Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Konrad M. Karnowicz w Maj 27, 2013, 00:24:57

Tytuł: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Maj 27, 2013, 00:24:57
Witajcie

Od jakiegoś czasu walczę z problemem wibracji na kierownicy.
Pojawiają się (NIE ZAWSZE) powyżej 80 km/h, najbardziej odczuwalne są na autostradzie przy ok. 130 km/h. Przy 200 nie czuć wibracji :)
Mam wrażenie że np. zmiana pasa ruchu lub pokonywanie łuków zwiększa lub zmniejsza te wibracje. Kierownicy nie wyrywa, ale czuć.
Lista rzeczy które zrobiłem żeby usunąć ten problem:
- koła wyważone na wyważarce Hunter (robi test drogowy czy jakoś tak - przykłada walec do koła i jeszcze kilka innych magicznych rzeczy), wszystkie felgi proste, ciśnienie prawidłowe, opony ok)
- łożysko podpory półosi wymienione, nie ma luzu w podporze
- półosie dobre, prawa ma ledwo wyczuwalny luz osiowy ale podobno może mieć i to na pewno nie wpływa na takie wibracje
- tarcze i klocki - ASO Citroen Niemcy nowe
- tarcze zmierzone i kompletnie nie mają bicia
- zaciski cacy, zregenerowane
- sfery przód nowe, na tyle mają pół roku
- maglownica zregenerowana, drążki nowe (brak różnicy przed i po) +zbieżność oczywiście robiona

Dodam że na zimówkach też miałem ten problem, ale pojechałem na doważanie kół na samochodzie i problem ustąpił (albo się bardzo zmniejszył, już nie pamiętam).
Mam wrażenie że puszczenie nogi z gazu i dociążenie przodu wzmaga wibracje.
Moje typy:
- łożysko koła ? luzów i szumów brak ale może jakiś czort siedzi
- piasta krzywa ? mierzona razem z tarczą i niby wszystko proste
- coś z wahaczami ? do tej pory jak je oglądałem i sprawdzałem to nie stwierdziłem żadnych luzów, mam wrażenie że wszystko jest na sztywno, ale jutro jadę na szarpaki dla pewności
- sprzęgło ? gdzieś przeczytałem podobny problem i ustąpił właśnie po wymianie sprzęgła, ale u mnie wrzucenie na luz lub wciśnięcie sprzęgła nie powoduje kompletnie żadnej różnicy
- skrzynia biegów ?

I na koniec ciekawostka: robiłem coś przy lewym kole i po zamontowaniu, prawdopodobnie w innym położeniu - wibracje znacznie się zmniejszyły. Ale mógł to być przypadek i co innego mogło na to wpływać.

Macie jakieś pomysły ? :)
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Maj 27, 2013, 07:33:48
Cytuj

Michał Karnowicz napisał:

Macie jakieś pomysły ? :)


Mam podobnie TYLKO doważenie likwiduje telepanie nadwoziem.
Jak widzę sporo sprawdziłeś...myślę, że najbardziej winne są opony. Po zmianie na komplet "zimowy" nie mam kłopotu z drganiami. Byłem na różnych wyważarkach razem z wyważarką z rolką dociskową i nic szczególnego nie znaleziono. Pomijam, że każda wyważarka inaczej "wyważała"....

PS: mam opony letnie Dunlop'a   , ładnie sie trzymają drogi tylko ten kłopot z wyważaniem...:-(
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Maj 27, 2013, 09:30:25
Ja opony wykluczam bo to już drugi komplet i przekładałem tył<->przód i jest to samo.
Skoro doważanie na samochodzie pomaga to zbliżam się do teorii że problem jest w okolicach koła... tarcza, piasta, łożyska... bo tylko na te elementy wpływa doważanie.  Jak by np. problem z półosią to doważenie raczej nic nie da.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Maj 27, 2013, 13:37:22
Cytuj

Michał Karnowicz napisał:
Ja opony wykluczam bo to już drugi komplet i przekładałem tył<->przód i jest to samo.
Skoro doważanie na samochodzie pomaga to zbliżam się do teorii że problem jest w okolicach koła... tarcza, piasta, łożyska... bo tylko na te elementy wpływa doważanie.  Jak by np. problem z półosią to doważenie raczej nic nie da.


