Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Marcin Krysik w Luty 04, 2014, 19:52:49

Tytuł: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Marcin Krysik w Luty 04, 2014, 19:52:49
Witam. Może ktoś z forumowiczów demontował zegary w mkIII to chętnie dowiem się jak to zrobił. z odkręceniem problemu nie mam. Mam problem z wyjęciem. Podejrzewam że trzeba odkręcić osłonę kolumny kierownicy,inaczej plastikową obudowę za kierownicą. CZy ktoś wie?
Tytuł: Re: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Kamil w Luty 04, 2014, 21:29:34
Obudowę swoją drogą, ale trzeba też samą kolumnę kierowniczą popuścić bo inaczej nie da rady wyciągnąć, mnie przynajmniej się nie udało, brakowało jakieś 1cm żeby zegary przeszły. po odkręceniu kolumny swobodnie wychodzi
Tytuł: Re: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Stoszko w Luty 04, 2014, 22:01:32
Marcin ciekawi mnie po co chcesz wyciągać zegary.... :|
Tytuł: Re: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Marcin Krysik w Luty 05, 2014, 07:13:43
no tak. wczoraj jeszcze się przymierzyłem i masz słusznośc z tym 1 cm.... Gdzie luzowałes kolumnę?

A co do pytania po co to robić sprawa prosta. Mam auto po kimś kto chyba był przesadnym pedantem jeśli idzie o czystość w aucie. Szybki zegarów są tak porysowane od przecierania że widać rysy. Mam środek do likwidacji rys na plastiku,ale żeby zrobić to porządnie to trzeba wyjąć te plastiki,a żeby wyjąc plastiki mus wyjąc zegary.
Drażni mnie to bo to obleśnie wygląda i już ... :-)
Tytuł: Re: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Oskar Kurzeja w Luty 05, 2014, 21:29:56
Mam podobną sytuację do Ciebie Marcin dlatego jeśli możesz zrób fotorelacje. Na pewno będzie dla mnie i dla innych użytkowników pomocna. Swoją drogą jaki preparat stosuje się na rysy na elementach plastikowych?
Tytuł: Re: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Kaśka Musielak w Luty 05, 2014, 22:32:58
np plast x z meguiar's
Tytuł: Re: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Marcin Krysik w Luty 06, 2014, 06:36:34
Cytuj

Oskar Kurzeja napisał:
Mam podobną sytuację do Ciebie Marcin dlatego jeśli możesz zrób fotorelacje. Na pewno będzie dla mnie i dla innych użytkowników pomocna. Swoją drogą jaki preparat stosuje się na rysy na elementach plastikowych?


ja nabyłem droga kupna to:

http://www.autokosmetyki.pl/autosol-scratch-remover-75-ml-usuwa-rysy-zadrapania-odbarwienia-z-plastku-i-tworzyw-sztucznych-uznana-na-swiecie,p910.html

przeleciałem nim już tylne lampy i przednie i powiem że d...mi urwało jak zobaczyłem efekty
Tytuł: Re: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Arkadiusz Borzęcki w Luty 06, 2014, 17:26:45
Cytuj

Marcin Krysik napisał:
Cytuj

Oskar Kurzeja napisał:
Mam podobną sytuację do Ciebie Marcin dlatego jeśli możesz zrób fotorelacje. Na pewno będzie dla mnie i dla innych użytkowników pomocna. Swoją drogą jaki preparat stosuje się na rysy na elementach plastikowych?


ja nabyłem droga kupna to:

http://www.autokosmetyki.pl/autosol-scratch-remover-75-ml-usuwa-rysy-zadrapania-odbarwienia-z-plastku-i-tworzyw-sztucznych-uznana-na-swiecie,p910.html

przeleciałem nim już tylne lampy i przednie i powiem że d...mi urwało jak zobaczyłem efekty
Pytanie tylko czy powinieneś dotykać się do przednich lamp ? ;) W sensie zdarcia  warstwy powierzchniowej lampy
Tytuł: Re: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Marcin Krysik w Luty 06, 2014, 17:59:35
Cytuj

Arkadiusz Borzęcki napisał:
Cytuj

Marcin Krysik napisał:
Cytuj

Oskar Kurzeja napisał:
Mam podobną sytuację do Ciebie Marcin dlatego jeśli możesz zrób fotorelacje. Na pewno będzie dla mnie i dla innych użytkowników pomocna. Swoją drogą jaki preparat stosuje się na rysy na elementach plastikowych?


