Klub Cytrynki

Samochody => Xsara Picasso => XP - Silnik i przeniesienie napędu => Wątek zaczęty przez: Piotr Szolc w Grudzień 17, 2012, 21:22:52

Tytuł: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Piotr Szolc w Grudzień 17, 2012, 21:22:52
Help.
Mój Pikuś 2,0 HDI 2005.
Problem z czujnikiem EGR.
Od początku. Zapaliła się żólta kontrolka silnika i wywaliło komunikat Engine Fault. No to szybciutko do fachowca a ten po podpięciu kompa stwierdza czujnik EGR tzw.czujnik spalania. No to rozbiórka przeczyszczenie itp. Podobno często się zawiesza. Po naprawie nie stety co 3-4 dni znowu się włacza. Mechanik popowiedział że może błędne dane podaje przepływomierz. Pożyczyłem od znajomego, ale to samo. 3-4 dni i od nowa. Wymieniłem wszystkie filtry - to samo. Autem jeździ się normalnie. Może trochę więcej pali no i przy dłuższej jeździe ponad 100 km/h automatycznie redukuje do 100 km/h., jeśli akurat pali się kontrolka. Dodam że dwa razy przy mrozach komp auta sam się zresetował, znaczy ten błąd.
Nie mam już pojęcia co może mieć wpływ na ten czujnik. Na forum było sporo wypowiedzi na ten temat ale dotyczyło zreguły aut zasilanych gazem. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę pisać.
Pozdrawiam. Piotr.
Tytuł: Re: Czujnik EGR
Wiadomość wysłana przez: jacekczewa1 w Grudzień 18, 2012, 08:28:46
jaki czujnik spalania egr to zawór sterowany podciśnieniem przez  elektrozawór , może sie zawiesza ( auto najczesciej zaczyna kopcic i słabo ciagnie)  najlepiej zdjąc węzyk podcisnieniowy i zaślepić
Tytuł: Re: Czujnik EGR
Wiadomość wysłana przez: Piotr Szolc w Grudzień 18, 2012, 16:23:25
Zaślepianie nic nie daje. Komputer będzie wciąż wywalał komunikat. Czujnik po za tym był czyszczony.
Tytuł: Re: Czujnik EGR
Wiadomość wysłana przez: jacekczewa1 w Grudzień 18, 2012, 17:35:17
to nie jest czujnik.... to zawór recyrkulacji spalin i on nic nie mierzy ..... jesli bedzie sie zacinał bedize wyrzucal bledy  najlepiej jak jest calkowicie zamknięty ekologia i tak na tym nie ucierpi :) proponuje zmień mechanika
Tytuł: Re: Czujnik EGR
Wiadomość wysłana przez: Gachu w Grudzień 18, 2012, 19:18:18
a może kolega zamiast pisać zaczął by czytać co inni już napisali a napisali dużo ...
Tytuł: Re: Czujnik EGR
Wiadomość wysłana przez: Piotr Szolc w Grudzień 18, 2012, 20:29:46
Czytałem chyba wszystko. Ale większość dotyczyła aut z gazem i zacinającej się tam przepustnicy. Co do mechanika to fakt trzeba zmienić.
Tytuł: Re: Czujnik EGR
Wiadomość wysłana przez: Marcin Stankowski w Grudzień 18, 2012, 22:26:11
Cytuj

Piotr Szolc napisał:
Czytałem chyba wszystko. Ale większość dotyczyła aut z gazem i zacinającej się tam przepustnicy. Co do mechanika to fakt trzeba zmienić.