Problem podobny może mieć inne pochodzenie...czy masz określone "koło", u mnie doważanie było na każdym kole.
Czy wyważałeś ponownie ze zwiększoną dokładnością wyważarki? U mnie po ponownym wyważeniu podnosiła się granica prędkości występowania drgań lecz nie ustępowało.
Może zmień wulkanizatora do wyważania, bo co niektóre maszyny "są zajeżdzone"....
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Maj 27, 2013, 14:44:37
Doważane miałem wszystkie cztery koła - ale to zimówki.
Letnich nie doważałem.
Letnie ponownie wyważałem po 4 tygodniach od montażu na pomalowanych felgach. Co do ostatniego wyważania to nie mam wątpliwości że jest dobrze bo na super wyważarce robione. Przede mną robili Porsche na tej wyważarce żeby uzyskać jak najlepsze wyniki.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Maciej Szcząchor w Maj 27, 2013, 18:29:31
Temat ciężki. Sam też to przerabiałem na swoim aucie.
1. Dobre wyważanie na płytach, a nie na samym wale wyważarki.
2. Maksymalna likwidacja luzów w układzie zawieszenia.

U mnie po wyważeniu na płytach na wyważarce Hunter problem się zmniejszył ale tak przy 110 - 130 km/h było czuć lekkie nawet bardzo lekkie bicie na kierownicy. Po wymianie sworzni wahaczy ja ręką odjął.

Tak na marginesie to C5 jest bardzo uczulona na wszelkie anomalia związane z krzywizną opon, felg i luzami w zawieszeniu.
Wymaga bardzo dokładnego wyważenia kół, a nie takiego na szybkiego jak to ma miejsce w większości kondoniarzy. Tolerancje jakie są ustawione na wyważarkach są masakryczne. Wszystko po to aby szybko i następny pacjent.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Maj 27, 2013, 20:54:23
Masz rację Maćku, układ kierowniczy w tych samochodach jest super czuły.
Jak miałem padnięte sfery przednie, miałem wrażenie że jestem w stanie policzyć rozsypane szpilki po przejechaniu po nich.
Byłem na szarpakach. Nomen omen w ASO Renault bo najbliżej. Fajny sprzęt mają - cała platforma diagnostyczna z szarpakami jedzie do góry - nie mają kanału. Do wymiany na pewno tylne tuleje wahaczy z obu stron. Przy okazji zrobię też przednie bo szkoda pracy.
Na szarpakach wyszło że tuleje mają pęknięcia i generalnie troche zużyte. Nie ma tragedii ale za mocno pracują - swoje już się wypracowały.
I przy okazji z lewej sworzeń wymienię bo z prawej nówka a z lewej stary.
Dam znać jakie efekty po wymianie.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Maj 28, 2013, 08:18:43
Cytuj

Maciej Szcząchor napisał:
Temat ciężki. Sam też to przerabiałem na swoim aucie.
1. Dobre wyważanie na płytach, a nie na samym wale wyważarki.
2. Maksymalna likwidacja luzów w układzie zawieszenia.

U mnie po wyważeniu na płytach na wyważarce Hunter problem się zmniejszył ale tak przy 110 - 130 km/h było czuć lekkie nawet bardzo lekkie bicie na kierownicy. Po wymianie sworzni wahaczy ja ręką odjął.

Tak na marginesie to C5 jest bardzo uczulona na wszelkie anomalia związane z krzywizną opon, felg i luzami w zawieszeniu.
Wymaga bardzo dokładnego wyważenia kół, a nie takiego na szybkiego jak to ma miejsce w większości kondoniarzy. Tolerancje jakie są ustawione na wyważarkach są masakryczne. Wszystko po to aby szybko i następny pacjent.