ja nabyłem droga kupna to:

http://www.autokosmetyki.pl/autosol-scratch-remover-75-ml-usuwa-rysy-zadrapania-odbarwienia-z-plastku-i-tworzyw-sztucznych-uznana-na-swiecie,p910.html

przeleciałem nim już tylne lampy i przednie i powiem że d...mi urwało jak zobaczyłem efekty
Pytanie tylko czy powinieneś dotykać się do przednich lamp ? ;) W sensie zdarcia  warstwy powierzchniowej lampy


ja mam ksenony i ich nie rozbierałem. poprostu przetarłem je z zewnątrz. to poprostu plastik bez zadnej warstwy ochronnej. inne oczy teraz mam :-)
jak nóweczki
Tytuł: Re: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Oskar Kurzeja w Luty 07, 2014, 08:16:09
dzięki, za podanie linku do pasty. Pewnie za jakiś czas sam to zrobię jednak spróbuję najpierw bez wyciągania zegarów. Widziałem ciekawe ściereczki do polerowania mocowane do wkrętarki, może uda się jakoś tak pokombinować , że wetrze się ładnie pastę przy pomocy wkrętarki i bez demontażu zegarów. Dużo roboty z wyciągnięciem zegarów?
Tytuł: Re: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Marcin Krysik w Luty 07, 2014, 08:35:29
nie ma duzo

w obudowie zegarów masz 2 panele przełączników po lewej i po prawej stronie po jednym
delikatnie je podważasz i wyskakują-we wnękach po nich masz 2 śrubki ktore odkręcasz. jak patrzysz na zegary to pod osłoną zegarów ( ta osłaniająca od słońca) masz kolejne 2 śrubki-to już łącznie 4

potem nalezy odkręcić osłonę kolumny kierownicy-kolejne 2 śrubki i ściągnąc ją w dół.

i niby juz,ale zegary pomimo że uwolnione Ci nie wyjdą. nalezy jeszcze opuścić uprzednio ją luzując kolumnę kierownicy,ale ja nie miałem czasu sie przyglądać ktore to miejsce i zaniechałem procederu...:-(

wyczyściłem pasta nie wyjmując,ale to nie to samo... poza tym pasta włazi,jak byś nie uważał między plastik ( ten zmatowiały) a plastik obudowy. brzydko to wygląda i co byś nie robił to tak łądnie nie wyglansujesz

tak czy siak rozbiorę któregoś dnia to do końca i powiem gdzie odkręcić kolumnę-na razie deko za zimno i plastiki twarde

