Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Adam Młynarczuk w Październik 11, 2013, 14:40:12

Tytuł: [MK3] wypalanie FAPa
Wiadomość wysłana przez: Adam Młynarczuk w Październik 11, 2013, 14:40:12
użytkuję C5 przeważnie w mieście, niestety na krótkoch dystansach (do 5km). Wiem że nie jest to dobre dla FAP-a, więc co jakiś czas staram się przegonić auto w trasie. Ostatnio miełąem taki przypadek że jechałem  odcinek ok 20km, w większości na 5 i 6 biegu. Po dojechaniu do celu zauważyłem że z wydechu wydobywa się biały dymek, na wolnych obrotach było go całkiem dużo. Zerknąłem na zegary - żadnego komunikatu ani     kontrolki. Otworzyłem szybę, silnik pracuje równo i cicho.
Czy to mogło oznaczać ze właśnie wypalał się FAP?
Tytuł: Re: [MK3] wypalanie FAPa
Wiadomość wysłana przez: Maciej Okpisz w Październik 11, 2013, 18:11:55
Za instrukcją (co prawda C3 Picasso ale także HDi FAP):
Filtr cząstek stałych (...) po dłuższej jeździe z małą prędkością lub na niskich obrotach można zauważyć wydobywanie się pary wodnej z układu wydechowego (...) nie ma to żadnego wpływu na zachowanie samochodu ani środowisko naturalne :-).
Tak to pewnie był FAP. Na przyszłość jak chcesz się upewnić dotknij tylnej szyby ogrzewanej i/lub lusterek (jeśli są ogrzewane). Ciepłe szkła w/w to oznaka wypalania filtra.

PZDR

Maciej
Tytuł: Re: [MK3] wypalanie FAPa
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Stoszko w Październik 13, 2013, 11:52:44
Kolego zamontuj sobie diode ,ktora bedzie sygnalizowac kiedy fap sie wypala.
Tytuł: Re: [MK3] wypalanie FAPa
Wiadomość wysłana przez: Adam Młynarczuk w Październik 13, 2013, 13:54:42
Dysponujesz instrukcją instalacji takiej diody?
Prawdopodobnie trzeba ją podłączyć na wyjście jednego z czujników w układzie FAPa, ew do wpomnianego wcześniej układu podgrzewania szyby i lusterek ?



AM
Tytuł: Re: [MK3] wypalanie FAPa
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Stoszko w Październik 13, 2013, 16:20:34
instrukcji jako takiej nie ma,koledzy pisali juz jak to zrobic ,sciagasz boczek od kierowcy i tam masz kable do sterowania lusterkiem ,oraz jego podgrzewanie i wpinasz sie wlasnie w to podgrzewanie ,najlepiej wlacz podgrzewanie tylnej szyby miernik do reki i jedziesz ;)
Tytuł: Re: [MK3] wypalanie FAPa
Wiadomość wysłana przez: leszek kuczera w Październik 13, 2013, 22:03:38
Ja zamontowałem diodę w osłonie lusterka zewnętrznego, więc pracy jeszcze mniej
Tytuł: Re: [MK3] wypalanie FAPa
Wiadomość wysłana przez: Adam Młynarczuk w Październik 14, 2013, 07:44:31
no właśnie, a jak wyjąć wkład lusterka żeby niczego nie uszkodzić? Czy wkład siedzi na zatrzaskach? W którą stronę trzeba odchylić elektrycznie lusterko i gdzie podważyć szkło  żeby zdjąć wkład ?
Tytuł: Re: [MK3] wypalanie FAPa
Wiadomość wysłana przez: Piotr Wolfowicz w Październik 14, 2013, 10:05:49
Cytuj

Adam Młynarczuk napisał:
użytkuję C5 przeważnie w mieście, niestety na krótkoch dystansach (do 5km)

i tak przez cały czas ?
Tytuł: Re: [MK3] wypalanie FAPa
Wiadomość wysłana przez: Adam Młynarczuk w Październik 14, 2013, 11:10:46
Cytuj