Temat również cięzki w moim...fakt , po najlepszym wyważaniu koła odzywały się od 110-120  km/h.
Fakt, temat cięzki do rozgryzienia...fakt że większość oponiarzy masakrycznie wyważa...również ja znalazłem oponiarza z "super" wyważarką... ale problem doważania na  aucie pozostał - skłaniam się do opinii o luzach w zawieszeniu, na jakimś przeglądzie raz  diagnosta zwrócił uwagę , że są "lekkie luzy, lekko zuzyte" tuleje w przednim zawieszeniu. Więc a nuż to to...mam obecnie do wykonania zbieżność, bo tnie opony, więc najpierw sprawdzić trzeba zawieszenie przed regulacją.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Maj 31, 2013, 21:11:07
Wymieniłem przednie tuleje w wahaczach + jeden nowy sworzeń z lewej (oryginał ASO Peugot - bo był bliżej), po prawej sworzeń ma ok. 2 tygodnie.
I... jest lepiej ale problem nie zniknął.
Początek wibracji przesunął się z 80 do ok. 110 km/h i nie są tak mocne jak poprzednio. Ale są psia mać!
Najbardziej czuć przy odpuszczeniu gazu i przez to dociążenie przodu od 120 do ok. 95. Poniżej tej prędkości spokój.
Ręce opadają, nie tylko od roboty...
Następna stacja: doważanie na samochodzie.
No bo co ? Łożyska koła ? Jak nie szumią, luzów nie mają to za co je obwiniać ?
Może jeszcze wyważanie przed samym doważaniem dla pewności że jest ok ?
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Gołębiowski w Maj 31, 2013, 21:45:37
Łożysko podporowe i przegub wewnętrzny bez luzów ?
Tylne zawieszenie - łożyska nie mają luzów ?
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Maj 31, 2013, 22:12:20
Łożysko podpory wymienione i luzów brak.
Z tyłu luzów też nie ma.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Gołębiowski w Maj 31, 2013, 22:18:59
A pod tarczami hamulcowymi rdzy nie ma ?
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Maj 31, 2013, 22:26:04
Też mi to chodziło po głowie. Nie demontowałem tarcz, jedynie sprawdzałem czy nie mają bicia (i nie mają). Mam wrażenie że były montowane na szybko, bez czyszczenia zacisku i reszty (u niemca). Nie czuje nic na pedale hamulca podczas hamowania.
Dzięki za podpowiedź. Może jutro sprawdzę.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Gołębiowski w Czerwiec 01, 2013, 02:14:42
Tu nie chodzi o tarcze ale o mocowanie koła na piaście pośrednio idące przez tarczę - wystarczy niewyczyszczona rdza i będzie bicie, czasem bywa że piasta będzie krzywa po jakimś uderzeniu.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Czerwiec 01, 2013, 11:36:28
Aaaa tutaj to czyściutko oczywiście.
Myślałem że chodzi Ci o przestrzeń między tarczą a piastą.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Gołębiowski w Czerwiec 01, 2013, 11:38:57
Między tarczą a piastą a to wpływa na położenie koła względem osi obrotu i nawet najlepsze wyważanie nie pomoże.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Czerwiec 01, 2013, 17:01:25
Zgadza się ale robiłem pomiary tarczy na bicie i tarcza była przykręcona do piasty wszystkimi śrubami (przez duże nakrętki) i wskazówka czujnika nawet nie drgnęła. Ale i tak sprawdzę.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Czerwiec 02, 2013, 01:13:14
Zdjąłem tarcze i wyczyściłem piastę i wewnętrzną część tarczy hamulcowej.
Do tego wymieniłem jedną śrubkę ustalającą pozycję piasty (ta co miałem była nieoryginalna i nie dociskała do tarczy mimo że była dokręcona do oporu). Nie miało to większego znaczenia bo tarcza i tak jest dokręcona do piasty przez koło.
Koła dokręciłem momentem ok. 96 Nm. Po wyważarce Hunter miałem dokręcone 120. Serwisówka podaje chyba 100.
No i poprawiło się znacznie. Wibracje oceniam na ok. 10% tego co miałem na początku. Gładko jest do 120, delikatnie coś czuć lekko powyżej.
W sumie to nie wiem co pomogło bo miałem niewiele do czyszczenia. Wszystko co było na punkcie styku było bez rdzy. Jedynie na około nalot rdzawy, ale to standard.
Jeszcze doważanie i powinno być już bezproblemowo, ale szczerze to wolałbym zlikwidować przyczynę a nie skutek problemu.
Mogę jeszcze przetoczyć tarcze łącznie z podstawą i powymieniać piasty i łożyska :) Ale widzę że problem ewidentnie jest przy kołach / piastach.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Czerwiec 02, 2013, 09:36:24
Cytuj

