Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Kamil Janus w Maj 09, 2013, 09:24:21
-
Problem ze spryskiwaczem. Zbiornik szczelny, pompka chodzi, tylko słabo pryska. Widać jak płyn wylatuje z dyszek, lecz jakby siła jest na tyle mała, że ląduje jakieś 5 cm od dyszek. Czy należy wymienić pompkę? czy cały układ?
W zbiorniku jest jeszcze płyn zimowy, czy ma to znaczenie?
-
Jesli masz mozliwosc przedmuchaj wezyki i dysze sprezonym powietrzem, jak nie pomoze sprawdz na ssaniu pompki czy syf nie blokuje.
-
Kamil Janus napisał:
Problem ze spryskiwaczem. Zbiornik szczelny, pompka chodzi, tylko słabo pryska. Widać jak płyn wylatuje z dyszek, lecz jakby siła jest na tyle mała, że ląduje jakieś 5 cm od dyszek. Czy należy wymienić pompkę? czy cały układ?
W zbiorniku jest jeszcze płyn zimowy, czy ma to znaczenie?
Drobinki piasku często wydłubuje z samej dyszy. Przedmuchaj wężyki i zobaczysz wtedy.
Pompy nie wymieniaj bo ona albo działa, albo nie. Skoro delikatnie leci to znaczy, że leci i działa.
-
Witam miałem taki problem ale w mkII, cudowałem z przepychaniem rurek i szukałem ewentualnych załamań, (słychać było że pompka chodzi), zabrałem się więc za rozbieranie pompki i różne cuda i eksperymenty i ..... okazało się że przy pompce w białej obudowie jest mały pieprzony tłoczek zamykający raz obwód tył, raz obwód przód i trzeba było obciąć go o jakieś 0,5 mm :) a zabawa na 2 h .....bezcenna :), pozdrawiam Romek
-
Niezależnie od ciśnienia płynu, jeśli nie byłeś zadowolony z rozprysku dysz, to je wymień na nowe. Wyeliminujesz jeden możliwy punkt usterki.
Ja mam model z 2003 r. i choć w serwisie wątpili w sens wymiany (nic im w katalogu nie wskazywało na zmianę modelu), to jednak nowsze dysze są zdecydowanie lepsze.
-
Potwierdzam, słabe psikanie- w większości winę ponosi rozchodzący się tłoczek. Przycinka i śmiga z 6 miesięcy.
-
U mnie jest podobnie...zawsze mam w schowku 400ml opakowania sprężonego powietrza,wylot z puszki jest takiej samej średnicy co wężyk który jest podpięty do sprysków ;-) wpinam się powietrzem do rozgałęźnika i nie ma lipy...Działa....
Co do wymiany spryskiwaczy na nowe....moje nowe wytrzymały 3 miesiące i znowu się zapychały..Sposobu Romka nie znam..sprawdzę ;-)
-
U mnie problem jest nieco inny.
Po włączeniu spryskiwaczy na szybę przednią nie leci w ogóle płyn na przód ale wycieraczki się załączają, jednocześnie załącza się spryskiwacz szyby tylnej (tam płyn leci) i wycieraczka szyby tylnej.
Sprawy są więc dwie i nie wiem czy powód może być jeden:
1. Czemu ze spryskani na przód włącza mi się od razu tył?
2. Czemu nie leci mi płyn z przodu, skoro z tyłu już tak?
-
ad1. uszkodzona pompka spryskiwacza
ad2. uszkodzona pompka spryskiwacza
Koszt nowej 25-50zł
-
Dzięki za odpowiedź, ale proszę o wyjaśnienie dlaczego uszkodzenie pompki spryskiwacza skutkuje załączeniem spryskiwacza szyby tylnej gdy włączam spryskiwanie szyby przedniej.
Pociągając dźwignię do siebie powinien włączyć mi się spryskiwacz szyby przedniej, dlaczego włącza mi się ten z szyby tylnej?
Z tego co wyczytałem, przy zbiorniku płynu jest jakiś zawór który czasem zawodzi ale można go naprawić. Chodzi o zawór oddzielający spryskiwacz przedni od tylnego. Może to to?
Sorry, ale lubię drążyć temat :)
BTW. Czy widzieliście gdzieś instrukcję jak się dobrać do zbiornika płynu by wymienić pompkę? Widziałem że jedna jest na forum ale do innego modelu.
Jeśli się dobrze orientuję to w C5 jest jedna wspólna pompka na spryskiwacz przedni i tylny?
We wcześniejszych postach było wspomniane o:
"okazało się że przy pompce w białej obudowie jest mały pieprzony tłoczek zamykający raz obwód tył, raz obwód przód i trzeba było obciąć go o jakieś 0,5 mm"
myślę, że dobrze byłoby dobrać się do zbiorniczka i sprawdzić. To jak, pomoze ktoś z informacją co odkręcić a co urwać by się do tego dobrać?
-
Odkręcasz śrubę trzymającą zderzak po prawej stronie przy kole, odchylasz i masz pompkę+zbiornik na widoku.
-
Tomasz Omiński napisał:
Odkręcasz śrubę trzymającą zderzak po prawej stronie przy kole, odchylasz i masz pompkę+zbiornik na widoku.
Taaaaa...odkręcisz śrubkę i urwiesz zaczepy zderzaka po odchyleniu i potem już ci odstaje zderzak przy błotniku.
Zdejm nadkole (jest ono dzielone na "połówki" ) i masz jak na dłoni. Koło zdejmiesz i "odepniesz" kilka plastikowych kołeczków mocujących nadkole.
-
Tak z tą jedną śrubką to mi się zbyt optymistyczne wydawało :)
-
Jak nie zalacza Ci sie wycieraszka na tyle samochodu a plyn leci to znaczy ze musisz rozebrac pompke i zajac sie tym "pieprznikiem" ktory odpowiada za podawanie plynu tyl/przod
-
Marcin Golonka napisał:
musisz rozebrac pompke i zajac sie tym "pieprznikiem" ktory odpowiada za podawanie plynu tyl/przod
Dzięki za poradę:)
Im więcej czytam tym bardziej dochodzę do wniosku że chyba po prostu nie przełącza mi się zawór kierujący płyn na przód lub tył.
Ktoś go już konserwował? Czym go potraktować: papierem ściernym czy delikatniej :)?
-
Ja używałem drobnego pilnika. Dobrze zbierał spuchniętą gumę tego zaworka-tłoczka.
-
Powiązany temat dotyczący rozprysku z dysz spryskiwacza jest tutaj (http://klubcytrynki.pl/forum//index.php?topic=55909.msg560039#msg560039).