koledzy dobrze radzą - odpiąć podciśnienie i zaślepić. Sam tak często robię "jak mnie najdzie" i nic,żaden błąd nie wyskakuje.
Tytuł: Re: Czujnik EGR
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kulewski w Grudzień 19, 2012, 10:42:21
A może wysiadło coś takiego stąd ten błąd
Tytuł: Re: Czujnik EGR
Wiadomość wysłana przez: jacekczewa1 w Grudzień 19, 2012, 16:12:43
Darek dobrze sugeruje bo elektrozawór  może przepuszczac podciśnienie gdy nie jest wysterowany i EGR sie otwiera.... jak juz pisąłem wystarczy zaślepić wężyk i świety spokój :)
Tytuł: Re: Czujnik EGR
Wiadomość wysłana przez: Piotr Szolc w Grudzień 19, 2012, 18:21:19
Dzięki. Sprubuję po świętach to dam znać.
Weołego Gwiazdora. :-)
Tytuł: Re: Czujnik EGR
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kulewski w Grudzień 20, 2012, 18:46:05
Napisz koniecznie co było bo ja jak miałem problem z EGR i dałem auto do serwisu aby zdiagnozowali to stwiedzili pompę wc do wymiany.
Tytuł: Re: Czujnik EGR
Wiadomość wysłana przez: Piotr Szolc w Grudzień 29, 2012, 21:38:44
No niestety. W piątek ten wężyk zaślepiony i błąd wykasowany. Dziś znowu się włączył błąd ENGINE i wywala czujnik EGR. Nie mam już pomysłu. :(
Tytuł: Re: Czujnik EGR
Wiadomość wysłana przez: jacekczewa1 w Grudzień 30, 2012, 10:03:46
mam pytanie czy jak wywala blad to robisz diagnoze fejsem czy tylko sadzisz ze to egr, jesli grzybek egr przepuszcza spaliny to auto bedzie mulowate i trzeba ten zawór wyczyścić , zmontować ( mozna także zaślepić na stałe podkładką metalowa miedzy kolektor a zawór , twój zawor może byc zawieszony gdzieś w dziwnym polożeniu ( nagar skutecznie zablokuje grzybek) i dlatego ciagle wywala błąd
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kulewski w Grudzień 30, 2012, 18:19:44
Nie piszesz czy sprawdziłeś elektrozawór o którym pisałem.
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Kuster w Styczeń 02, 2013, 00:16:47
Jeśli zawór EGR masz uszkodzony nic nie pomoże żadne czyszczenie.
U mnie leży 15 takich zaworów co to miały byc dobre po czyszczeniu niestety są złomowe.

Moja rada jeśli masz dojście kup z możliwością zwrotu drugi zawór EGR lecz przed założeniem załóż metalową podkładkę zaślepiającą dojście spalin wtedy go załóż i zobaczysz ja stawiam na uszkodzenie zaworu EGR.

Zawór podciśnienia o którym koledzy wyżej piszą nie wywala błędów nie ma on nic wspólnego z recyrkulacją spalin.
.
{pzdrawiam i powodzenia

http://auto-service-france.manifo.com/
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: jacekczewa1 w Styczeń 02, 2013, 09:58:56
2,0 hdi ma inny egr ( podciśnieniowy) niz w 1,6 hdi - w 1,6 hdi jest egr elektryczny
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Piotr Szolc w Styczeń 05, 2013, 18:14:19
Błąd sprawdzam na komputerze w warsztacie. Pokazuje non stop EGR. Obojętnie czy zaślępie wężyk czy nie to po około 3 dniach wraca błąd. Włącza się w różnych dziwnych sytuacjach nawet na postoju. Najczęściej jak na biegu dojeżdżam np. do skrzyżowania. :(
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: jacekczewa1 w Styczeń 06, 2013, 14:08:31
wygląda na to że masz uszkodzona cewke elektrozaworu lub wtyczka nie styka badz problem w instalacji tego obwodu
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Piotr Szolc w Styczeń 09, 2013, 19:37:15
Zobaczymy co na to powie mój mechanik :)
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Robert Gumiński w Styczeń 09, 2013, 20:27:13
Coś kolego słabo czytałeś o tych EGR-ach

Parę linków do przestudiowania.
Zawór EGR - dałem radę (http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=41532&forum=96&post_id=423304#forumpost423304)