Michał Karnowicz napisał:
Ale widzę że problem ewidentnie jest przy kołach / piastach.


Właśnie dlaczego jedni nie maja tego problemu a ja mam Ty masz ?!
Z opisu Twojego wyciągam wniosek, że winna temu piasta , dokładnie oś obrotu zaburzana jest przez niedokładnie wykonaną część obracającej sie piasty (mocowanie koła).
Ponieważ "ta niedokładność" w piaście jest niewielka więc objawia się przy dużych prędkościach obrotowych, które doważanie wyrównuje.

PS: czy wirująca tarcza hamulcowa "jako sama" byłaby na tyle niewyważona aby dać takie efekty?
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Gołębiowski w Czerwiec 03, 2013, 21:19:08
PS: czy wirująca tarcza hamulcowa "jako sama" byłaby na tyle niewyważona aby dać takie efekty?[/quote]

Mimo że spora masa tarczy ale zbyt blisko osi obrotu więc raczej nie powinno wpływać na wibracje...
Może też łożysko już wyrobione i przy dużych obrotach powoduje bicie ?
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Czerwiec 04, 2013, 15:59:48
Cytuj

Może też łożysko już wyrobione i przy dużych obrotach powoduje bicie ?

Całkiem możliwe. Nie pozostaje mi nic innego jak wymienić! I tak dalej aż z oryginału zostanie mi tylko karoseria :D
Będę wymieniał pojedynczo żeby wiedzieć które koło jakby co :)

Cofam to co napisałem że jest 10% tego co było!
Jest co najwyżej 50%. Nie wiem czy się rozjeździło czy co, ale jest ciut gorzej niż przy jeździe próbnej zaraz po czyszczeniu tarcz.
Mało tego przy 150 (w końcu miałem okazje i miejsce żeby tyle pojechać) jest źle.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Czerwiec 04, 2013, 23:05:38
Cytuj

Michał Karnowicz napisał:

Będę wymieniał pojedynczo żeby wiedzieć które koło jakby co :)


Zajedź do "doważania", niech Ci tylko zakręcą kołem, bez doważania i będziesz wiedział, które koło "robi robotę".
Karoseria powinna drżeć....
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Walczyński w Czerwiec 05, 2013, 06:00:10
Cytuj

Grzegorz Mościszewski napisał:
Właśnie dlaczego jedni nie maja tego problemu a ja mam Ty masz ?!


U mnie winne są felgi.
Na felgach nieoryginalnych problemu udało się pozbyć trwale.
Na felgach oryginalnych citroenowskich aluminiowych 15 po wyważeniu jest OK, po pewnym czasie problem wraca.
Na wyważarce wszystkie felgi są proste.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Waldemar Kruszka w Czerwiec 05, 2013, 10:24:50
Z tymi felgami to Andrzej  ma rację. Gdzieś na forum, tylko nie pamiętam czy Peugeota czy Renaulta było że klient męczył się z biciem na kierownicy, cuda wyczyniał, opony wymieniał wyważał doważał i kicha.  Pożyczyl same felgi na próbę i autko uleczone. Okazało się że francuskie felgi po jakimś przebiegu dostają odkształceń i pomimo że na wyważarce jast O.K to wali w kierownicę.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Czerwiec 05, 2013, 10:51:22
No tak, ale na stalowych felgach miałem dokładnie to samo.
Zawsze to jakiś trop. Na wyważarce Hunter miałem robiony pomiar "bocznej" krzywizny felgi i nie było problemu.
Najpierw kontrola koła podczas doważania (pomysł Grzegorza) a potem pewnie wymiana łożyska.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Czerwiec 05, 2013, 12:13:16
Cytuj

Waldemar Kruszka napisał:
...Okazało się że francuskie felgi po jakimś przebiegu dostają odkształceń i pomimo że na wyważarce jast O.K to wali w kierownicę.


