Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Kamil Janus w Maj 09, 2013, 09:24:21

Tytuł: [Mk I] Spryskiwacz.
Wiadomość wysłana przez: Kamil Janus w Maj 09, 2013, 09:24:21
Problem ze spryskiwaczem. Zbiornik szczelny, pompka chodzi, tylko słabo pryska. Widać jak płyn wylatuje z dyszek, lecz jakby siła jest na tyle mała, że ląduje jakieś 5 cm od dyszek. Czy należy wymienić pompkę? czy cały układ?
W zbiorniku jest jeszcze płyn zimowy, czy ma to znaczenie?
Tytuł: Re: [Mk I] Spryskiwacz.
Wiadomość wysłana przez: Artur Parzygnat w Maj 09, 2013, 10:47:35
Jesli masz mozliwosc przedmuchaj wezyki i dysze sprezonym powietrzem, jak nie pomoze sprawdz na ssaniu pompki czy syf nie blokuje.
Tytuł: Re: [Mk I] Spryskiwacz.
Wiadomość wysłana przez: Emil Uzunow w Maj 09, 2013, 13:03:27
Cytuj

Kamil Janus napisał:
Problem ze spryskiwaczem. Zbiornik szczelny, pompka chodzi, tylko słabo pryska. Widać jak płyn wylatuje z dyszek, lecz jakby siła jest na tyle mała, że ląduje jakieś 5 cm od dyszek. Czy należy wymienić pompkę? czy cały układ?
W zbiorniku jest jeszcze płyn zimowy, czy ma to znaczenie?


Drobinki piasku często wydłubuje z samej dyszy. Przedmuchaj wężyki i zobaczysz wtedy.
Pompy nie wymieniaj bo ona albo działa, albo nie. Skoro delikatnie leci to znaczy, że leci i działa.
Tytuł: Re: [Mk I] Spryskiwacz.
Wiadomość wysłana przez: Romek Pisański w Maj 09, 2013, 22:05:58
Witam miałem taki problem ale w mkII, cudowałem z przepychaniem rurek i szukałem ewentualnych załamań, (słychać było że pompka chodzi), zabrałem się więc za rozbieranie pompki i różne cuda i eksperymenty i ..... okazało się że przy pompce w białej obudowie jest mały pieprzony tłoczek zamykający raz obwód tył, raz obwód przód i trzeba było obciąć go o jakieś 0,5 mm :) a zabawa na 2 h .....bezcenna :), pozdrawiam Romek
Tytuł: Re: [Mk I] Spryskiwacz.
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof J. Filipek w Maj 11, 2013, 12:03:47
Niezależnie od ciśnienia płynu, jeśli nie byłeś zadowolony z rozprysku dysz, to je wymień na nowe. Wyeliminujesz jeden możliwy punkt usterki.
Ja mam model z 2003 r. i choć w serwisie wątpili w sens wymiany (nic im w katalogu nie wskazywało na zmianę modelu), to jednak nowsze dysze są zdecydowanie lepsze.
Tytuł: Re: [Mk I] Spryskiwacz.
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Rawski w Maj 11, 2013, 21:22:57
Potwierdzam, słabe psikanie- w większości winę ponosi rozchodzący się tłoczek. Przycinka i śmiga z 6 miesięcy.
Tytuł: Re: [Mk I] Spryskiwacz.
Wiadomość wysłana przez: Marcin Maciejewski w Maj 11, 2013, 23:06:04
U mnie jest podobnie...zawsze mam w schowku 400ml opakowania sprężonego powietrza,wylot z puszki jest takiej samej średnicy co wężyk który jest podpięty do sprysków ;-)  wpinam się powietrzem do rozgałęźnika i nie ma lipy...Działa....
Co do wymiany spryskiwaczy na nowe....moje nowe wytrzymały 3 miesiące i znowu się zapychały..Sposobu Romka nie znam..sprawdzę ;-)
Tytuł: Re: [Mk I] Spryskiwacz.
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Pszczółkowski w Maj 16, 2013, 09:54:58
U mnie problem jest nieco inny.
Po włączeniu spryskiwaczy na szybę przednią nie leci w ogóle płyn na przód ale wycieraczki się załączają, jednocześnie załącza się spryskiwacz szyby tylnej (tam płyn leci) i wycieraczka szyby tylnej.