Zawór EGR w 2.0 HDI (http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=50521&forum=22&post_id=505540#forumpost505540)

Brak mocy (raz dobrze, raz źle) (http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=51477&forum=22)

Sterowanie zaworem EGR (http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=52501&forum=22&post_id=525481#forumpost525481)

Może te kilka postów coś Tobie wyjaśni.
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Paweł Wojciechowski w Kwiecień 09, 2013, 11:05:45
Witam serdecznie,podepnę się do tematu, tyle że chodzi w tym wypadku o silnik 1.6 hdi (EGR elekromechaniczny). Komp pokazał usterkę tegoż elementu,jako że jest to część w zasadzie nienaprawialna i w grę wchodzi tylko nowy element którego koszt waha się w okolicach 800-1000 PLN nasuwa mi się pytanie,czy jest jakiś bezpieczny i sprawdzony sposób naprawy tańszym kosztem?
W necie znalazłem pod tym linkiem schemat i opis montażu  "symulatora EGR"

http://www.verboom.net/projects/speedster/20070729/index.html

Ma ktoś w tym temacie jakieś doświadczenie lub może coś fachowo doradzić. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Paweł Wojciechowski w Kwiecień 12, 2013, 10:43:09
Pytanie już nieaktualne,kupiony nowy EGR i z głowy.
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Adam Reymann w Czerwiec 16, 2013, 22:18:17
Podepnę się pod temat.
U mnie ani czyszczenie zaworu EGR, ani zaślepianie, ani wymiana elektrozaworów nic nie dała... (2.0 HDI)
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Adam Reymann w Lipiec 16, 2013, 19:31:04
Błędy z kompa:
- P0400 P0190 Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ
- P0402P0192 Układ recyrkulacji spalin - wykryty nadmierny przepływ

W związku z powyższym kilka kwestii (w temacie zaworu EGR) do wyjaśnienia:
- skąd komp wie o powyższych błędach, skoro na samym zaworze nie ma żadnych podłączeń komputera, a wyjścia z elektrozaworów są zaślepione (na obrazku zaznaczone na czerwono, na zielono podłączenia kompa)?
- czy można zaślepić połączenia zaznaczone na rysunku na pomarańczowo?
- no i czy to pomoże...?
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Prószyński w Lipiec 18, 2013, 19:53:54
Powiem za klasykiem: co się polepszy to się spieprzy.

Mam błąd P 2143 Powertrain Exhaust Gas Recirculation Vent Control  Circuit/Open (sterowanie zaworem EGR).

Mam nowy zawór, który montowałem jakieś3 miesiące temu (zamiennik).

Czytałem że problem może być we wtyczce zaworu (trzeba styki w środku nagiąć). Jutro spróbuję to zrobić.

Macie jakieś doświadczenie w tej sprawie?

Po drugie Zawór EGR ma jeden otwór większy i jeden mniejszy (zamykający/otwierający) tak samo jest w podstawie do której przymocowuje się zawór. Rozumiem że otwór duży EGR musi się pokrywać (nachodzić) z dużym w podstawie i mały otwór z małym otworem w podstawie. Czy dobrze połączyłem EGR?

Pozdrawiam
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Prószyński w Lipiec 20, 2013, 18:58:23
Cytuj

Mam błąd P 2143 Powertrain Exhaust Gas Recirculation Vent Control  Circuit/Open (sterowanie zaworem EGR).

Czytałem że problem może być we wtyczce zaworu (trzeba styki w środku nagiąć). Jutro spróbuję to zrobić.


Tak więc po odłączeniu wtyczki od EGR-u ponownie wystąpił błąd P 2143 wespół z P 405 (za mały przepływ spalin) choć tym razem pomarańczowa kontrolka silnika się nie zaświeciła.