Nie wierzę , że francuskie to beee, bo produkowane przez dostawców dla innych marek samochodów również.
Zawsze próbuje logicznie zrozumieć....musi być jakaś przyczyna, jak na razie nie wiem. Ja mogę się domyślać, że opona może obrócić się na feldze....
Ja kupiłem późną jesienią nowe felgi "o wzorze citroenowym" do tego nowe oponki Dunlopa - zaraz zmieniłem je na zimowe. A następnego roku zabawa w szukanie "niewyważenia". Każdy wulkanizator inaczej wyważał, potem szukanie "super sprzętu" do wyważania (nie ominąłem wyważarki z rolka dociskową). Szukanie w zawieszeniu....nic konkretnego nie znaleziono.
W drugim roku na wiosnę wyważyłem ponownie, tłukło dalej na autostradzie, znalazłem doważanie i wtedy prawie umilkło.
Teoria i opisy o doważaniu sprawdziły się u mnie. :evil:
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Waldemar Kruszka w Czerwiec 05, 2013, 13:48:15
Nie mowię że francuskie to bee bo nie jeździłbym kolejnym już francuzem, tylko szukamy przyczyny a mi akurat ta historia się przypomniała. Poza tym u najlepszych wytworców zdarzają się niedoróbki. Może by pożyczyć na pół godziny od kogoś całe koła i na nich przegonić wózek po trasie?
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Czerwiec 06, 2013, 00:18:32
Mam mały trop. Zjechałem z trasy toruńskiej na Ochotę (spokojna jazda bo jak szybko to kierownicą trzęsie :)) i sprawdziłem felgi.
Lewa lekko ciepła, prawie chłodna a prawa felga gorąca. Ciepło promieniuje od środka felgi. Ponieważ zaciski regenerowałem i ręczny na pewno odbija prawidło - wymienię łożysko z prawej strony.
O efektach poinformuję poniżej :)
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Waldemar Kruszka w Czerwiec 06, 2013, 06:45:40
Ręczny może odbijać ale tłoczki po hamowaniu pedełem już nie muszą. Stań na maleńkim pochyleniu drogi i zobacz czy samochód jedzie sam czy coś blokuje. Daje się to wyczuć. Być może masz racje z łożyskami ale zacznij od najprostrzego.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Czerwiec 06, 2013, 08:42:50
Regenerowałem zacisk, tłoczek byłem w stanie wkręcić palcami tak lekko chodził. A jak się zatrzymam - mogę ruszyć samochód "jednym palcem", nie muszę stać na górce. Zacisk raczej nie trzyma.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Czerwiec 06, 2013, 08:45:58
Cytuj

Michał Karnowicz napisał:
...(spokojna jazda bo jak szybko to kierownicą trzęsie :))...


To wskazuje na niewyważenie lub krzywe koło (opona lub felga).
Wróć do wulkanizatora, często im się zdarza "partolić" robotę, sprawdź ponownie przednie koła. Ja ostatnio wracałem do wyważania, bo tłukło kierownicą, jedno koło było niewyważone...
no chyba , że wchodzą inne cuda (obrót opony względem felgi) w które jak na razie nie wierzę .
Co do ciepłej felgi, zdążysz rozebrac auto, wróć do kontroli zacisku.