Piotr Wolfowicz napisał:
Cytuj

Adam Młynarczuk napisał:
użytkuję C5 przeważnie w mieście, niestety na krótkoch dystansach (do 5km)

i tak przez cały czas ?


czytaj dalej : ...więc co jakiś czas staram się przegonić auto w trasie.
Tytuł: Re: [MK3] wypalanie FAPa
Wiadomość wysłana przez: Piotr Wolfowicz w Październik 14, 2013, 11:32:57
OK, ale to nie lepiej było od razu kupić benzynę ?
Tytuł: Re: [MK3] wypalanie FAPa
Wiadomość wysłana przez: Adam Młynarczuk w Październik 14, 2013, 12:52:54
Cytuj

Piotr Wolfowicz napisał:
OK, ale to nie lepiej było od razu kupić benzynę ?


Jakbym kupował auto w salonie, pewnie byłby to silnik benzynowy, ale na nowe auto za 120 tys zł które po 4-ech latach kosztuje 40 tys zł nadal mnie jeszcze nie stać.
A ponieważ  trafiła mi się  używana, ładnie utrzymana  C5-tka w dieslu to ją przygarnąłem.
Silnik 2.0 HDi nie jest problematyczny. FAP też nie jest problemem - jak zaczyna dokuczać to trzeba się go pozbyć i tyle.
Tytuł: Odp: [MK3] wypalanie FAPa
Wiadomość wysłana przez: Jacek Kaleta w Sierpień 15, 2022, 19:47:53
DobryWieczór,  grzebię na forum i nie znajduję odpowiedzi, pozwoliłem sobie na kotleta...
Wypalanie Fap zaczyna mi się z reguły przy 5 g ( czasami ni z gruchy ni z pietruchy przy 2-3 g )
i sam proces przebiega dość sprawnie - Fap się rozgrzewa do 600 stopni i sadza się wypala w 5 minut.
Ale po wszystkim proces "trzyma" - Fap nie stygnie, dodatkowe odbiorniki ciągną prąd, itd.
Na apce widać poziom sadzy 0.000 - i nic się nie dzieje - mówiąc krótko dioda się świeci....
Dopiero jak zwolnię dość mocno ( np zjeżdżając z autostrady do 50 na godzinę ) to proces się kończy i ponownie sadza zaczyna się odkładać.
Po lekturze forum zasugerowałem się choćby świecami żarowymi, ale sam proces jako taki trwa sprawnie - dojście  do wartości zero
to w miarę  krótki czas, ale po tym tak jakby proces się ... zacinał?
Ktoś miał podobny przypadek ?



Tytuł: Odp: [MK3] wypalanie FAPa
Wiadomość wysłana przez: Patryk Kaniewski w Sierpień 15, 2022, 20:15:52
Tak. Śledziłem kiedyś to apką FAP. Po dłuższym czasie dodatkowe obciążenie jest odłączane, aaale według tego co pokazuje sterownik, to czasy wtrysków są dalej na poziomie ~2ms, tak jak przy wypalaniu. I taki stan rzeczy trwa aż do zgaszenia silnika. Czyli prawdopodobnie cały ten czas jest zawyżone zużycie paliwa.

Tytuł: Odp: [MK3] wypalanie FAPa
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Sierpień 18, 2022, 10:54:54
Ktoś miał podobny przypadek ?


Ja miałem, a właściwie mam nadal i od 3 lat nie potrafię sobie z tym poradził. Zaczęło się tak dziać po myciu filtra i wpisaniu jego wymiany, w apce wypala do 0.0g w czasie 4-5 minut i się nie wyłącza, dalej dopala przez równe 20 minut co do sekundy. Przez te 3 lata zaobserwowałem, że cudowna naprawa tego wypalania następuje wraz z przyjściem niskich temperatur, wtedy nagle po tych 4-5 minutach się wyłącza dioda...




Tutaj mój temat https://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=124388.0