Skasowałem ponownie błędy i zamieniłem EGR na inny.
Na razie żadnego błędu nie mam. Polatam jeszcze trochę i jak nie będzie żadnego błędu to zareklamuje niedawno kupiony EGR - marki MaxGear (szczerze nie polecam).
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Prószyński w Lipiec 25, 2013, 14:36:39
Cytuj

Po drugie Zawór EGR ma jeden otwór większy i jeden mniejszy (zamykający/otwierający) tak samo jest w podstawie do której przymocowuje się zawór. Rozumiem że otwór duży EGR musi się pokrywać (nachodzić) z dużym w podstawie i mały otwór z małym otworem w podstawie. Czy dobrze połączyłem EGR?


Zapytam inaczej:

- na którą stronę (patrząc od przodu auta) macie wyprowadzoną wtyczkę EGR-u, na prawą stronę czy lewą ? Pytanie dotyczy 1,8 benzyna.

Pozdrawiam
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Adam Reymann w Sierpień 19, 2013, 09:26:34
A może ktoś by napisal jak z dojściem do EGR'a w 2.0 HDI?
Trudne dojście?
Z wstępnych oględzin masakra.
Ma ktoś doświadczenia w temacie?
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Jarosław Plucha w Sierpień 19, 2013, 21:39:49
Cytuj

Adam Reymann napisał:
A może ktoś by napisal jak z dojściem do EGR'a w 2.0 HDI?
Trudne dojście?
Z wstępnych oględzin masakra.
Ma ktoś doświadczenia w temacie?

To zależy co chcesz zrobić. Jeśli chcesz tylko wyciągnąć wężyk aby zaślepić to wystarczy tylko ręką sięgnąć i wyciągnąć. Natomiast jeśli chcesz wymontować , no to jest trochę z tym zabawy.
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Adam Reymann w Sierpień 19, 2013, 21:49:28
Cytuj

Jarosław Plucha napisał:
Cytuj

Adam Reymann napisał:
A może ktoś by napisal jak z dojściem do EGR'a w 2.0 HDI?
Trudne dojście?
Z wstępnych oględzin masakra.
Ma ktoś doświadczenia w temacie?

To zależy co chcesz zrobić. Jeśli chcesz tylko wyciągnąć wężyk aby zaślepić to wystarczy tylko ręką sięgnąć i wyciągnąć. Natomiast jeśli chcesz wymontować , no to jest trochę z tym zabawy.


Chodzi właśnie o wymianę...  :-(
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Marcin Szymański w Sierpień 20, 2013, 22:55:05
najpierw dorób blaszkę i zaślep przy kolektorze. Z wymianą się wstrzymaj
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Adam Reymann w Sierpień 21, 2013, 21:54:27
Zaślepione są przewody z EGR'a.
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Marcin Szymański w Sierpień 24, 2013, 19:57:44
Cytuj

Adam Reymann napisał:
Zaślepione są przewody z EGR'a.


jeśli zaślepione zostały przewody podciśnieniowe od sterowania zaworu EGR to błąd ma być zaślepiony układ recyrkulacji spalin tj. dopływ spalin do kolektora
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Adam Reymann w Sierpień 24, 2013, 22:29:36
Mam zaslepione(http://www.klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/forum/128676_51e583489a6e3.jpg) (od zawsze) zaznaczone na czerwono.
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Marcin Szymański w Sierpień 25, 2013, 21:25:26
Cytuj

Adam Reymann napisał:
Mam zaslepione(http://www.klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/forum/128676_51e583489a6e3.jpg) (od zawsze) zaznaczone na czerwono.