dam znać
Tytuł: Re: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Oskar Kurzeja w Luty 07, 2014, 08:58:26
dzięki za instrukcje, tak jak zauważyłeś jest póki co za zimno i plastiki lubią się szybko łamać w takich temperaturach dlatego lepiej poczekać. Pokombinuję jakoś z oklejeniem taśma obwodu prędkościomierza może dzięki temu pasta nie powciska się się w te szpary. Jak będziesz wyciągać zegary cyknij może kilka zdjęć co i jak bo póki co nawet pomimo instrukcji nie mam zielonego pojęcia jak to wykręcić ;p
Tytuł: Re: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Marcin Krysik w Luty 07, 2014, 09:00:43
załatwione-ale zobaczysz że to banał
Tytuł: Re: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Oskar Kurzeja w Luty 07, 2014, 09:22:49
dzięki! :d
Tytuł: Re: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Michal Wladyniak w Wrzesień 15, 2014, 11:11:55
heja,
panowie czy do zdjęcia samej osłony zegarów tej z nawiewami trzeba wyjąc całe zegary. niestety zapach w płynie zamontowany na kratce wyciekł i zrobił obrzydliwy bąbel na tej osłonie. sama cześć nie jest droga a że jestem pedant to mnie to wkurza...
myślałem to dziadostwo wymienić. mam nadzieje że to nie mission imposible
Tytuł: Re: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Marcin Urbaniak w Marzec 31, 2015, 09:18:29
Cześć, wiem, że temat jest dość stary, ale mam taki sam problem jak osoby tutaj.
Czy komuś udało się wymontować te zegary? Dochodzę do momentu, w którym są one już uwolnione, jednak kolumna kierownicy blokuje mi ich wyjęcie, poradził ktoś sobie z tym? Może ktoś ma jakiś schemat jak opóścić kolumne kierownicy? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Tytuł: Odp: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Damian Młyniec w Grudzień 28, 2019, 17:55:28
Witam.
Jeśli chodzi o obniżenie kolumny kierownicy to tak:
- po zdjęciu plastikowej osłony kierownicy zobaczymy, że kolumna kierownicy przykręcona jest do deski rozdzielczej czterema nakrętkami (schemat jakby ktoś potrzebował jest dostępny w instrukcji serwisowej),
- nakrętki te należy poluzować maksymalnie (lepszy dostęp uzyskamy po zdjęciu plastiku pod poduszką kolanową), to spowoduje że kierownica opadnie jeszcze kilka centymetrów i bez problemu wyjmiemy zegary  :) .
Tytuł: Odp: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Grudzień 28, 2019, 18:25:05
Otrzymujesz zaszczytne wyróżnienie "archeologa miesiąca". Nagroda to złota łopata :D
Post z 2015 roku...
Tytuł: Odp: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Damian Młyniec w Grudzień 28, 2019, 18:34:49
Zgadza się, ale posty to czasem kopalnia wiedzy, która przydaje się w przyszłości :)
Tytuł: Odp: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Damian Prysak w Grudzień 29, 2019, 16:37:13
Otrzymujesz zaszczytne wyróżnienie "archeologa miesiąca". Nagroda to złota łopata :D
Post z 2015 roku...
Darku, z drugiej strony padła odpowiedź na pytanie, która domyka (przynajmniej w tym zakresie) temat. A sporo postów jest pozostawionych bez odpowiedzi.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Machoński Tomasz w Styczeń 06, 2020, 08:59:06
Jak widać na filmie da sie to ogarnąć bez ruszania kolumny kierowniczej:
https://www.youtube.com/watch?v=Ob0pUXWUHY8
Tytuł: Odp: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Marek Ruszczyk w Styczeń 15, 2020, 14:18:03
Zdemontowałem i wymieniłem zegary o innej numeracji niż oryginał.Wszystkie komunikaty ładnie są wyświetlane poza dwiema informacjami. O ciśnieniu powitrza w kołach(ikonka się wyświetla ale nie pokazuje czy jest ok)i o odpowiedniej ilości miejsca do parkowania.Czy te dwie funkcje można jakoś aktywować w liczniku? Zakładam,że w bsi po wymianie nic się nie zmieniło.
Tytuł: Odp: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Machoński Tomasz w Styczeń 15, 2020, 14:38:28
A co z przebiegiem? Który pokazuje? Twój czy ten z licznika?
Tytuł: Odp: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Marek Ruszczyk w Styczeń 15, 2020, 16:51:23
Przebieg w liczniku zrobiłem mniejszy żeby bsi przypisało właściwy.
Tytuł: Odp: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Machoński Tomasz w Styczeń 15, 2020, 20:34:48
Czyli wyświetla się zawsze wyższy przebieg.
Czym korygowałeś Lexią?
Tytuł: Odp: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Styczeń 15, 2020, 21:23:25
Wyższy wyświetla się już od czasów Xsary Picasso.
Lexią tego nie zrobisz, za proste by to było :)
Tytuł: Odp: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Styczeń 16, 2020, 08:58:29
A odkąd to lexią da się licznik skorygować? ;)
Tytuł: Odp: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Marek Ruszczyk w Styczeń 16, 2020, 12:31:41
Operacja wymiany zegarów zakończona.Wszystko działa jak trzeba.Dzięki.
Tytuł: Odp: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Marek Ruszczyk w Styczeń 16, 2020, 17:35:18
A jednak nie wszystko działa.Nie wyświetla się komunikat o pozycji wysokości.Po wciśnięciu tej funkcji samochód opada i podnosi się ale nie komunikuje w jakim jest położeniu.Tryb sport i auto są wyświetlane.Czy da się to jakoś uruchomić?
Tytuł: Odp: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Mariusz Tober w Luty 03, 2020, 12:16:50
U mnie po wymianie zegarów wszystko działa jak należy łącznie z podnoszeniem itd, z tym, że wymieniłem na identyczny model, z dokładnie tym samym oprogramowaniem wewnętrznym (tak przynajmniej rozumiem numery rewizji).
Tytuł: Odp: [mkIII] demontaż zegarów
Wiadomość wysłana przez: Piotr Bałecki w Marzec 19, 2022, 16:00:09
Bez zakładania nowego tematu.
W którymś tam temacie pisałem o zmianie zegarów na kolor.
Kupłem takie, które w miejscu kontrolki ręcznego ma kontrolkę Eco. Kontrolka ręcznego jest w zegarze wskaźnika ilości paliwa. Zapewne kupiłem zegary w wersji Diesla posiadającego system Start-Stop. I jeszcze np. Kontrolka świec żarowych jest w zegarze obrotomierz. A tam gdzie powinna być kontrolka świec zarowych-niskiego ciśnienia w oponach. :) Ale to nie problem.
Chodzi mi o to, że chciałbym wysterować tą kontrolkę. Chciałbym, żeby ona mi się zapalała jak coś włączę i gasła jak wyłączę. Wie ktoś, coś jak ją wysterować? Czy np, nie musiało by być BSI z samochodu który miał Start-Stop?