać ten zabieg ?? bo w serwisówce za dużo nie pisze
-
w tym aluminiowym występie o którym piszesz jest korek spustowy oleju.
linek nie regulujesz, trzeba je wymontować z trzpieni kulowych zaznaczonych na czerwono i wymontować linki z mocowań zaznaczonych na zielono
-
W XP nie ma możliwości odsunięcia na tyle skrzyni by wymienić sprzęgło.
Musisz zdemontować lub opuścić sanki które trzymają całe zawieszenie.
Odkręcić macpersony od wahaczy zdemontować zaciski hamulcowe dalej odkręcić wsporniki drążka stabilizatora.
Powiesić silnik od góry lub od spodu zależy czy robisz to z podnośnika czy z kanału.
Dopiero wtedy wyjmniesz skrzynie.
Inaczej zapomnij.
Jeśli masz koło dwumasowe pamietaj o zalożeniu nowych śrub.
Powodzenia.
I pozdrawiam
http://auto-service-france.manifo.com/
-
sanek nie musisz demontować
dla potwierdzenia zdjęcie mojego auta w serwisie
ze zdemontowana skrzynką
-
Witam i dziękuje za rady ale już uporałem się z problemem i powiem jedno nawet nie trzeba demontować tych linek. W moim przypadku spokojnie udało mi się wymienić całe sprzęgło bez odłączania linek i wyjmowania skrzyni wystarczyło tylko odsunąć ją.
-
Witam.Muszę wymienić sprzęgło,i chciałbym się dowiedzieć,czy wyjmę skrzynie górą.Ponieważ,nie mam kanału,czy jest taka możliwość?
-
Nie ma takiej opcji zebys wytargal skrzynie od gory.
-
Witam.Muszę wymienić sprzęgło,i chciałbym się dowiedzieć,czy wyjmę skrzynie górą.Ponieważ,nie mam kanału,czy jest taka możliwość?
Witaj.Ale i tak przy wymianie sprzegla musisz podniesc auto wiec skrzynie wyjmiesz od spodu na pasach albo podnosnikiem.Zajrzyj opisalem jak wymienia sie sprzeglo na przykladzie xsary.Chetnie pomoge jak cos
-
Rozumiem.Dzięki.Przeczytałem wszystkie post na ten temat,i zaciekawił mnie jeden,w którym jest opisane,że nie trzeba całkiem wyjmować skrzyni tylko,ją lekko wysunąć,w stronę nadkola,aby wymienić sprzęgło.Czy jest to możliwe?Oraz czy montując już skrzynie,trzeba się mocno naszarpać,czy raczej wchodzi luźno?Czy trzeba też,wymieniać widełki łożyska,i sime
-
Hm.Wątpie aby to sie udało bez zdejmowania lewego boku samochodu.Trzeba odkrecic kolo zamachowe a na to potrzeba miejsca no i najwazniejsze musisz dobrze dosrodkowac rowek w silniku z rowkiem sprzegła aby ci dobrze ten długi pałąg wszedł.Mówie o kole bo simmering warto wymienic bo po krotkim czasie ta sama robota.
A co do zakladania skrzyni wszystko zalezy jak to bedziesz robił,jaką metodą.Pewne jest to że dobrze musisz ją ustawic
-
Ok.A ile waży taka skrzynia?
-
Dokladnie ci nie powiem. Ale w ciagu ok 3 godzin sam wymontowalem. Tymi recami wyciagnalem i polozylem obok samochodu. Janwiem ze 30 kg na pewno. Wlozyc skrzynie pomógł brat.
Jest teoche zabawy bo sanki teoszke przeszkadzają. I zeby włożyć trzeba teoszke opuscic silnik i pomanewrowac skrzynią. O tyle trudne ze przy manewrach latwo uszkodzić sprzęgło. Dla tego dwie osoby to mus.
-
Ok.Dzięki teraz się zastanawiam czy brać się samemu za wymianę czy zlecić to warsztatowi.Kiedyś wymieniłem sprzęgło ale w maluchu i na kanale poszło łatwo.Przemyśle sprawę czy brać się bez kanału.Pozdrawiam
-
Jak wymontujesz to przy okazji sprawdź koło zamachowe czy jest równe.
-
Ok.Dzięki teraz się zastanawiam czy brać się samemu za wymianę czy zlecić to warsztatowi.Kiedyś wymieniłem sprzęgło ale w maluchu i na kanale poszło łatwo.Przemyśle sprawę czy brać się bez kanału.Pozdrawiam
hah.I po boku tez duzo miejsca potrzeba bo klucze bedą fruwały :D
-
Zakupiłem zestaw sprzęgła polskiej firmy statim.W sklepie powiedziano mi że nie mają zwrotów tego towaru.Czy ktoś miał założone to sprzęgło-może jakieś sprawdzone opinie wzięte z praktyki,a nie insynuacje.
-
Zwrotów w sklepie nie mają bo nimt nie kupuje statima. Przeciez wszyscy kupuja tylko luk sachs albo valeo.
Ale nie panikuj. Zaloz i ciesz sie nowym dobrym tanim sprzeglem.
Najwaziejszy jest montaż. Skladaj wszystko suche i odtluszczone.
Do xp ostatecznie zalozylem qh (quinton hanzel) jezdzi i ma sie dobrze.
Statima zakladalem do cienkocienko. Zamontowalo sie bezproblemowo i dzialalo jak należy.
-
Ok.Właśnie jestem po rozmowie z mechanikiem zakładał kilka i na razie nikt mu nie narzekał.Chyba zdecyduje się na wymianę w warsztacie koszt robocizny 300zł więc bez kanału chyba nie ma się co męczyć
-
Wymienił mi mechanik właśnie to sprzęgło,dam znać jak się sprawuje sprzęgło firmy statim jak trochę pojeżdżę.Ja na razie rewelacja pedał miękki wchodzi jak w masło.Pozdrawiam i życzę wesołych świąt,oraz szczęśliwego nowego roku
-
Przejechałem właśnie,po wymianie sprzęgła firmy statim 3000km.Sprzęgło sprawuje się rewelacyjnie,chodzi bardzo leciutko.Dam znać jak przejadę więcej kilometrów.Pozdrawiam