PS: wulkanizatorzy "olewają" lekko krzywe koła, twierdzą, że to w normie a u mnie w C3 "krzywa norma" w kole powodowała podskakiwanie auta przy ok. 40 km/h. Zauważ, że wulkanizatorzy na tył wyrzucają najgorzej krzywe koła...
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Czerwiec 22, 2013, 13:40:18
Łożyska jednak nie będę ruszał. Kolejne podejrzenie to krzywa półoś prawa.
Ma bicie zauważalne przy przegubie wewnętrznym. Luzów nie ma, bicie widać tylko podczas kręcenia kołem. Podjadę jeszcze do jakiegoś warsztatu w celu weryfikacji.
I znajdź teraz człowieku nową półoś prawą...
Nic z zamienników nie ma. Podobno pojawiła się ostatnio w ofercie firmy GSP (chińczyk).  Na razie mam oferty ze sklepów 540 zł i 420 za regenerowaną ze zwrotem starej.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Kuźniak w Lipiec 25, 2013, 23:48:06
Michał jak zakończyła się Twoja walka z wibracjami, wymiana półosi pomogła?
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Lipiec 26, 2013, 09:32:53
Nie zakończyła się.
Nie wymieniłem półosi, nie wymieniłem łożyska.
Pojechałem na doważanie kół. Trochę pomogło, ale ciągle czuje wibracje na kierownicy. Nie jest to tak upierdliwe jak na początku, teraz to delikatne mrowienie. Co ciekawe - zauważyłem że te wibracje wzmagają się jak np. jadę po moście i mam boczny wiatr z prawej. Masakra.
Dzwoniłem do jednego speca od Citro (warsztat chwalony na forach) i powiedział mi że ma to samo w Xsarze (chyba Picasso) i walczy rok i nie wie gdzie dalej szukać. Wspomniał o kołach. No ale na zimówkach mam to samo, wątpię żeby wszystkie felgi były krzywe (przekładałem przód - tył zarówno na stalówkach jak i alu).
Co do grzania się prawej felgi mocniej niż lewej. Jeszcze raz wyczyściłem jarzmo zacisku, tłoczek chodzi lekko. Kupiłem całą zwrotnicę używkę za 50 zł i wykorzystałem z niej jedną prowadnicę zacisku bo moja ciężej chodziła. Cała operacja spowodowała kompletnie NIC. Felga dalej cieplejsza.
Od miesiąca nie używałem ręcznego - linka jest luźno, dźwigienka od ręcznego pracuje idealnie a felga cieplejsza. Może jednak to łożysko...
W ten weekend w końcu będę miał trochę więcej czasu to może podmienię zwrotnicę na tą używkę co kupiłem - na próbę. Jak coś pomoże to zamontuje nowe łożysko w swojej zwrotnicy.
Na razie więcej jeżdżę na moto niż puszką tak więc na razie się tym nie zajmuję. A w zeszłym tygodniu będąc na Słowacji udało mi się delikatnie zgiąć felgę w moim Bandicie 1250 i teraz w moto też mam problemy z układem kierowniczym, hehe. Ale w poniedziałek felga jedzie do delikatnego prostowania. (felga ma tylko 3 żebra i trafiłem na nierówność fragmentem miedzy żebrami).
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Slawomir Malocha w Lipiec 30, 2013, 20:42:45
Witam, mam podobny problem, u mnie zaczyna drgac od 105km/h do 130 i zanika, ale jakby utrzymac dlużej prędkość 110 kmh to autko by sie rozpadlo. drganie wyczówalne jest najbardziej pod nogami, nie tak  bardzo na kierownicy, problem z felgami odpada bo dopiero co przełożyłem je z xanti i tam nie bylo zadnych drgan. napisales  
* półosie dobre, prawa ma ledwo wyczuwalny luz osiowy ale podobno może mieć i to na pewno nie wpływa na takie wibracje*

zastanawiam sie czy te drgania moga mieć coś wspólnego z wyważeniem pólosi i samym tłumikiem drgań skrętnych .
napisz jak sprawdziłeś półoski.pozdrawiam Slawek
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Lipiec 31, 2013, 23:14:11
Jeżeli czujesz pod nogami to może masz problem na tyle ? Łożyska wahaczy całe ? Albo poduszka silnika padnięta i budę nosi ?