Sprawy są więc dwie i nie wiem czy powód może być jeden:
1. Czemu ze spryskani na przód włącza mi się od razu tył?
2. Czemu nie leci mi płyn z przodu, skoro z tyłu już tak?
Tytuł: Re: [Mk I] Spryskiwacz.
Wiadomość wysłana przez: Paweł Stefaniuk w Maj 16, 2013, 14:19:32
ad1. uszkodzona pompka spryskiwacza
ad2. uszkodzona pompka spryskiwacza

Koszt nowej 25-50zł
Tytuł: Re: [Mk I] Spryskiwacz.
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Pszczółkowski w Maj 16, 2013, 23:33:30
Dzięki za odpowiedź, ale proszę o wyjaśnienie dlaczego uszkodzenie pompki spryskiwacza skutkuje załączeniem spryskiwacza szyby tylnej gdy włączam spryskiwanie szyby przedniej.
Pociągając dźwignię do siebie powinien włączyć mi się spryskiwacz szyby przedniej, dlaczego włącza mi się ten z szyby tylnej?

Z tego co wyczytałem, przy zbiorniku płynu jest jakiś zawór który czasem zawodzi ale można go naprawić. Chodzi o zawór oddzielający spryskiwacz przedni od tylnego. Może to to?

Sorry, ale lubię drążyć temat :)

BTW. Czy widzieliście gdzieś instrukcję jak się dobrać do zbiornika płynu by wymienić pompkę? Widziałem że jedna jest na forum ale do innego modelu.
Jeśli się dobrze orientuję to w C5 jest jedna wspólna pompka na spryskiwacz przedni i tylny?

We wcześniejszych postach było wspomniane o:
"okazało się że przy pompce w białej obudowie jest mały pieprzony tłoczek zamykający raz obwód tył, raz obwód przód i trzeba było obciąć go o jakieś 0,5 mm"
myślę, że dobrze byłoby dobrać się do zbiorniczka i sprawdzić. To jak, pomoze ktoś z informacją co odkręcić a co urwać by się do tego dobrać?
Tytuł: Re: [Mk I] Spryskiwacz.
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Omiński w Maj 17, 2013, 09:05:40
Odkręcasz śrubę trzymającą zderzak po prawej stronie przy kole, odchylasz  i masz pompkę+zbiornik na widoku.
Tytuł: Re: [Mk I] Spryskiwacz.
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Maj 17, 2013, 13:25:29
Cytuj

Tomasz Omiński napisał:
Odkręcasz śrubę trzymającą zderzak po prawej stronie przy kole, odchylasz  i masz pompkę+zbiornik na widoku.

Taaaaa...odkręcisz śrubkę i urwiesz zaczepy zderzaka po odchyleniu i potem już ci odstaje zderzak przy błotniku.
Zdejm nadkole (jest ono dzielone na "połówki" ) i masz jak na dłoni. Koło zdejmiesz i "odepniesz" kilka plastikowych kołeczków mocujących nadkole.
Tytuł: Re: [Mk I] Spryskiwacz.
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Pszczółkowski w Maj 17, 2013, 13:28:06
Tak z tą jedną śrubką to mi się zbyt optymistyczne wydawało :)
Tytuł: Re: [Mk I] Spryskiwacz.
Wiadomość wysłana przez: Marcin Golonka w Maj 17, 2013, 21:33:10
Jak nie zalacza Ci sie wycieraszka na tyle samochodu a plyn leci to znaczy ze musisz rozebrac pompke i zajac sie tym "pieprznikiem" ktory odpowiada za podawanie plynu tyl/przod
Tytuł: Re: [Mk I] Spryskiwacz.
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Pszczółkowski w Maj 19, 2013, 08:40:04
Cytuj

Marcin Golonka napisał:
musisz rozebrac pompke i zajac sie tym "pieprznikiem" ktory odpowiada za podawanie plynu tyl/przod



Dzięki za poradę:)

Im więcej czytam tym bardziej dochodzę do wniosku że chyba po prostu nie przełącza mi się zawór kierujący płyn na przód lub tył.

Ktoś go już konserwował? Czym go potraktować: papierem ściernym czy delikatniej :)?
Tytuł: Re: [Mk I] Spryskiwacz.
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Grzybowski w Maj 19, 2013, 12:04:55
Ja używałem drobnego pilnika.  Dobrze zbierał spuchniętą gumę tego zaworka-tłoczka.
Tytuł: Re: [Mk I] Spryskiwacz.
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof J. Filipek w Maj 19, 2013, 18:21:48
Powiązany temat dotyczący rozprysku z dysz spryskiwacza jest tutaj (http://klubcytrynki.pl/forum//index.php?topic=55909.msg560039#msg560039).