a prawidłowo powinno być zaślepione w poz. 71/73
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Adam Reymann w Sierpień 25, 2013, 22:09:37
Tylko dlaczego przez 2 lata było OK (przy "moim" zaślepieniu)?
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Marcin Szymański w Sierpień 26, 2013, 20:51:55
Może zawór jest nieszczelny i puszcza spaliny
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Artur Bryński w Sierpień 27, 2013, 17:42:11
mam pytanie czy w xsarze 2.0 hdi 90 KM na siemensie 2003 rok zaslepienie przewodu podcisnieniowego od egru nie spowoduje wyrzucenia bledu? Mam problem z brakiem reakcji na pedal gazu przy schodzeniu z obrotow i dostalem kilka wskazowek ze moze byc to egr wiec chcialbym sprobowac jak najmniej inwazyjnego zaslepienia
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Marcin Szymański w Sierpień 27, 2013, 20:38:33
zaślep przy kolektorze
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Artur Bryński w Sierpień 28, 2013, 14:20:13
wiem, ze tak byloby najlepiej i docelowo moge tak zrobic ale przy szukaniu problemu chcialbym mniejszym nakladem pracy sprawdzac poszczegolne podzespoly stad ponawiam pytanie czy spowoduje to wyrzucenie jakiegokolwiek bledu i inne negatywne skutki? W xantiach mialem tak pozaslepiane i bylo wszystko ok, nie wiem jak w xsarze
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Artur Bryński w Sierpień 28, 2013, 20:17:01
kolejna sprawa z egr. bylem u mechanika na sprawdzeniu i kombinowalismy troche i tak: na wolnych obrotach silnik rozgrzany otwarcie zaworu ok 65-70 %, mechanik mowil ze powinno byc ok 20%. Kolejna sprawa po max przygazowaniu spada otwarcie na 9%. Czy to poprawne parametry? Zaslepienie przewodu podcisnieniowego nic nie dalo, delikatnie inny dzwiek pracy silnika byl. Pozdrawiam
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Jarosław Plucha w Sierpień 29, 2013, 13:38:23
Cytuj

Artur Bryński napisał:
wiem, ze tak byloby najlepiej i docelowo moge tak zrobic ale przy szukaniu problemu chcialbym mniejszym nakladem pracy sprawdzac poszczegolne podzespoly stad ponawiam pytanie czy spowoduje to wyrzucenie jakiegokolwiek bledu i inne negatywne skutki? W xantiach mialem tak pozaslepiane i bylo wszystko ok, nie wiem jak w xsarze

Szukanie problemu jest bardziej czasochłonne i wymaga większych nakładów pracy nią wymiana części. Pewne czynności trzeba wykonywać na "czuja" i czasami wbrew logice.
W moim C4GP również miałem problem z EGR-em a komputer nie pokazywał żadnych błędów. Dopiero demontaż uszkodzonego i zaślepienie otworu pokazał gdzie tkwi przyczyna baraku mocy . Jeśli tego nie zrobisz nigdy się nie dowiesz czy za pracę twojego silnika i brak reakcji na przyspieszenie winny jest zawór.
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Artur Bryński w Sierpień 29, 2013, 13:54:51
no rozumiem, umowie sie na przyszly tydzien na demontaz egr i zobaczymy. Mechanik mowil, ze po wyjeciu bedzie w stanie sprawdzic czy jest szczelny czy nie. Jak bedzie cos z nim nie tak to wymieniam na nowy, nie bede sie bawil w zaslepianie bo raz ze zima po chwili mam ciepelko, dwa ze nie bede obciazal katalizatora. Jakby ktos jeszcze mial jakiekolwiek sugestie to za kazda bede wdzieczny. Wieksze zainteresowanie tematem widze na forum XP niz xsary, a ze silniki blizniacze to kazda porada bedzie trafna
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Adam Reymann w Wrzesień 16, 2013, 21:15:12
Cytuj