Gdzie jest tłumik drgań skrętnych ?

Półoś długą - prawą miałem wyciągnięta na stole. Oglądali mi ją w warsztacie i powiedzieli że nie będą naprawiać bo jeszcze długo pojeździ.
Wyciągnąłem bo wymieniałem łożysko podpory i osłonę termiczną podpory z poduszką silnika.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Slawomir Malocha w Sierpień 01, 2013, 13:09:18
masz racje z tymi lożyskami tylnego wahacza, są do wymiany, o poduszkach też myslałem, tylko nie wiedzialem, że to może miec coś wspólnego z tym telepaniem w zakresie 105 do 130kmh

mój bląd z tymi skrętnymi, miało byc tlumik drgan na połosi, ale to tylko taka sugestia, trochę czytalem o tym, ale mechanikiem nie jestem niestety.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Sierpień 01, 2013, 13:46:31
Cytuj

Slawomir Malocha napisał:
...
mój bląd z tymi skrętnymi, miało byc tlumik drgan na połosi, ...


Cos blizej mozna? Gdzie sie znajduje? czy chodzi o drgania "skretne" polosi od momentu napedowego?
Czytam Was i sie zastanawiam, ile ma to wspolnego u mnie.....
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Sierpień 01, 2013, 13:49:08
Masz taki tłumik drgań zamontowany ?
Szczerze wątpię :)
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Slawomir Malocha w Sierpień 02, 2013, 13:22:56
nie niemam to jest tylko rysunek poglądowy, ale nie dotyczy C5, przyszło mi to do glowy po przeczytaniu tego artykulu http://autokult.pl/2012/03/06/drgania-kierownicy-od-czego-zaleza-i-jak-je-wyeliminowac , ktory też nie dotyczy citroena tylko ogólnie problemu drgań, ale jak w citroenie poradzili sobie z tym problemem to niestety nie wiem
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Sierpień 02, 2013, 15:16:08
W Citro tego nie ma bo są chyba za krótkie odcinki półosi. Z lewej króciutka półoś a z prawej podpora z łożyskiem prawie w połowie.

Dodam jeszcze że byłem dzisiaj na Radzymińskiej żeby mi felgę z moto wyprostowali. W czasie prostowania rozmawiałem z miłą Panią która przyjechała C5 MKI. Powiedziała mi że u niej, wibracje na kierownicy powyżej 110 km/h ma od nowości. Nie wiem czy samochód był kupiony jako używany czy w salonie ale powiedziała że ma 112 tys. km.
Większość tego zrobione w mieście na krótkich odcinkach czego efektem była wymiana sprzęgła (+ osoba jeżdżąca z nogą na sprzęgle) i aktualnie kończące się turbo (krótkie odcinki z dzieckiem do przedszkola, szybko szybko i olej nie miał się kiedy nagrzać). Czyli TTTM (ten typ tak ma) ? :D
Ale to było MKI 2.0 HDI 110.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Slawomir Malocha w Sierpień 03, 2013, 00:13:04
HeHe mkI i 112 k cos mi sie nie chce wierzyc w tą historie albo ekstremalnie przekrecony albo babka nie wie czym jezdzi.poza tym ona drgania ma na kierownicy a ja tylko na podwoziu pod nogami poza tym, skoro ona jeżdzi tylko w miescie i na krotkich odcinkach to zanczy, ze na polskich drogach, miejskich, dziurawych prędkosc 110kmh jest celowym wykanczaniem Hydro.moj ma 286k  sam zobilem ostatnie 2k i wątpie żeby wszyscy tak po prostu mogli sie pogodzić z tymi drganiami od nowosci do prawie 300+k.ja utrwaliłem moje spostrzeżenia na trasie 750km (660km autostradą reszta miasto)turbo daje rade,a nogę mam dobre 20 cm od sprzegła.moim skromnym zdaniem jej opowiesc to FAKE
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Sierpień 05, 2013, 13:08:34
Niekoniecznie. Babka mówiła mi że w trasy w ogóle nie jeżdżą, tylko po mieście i niedaleko. Na 99% mają tą C5 od nowości. Zdarza się, co zrobić :)
Ale będzie im bardzo ciężko sprzedać tą C5, nikt nie uwierzy, hehe :)))
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Sierpień 07, 2013, 00:14:23
Update:
wymieniłem łożysko z prawej strony. Zrobiło się ciszej, prawdopodobnie powoli się kończyło i cichutko wyło.
Po montażu zwrotnicy mam kierownicę przesuniętą o jeden stopień w lewo. Prawdopodobnie jest to wina mało dokładnego montowania zwrotnicy na kolumnie "resorująco-tłumiącej". Muszę pojechać na geometrie, za dużo robiłem przy zawieszeniu a dawno nie byłem.
Co ważne... przestało mi trząść kierownicą!
ALE! Przy okazji napompowałem koła do 2.7 bara! Na dobrej stacji z nowym kompresorem z cyfrowym wyświetlaczem. Fabryka zaleca 2.5. Mam balonówy Good Yeary i chciałem je trochę usztywnić. No i jest twardo - to się czuje, ale nie trzęsie (NA RAZIE) kierownicą. 110-140 gładziutko i przyjemnie.
Zobaczymy czy się to przypadkiem nie rozjedzie.
Jak Wam trzęsie - spróbujcie na próbę dopompować koła ponad normę.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Sierpień 07, 2013, 07:18:45
Cytuj

