Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Robert Mikulski w Grudzień 19, 2012, 12:33:27
-
Witam Kolegów,
Od kilku tygodni podczas jazdy czasami występowała przerywana praca silnika bez żadnego komunikatu, ale do czasu.
Dzisiaj komunikat ESP/ASR SYSTEM FAULTY.
Czy jedno z drugim jest powiązane? Gdzie leżą przyczyny(przyczyna) i jak je usunąć.
Pozdrawiam
-
Witam!
U mnie podobny problem pojawiał się przy przytkanym filtrze paliwa, przy dodaniu gazu chwile przyspieszał normalnie, a później poszarpywał i przechodził w tryb awaryjny. Z Lex.. wyszło że za niskie ciśnienie w układzie wtryskowym.
Do poprawnego działania ESP/ASR komputer potrzebuje precyzyjnej kontroli nad silnikiem, a w twoim przypadku najwyraźniej stwierdził ze już jej nie ma i wywalił błąd.
Moja rada, najpierw Lex..ia i potem działania związane z tym co wyszło podczas diagnostyki.
Pozdrawiam
BHole
-
Dzięki za odpowiedź, dzisiaj jak na razie jest ok. ale po świętach jadę do sprawdzenia na kompie.
pozdrawiam
-
Z doświadczenia wiem, że systemowi ESP jest zupełnie obojętny silnik i to, co on ma. Jedyne, czym ESP potrafi operować to hamulce, a i to robi z gracją słonia.
Mówiąc całkowicie szczerze: ESP w C5 Mk2 to porażka i najbardziej bezużyteczny system, jaki w tym samochodzie zamontowano.
Do przykładów, które już kiedyś podałem, dodam teraz dwa:
1. Jadąc drogą wszedłem ciut za szybko w zakręt i tył zaczął odrobinę się ślizgać. Wiedząc o tym, bardzo delikatnie zacząłem ruszać kierownicą i spuszczać nogę z gazu. Co robi ESP? Wciska hamulec z tyłu, koło nagle łapie przyczepność i całym samochodem szarpie -- zupełnie niepotrzebnie.
2. Wjechałem w inny zakręt na zbyt wysokim biegu (4) i nieco za wolno (ok. 45 km/h). Tutaj ESP BARDZO by mi się przydał, gdyby trochę zahamował tylnymi kołami. Samochód stał się podsterowny i sam przyhamowałem, zredukowałem i nie wypadłem z drogi.
Niemniej dlaczego ten system jest aż tak bezużyteczny to pozostanie słodką tajemnicą inżynierów Citroëna.