Marcin Szymański napisał:
a prawidłowo powinno być zaślepione w poz. 71/73


Zaślepione były "moje" i "twoje" pozycje.
Temat wraca jak bumerang: EGR wymieniony i po 35km. check znowu się zaświecił...
Kod błędu: P0402.
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Dominik Żurawek w Wrzesień 21, 2013, 23:04:00
U mnie 2.0 HDI historpia podobna męcze się z tym EGR-em od 4 miesięcy, Zawór wymieniony elektrozawory już dwa razy wymienione i doraźnie nawet błedu nie było, obecnie błąd powrucił ręce opadają a dotego powruciły objawy utraty mocy i kopcenia, i od dwóch dni zamieniłem wężyki podciśnienia z Vacum z EGR na elektrozawoże i moc wruciła (taki desperacki pomysł) jeśli ktoś się orientuje niech napisze czy moge tak jeździć czy coś moge uszkodzić narazie 400 km i nic sie nie dzieje znaczy błąd świeci jak wcześniej ale chociarz sie jakoś jedzie
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Waleńczak w Październik 29, 2013, 09:48:22
miałem tak samo, błąd P0400 i P0402. Wyczyściłem EGR a błąd wracał. Po odłączeniu i zaślepieniu wężyka od regulacji EGR błąd następował ale gdzieś po około 30km. Przez ten czas ani przez moment nie było odczuwalna utrata mocy lub dymienie. Doszukałem się na necie w jaki sposób jest określana ilość spalin które wracają do obiegu i wyszło na to że jest to metoda pośrednia poprzez pomiar ilości czystego powietrza dochodzącego do silnika czyli przepływomierz. Postanowiłem go wymienić. Kupiłem jakiś używany i jak na razie ( 400km) błąd się nie pojawił. Nie twierdzę że problem rozwiązany  ale jakiś postęp jest.
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Piotr Machoń w Listopad 09, 2013, 20:49:50
Witam
może mi ktoś podpowiedzieć gdzie dokładnie znajduje się ten zawór egr w 1,6hdi 110km
Tytuł: Re: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Marcin Janczewski w Listopad 09, 2013, 22:38:42
Może tak: zdejmiesz zbiorniczek płynu hamulcowego, rury doprowadzające powietrze do filtra oraz z filtra do turbo, razem z przepływomierzem, następnie - wyciągniesz filtr paliwa, odkręcisz jego mocowanie - i wtedy na pewno rzuci ci się w oczy EGR - bo dokładnie tam jest schowany.
Tytuł: Odp: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Artur Kudełka w Marzec 28, 2016, 12:36:08
podepnę sie tutaj
2,0 hdi wywaliło mi engine fault i pomarańczowa kontrolka silnika  :-\
posprawdzałem już wszystko co możliwe wyczyściłem przepływomierz i dalej świeci
auto normalnie odpala i normalnie jeździ
co może być?
Tytuł: Odp: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Sołowiej w Kwiecień 04, 2016, 09:33:37
Witam!


Zapytam inaczej:

- na którą stronę (patrząc od przodu auta) macie wyprowadzoną wtyczkę EGR-u, na prawą stronę czy lewą ? Pytanie dotyczy 1,8 benzyna.

W 1,8 jezeli dobrze pamietam to wtyczka wychodzi na prawa strone.

pozdr. Andrzej
Tytuł: Odp: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Artur Kudełka w Kwiecień 08, 2016, 12:09:28
EGR czyszczony
wymieniona przepływka
3 dni i zaświeca się Egine fault i kontrolka silnika  >:(
czy po całkowitym zaślepieniu egr z dwóch stron blaszkami  może być lepiej?

nie wyskoczy błąd lub kontrolka silnika?
Tytuł: Odp: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Artur Kudełka w Maj 03, 2016, 16:23:55
dalej walczę z engine fault  ???
wczoraj byłem u chłopaka podłączył auto i wyszło że walnięty zawór sterujący EGR em
wymieniłem ,zaślepiłem EGR i dzisiaj znowu wywaliło mi engine fault i kontrolka silnika  :-\
nie wiem już o co chodzi ?

Tytuł: Odp: Zawór EGR
Wiadomość wysłana przez: Artur Kudełka w Maj 08, 2016, 10:28:16
chyba dałem radę w końcu  ;)
musiałem jednak wywalić zaślepki w EGR i zmieniłem zawór sterujący EGR i narazie problemu nie ma
ciekawe jakby zaślepić tylko o góry czy by nie wywalało błędu  :-\