Michał Karnowicz napisał:

Co ważne... przestało mi trząść kierownicą!
....
Jak Wam trzęsie - spróbujcie na próbę dopompować koła ponad normę.


To na co "stawiasz" z trzęsieniem ?
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Sierpień 07, 2013, 10:03:04
Cytuj

Grzegorz Mościszewski napisał:

To na co "stawiasz" z trzęsieniem ?


Nie mam zielonego pojęcia!!
Dzisiaj rano jak jechałem do pracy miałem uczucie że się pogorszyło.
Kuźwa, samochód tylko stał. Wczoraj gładko a dzisiaj delikatne coś czułem na kierownicy.
Odnoszę wrażenie że to nie koła i układ napędowy. Może sprzęgło, może dwumasa, może coś od silnika... nie wiem. Na razie olewam sprawę bo mam dość :) Zobaczę co się stanie jak trochę pojeżdżę.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Michał Leszczyński w Sierpień 09, 2013, 21:56:56
U mnie była to przekładnia, spory luz, ale dopiero przy wymianie końcówek i paru innych rzeczy przy zawieszeniu (jak było rozebrane) można było to stwierdzić. Po wymianie jest ok.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Michał Leszczyński w Sierpień 09, 2013, 21:56:57
U mnie była to przekładnia, spory luz, ale dopiero przy wymianie końcówek i paru innych rzeczy przy zawieszeniu (jak było rozebrane) można było to stwierdzić. Po wymianie jest ok.
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Sierpień 09, 2013, 23:22:51
Przekładnie miałem regenerowaną w listopadzie ub. r. :)
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Michał Leszczyński w Sierpień 10, 2013, 21:05:45
to współczuje, dla mnie było to bardzo wku.... (te drganie)
Tytuł: Re: [MKII] Wibracje kierownicy powyżej 80 km/h
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Mościszewski w Sierpień 11, 2013, 10:10:14
Michał, a czy koła nie są "winne"? Czy zmieniałeś komplet na inny do prób?
Ja u siebie "wyczaiłem" winne felgi alu. Na kołach zimowych nie mam trzęsienia. Felgi poszły do mechanika-tokarza, na sprawdzenie i poprawę otworu centralnego. Moje podejrzenie - za duży otwór, czekam na potwierdzenie pomiarami... Tak od momentu zakupu felg alu i opon 4 lata temu borykam się z trzęsieniem autem "na autostradzie" i tylko jezdzę w kółko wyważać a to nie pomaga.